Auteur Topic: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?  (gelezen 5694 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?
« Reactie #20 Gepost op: 21-06-2007, 13:26:10 »
Ik wens je, zoals al gezegd, succes met je onderzoek. Maar wat ik niet echt begrijp: je zei een reden te hebben om de criteria precies af te bakenen. En door berichten in dit topic ga je ze oprekken. Ja, door te strenge criteria voldoet misschien maar 1 persoon aan deze eisen. Daar kun je geen onderzoek mee doen, uiteraard. Maar rek ze niet teveel op........

Mijn neef is in zijn eigen afstudeerprojekt, voor een grote bank in Rotterdam, tegen hetzelfde probleem aangelopen. Het afbakenen van wie wel of niet voldoet aan bepaalde criteria, was een van de belangrijkste onderdelen in de voorbereiding.

Ander lastig punt is het op elkaar afstemmen van de hoeveelheid vragen op de gemiddelde tijd (en de tijd die een ''snelle'', respectievelijk ''langzame'' invuller nodig heeft voor de enquete. Wanneer de streeftijd 12 minuten is, moet je er niet bijna een half uur mee bezig zijn, maar ook niet binnen 5 minuten al klaar zijn.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?
« Reactie #21 Gepost op: 21-06-2007, 14:28:49 »
Ik wens je, zoals al gezegd, succes met je onderzoek. Maar wat ik niet echt begrijp: je zei een reden te hebben om de criteria precies af te bakenen. En door berichten in dit topic ga je ze oprekken. Ja, door te strenge criteria voldoet misschien maar 1 persoon aan deze eisen. Daar kun je geen onderzoek mee doen, uiteraard. Maar rek ze niet teveel op........

Voorbereidend werk is natuurlijk belangrijk, maar een goede wetenschapper moet ook om kunnen gaan met de problemen die hij tegenkomt. Als blijkt dat je je ergens vergist hebt in de voorbereiding of dat zaken anders uit pakken dan verwacht (in dit geval zou het kunnen zijn dat de respons tegenvalt), dan moet je ook je onderzoek wat bij kunnen stellen. (in dit geval je voorwaarden voor de respondenten iets versoepelen)

Daarom lijkt het me prima dat de leeftijdscategorie nu iets versoepeld is, ::ok:: hopelijk levert dit meer respons op, ook al lijkt het er tot nu toe nog niet echtop. ::) :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?
« Reactie #22 Gepost op: 21-06-2007, 15:16:44 »

 (in dit geval je voorwaarden voor de respondenten iets versoepelen)

Ben ik het mee eens. Je moet het jezelf namelijk niet onmogelijk maken om geschikte mensen te vinden voor een onderzoek. Ik was test-invuller voor mijn neef. Moest een keer de enquete volstrekt willekeurig invullen, om te zien hoe lang je er minimaal over deed (als er erg veel mensen onder de beoogde gemiddelde teijd zitten, zou je kunnen cocluderen dat die de test niet serieus hebben genomen).

De volgende keer moest ik hem invullen zoals ik hem zou invullen wanneer de enquete ''echt'' aan mij zou zijn voorgelegd.Ik moet zeggen: daar zat toch el behoorlijk veel tijdverschil in.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?
« Reactie #23 Gepost op: 22-06-2007, 11:40:45 »
ik voldoe nergens aan, alleen aan het nederlands zijn.  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?
« Reactie #24 Gepost op: 22-06-2007, 12:34:39 »
Ben je een man?!  :o ::) ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie kan mij helpen i.v.m. mijn afstudeeronderzoek?
« Reactie #25 Gepost op: 22-06-2007, 13:51:29 »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man