Auteur Topic: Over wie wordt er weinig gepraat ?  (gelezen 5910 keer)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Over wie wordt er weinig gepraat ?
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2002, 16:46:12 »

Citaat

Als je bovendien bedenkt dat een groot deel van de vragen vrij algemeen zijn, zoals, en nu roep ik maar wat, 'op welke manier ging de mol naar beneden, de Australische of ...?', dan kan je vaak nog een hoop kanten op. Dat geldt ook voor vragen als 'is de mol man of vrouw?'

Ik neem aan dat men het verschil kan zien tussen een man en een vrouw. Juist omdat de vragen vrij algemeen zijn moet iemand ze toch juist kunnen beantwoorden. Als de vraag is "is de mol een vrouw of een man?" (en Ellen is de mol) dan vult Erik vrouw in en iemand anders misschien 'man'. Al 1 vraag meer goed dan een ander.
Als de vraag is "hoe abseilde de mol" en erik vult in: Australisch, dan heeft hij alweer een vraag meer goed dan een ander die bijv. op Karen stemde.
(hierbij ga ik er van uit dat Ellen Australisch ging en Karen Amerikaans maar dat weet ik niet meer precies).

m.a.w. ik ben nog niet overtuigd. 8)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2002, 16:47:39 »
Tsja, dan kun je gaan speculeren... Ellen ging Australisch en Erik dacht dat de Mol derhalve Australisch ging en dus ging de Mol juist niet Australisch. Maar dat weet je dus niet...

Ellen is de Mol gewoon NIET ja! Verdorie, ik wil daar gewoon van af wezen...

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2002, 16:47:39 »

Citaat

Een tuinman is natuurlijk wel de grootste vijand van een mol. Misschien lag hij er daarom zo snel uit? ::)

[IN verwarring maken mode] Toch ben ik er nog niet helemaal zeker van dat hij een tuinman is  ;D. Misschien was dat wel voor 'de' pool, dat de AVRO alvast vertelde wie er af zou vallen  :P

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Chiara

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2002, 16:48:06 »

Citaat

Je moet de vragenlijst wel heel erg dom ...... Dan ben je wel heel dom bezig ..... of als hij ontzettend dom is.

Gaan we schelden?

In Utrecht vertelde een aantal kandidaten dat het af en toe wel erg pijnlijk is te lezen hoe makkelijk mensen een oordeel hebben, terwijl ze vaak de juiste achtergrond niet kennen.

De beste stuurlui ....

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2002, 16:50:51 »

Citaat

De beste stuurlui ....

Zijn te vinden op dit forum  ;).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #25 Gepost op: 19-02-2002, 16:55:04 »
I have to agree... en ga nu maar op zoek naar quotes van mij waarin ik het net zo hard doe. Misschien moesten we onze elf brave souls met het respect en de achting blijven behandelen die ze verdienen. Lijkt me een goed uitgangspunt.

Ik vind Ellen bij deze een stoer mens, Prince een lekker en enthousiast menneke en met Jantien wil ik uit eten! Kan dat geregeld worden?

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2002, 16:55:12 »
Typisch voorbeeld van uit z'n verband trekken van quotes Chiara.

De volledige zin is: "Je moet de vragenlijst wel heel erg dom invullen wil je er uit liggen (in de eerste aflevering) terwijl je op de mol gestemd hebt."

Ter verduidelijking: dit is dus in z'n algemeenheid, en niet op de persoon van Erik.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Chiara

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-02-2002, 17:02:23 »

Citaat

Ik neem aan dat men het verschil kan zien tussen een man en een vrouw. Juist omdat de vragen vrij algemeen zijn moet iemand ze toch juist kunnen beantwoorden. Als de vraag is "is de mol een vrouw of een man?" (en Ellen is de mol) dan vult Erik vrouw in en iemand anders misschien 'man'. Al 1 vraag meer goed dan een ander.
Als de vraag is "hoe abseilde de mol" en erik vult in: Australisch, dan heeft hij alweer een vraag meer goed dan een ander die bijv. op Karen stemde.
(hierbij ga ik er van uit dat Ellen Australisch ging en Karen Amerikaans maar dat weet ik niet meer precies).

m.a.w. ik ben nog niet overtuigd. 8)

Dat voorbeeld over mannen/vrouwen was om aan te geven dat veel vragen algemeen zijn en de betreffende antwoorden op een groot aantal kandidaten kunnen slaan, waardoor anderen met een foute mol-keuze die toch goed gemaakt kunnen hebben. Of iemand man/vrouw is, weet natuurlijk iedereen, maar hoe een kandidaat abseilde of wat z'n leeftijd is, kun je bv. vergeten zijn, ook al weet je wie de mol is.

Offline ingrid

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 19-02-2002, 17:38:17 »

Citaat

Ellen is de Mol gewoon NIET ja! Verdorie, ik wil daar gewoon van af wezen...

Zou je me ff willen vertellen waarom Ellen de Mol niet is??
Want voor mij is ze nog steeds de mol, hoewel ik George ook wel verdenk. Mijn gevoel blijft zeggen dat het Ellen is. Als ik de mol zou zijn zou ik in ieder geval kiezen om een dag helemaal niets te doen lekker videootje kijken terwijl de andere dromers de vissen zien. Als alle opdrachten goed waren gegaan had ze zeker niet de goede antwoorden gegeven maar nu kon ze via haar koptelefoon horen of de opdracht was gehaald of niet.En aangezien die toch niet gehaald was kon ze makkelijk de juiste antwoorden geven.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2002, 18:00:41 »
Volgens mij is het logisch dat degene op wie tot nu toe weinig of niet gestemd is de mol is: diegene valt voor de overige kandidaten minder op. Wij zien natuurlijk dingen die de kandidaten niet zijn (bijv. Kerstin weet niet wat er precies in het groepje van de doeners gebeurd is), en de kandidaten dingen die wij niet zien. De drie waarop tot nu tot door geen van de kandidaten gestemd is, zijn Dick, Harry en Kerstin. Daarom denk ik nog steeds dat harry de mol is, mede door vele andere aanwijzingen.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2002, 20:06:28 »
In deze discussie over Ellen lijkt het wel alsof iedereen is vergeten hoe Ward in de tweede aflevering van het vorig seizoen is afgevallen. Als herhaling nog maar eens het geluidsfragment dat was gemonteerd bij de voor hem beslissende stemronde:

Nico, Nico, daar heb ik 't ook een beetje van gedacht. Maar, ik denk, ik denk dat, dat hij dat, ik denk dat hij 't niet is omdat hij op een bepaalde manier zenuwachtig met dingen om kan gaan. En aan de, en andere kant denk ik dat hij 't wel kan zijn omdat dat juist natuurlijk heel duidelijk bij hem d'r bovenop ligt. Dat hij daardoor juist wel de mol is.

Veel mensen dachten dat dit inhield dat Ward op Nico had gestemd. Ward viel af en Nico werd van veel lijstjes geschrapt. Aan het einde van de reeks bleek Nico de mol te zijn.

Ik hoop ook niet dat Ellen de mol is anders voel ik mij serieus bedot. Maar ik hou haar zeker nog wel in de gaten. Bij de abseilproef daalde zij Australisch af (positief) maar bij de portproef zat zij in de groep van het verdwenen label (negatief). Bij de dromers herinnerde zij zich twee voorwerpen (positief) maar bij de regatta gebeurde er iets raars met haar en John op de waterfiets (negatief). Het kan zijn dat zij met het roer zat te spelen (zit tussen de twee fietsers op deze waterfiets van het type Water Bee). Tenslotte leek zij bij het herkennen van Kerstin in het veld eerst voor Kerstin te gaan maar daar liet zij zich wel heel gemakkelijk vanaf brengen: Ok, gaan we voor Karen? (negatief). Prince besliste daar om voor Kerstin te gaan.

Daar komt nog bij dat ze volgens mij een van de weinige in deze groep is die een ijzersterke mollenrol zou kunnen spelen. Ik zou haar in de gaten blijven houden als ik jullie was.

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2002, 20:54:43 »
Citaat
Veel mensen dachten dat dit inhield dat Ward op Nico had gestemd. Ward viel af en Nico werd van veel lijstjes geschrapt. Aan het einde van de reeks bleek Nico de mol te zijn.

De Spijker Op Zijn Kop , da bedoel ik nou !!!

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2002, 21:18:49 »
yep, dat is ook zo. bovendien, hoe vaak zie je een deelnemer achter de computer met zicht op het scherm zodat je kunt zien wie hij of zij aanklikt? volgens mij bijna nooit... en pas dan weet je zeker op wie diegene gestemd heeft. de rest kunnen ze laten zien en horen zoals zij het willen  :)

ben trouwens wel benieuwd hoe nauwlettend ze dit forum in de gaten houden. volgens mij rollen ze regelmatig van hun stoel van het lachen! maar wat zouden ze doen als op een gegeven moment blijkt dat een aanwijzing (per ongeluk) zo evident is dat iedereen bijna weet wie de mol is? een beetje manipuleren in dit forum?

pff, ik begin overal wat achter te zoeken. over anderhalve maand kunnen ze me opsluiten denk ik!

bye,
heike

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2002, 23:32:13 »

Citaat

pff, ik begin overal wat achter te zoeken. over anderhalve maand kunnen ze me opsluiten denk ik!

Me too! Iedereen hier heeft wel een andere mol en goede redenen waarom hij/zij de mol is. Ik word hier helemaal gek  :D. Maar goed, het is juist leuk om te lezen wat iedereen denkt... :)

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #34 Gepost op: 20-02-2002, 08:32:05 »

Citaat

Veel mensen dachten dat dit inhield dat Ward op Nico had gestemd. Ward viel af en Nico werd van veel lijstjes geschrapt. Aan het einde van de reeks bleek Nico de mol te zijn

Hartstikke goed gedaan Erik TKS!
ik kon er geen verklaring of redenatie voor geven maar ik heb het gevoel dat ellen een serieuze molkandidaat is.
Het lijkt of ellen op erik heeft gestemd, maar nix is zeker .

groet van zimba

we plaren verder...

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 20-02-2002, 21:53:57 »
over wie wordt er weinig gepraat...
probleem is dat er een verschil is tussen waarover wij in dit forum praten, en hetgeen de deelnemers over praten! zij vinden karen behoorlijk verdacht, eventueel jantien, ellen en george? en wij? over dick, harry en prince hebben zij het niet!

het maakt mij er niet geruster op... we worden flink van het kastje naar de muur gestuurd.

en dat is eigenlijk best leuk  ;) wrae het niet dat ik slaapgebrek begin te krijgen.

ciao,
heidi

Offline wolfje

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 22-02-2002, 13:57:16 »
ik denk dat je niet teveel mag afgaan op wie de afvallers stemmen. bij de vorige belgische editie, was één van de 2 finalisten in de finale geraakt zonder de juiste mol te raden. gewoon omdat de mol zò goed was dat niemand hem verdacht! iederéén maakte dus veel fouten. misschien is het nu ook zo?  ???

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 22-02-2002, 15:34:16 »
Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens, Wolfje!

In de vorige NL versies verklaarde Angela bij de laatste uitzending hoe eenvoudig het steeds was: A stemde op B, A viel volgens af DUS kon B geen mol zijn.

Maar je moet er ook weer niet op blind varen!

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?