Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525727 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2620 Gepost op: 21-07-2020, 12:01:46 »
Ik zie net mijn rooster voor volgend blok. Weer voornamelijk online colleges. Een keer op de Uva en tentamen gelukkig ook op de uva. Nou ja, het scheelt in elk geval reiskosten en je loopt minder kans op besmettingen enzo. Maar dat onlinegebeuren is toch ook niet alles.  :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2621 Gepost op: 21-07-2020, 14:25:29 »
Mijn master is t eerste half jaar volledig digitaal, helemaal niks op locatie :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Schooltopic
« Reactie #2622 Gepost op: 21-07-2020, 14:29:02 »
Ik heb geluk. Afgelopen week een brief gekregen waarin stond dat zo veel mogelijk op locatie doorgaat. Gelukkig een kleine opleiding en praktijk is ook een belangrijk deel, dus ik had ook weinig anders verwacht.



En net komt er een nieuwe brief binnen. Ik mag alvast mijn boeken bestellen. Vaarwel €500  ::joehoe:: (en dan nog een camera...)

Maargoed, wel zin in!
« Laatst bewerkt op: 21-07-2020, 15:03:23 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2623 Gepost op: 21-07-2020, 15:47:58 »
Bij ons richten ze zich ook voornamelijk op de eerstejaars. Ook wel logisch. Maar ja, ik was net zo blij dat ik van de thuisstudie af was.  ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2624 Gepost op: 28-08-2020, 18:04:13 »
Bij ons hebben ze het probleem van tentamens tijdens Coronatijd opgelost. In plaats van tentamens krijgen we nu 2 papers voor een vak. Ik ben nu al gestresst.  ::rofl:: Gelukkig vind ik het vak (Democratie en rechtsstaat) denk ik wel heel interessant. Ik ben sowieso meer geïnteresseerd in staatsrecht dan in bestuursrecht en ik heb vorig jaar alle bestuursrecht vakken afgerond, dus ik hoef dit jaar alleen nog maar staatsrecht vakken (en een scriptie).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Schooltopic
« Reactie #2625 Gepost op: 30-08-2020, 00:06:29 »
Nou, mijn laatste studieloze dag is begonnen. Na ruim 2 jaar moet ik morgen weer eens een ritme gaan opzoeken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Schooltopic
« Reactie #2626 Gepost op: 30-08-2020, 20:20:36 »
Nou, mijn laatste studieloze dag is begonnen. Na ruim 2 jaar moet ik morgen weer eens een ritme gaan opzoeken.

Succes x.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Schooltopic
« Reactie #2627 Gepost op: 31-08-2020, 23:32:24 »
Vandaag eerste dag achter de rug.  ;D

1 vak gehad van 2 keer 3 uur. Leuk vak, maar wordt nog wel pittig.
Normaal ben ik altijd één van de meest afwachtende en stille personen in de klas, maar nu stak ik bijna nog het vaakst mijn hand op ook. Dus volgens mij zit ik hier wel goed.  :D

Alleen daarna wel erg moe. Maargoed even weer wennen. Morgen gelukkig vrij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2628 Gepost op: 31-08-2020, 23:46:44 »
Ik heb ook besloten om mezelf voorgenomen om iets meer te praten en dingen te vragen dan ik normaal zou doen op school. Woensdag mijn eerste echte lessen, afgelopen week 2 introdagen gehad en ik heb echt zin in deze opleiding!
Så hva gjør vi nå?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2629 Gepost op: 3-09-2020, 14:51:54 »
Straks weer mijn eerste college en ben nu alweer gestresst. Blijkbaar wordt het een interactief college, wat natuurlijk alleen maar goed is bij een master. Maar op de een of andere manier is dat online een enorme drempel voor me. Tijdens normale colleges vind ik het wel oke als ik de beurt krijg (ook niet heel fijn), maar nu het online is, is het zo'n drempel. Terwijl voor mijn werk doe ik het ook, dus ik snap het niet goed. Maar ja, ik heb ook belangst, misschien hangt dit met elkaar samen.  ::schaam::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Schooltopic
« Reactie #2630 Gepost op: 3-09-2020, 15:00:13 »
Tijdens normale colleges vind ik het wel oke als ik de beurt krijg (ook niet heel fijn), maar nu het online is, is het zo'n drempel.

Had ik ook eerst bij online colleges, maar zoals altijd: aan alles wen je! Ik begin maandag weer met online colleges. Niet prettig, maar de beste optie in deze tijd
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2631 Gepost op: 3-09-2020, 15:55:31 »
Ik had vandaag ook eerste echte college, vind t wel chill eigenlijk zo thuis online ::jaja::
Maar ja ik heb idd geen last van (bel)angst of zoiets, dat scheelt
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2632 Gepost op: 3-09-2020, 19:24:47 »
Uiteindelijk viel het wel mee. Wij hebben college via zoom en dan heb je break-out rooms waar je met kleinere groepjes kunt discussiëren en dat ging wel. Al blijft het toch wel een beetje awkward. Iedereen zit elkaar een beetje aan te staren en soms weet je niet of ze naar jou kijken of naar de aantekeningen op hun computer. Maar ja.. iemand anders wilde het woord wel voeren als we de beurt zouden krijgen, maar ons groepje kwam ook niet aan de beurt. Verder geeft het toch ook wel leuke toevoegingen. Zo kregen we af en toe een poll waar we op konden stemmen over stellingen. wel leuk om te zien dat we erg verdeeld waren. Maar er was niet echt tijd meer voor discussies (bv tussen voor- en tegenstanders van referenda  :P). Ik zal er idd wel aan wennen.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2633 Gepost op: 3-09-2020, 22:59:30 »
Ik heb blijkbaar morgen een Nederlands toets. Een soort nulmeting, het was toch fijn geweest dat ik al iets eerder wist, dat ik deze zou hebben.
Så hva gjør vi nå?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2634 Gepost op: 4-09-2020, 15:18:06 »
Ik heb nog niet eens onderwijs gehad en ben nu al kapot  ;D

Maar de introweek van zowel de studie en haar vereniging als de studentenvereniging was leuk  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2635 Gepost op: 4-09-2020, 16:24:08 »
Ik heb nog niet eens onderwijs gehad en ben nu al kapot  ;D

Maar de introweek van zowel de studie en haar vereniging als de studentenvereniging was leuk  ::jaja::
Ik ook hoor, niet echt iets gedaan naast die toets maar wel bekaf. Welke opleiding ben je begonnen?
Så hva gjør vi nå?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2636 Gepost op: 4-09-2020, 16:47:39 »
Media en Cultuur. Jij?
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2637 Gepost op: 4-09-2020, 17:54:23 »
Nou ik had vandaag al gewoon van 8:30 tot 18:00 online colleges :D
Heb alleen de helft gemist want ik moest oppassen, oeps
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2638 Gepost op: 4-09-2020, 18:28:00 »
Haha goed begin  ;D ::ok::

Ik heb wel heeel veel zin om te beginnen tho! Al heb ik wel gehoord dat blok 1 van mijn studie echt het zwaarste is van alle vier dus dat wordt wel strijden  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Schooltopic
« Reactie #2639 Gepost op: 4-09-2020, 18:47:04 »
Al heb ik wel gehoord dat blok 1 van mijn studie echt het zwaarste is van alle vier dus dat wordt wel strijden  ::jaja::
Had ik vorig jaar in m'n 1ste jaar ook, maar sterk openen is zo'n ontzettend voordeel. Je bouwt veel kennis op in het eerste blok en dat resulteerde uiteindelijk bij mij in het behalen van m'n P
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.