Auteur Topic: De gouden gieter.  (gelezen 36943 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2009, 16:51:51 »
::rofl::
Moet nodig mijn toetsenbord eens schoonmaken.......... ::schaam:: ::schaam::

Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De gouden gieter.
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2009, 17:22:24 »
Lijkt mij handig om een periode te geven, bv van 1/2 t/m 8/2 ofzo?
En ik weet van andere fora waar ik vroeger kwam waar ik mee deed aan blendwedstrijden, dat het t beste is om de plaatjes te sturen naar één forummer, die maakt dan 1 post met alle inzendingen, zonder namen erbij, alleen nummers, die nummers kan dan weer via pm op worden gestemd, bijvoorbeeld van 8/2 t/m 15/2 ofzo.
Wedstrijd loopt dan 2 weken en is anoniem. Ook is er geen poll, dus alleen de mensen die moeite nemen om te pm'en kunnen stemmen, dus ook geen kloons (weet niet of dat kan op RN, maar alsnog)
Idee? of te overdreven?

Vind ik een prima plan om het zo te doen, Jos.
Ben echt benieuwd naar de resultaten!


Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2009, 20:13:10 »
Ik vind het ook een goed idee zo. Denk eraan om even te oefenen met kleuren.


Dan stel ik hierbij de periode van inzenden vast van 1 februari t/m 8 februari (dat zijn dus 8 dagen......zondag t/m zondag).

vanaf 9 februari zal ik de resultaten hier neerzetten. Met nummers erbij. Laatste mogelijkheid om te stemmen wordt dan 23.59 uur op zondag 15 februari.




Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2009, 20:17:51 »
dus ff voor de duidelijkheid, pm-en naar jou dus en niet posten op het forum?
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2009, 20:49:53 »
Ik denk dat het beter is om dat via email te doen. Daar is de volgende reden voor: je KUNT hem via een update op de site laten staan, maar dan ziet iedereen welke naam erbij hoort. En bovendien kun je je tuintje dan een week niet verversen, anders is ie weg.


Of iemand moet een betere oplossing ervoor hebben.

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2009, 20:56:30 »
Maar dat zeg ik toch ook niet, ik bedoel een jpg pm-en  naar jou en jij zet dan de plaatjes allemaal achter elkaar in 1 post met alleen nummers erbij, wanneer de inzendtermijn verstreken is, zeg maar
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2009, 06:45:24 »
Oke , moet wel via mail dus, want via pm kan je geen jpg's meesturen, dus de inzendingen via mail naar Bodejos
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2009, 06:47:19 »
kan iemand mij dan stap voor stap uitleggen hoe dat moet  :(
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De gouden gieter.
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2009, 13:46:38 »
k moet maar eens wat gaan verzinnen en zorgen dat tegen die tijd mijn tuin leeg is zodat ik het kan planten:d
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2009, 14:02:54 »
Ik kan het proberen, Ibung.


Je zorgt dat je tuintje op het scherm staat zoals jij het wil hebben. Dan maak je een combinatie met Shift en Prt-Scr (Pint screen). Daarmee heb je je schermafdruk opgepikt, maar die moet nog worden opgeslagen.

Je gaat naar Paint, kiest ''bewerken'' en daarna ''plakken''

Dan ga je je bestand opslaan (kies ''opslaan als...'', je geeft je bestand een naam, en kiest JPG als extentie.


Stuur het bestand vervolgens als bijlage in een email aan mij. Alleen het tuintje wordt weergegeven voor de beoordelinng. Als je weet hoe je alleen dat deel uit je screenshot haalt (en opslaat), dan kun je dat zelf doen, anders doe ik dat wel voor je. Omdat ik zie van wie welk ontwerp afkomstig is, stem ik niet mee.


Wie een andere, en handigere optie heeft om het bestand aan mij op te sturen: zet je tip hier neer.

Overigens komen er hier in een apart topic afbeeldingen te staan van gewassen in onrijpe en rijpe ''toestand'', zodat je je keuze kan maken, welk gewas je op welke plek neerzet.

Oh, en dan nog iets. Mocht er net voor het maken van je screenshot onkruid op een paar plekken verschijnen, meld het even, en meld ook, welk gewas er had moeten staan. Ik vind dat niemand zich door dat onkruid moet laten weerhouden, en dat er met de beoordeling rekening mee gehouden mag worden. Onkruid is een random factor, waar niemand iets aan kan doen.

Ik stel voor: waar onkruid staat (dan bedoel ik niet de halve tuin vol), doe net alsof het ''beoogde'' gewas daar staat.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2009, 15:08:55 door Bodejos »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2009, 15:12:46 »
zo, ik heb mijn ontwerp klaar. de inkopen zijn gedaan. nu is het wachten tot ik het veld vrij kan maken. er staat veel langgroeiend spul op het moment...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2009, 15:59:53 »
zo, ik heb mijn ontwerp klaar. de inkopen zijn gedaan. nu is het wachten tot ik het veld vrij kan maken. er staat veel langgroeiend spul op het moment...
ja, je moet geen bomen gaan zaaien nu, tenzij je op het laatste moment wil insturen.

Walnoten duren immers 336 uur, als je geen water of kunstmest gebruikt.




Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2009, 16:09:27 »
zover ben ik nog niet hoor. het langstgroeiende dat ik heb duurt 48 uur.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2009, 16:34:55 »
Dat heb ik dus ook. Paprika en er was nog iets. Ben trouwens over twee oogsten met aardappels alweer vogelverschrikker, maar eerst moeten die paar tomaatjes er nog tussendoor.


Ik neem trouwens aan dat iedereen zijn of haar eigen methode heeft om  vantevoren al een opntwerp klaar te hebben.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De gouden gieter.
« Reactie #34 Gepost op: 26-01-2009, 13:42:05 »
ik ben echt inspiratieloos :(.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De gouden gieter.
« Reactie #35 Gepost op: 26-01-2009, 13:51:01 »
Vind het een leuk idee Jos, maar mijn tuin is een grote lappendeken, en als ik die helmaal leeg zou gaan oogsten, kost mij dat in het spel punten en geld :(
En wil toch graag verder komen met het spel, en hard sparen voor een tweede tuin, want om echt geld erin te gaan steken is voor mij helaas geen optie.

Maar verder iedereen succes met het creëren van een leuk tuintje  ::ok::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #36 Gepost op: 26-01-2009, 14:08:38 »
Ik heb er 3 ontworpen en ik kan niet kiezen, mag ik er ook meer inzenden???
Of doen we gewoon nog een serie als er voldoende animo is?
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2009, 14:25:43 »
Ik heb er 3 ontworpen en ik kan niet kiezen, mag ik er ook meer inzenden???
Of doen we gewoon nog een serie als er voldoende animo is?
dat laatste is de oplossing. Dan kan M@ri@nne een volgende ronde, en in het bezit ven een tweede tuin, ook meedoen.

Overigens. Het ontwerp kan uiteraard ook vanaf je tweede tuintje komen, maar dat gaat alleen via een screenshot. Wie daar hulp bij nodig heeft, ik heb wat tips gegeven hoe je dat maakt, en ook hoe je dat als bestand kunt doorsturen.

Voordeel van een screenshot is datje ontwerp niet meer verpest kan worden door een mol of opduikend onkruid.

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2009, 14:59:03 »
Okee goed, maar dan zit ik nog wel steeds met het probleem dat ik niet kan kiezen  ::rofl:: ::rofl::


En misschien leuk dat de winnaar de volgende wedstrijd moet organiseren, zodat jij ook mee kan doen.

En ook misschien leuk als de organisator een gouden, zilveren en bronzen award moet maken oid, of gaat dat te ver???
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2009, 15:04:20 »
de gouden is er al, nou ja: virtueel. De zilveren en bronden zou ik even moeten vragen of dat ook mogelijk is.


De volgende keer wil ik ook graag meedoen. Ik snap je dilemma hoor, als je niet weet welke je kunt kiezen, ga je loten, en dan komt vaak het minst leuke eruit. Maar laat je niet weerhouden om toch een van de drie in te zenden dan..