Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 527388 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2300 Gepost op: 8-09-2018, 12:28:16 »
Gisteren met de studieverering naar Brussel geweest naar het Europees Parlement. Het was wel heel interessant. Een van de medewerkers van Sophie in 't Veld (Europarlementarier voor D66), kwam een praatje houden, dat was wel echt boeiend om te horen wat hij allemaal doet en wat de Europarlementariers allemaal doen. Verder moet ik zeggen dat ik niet heel veel nieuws heb gehoord, na 1 jaar Europese Studies, inleiding internationaal recht en Europees Recht weet je op een gegeven moment wel hoe het allemaal werkt. Maar wel grappig om een keer het parlement echt gezien te hebben. Meest interessante nieuwtje dat ik nog te weten ben gekomen is dat Gaelic schijnbaar een officiele EU taal is. Wat interessant is, omdat zelfs de meeste Ieren het niet spreken. Dus er zit daar waarschijnlijk elke vergadering iemand simultaan te tolken voor een groep Ieren die allemaal naar de Engelse vertaling luisteren.  ::rofl::

Oh ja en Straatsburg, de publieksbegeleider verzekerde ons dat op het EU budget die reis elke maand naar Straatsburg echt niet zoveel kost, maar.... hij is publieksbegeleider en hij reist ook elke maand met het hele circus mee naar Straatsburg. Dat soort dingen moet toch echt efficienter kunnen.

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Schooltopic
« Reactie #2301 Gepost op: 13-09-2018, 20:17:25 »
Ben vorige week gestart in 4VMBO dus ik ga dit jaar mijn examens doen en hopelijk halen
la-la-la

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Schooltopic
« Reactie #2302 Gepost op: 19-09-2018, 23:32:50 »
Vandaag de plechtige proclamatie gehad van m'n opleiding. :D Ik ben nu officieel master of arts in de Iberoromaanse talen, afgestudeerd magna cum laude. ::feest::
Maandag beginnen aan een vervolgopleiding: meertalige communicatie. Ik blijf nog even op m'n geliefde faculteit van letteren en wijsbegeerte ::jaja::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2303 Gepost op: 20-09-2018, 08:26:20 »
Wauw wauw wauw, geweldig zeg! Magna cum laude, en wat een mooie titel ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2304 Gepost op: 20-09-2018, 11:42:38 »
Vandaag de plechtige proclamatie gehad van m'n opleiding. :D Ik ben nu officieel master of arts in de Iberoromaanse talen, afgestudeerd magna cum laude. ::feest::
Maandag beginnen aan een vervolgopleiding: meertalige communicatie. Ik blijf nog even op m'n geliefde faculteit van letteren en wijsbegeerte ::jaja::
Master

Gefeliciteerd zeg!!!  ::ok::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2305 Gepost op: 20-09-2018, 13:38:37 »
 ::bravo::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #2306 Gepost op: 20-09-2018, 13:48:51 »
Geweldig gedaan Hans! ::bravo:: ::joehoe::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Schooltopic
« Reactie #2307 Gepost op: 20-09-2018, 17:12:26 »
Gefeliciteerd Hans!

En Iberoromaanse talen... Welke talen zijn dat nog meer dan alleen Spaans?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2308 Gepost op: 20-09-2018, 18:33:53 »
Frans, Portugees?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Schooltopic
« Reactie #2309 Gepost op: 20-09-2018, 19:54:03 »
Gracias, obrigado!
Die talen zijn het dus ;)
Van de Romaanse talen (die van het Latijn zijn afgeleid, o.a. Frans, Italiaans en Roemeens) zijn het diegene die op het Iberisch schiereiland worden gesproken. Dus de voornaamste zijn dan Spaans en Portugees.

En ik had ook nog 1 keuzevak Frans in m'n pakket, om m'n bachelor Frans-Spaans nog een beetje voort te zetten, maar da's dus geen Iberoromaanse taal. Dat heet dan denk ik Galloromaans.
Yay, talen ::regenboog::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2310 Gepost op: 20-09-2018, 21:52:19 »
Gefeliciteerd ::bravo:: Enig idee wat je er uiteindelijk mee wil gaan doen, icm je nieuwe opleiding?

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Schooltopic
« Reactie #2311 Gepost op: 21-09-2018, 18:16:19 »
Nee, nog niet concreet, vind ik heel lastig. Ik heb niet een specifieke beroepstak op het oog waarin ik me later werkzaam zie zijn of zo. De studie die ik nu ga doen heb ik vooral gekozen op basis van het vakkenpakket, dat ik verreweg het interessantst vond van alle mogelijke vervolgopleidingen. ::jaja:: Met meertalige communicatie kun je iets in de PR gaan doen, woordvoering, op de communicatieafdeling van bedrijven hier die contacten hebben met Frankrijk/Spanje/Zuid-Amerika, op de communicatieafdeling van bedrijven in die regio's zelf, op ambassades. Nog steeds veel mogelijkheden dus!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Schooltopic
« Reactie #2312 Gepost op: 23-09-2018, 13:09:21 »
Gefeliciteerd Hans!! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2313 Gepost op: 23-09-2018, 15:12:36 »
Knap hoor Hans, van harte gefeliciteerd  ::bravo::

Ik ga op 13 oktober naar een masterdag van de UvA. Ik wil kijken of ik een (deeltijd)masterstudie aan een reguliere universiteit kan combineren met een baan. Ik ben de zelfstudie wel een beetje zat.

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Schooltopic
« Reactie #2314 Gepost op: 24-09-2018, 11:12:48 »
Bedankt!
En leuk Loezel :D heb je je ogen al gericht op een bepaalde master?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2315 Gepost op: 24-09-2018, 17:45:26 »
Ja, ik zou heel graag staats- en bestuursrecht aan de Uva doen. Maar even uitzoeken of ik dat kan combineren met werk.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2316 Gepost op: 13-10-2018, 23:18:38 »
Vandaag naar de masterdag geweest en ik werd er helemaal blij van. Enige punt is dat ik de colleges waarschijnlijk niet ga kunnen combineren met mijn huidige werk. Maar even kijken of ik in de flexpool kan op mijn huidige werk, of anders maar een uitzendbureau zoeken ofzo. Want ik wil dit wel heel graag. Lijkt me ook beter voor mijn toekomstige carrière. En het is een heel kleinschalige opleiding, dus dat is ook wel fijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #2317 Gepost op: 13-10-2018, 23:22:17 »
klinkt als een belangrijke beslissing Loezel
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #2318 Gepost op: 22-10-2018, 17:48:22 »
Ik heb een heel klein beetje stress voor de proefwerkweek. Ik moet nog zo veel doen en loop alweer achter op m’n planning :-X

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2319 Gepost op: 24-10-2018, 13:52:05 »
Ik heb mijn voorlopige onderzoeksplan ingeleverd. Alleen kwam ik er gisteren achter toen ik 'm al wilde inleveren dat ik het helemaal verkeerd had begrepen, dus moest ik 't ineens inkorten tot ik nog maar 1/3 zou over houden ofzo. Dus ik ben nu heel nerveus en ik krijg de feedback ook nog terwijl ik in Londen zit.   :o ::schaam::