Auteur Topic: Zomervakantie 2008!  (gelezen 27530 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #80 Gepost op: 22-05-2008, 17:12:12 »
Doet er niemand meer NT tegenwoordig? ::oink::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #81 Gepost op: 22-05-2008, 17:13:33 »
Doet er niemand meer NT tegenwoordig? ::oink::
NT sucks  :P  Nouja heel veel vrienden van mij doen wel N&G of N&T
First you go backwards, but then forwards again

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #82 Gepost op: 22-05-2008, 17:30:23 »
NT sucks  :P  Nouja heel veel vrienden van mij doen wel N&G of N&T
Ineens vind ik jou niet meer aardig ::rofl::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #83 Gepost op: 22-05-2008, 22:11:04 »
Doet er niemand meer NT tegenwoordig? ::oink::

Veel te moeilijk joh ;)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #84 Gepost op: 25-05-2008, 16:32:17 »
vergeten ::dom::

op verzoek van Test heb ik de discussie die hier ontstond versleept naar een eigen topic


kan het hier weer gewoon over de zomervakantie in zn algemeenheid gaan :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #85 Gepost op: 22-06-2008, 09:54:12 »
 ::joehoe::


mijn vakantieverslag volgt later vandaag of morgen, hier alvast een voorproefje
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #86 Gepost op: 22-06-2008, 12:51:56 »
ben jij dat, in dat pak?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #87 Gepost op: 22-06-2008, 13:05:32 »
Nee, dat is Rummer. Dit ben ik:

Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #88 Gepost op: 22-06-2008, 14:47:24 »
Motorvakantie Dolomieten juni 2008

Zaterdag 14 juni: reisdag
De bestemming is zo'n 1100 km rijden, en met de motoren in de aanhanger rijden wij maximaal 95-100 km/uur. Inclusief wat pauzes en tegenslag betekent dit minimaal 13 uur reizen. Vroeg opstaan dus, en om kwart voor vijf 's morgens rijden we weg. Rummer heeft echt een bloedhekel aan zo'n dagje rijden, maar het gaat hem vandaag goed af. Gelukkig hebben we weinig tegenslag, dus om 18 uur arriveren we al bij het hotel (Mondschein in Eggen, 15 km onder Bolzano).
Tijdens het eten krijgen wij van Erika van het hotel een routeboek met 37 routes door de omgeving. Dat ziet er goed uit en ik kies direct een leuke route voor zondag

Zondag 15 juni:
Het is koud, maar wel droog. Volgens het weerbericht gaat het wel regenen later op de dag. Vroeg op pad dan maar, want we hebben diverse passen gepland:
Karer pass: kleine pas vlak bij het hotel, niet erg bijzonder
Fedaia pass: onze eerste echte pas! Mooi asfalt, ruime weg, maar helaas koud, dus weinig grip. Wel een prachtig uitzicht onderweg!  :D
P. Giau: volgens Red69 van het motor-forum een echte aanrader. Zo'n 30 haarspelden omhoog, best leuk idd, maar ook hier is het koud, brrr.
P. Tre Croci: stelt niet veel voor, maar ach, het is weer een pas  ;D
Furkelpass: na een leuke ruime lekker-doorrij-weg, waarbij het onderweg helaas begint te regenen, komen we bij deze vrij smalle maar wel leuke pas
P. Campolongo: inmiddels regent het behoorlijk, we worden nog kouder en het is niet leuk meer. De weg naar huis voert echter over deze pas en
P. Pordoi: moeten we ook over. Het is koud en het regent, en boven op deze hoge pas is dat dus natte sneeuw, brrr. Het zicht is maximaal 20 m en dertig haarspelden omhoog en weer naar beneden, dat is zo niet leuk  :-\\
Karerpass: die moeten we weer over terug naar het hotel, waar we ijskoud, nat en bibberend binnenkomen.

Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #89 Gepost op: 22-06-2008, 15:03:33 »
Nee, dat is Rummer. Dit ben ik:


jij hebt echt een mooit motor! dat goude (zie ik dat goed) frame aan de voorkant is echt cool :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #90 Gepost op: 22-06-2008, 15:12:09 »
Maandag 16 juni:
De weersvoorspelling is net als gisteren, later op de dag gaat het regenen. Het beste kunnen we naar het zuiden gaan volgens Erika. Dus maar een leuke route gezocht richting het Gardameer. De route voert ons echter eerst naar het noordwesten, dwars door Bolzano (even zoeken) en dan naar de
Mendelpass: niet al te brede weg, waar nog aan gewerkt wordt, daarom veel gegroefd asfalt. Dat rijdt irritant, dus echt leuk kunnen we het niet vinden.
Op weg naar het Gardameer gaat het helaas regenen, dus besluiten we tot een inkorting van de route, terug naar het hotel langs de Adige en via 2 passen.
S. Lugano P: stelt niet veel voor
Lavaze P: echt een pas voor Rummer, mooie ruime bochten, goed asfalt, lekker sturen, vooral de afdaling tot aan het hotel  :D
We worden heerlijk ontvangen met gluhwein en kaiserschmarren, daar warmen we weer van op.
's Avonds komen Red69 en zijn maat ook in hetzelfde hotel, en we hebben een gezellige avond. Om 2 uur worden we de bar uitgezet  ;D

Dinsdag 17 juni:
We zitten toch al voor half negen aan het ontbijt. Deze dag zou de laatste regendag zijn, maar de morgen ziet er goed en droog uit, ook volgens meteox.com en we gaan vol goede moed op pad naar passen die Red69 en zijn maat ook nog niet allemaal kennen. Eerst rijden we over een erg smal weggetje, eigenlijk afgesloten vanwege allerlei stenen die naar beneden zijn gevallen. We komen bordjes tegen die waarschuwen voor een stijgingspercentage van 24%! Dan pas komen de echte passen.
Niger p.: stelt niets voor, net als de Karerpass er direct achteraan.
P. di San Pellegrino: best leuk
P. Valles: ook wel leuk. Onze metgezellen deze dag rijden vaak met de motor uit, op de zwaartekracht, naar beneden. Rummer probeert het hier ook, en wordt enthousiast.
P. Rolle: leuke pas, met een bochtige afdaling waar de drie heren goed kunnen genieten van mijn motorgeluid, daar zij weer zonder aandrijving naar beneden gaan.
P. Broccon: smalle pas, dwars de bossen, erg mooi, maar helaas regent het ondertussen, wat het plezier aardig verminderd  :-\\
P. Manghen: erg smalle pas, zonder vangrails, geen uitwijkmogelijkheden, wel loslopende koeien die hier en daar een vlaai hebben neergelegd. In de regen is dit, met mijn hoogtevrees, best heel eng. Ik hoop dat de mannen wel genieten van het uitzicht, ik doe mijn best zo min mogelijk opzij te kijken, brrr. Ben best wel trots dat ik deze pas toch heb gedaan, en dat nog wel in de regen!
P. Lavaze: via deze pas weer terug naar het hotel. De mannen weer zonder aandrijving. Ik doe mijn best om zoveel eerder op het hotel te zijn zodat ik op het terras kan zitten voordat zij arriveren, maar helaas. Nog voor ik mijn helm af heb zijn ze er al. Zonder aandrijving kun je dus best hard afdalen, ze hebbe zelfs over de 100 km/uur gereden!

« Laatst bewerkt op: 22-06-2008, 15:18:00 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #91 Gepost op: 22-06-2008, 15:13:51 »
Mooie hairpin om doorheen te gaan inderdaad!!
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #92 Gepost op: 22-06-2008, 15:29:07 »
Woensdag 18 juni:
De andere 2 mannen trekken weer verder naar een volgend hotel. Vanaf vandaag wordt het mooi weer, volgens Erika. Wij besluiten om de weinige kilometers die we tot nu toe hebben gereden (700 km in 3 dagen) vandaag eens goed te maken, met een wat langere noordelijke route. Via Steinegg en Blumau komen we door Ritten. Allemaal smalle bergweggetjes, veel haarspelden, wel leuk om te rijden maar we hebben liever af en toe ook wat ruimere wegen waarop we minstens 90 kunnen rijden. Gelukkig is er zo'n weg in de aanloop naar de eerste pas, en dat rijdt even lekker door.
Penser Joch: leuke pas, maar vooral de aanloop is leuk, zoals gezegd. Een enthousiaste BMW-rijder blijft lekker achter ons aan plakken in de bochten (al komt hij er wat ruim uit), zijn maatjes sluiten na een recht stuk weg weer aan.
Jaufen P.: een sportieve lokale Golf-rijder rijdt voor mij uit naar boven. Aangezien ik denk dat hij achter ons aan blijft plakken als ik hem in haal blijf ik er maar op gepaste afstand achter rijden. Wel leuk om te zien hoe hij deze mooie pas leuk op rijdt met zijn auto  ;D
Timmels-Joch: een extraatje dat ik toevoeg aan de route, op aanraden van Red69. En daar heb ik geen spijt van! We rijden hem door tot we aan de Oostenrijkse kant een tolpoortje tegenkomen. Onze route is al lang genoeg, dus we keren daar toch maar om. Voor het eerst rijden we door wanden van ijs. Wat een mooie pas, wat een mooie uitzichten, echt fantastisch! Helaas is het al laat, we moeten weer terug.
Via een aantal vlotte wegen rijden we lekker door naar het hotel, waar we na 400 fijne kilometers vandaag om 18.30 uur arriveren, net op tijd voor het eten.

Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #93 Gepost op: 22-06-2008, 15:38:26 »
Donderdag 19 juni:
Vandaag wordt het de dag dat we zoveel mogelijk passen gaan rijden. Er zijn zoveel mooie Dolomietenbergen en passen zo dicht bij het hotel, dat we daar niet eens heel veel moeite voor hoeven te doen. Bovendien hebben we zo de kans op de passen van zondag en maandag, toen het koud was en regende, opnieuw te doen.
Karerp.
Fedaia P.: nog veel mooier nu het warmer is, wat rijdt dat geweldig!
P. Giau: nu is ie idd erg mooi!
P. Falzarego en P. Valparola: lopen in elkaar over. Wat een mooi landschap hier, echt fantastische rotspartijen met wat groen en wat wit (sneeuw!) ertussendoor, heel mooi!
Wurzjoch: omhoog leuk, ruime weg, naar beneden krapper en wat flauw aflopend. Wel leuk om gedaan te hebben.
P. Gardena
P. Campolongo
P. Pordoi
P. Sella: vormen met z'n vieren een leuk rondje rond de Sellagroupe. Vooral Gardena en Pordoi zijn mooi, de Sellapas is een ruime weg met mooi asfalt, zeer geschikt om hard te knallen. Leuk rondje hoor!
P. Pinei: tot mijn verbazing wordt dit een pas genoemd, stelt werkelijk helemaal niets voor. Toch telt hij mee als 11e pas voor vandaag  8)

Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #94 Gepost op: 22-06-2008, 15:47:00 »
cool ::ok:: alleen dacht ik dat jullie ook op de motor er naar toe reisden :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #95 Gepost op: 22-06-2008, 15:47:48 »
Vrijdag 20 juni:
De laatste dag dat we hier kunnen rijden. Na alle passen en haarspelden van gisteren, besluiten we vandaag wat ruimere wegen te berijden. We gaan naar het Gardameer. Het rijdt echt geweldig hier, wat een mooie wegen, en mooie uitzichten op het L. di Molveno en Gardameer. Heerlijke laatste dag. Op de terugweg toch nog 2 passen.
P. C. Carlo Magno: bij de wintersportplaats Madonna di Campiglio, waar alle hotels gesloten zijn, luiken dicht, uitgestorven.
Gampen-Joch: leuke afsluiter, vlotte pas.

Zaterdag 21 juni, reisdag:
Om 8 uur op pad naar huis, als alles volgens plan gaat op tijd thuis om nog flink wat van het voetbal te kunnen zien. Helaas, we komen in een file terecht waar we 3 uur lang vrijwel stil staan. Via de Duitse radio hoor ik de tussenstanden. Bij de verlenging naderen we Nederland, zodat ik het live verslag van Jack van Gelder kan horen. Pas na middernacht zijn we thuis, ruim 3 uur later dan gehoopt. Snel een wasmachine aan en naar bed, de motoren uitladen kan morgen wel...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #96 Gepost op: 22-06-2008, 15:49:50 »
jij hebt echt een mooit motor! dat goude (zie ik dat goed) frame aan de voorkant is echt cool :P

dank je! Is echt mooi idd  :D

Mooie hairpin om doorheen te gaan inderdaad!!

Jawel  ::jaja::

cool ::ok:: alleen dacht ik dat jullie ook op de motor er naar toe reisden :)

nee, dit is veel relaxter. Snelwegjagen met de motor is erg vermoeiend en saai en niet leuk. Bovendien wil ik dan niet meer dan 600-700 km op een dag afleggen, en we hadden maar een weekje...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #97 Gepost op: 22-06-2008, 19:48:21 »
leuk dat je zo uitgebreid verslag heb gedaan! dat moesten we allemaal maar eens doen. (niet met terugwerkende kracht ::rofl::)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #98 Gepost op: 22-06-2008, 20:27:36 »
leuk dat je zo uitgebreid verslag heb gedaan! dat moesten we allemaal maar eens doen. (niet met terugwerkende kracht ::rofl::)

vind ik ook, geldt voor alle vakanties van 2008 wat mij betreft  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #99 Gepost op: 22-06-2008, 20:37:15 »
Leuk verslagje Swifty. Is idd leuk als andere mensen dat ook gaan doen. Ik ben wel benieuwd naar alle vakantieverhalen  ;)

Ik ga trouwens naar Frankrijk. Naar een dorpje vlakbij Avignon. In Avignon is binnenkort een theaterfestival, daar gaan we iets van 2x heen en verder een beetje luieren en in de omgeving rondkijken.  ::jaja::