Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263593 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #500 Gepost op: 24-10-2015, 00:52:54 »
Ik vond het wel een oke aflevering eerlijk gezegd. Het toneelplotje vond ik wel verrassend. Er liepen weer lekker veel personages door elkaar heen, eigenlijk als vanouds. Het reanimeerverhaal vond ik wat magertjes, vooral omdat het raakt aan zo'n moeilijk onderwerp (wel of niet reanimeren). En dan die aanslag op Bols, dat was echt in 1 minuut gepiept, had dat niet wat verder uitgewerkt kunnen worden? Hetzelfde dacht ik bij de terugkeer van Fleur. Ik had haar graag wat meer en betere screentime gegund.

Doorlopende verhaal was ook warm gemaakt worden voor niks

Ja dat slaat nergens meer op, als ze het zo kort afhandelen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #501 Gepost op: 24-10-2015, 11:10:38 »
Hoezo schiet een sniper ook met zo'n rood lampje ?
Of het is erg dom bedacht door flikken, of het is opzet dat er zogenaamd een aanslag op Bols moet komen. Vandaar dat er ook bijna geen aandacht aan besteed werd.

Ik acht het allebei mogelijk
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #502 Gepost op: 24-10-2015, 11:16:19 »
Mechels had de date opgezet.... zou zij Bols willen vermoorden ?   als ze het niet zelf spannend maken doen wij het wel
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #503 Gepost op: 30-10-2015, 21:59:35 »
Floris Wolfs gaat voor een PrisonBreak van Fleur in FM. Ben nu al benieuwd naar haar vlucht naar Brazilië volgende week!   ::bravo::

En die kwal van een Bols moet van Eva afblijven. Ik zie hem graag een vergiftigde MDMA pil nemen  :-X

Toch nog een rode draad in dit alles dus. Duurt lang, maar dan heb je ook wat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #504 Gepost op: 30-10-2015, 22:23:17 »
Bols vertrouw ik al niet sinds hij in de serie is gekomen ::oink::

Waarom wilde hij per se het verhoor doen?
Waarom wil hij niet met Wolfs praten over een eventuele overplaatsing van Fleur? Afwijzen kan immers altijd nog.
Waarom zijn er zo veel aanslagpogingen op hem gepleegd (zie de aflevering van vorige week)?
Zou hij toch aan het hoofd van een criminele organisatie stasn?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #505 Gepost op: 30-10-2015, 22:26:09 »
Floris Wolfs gaat voor een PrisonBreak van Fleur in FM. Ben nu al benieuwd naar haar vlucht naar Brazilië volgende week!   ::bravo::


ja wordt de serie echt geloofwaardiger door ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #506 Gepost op: 31-10-2015, 16:31:24 »
ja wordt de serie echt geloofwaardiger door ::ok::

Geloofwaardig nee, maar alsof een politieserie dat ooit is. Daar lossen ze zaken sneller op dan een politiekorps het aan kan.

Eindelijk een keertje wat meer de rode draad naar voren, maar natuurlijk in de laatste aflevering. Om te eindigen met een cliffhanger.

Bols werd toch seizoenen terug ook in de laatste aflevering neergeschoten, toen Wolfs/Eva met hem naar de oude mijnen gingen samen met een AT om drugslui in te rekenen? Waarbij Wolfs/Eva de achtervolging inzette, omdat het een hinderlaag bleek en ze in hun auto over de kop de heuvel af gingen? Zou best kunnen dat nu blijkt dat Bols al die tijd wel de mol was. Heuj, beetje WIDM in FM :P Waarom anders werd ie onder het etentje met Wolfs beschoten, waarom anders heeft ie plots interesse 'beroepsmatig'  ::) om een verhoor bij te wonen? Kan alleen maar zijn dat ie stiekem gewoon door die drugslui ingehuurd is als een pion binnen de politie. Waarom anders liet ie niet toe dat die rijke stinkerd met zijn mooie klassieke bolides eerder werd gearresteerd? Kan best dat Bols door die man werd betaald om een oog dicht te knijpen t.o.v. de drugshandel in Maastricht.

En misschien heeft Fleur Daan de Vos inderdaad niet vermoord. Maar heeft Bols Fleur onderschept, Wolfs zijn dienstwapen afgepakt, De Vos doogeschoten om Fleur ervoor te laten opdraaien. Het feit dat Fleur het in de gevangenis niet lang meer uithoudt zonder weer een aanslag te moeten pareren lijkt alsof men de echte moordenaar van Daan de Vos willen beschermen. Plus kreeg Bols ook geen telefoontje in het ziekenhuis dit seizoen door die zieleknijper van Eva? De boel zit dus slimmer in elkaar verwikkeld dan je eerder zou denken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #507 Gepost op: 31-10-2015, 18:31:24 »
En misschien heeft Fleur Daan de Vos inderdaad niet vermoord. Maar heeft Bols Fleur onderschept, Wolfs zijn dienstwapen afgepakt, De Vos doogeschoten om Fleur ervoor te laten opdraaien. Het feit dat Fleur het in de gevangenis niet lang meer uithoudt zonder weer een aanslag te moeten pareren lijkt alsof men de echte moordenaar van Daan de Vos willen beschermen. Plus kreeg Bols ook geen telefoontje in het ziekenhuis dit seizoen door die zieleknijper van Eva? De boel zit dus slimmer in elkaar verwikkeld dan je eerder zou denken.

Ja, dat heb ik eerder ook al bedacht. Ik zou het ook een hele leuke ontwikkeling vinden, maar is het niet iets té vergezocht en ingewikkeld voor de gemiddelde kijker? Dit kun je toch niet met goed fatsoen verkopen aan de 'normale' kijker? Plus er zou dan een mega-flashback voor nodig zijn om dit allemaal te verklaren, wat televisietechnisch ook altijd een beetje jammer is.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #508 Gepost op: 3-11-2015, 15:18:40 »
Zo eindelijk gekeken

Bols is goed, die is gewoon verliefd op Eva.
Is veel te ingewikkeld anders

Maar dat telefoontje.... hmm daar heb ik na afloop van dat seizoen niet meer aan gedacht, maar vond ik destijds ook heel vreemd ja...
En die aanslag is ook vaag

Hieronder de beschrijving voor as vrijdag

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 3-11-2015, 15:26:53 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #509 Gepost op: 6-11-2015, 21:00:13 »
Het is best lachwekkend tot nu toe  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #510 Gepost op: 6-11-2015, 21:23:09 »
het was wel spannond hoor


was dit de seizoensafsluiting?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #511 Gepost op: 6-11-2015, 21:26:12 »
Dit was de beste/spannendste aflevering van dit seizoen ::oink:: Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Maar helaas moeten we nog wachten tot september 2016 :(
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #512 Gepost op: 6-11-2015, 21:26:29 »
Ja het eind was leuk en belooft veel voor volgend seizoen!!
Hij is toch dus toch fout ::)
En wat wil hij met Eva?
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #513 Gepost op: 6-11-2015, 21:26:43 »
ik vond het ook een spannende aflevering, ook al is het een en ander nogal ongeloofwaardig.
Wanneer gaan we weer verder met de nieuwe serie?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #514 Gepost op: 6-11-2015, 21:32:32 »

En wat wil hij met Eva?
wat zou jij met Eva willen ? ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #515 Gepost op: 6-11-2015, 21:34:54 »
 ::)

Maar ik hou niet zo van tasers  ::ohno::

OT: er zaten wel veel ongeloofwaardige dingen in zeg....

Alsof gevangenissen lopers hebben voor deuren.
En een beetje duane vraagt naar blauwe ogen en doorgesneden polsen
En Bols meesterbrein achter alles, maar te toevallig dat t allemaal precies zo uitpakt he ::)
« Laatst bewerkt op: 6-11-2015, 21:37:08 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #516 Gepost op: 6-11-2015, 21:40:09 »
ja wordt de serie echt geloofwaardiger door ::ok::
;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #517 Gepost op: 6-11-2015, 21:43:07 »
Ach het is toch leuk vermaak voor d.....vrijdag?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #518 Gepost op: 6-11-2015, 23:59:34 »
Nee hoe langer ik erover nadenk hoe stommer het is.

Ja het was eindelijk een spannende actie, maar Bols die fout is vind ik iets te makkelijk, daarom verwachtte ik het ook niet.
Hij hoort gewoon de officier te zijn die goed is, maar wel een enorme eikel.
Ik snap ook helemaal niks van zijn motief en wat zijn vrouw er opeens mee te maken heeft. En wat hij de andere seizoenen dan heeft gedaan, misschien wordt dat volgend jaar duidelijk..

Het komt nu op me over als : ' Hmmm de verhaallijn met Tony en Boesmeer zit erop, we moeten iets nieuws bedenken want we hebben net een nieuw contract voor 2 seizoenen, wat kunnen we doen? ' We kunnen de dochter van Wolfs iets meedoen want die zit vast'. ' Oja goed plan, en we kunnen ook Bols slecht maken, want alle andere lekken in het politiebureau zijn op'

Ik hoop dus dat het verhaal van Joost2 klopt, maar ik krijg meer het bovenstaande gevoel ;)
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #519 Gepost op: 7-11-2015, 01:10:46 »
Wat een gave aflevering was dit! Mooi gefilmd, mooie muziek (die opeens een hele andere lading krijgt), je voelt aan alles dat Victor hier de regie heeft gedaan. Ongeloofwaardig was hij wel, dat zeker. Waarom wilde Bols dat Wolfs Fleur zou vrijlaten? Waarom vermoordt hij zijn bewakers en tasert Eva? Waarom komt die vrouw van Bols opeens om de hoek kijken? Tja en een gevangenis met een loper, dat klinkt typisch als 'even Apeldoorn bellen'. Maar al met al eindelijk een goede aflevering!