Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 86084 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2009, 00:47:29 »
Ook zo raar: "Ik moet even mijn camera checken." Hoezo? Je weet waar het ding is, dat is dan toch voldoende? Omdat hij per se dat ding wilde bekijken kwam hij erachter dat hij op een helm stond. Daar concludeerde hij meteen uit dat iemand die helm op moest hebben. Maar dat was niet gezegd. Als je die helm gewoon neerzet op de televisies, dan sta je daar in beeld, daar gaat het om.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2009, 11:21:46 »
Werd wel kostmisselijk van zijn intro filmpje.. met die haken in ze rug.. hadden ze beter iets anders kunnen doen..  ::kots::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2009, 11:53:38 »
Ook zo raar: "Ik moet even mijn camera checken." Hoezo? Je weet waar het ding is, dat is dan toch voldoende?

Dat gat in de muur was toch nog wel zo groot dat Dennis dat ook al had gezien hoor. Denk dat tie het al wel aan sebas had gemeldt, maar die was ff druk met de beeldschermen...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2009, 11:57:53 »
Nee ik denk niet dat Sebastiaan de mol is. Hij had het cameraspel echt zwaar kunnen verpesten, en dat deed hij niet (alleen eventjes met Rick, maar dat zei hij toen nog in de biecht).

Offline molwolfje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2009, 12:50:34 »
Ik vraag me wel af waarom hij wist dat in die fabriekshal de titanic gebouwd werd. Als het geen museum ofzo is. Hij zei het in de bus.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2009, 12:57:25 »
Wel apart dat hij zo laat met de ontdekking was dat zijn camera een helm was. En dat hij uberhaupt een vermoeden had dat er meer aan de hand was door de camera te gaan checken...

En inderdaad, molwolfje, ik vond het ook gek dat hij dat wist van de Titanic. Vooral omdat niemand van te voren wist dat ze naar Ierland zouden gaan. Behalve de mol wellicht

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2009, 13:25:54 »
Wel apart dat hij zo laat met de ontdekking was dat zijn camera een helm was. En dat hij uberhaupt een vermoeden had dat er meer aan de hand was door de camera te gaan checken...
Ben blij dat je het met me eens bent :P
Vervolgens trouwens zet hij zijn eigen helm op, waardoor hij niet zelf in beeld is, had nog rampzalig kunnen zijn.
Hij is dan volgens mij wel weer zo slim om als de andere helm boven water is de goeie op te zetten.
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2009, 13:33:08 »
Ik ben het idd helemaal met je eens ;)
Verdacht, en tegelijkertijd een slimme zet om in de eerste opdracht wat vertrouwen te kweken, door goed zijn best te doen. Voor het zelfde geld was het een negatieve uitslag geweest(ze hadden maar een minuut over) en dan werd hij niet meteen als schuldige aangekeken vanwege zijn inzet.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2009, 14:07:30 »
We hebben niet alles gezien van de kandidaten bij hun sollicitatie bij de SMS maar ik vond Sebastiaan erg overtuigend. Van mij had hij deze job gekregen ;)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2009, 17:55:48 »
Werd wel kostmisselijk van zijn intro filmpje.. met die haken in ze rug.. hadden ze beter iets anders kunnen doen..  ::kots::

Ik vond en ik vind die intro filmpjes ook maar niks dan liever dat je ze laat kennismaken door hun huis,tuin en keuken (en koelkast) te laten zien en geen fragmenten uit hun werk.

Verder doet Sebastiaan het goed, niet mijn eerste Mol maar wel evt winnaar.
Ananas

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2009, 17:56:52 »
Nee ik denk niet dat Sebastiaan de mol is. Hij had het cameraspel echt zwaar kunnen verpesten, en dat deed hij niet (alleen eventjes met Rick, maar dat zei hij toen nog in de biecht).

De pot stond toch al flink in de min. En met eventuele voorkennis van de volgende opdracht, kan ie ook gewoon krediet opbouwen.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 18:07:56 door Milk »
No Milk today???

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2009, 18:06:43 »
Ik vraag me wel af waarom hij wist dat in die fabriekshal de titanic gebouwd werd. Als het geen museum ofzo is. Hij zei het in de bus.

Hij zei dat de bouwer van de Titanic daar een boot had liggen. Lijkt me inderdaad vrij sterk dat je dat zo weet, zonder dat je je hebt ingelezen over (Noord-)Ierland. Dit duidt op voorkennis  >:D
Ook als de Mol niet van tevoren is gekozen, maar wel door SMS, dan kan hij natuurlijk gewoon op dag 1 geïnformeerd zijn, nadat hij als Mol was gekozen.
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2009, 18:43:03 »
Hij zei dat de bouwer van de Titanic daar een boot had liggen. Lijkt me inderdaad vrij sterk dat je dat zo weet, zonder dat je je hebt ingelezen over (Noord-)Ierland. Dit duidt op voorkennis  >:D
Ook als de Mol niet van tevoren is gekozen, maar wel door SMS, dan kan hij natuurlijk gewoon op dag 1 geïnformeerd zijn, nadat hij als Mol was gekozen.

Hij kan toch ook gewoon toevallig Noord-Ierland goed kennen? Het lijkt me wel een reis-lustig type...

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2009, 18:47:35 »
Hij kan toch ook gewoon toevallig Noord-Ierland goed kennen? Het lijkt me wel een reis-lustig type...

Hij deed/doet ook een reis programma met mede kandidaat froukje dus niet echt bijzonder dit verhaal.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2009, 18:58:55 »
Dacht al dat tie zo'n programma ergens deed, maar wist het niet zeker en was ff te lui om het op te zoeken... ;)

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2009, 04:20:26 »
Hij zei dat de bouwer van de Titanic daar een boot had liggen. Lijkt me inderdaad vrij sterk dat je dat zo weet, zonder dat je je hebt ingelezen over (Noord-)Ierland. Dit duidt op voorkennis  >:D
Ook als de Mol niet van tevoren is gekozen, maar wel door SMS, dan kan hij natuurlijk gewoon op dag 1 geïnformeerd zijn, nadat hij als Mol was gekozen.

Hij is medepresentator van een reisprogramma en ik heb ergens (heb gezocht, maar kon het niet meer terugvinden) op het forum gelezen dat hij in Noord-Ierland was geweest. Dus dat zou dit kunnen verklaren.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2009, 04:47:10 »
Jammer schat, ik had hem als eerste  ::rofl::  ::pinokkio::

 ::zwaai::
yep, en echte limoonse opmerking.

Offline Mollovic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2009, 19:05:07 »
Wat mij opviel in het introfilmpje van Sebastiaan (dus niet die met die haken in z'n rug, maar het 'gewone' introfilmpje aan het begin van het programma):

Eerst komt de SMS het kasteel binnen. Daarbij gaat (rond 1:20) iemand in een roze jas het kasteel in (ik denk dat het Inge is). Als later die introfilmpjes komen (rond 2:34) zie je dat stukje nog een keer, met daarna een bord met een vraagteken en daarna Sebastiaan.

Dat kun je lezen als: Mol ? Sebastiaan

edit: Als Anniek achter de laptop vandaan is hoor je Sebastiaan zeggen (vanaf 16:58): De mol zit ertussen, dus blijf goed kijken. Meteen daarna zie je hem zelf achter de laptop gaan zitten.

edit 2: Luister dat laatste net nog een keer terug, en hij zou ook 'dus t blijft goed kijken' kunnen zeggen, dat weet ik niet zeker..
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 19:22:41 door Mollovic »

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2009, 19:35:12 »
dit kan ook gewoon de montage zijn he...
Keep Watching

Offline Mollovic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2009, 19:43:46 »
Ja, ik bedoel ook dat het er expres zo in gemonteerd is :)

Ik vind het in ieder geval wel raar dat er een stukje (de binnenkomst van de SMS) terugkomt, op een moment dat het totaal geen nut heeft en dat het dan ook nog zo gemonteerd is dat het net voor een vraagteken komt..