In deze discussie over Ellen lijkt het wel alsof iedereen is vergeten hoe Ward in de tweede aflevering van het vorig seizoen is afgevallen. Als herhaling nog maar eens het geluidsfragment dat was gemonteerd bij de voor hem beslissende stemronde:
Nico, Nico, daar heb ik 't ook een beetje van gedacht. Maar, ik denk, ik denk dat, dat hij dat, ik denk dat hij 't niet is omdat hij op een bepaalde manier zenuwachtig met dingen om kan gaan. En aan de, en andere kant denk ik dat hij 't wel kan zijn omdat dat juist natuurlijk heel duidelijk bij hem d'r bovenop ligt. Dat hij daardoor juist wel de mol is.
Veel mensen dachten dat dit inhield dat Ward op Nico had gestemd. Ward viel af en Nico werd van veel lijstjes geschrapt. Aan het einde van de reeks bleek Nico de mol te zijn.
Ik hoop ook niet dat Ellen de mol is anders voel ik mij serieus bedot. Maar ik hou haar zeker nog wel in de gaten. Bij de abseilproef daalde zij Australisch af (positief) maar bij de portproef zat zij in de groep van het verdwenen label (negatief). Bij de dromers herinnerde zij zich twee voorwerpen (positief) maar bij de regatta gebeurde er iets raars met haar en John op de waterfiets (negatief). Het kan zijn dat zij met het roer zat te spelen (zit tussen de twee fietsers op deze waterfiets van het type Water Bee). Tenslotte leek zij bij het herkennen van Kerstin in het veld eerst voor Kerstin te gaan maar daar liet zij zich wel heel gemakkelijk vanaf brengen: Ok, gaan we voor Karen? (negatief). Prince besliste daar om voor Kerstin te gaan.
Daar komt nog bij dat ze volgens mij een van de weinige in deze groep is die een ijzersterke mollenrol zou kunnen spelen. Ik zou haar in de gaten blijven houden als ik jullie was.