Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 13310 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Aflevering 2
« Gepost op: 12-03-2008, 09:07:32 »
Na de drukte van Mexico City komen de deelnemers in een heel ander, traditioneel Mexico terecht. Vandaag wordt El Dia de Los Muertos, de dag van de doden, gevierd. Met gebeden, offers en muziek herdenken de Mexicanen hun overleden naasten.

Het blauwe team heeft alle tijd, het rode team maak zich op voor een spannende afvalrace...
« Laatst bewerkt op: 12-03-2008, 17:07:53 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2008, 16:27:42 »
Vanavond weer  ;D
Heb er echt zin in   ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2008, 17:04:50 »
El Dia de Los

El Dia de Los Muertos.  ;) Anders is het alleen maar "de Dag van de".  :P ;)

Wel mooi dat ze het zo gepland hebben dat ze precies op die dag in Mexico zitten.  :D :D ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2008, 17:08:31 »
El Dia de Los Muertos.  ;) Anders is het alleen maar "de Dag van de".  :P ;)

u hebt gelijk ;) ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2008, 18:19:06 »
Fantastisch dat het alweer Woensdag is lekker Peking Express kijken, ben benieuwd wie er af zou vallen en ik denk ook nu dat de eerste irritaties erweer aankomen en mischien nieuwe vriendschappen enzovoortz.... ;)

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2008, 21:05:13 »
Mooie aflevering tot nu toe, net die dodenherdenking. Lijkt me net wel sjiek om dat bij een gastgezin mee te maken.
De tweeling heeft een positieve instelling, hopelijk blijven zij erin!
De kibbelaars (ik weet de namen nog niet zo goed) mogen wat mij betreft naar huis!!! Vooral Wendy (geloof ik) ziet echt helemaal niks positief. De tweeling is vorige week juist tweede geworden, met Maria!!
Dat jonge koppel is ook leuk!
Veel kijkplezier!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2008, 21:18:59 »
Mooie aflevering tot nu toe, net die dodenherdenking. Lijkt me net wel sjiek om dat bij een gastgezin mee te maken.
Idd prachtig he hoe die mensen hun overleden dierbaren herdenken  ::ok:: Daar mogen wij(beschaafde) westerlingen eens een voorbeeldje van nemen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2008, 21:37:33 »
WIDM-muziek!

Wat een verrassende uitslag! :o
Jammer, één van de leukste koppels eruit.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2008, 21:38:00 »
Idd erg leuk dat ze het zo herdenken maar ik heb nu allereerst een erg baalgevoel, echt klote dat de tweeling eruit moest!! Had liever Bruno en wendy zien vertrekken of Mark en Marline, vind daar tot nu toe weinig aan.
Had echt niet verwacht dat Dieter en Steven naar huis zouden moeten, wat een tegenvaller. Die peter vind ik trouwens vreselijk hinderlijk, wat een figuur de peking express expert ::)
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2008, 21:38:27 »
WIDM-muziek!
 

Ja inderdaad, had ik ook gehoord. Echt grappig!!!

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2008, 21:39:02 »
WIDM-muziek!

Wat een verrassende uitslag! :o
Jammer, één van de leukste koppels eruit.
Jaaaaaa!!

Erg jammer :( Had liever Bruno&Wendy eruit gezien!
First you go backwards, but then forwards again

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2008, 21:41:11 »
Peter en het kibbelende paar geven juist wat kleur aan de uitzending, anders was het allemaal maar saai. Vind het niet erg dus dat ze blijven.

Was een leukere aflevering dan vorige week, vind ik, zeer geslaagd zo met deze herdenkingsdag  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 12-03-2008, 22:55:56 »
Mooie aflevering. 't Lijkt me fantastisch om zoiets eens te maken, zo'n Dia de los Muertas. Zeker als je dat zo met de lokale bevolking zelf kan meemaken. Zonde dat Dieter & Steven eruit gingen.  :\'(

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2008, 08:36:56 »
wat jammer zeg van de broers
'k had ze hoog ingezet, met name omdat ze haast vloeiend de taal spraken
zo kun je maar zien hoe onvoorspelbaar Peking Express is!!!

de strijd deed mij erg denken aan onze strijd met dit verschil dat het bij ons pas op het laatst zo spannend werd.

 :o :o :o

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2008, 09:00:58 »
Hele mooie aflevering, vooral de beelden van de diverse festiviteiten (Dia de Los Muetos).
Doordat vorige week (in mijn ogen) de vier mindere koppels de vrijgeleide hadden gewonnen, gingen nu de vier méést gedreven koppels de onderlinge strijd aan. Dit had als resultaat dat de koppels extreem dicht op elkaar zaten, en deze aflevering een spannende nek-aan-nek race werd bij de tussenstop én aan de finish.
Het is jammer dat de gemakzucht van de tweeling hun eigen einde werd. Ze zouden het wel even doen. Hun capaciteiten somde ze ook deze alfevering op. Ze waren de beoogde winnaars van PE2008. Echter ze vergaten hun capaciteiten om te zetten naar daden. De voorsprong die ze hadden met het vloeiend spaans spreken, hadden ze beter kunnen uitbuiten. Jammer dat ze er uitliggen, maar dat had ik bij de andere drie koppels van de aflevering ook, als ze PE moesten verlaten.
Volgende week doen ook de "blauwe" koppels weer mee. Deze aflevering hebben we ze zien shoppen en picknicken (Raymond: "we lijken wel vrouwen", en dan daarna twee bosjes bloemen kopen!). Volgende week mogen ze weer aan de slag. Dan pas zal blijken hoe sterk de blauwe teams zijn, en of de overwinning in de eerste aflevering een duidelijk beeld gaf van hun liftcapaciteiten en geen eendagsverlies was.

Ook leuk was de link naar WIDM. Hadden we vorige week de groene taxi's, nu op dat plein de WIDM-tune. Wellicht een vrijage van de makers van PE om volgend seizoen eens een mol-koppel tussen de liftende stellen te stoppen :)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2008, 09:25:11 »
Verdeurie, daar gaan mijn favorieten en m'n pool  ::joehoe::

Echt echt echt jammer  >:(

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2008, 09:48:33 »
Ik vond het weer een leuke aflevering, mooie opdrachten en een spannende race.
Jammer dat de broertjes het niet hebben gehaald.  :\'(
Mi zal het rode team nu wel een streepje voor hebben omdat ze maar met 3 koppels over de finisch hoeven te komen ipv de 4 van blauw.
Hmmm of ze passen het natuurlijk aan dat de snelste 3 van blauw alleen geteld worden :-\\ Nah goed we zullen het gaan meemaken
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 13-03-2008, 11:28:20 »
Mi zal het rode team nu wel een streepje voor hebben omdat ze maar met 3 koppels over de finisch hoeven te komen ipv de 4 van blauw.

Of ze liften vanaf nu weer: ieder voor zich.

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 13-03-2008, 14:45:09 »
Ik vond de 2e aflevering weer echt top! ::ok:: Jammer van de tweeling. En het blijft ook bizar dat er maar 296.000 mensen hebben gekeken.  :(

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2008, 22:19:50 »
WIDM-muziek!

Dat vond ik dus vrij vervelend, omdat ik gelijk in een soort van Mol-modus schoot en me helemaal niet meer kon concentreren op wat er werd gezegd  ;D.
Ik ben in ieder geval blij dat ze de muziek van Children of Dune blijven gebruiken. Dat past zo verschrikkelijk goed bij dit programma en is zo mooi!
Mijn favoriete koppel is Peter & Veronique. Ik hou wel van een beetje gedrevenheid, net als Patrick & Miranda vorig jaar. Dat tunetje ook als Peter weer helemaal losgaat op een lift  ::rofl::