Auteur Topic: Overzicht kosten, oogst en tijden  (gelezen 28319 keer)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #20 Gepost op: 27-12-2008, 22:20:46 »
Misschien ook nog handig om bij het lijstje te zetten hoeveel punten een product oplevert bij oogsten?

Het aantal punten dat een veldje oplevert, hangt af van de groeitijd van de plant: elke 10 minuten groeitijd levert aan het eind 1 punt op. Een veld tomaten duurt 50 minuten en levert dus 5 punten op, een veld bloemkolen duurt 16:40 uur (=1000 minuten) en levert dus 100 punten op.

WorldExpress

  • Gast
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #21 Gepost op: 28-12-2008, 14:54:18 »
Jawel, ik vroeg me alleen af of het ook eerdfer kon, maar kennelijk dus niet. Dat watergeven houdt simpelweg op na 24 uur. Is lastig als je een olijf- of walnootboom hebt, en je 2 weken op vakantie bent. Kun je dagelijks een I-cafe gaan opzoeken, alleen maar om je plantjes water te geven........
Je MOET niet per se water geven aan je plantjes he ;) Water geven geeft alleen het voordeel dat het minder lang duurt voor je kan oogsten ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2009, 11:15:45 »
Die punten.. IS dat per plantje wat je plant of wat je oogst... Want je plant er natuurlijk 1 en dat krijg je er bijv 4 voor terug... Krijg je dan die punten 1 keer of 4 keer.???
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2009, 11:25:47 »
Die punten.. IS dat per plantje wat je plant of wat je oogst... Want je plant er natuurlijk 1 en dat krijg je er bijv 4 voor terug... Krijg je dan die punten 1 keer of 4 keer.???

Eigenlijk per plek die het inneemt op je veld. Zoals aperges 2 plekken innemen, krijg je voor die 2 plekken samen het aantal punten voor die groente/bloemen als je oogst. Dus met hoeveel het vermenigvuldigt, maakt verder niet uit.
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2009, 20:25:05 »
ik heb er ook eens op gelet. Het is per geplant exemplaar.

Wie zei ook weer: per 10 minuten planttijd (ZONDER watergeven) krijg je 1 punt. Heb je 100 tomatenplantjes gepoot, dan zou je dus 14 keer 1 punt moeten krijgen, maal 100.  Immers, 2 uur en 20 minuten bestaat uit 14 keer 10 minuten. Met asperges haal je dan wel een zooi punten binnen, maar je kunt op die plaats al die tijd niets anders neerzetten, dus het een valt tegen het ander weg.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2009, 17:44:51 »
okay, dan is dat ook weer duidelijk.. Dankjewel!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2009, 22:37:32 »
Ik heb een tooltje gemaakt in Excel (zie bijlage) dat misschien handig is voor sommige mensen.

Het bestaat uit 2 werkbladen:

Op het eerste werkblad kan je de marktprijzen van de verschillende producten invoeren (groene kolommen) In het eerste werkblad kan je dan kijken wat voor opbrengsten een product heeft per uur. Daarmee kan je dus je opbrengsten optimaliseren.

Op het tweede werkblad kan je uitrekenen of je een klant naar huis kan sturen of dat zijn bod voor zijn lijstje producten interessant is.

Kijk maar of jullie er wat aan hebben. Mochten jullie nog aan- of opmerkingen hebben, dan hoor ik die natuurlijk graag. :)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2009, 22:58:03 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2009, 22:48:12 »
zijn die prijzen actueel bij werkblad 2? of moet je dus bij werkblad 1 dat invullen? dat zou betekenen dat je telkens moet kijken voor hoeveel ze verkocht worden etc. of word dat automatisch gedaan? (lijkt mij niet).
het gaat dus over de marktprijs.

sorry vind het ff lastig, het is een beetje te laat voor mij :P.

trouwens aarbei is niet met 'ij' :P

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2009, 22:51:18 »
zijn die prijzen actueel bij werkblad 2? of moet je dus bij werkblad 1 dat invullen? dat zou betekenen dat je telkens moet kijken voor hoeveel ze verkocht worden etc. of word dat automatisch gedaan? (lijkt mij niet).
het gaat dus over de marktprijs.

Je moet inderdaad de prijzen handmatig bijwerken. Ik heb wel eens gekeken of ik dat kan automatiseren, maar da's lastig. Maar goed, je zal zien dat de prijzen wel wat schommelem, maar je hebt hiermee toch een aardige indruk.
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2009, 22:56:57 »
Je moet inderdaad de prijzen handmatig bijwerken. Ik heb wel eens gekeken of ik dat kan automatiseren, maar da's lastig. Maar goed, je zal zien dat de prijzen wel wat schommelem, maar je hebt hiermee toch een aardige indruk.

ok :D, dan check ik het gewoon eens in de zoveel tijd ;)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2009, 22:58:19 »
trouwens aarbei is niet met 'ij' :P

Oh, ik dacht aan zo'n bij die in de aarde leeft... ::)

Bedankt, ik heb het even aangepast in het sheet. Dus als je je er heel erg aan stoort, kan je een nieuwe versie downloaden.
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2009, 23:00:18 »
nee hoor ;). ik moest er alleen om lachen, en was heeeeeeel trots op mij zelf dat ik het zag, want ik ben (ook) helemaal niet goed in dat soort dinge :P

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2009, 23:25:41 »
Oh, ik dacht aan zo'n bij die in de aarde leeft... ::)

Bedankt, ik heb het even aangepast in het sheet. Dus als je je er heel erg aan stoort, kan je een nieuwe versie downloaden.
ja, wel grappig, zitten we hier te lachen met de spel- en taalfouten van het andere forum, worden hier de namen van de gewassen verkracht..... ::rofl:: ::rofl::

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2009, 22:38:25 »
Je moet inderdaad de prijzen handmatig bijwerken. Ik heb wel eens gekeken of ik dat kan automatiseren, maar da's lastig. Maar goed, je zal zien dat de prijzen wel wat schommelem, maar je hebt hiermee toch een aardige indruk.
Ik denk niet dat dat mogelijk is, ze hebben expres geen API draaien om te voorkomen dat mensen met automated systemen gaan werken
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2009, 12:37:20 »
Ik heb een tooltje gemaakt in Excel (zie bijlage) dat misschien handig is voor sommige mensen.

Het bestaat uit 2 werkbladen:

Op het eerste werkblad kan je de marktprijzen van de verschillende producten invoeren (groene kolommen) In het eerste werkblad kan je dan kijken wat voor opbrengsten een product heeft per uur. Daarmee kan je dus je opbrengsten optimaliseren.

Op het tweede werkblad kan je uitrekenen of je een klant naar huis kan sturen of dat zijn bod voor zijn lijstje producten interessant is.

Kijk maar of jullie er wat aan hebben. Mochten jullie nog aan- of opmerkingen hebben, dan hoor ik die natuurlijk graag. :)
ik zit een uur naar -men van bramen te zoeken, staat er braam  ::dom:: ::dom::

maar wel heel handig dit ::jaja::
Menno is gek

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2009, 19:15:47 »
Hoe zit t in dit overzicht met de punten, is het zo dat als je een mirabelle oogst dat je 3456 punten krijgt??

 ::tandpastasmiley::


Hoe zit t in dit overzicht met de punten, is het zo dat als je een mirabelle oogst dat je 3456 punten krijgt??
WSDM (wie stuurde die mol?)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2009, 19:29:48 »
als je nagaat, dat je de oogsttijd in stukjes van 10 minuten moet hakken, dan kun je dat zelf uitrekenen, per 10 minuuten zou er 1 punt gegeven moeten worden, en ik meen ook per bezet veld, In het geval van een miralboom is het dus 4 punten, 24 per uur. en het is 160 uur? Dan zou je daarop uit moeten komen, ja. Tenminste, ik kom op een hoger aantal uit.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2009, 19:57:51 »
Hoe zit t in dit overzicht met de punten, is het zo dat als je een mirabelle oogst dat je 3456 punten krijgt??

 ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2009, 20:03:09 »
Ik las even: krijg je voor een miserabel oogst 3456 punten......



Overigens zit ik me te bedenken: ik heb nu 25 coins over, en ik heb daar vorige maans 300 Gb voor betaald. Ze staan nu voor 1000Gb te koop. Als ik ze nu op de markt verkoop, houd ik daar 22500 GB aan over. Ik vraag me af: heeft het zin om ze nu te verkopen, en tegen de tijd dat ik weer een premium wil hebben, in te kopen? Je weet niet of ze straks weer in prijs gaan zakken, he? Of straks 5 coins bij kopen voor de dan geldende prijs?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht kosten, oogst en tijden
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2009, 20:06:16 »
Overigens zit ik me te bedenken: ik heb nu 25 coins over, en ik heb daar vorige maans 300 Gb voor betaald. Ze staan nu voor 1000Gb te koop. Als ik ze nu op de markt verkoop, houd ik daar 22500 GB aan over. Ik vraag me af: heeft het zin om ze nu te verkopen, en tegen de tijd dat ik weer een premium wil hebben, in te kopen? Je weet niet of ze straks weer in prijs gaan zakken, he? Of straks 5 coins bij kopen voor de dan geldende prijs?

Ik zou ze houden als je ze voor een premium wil gebruiken. De prijs van de coins blijft volgens mij alleen maar stijgen. Dus dan betaal je straks nog meer ervoor.
Geniet nooit met mate...