Auteur Topic: Vliegtuig neergestort naast A9  (gelezen 5850 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2009, 20:03:14 »
oja is waar ook de bijlmerramp.
Nee he ligt natuurlijk niet aan het land. maar toch bij 'ons' gebeuren naar mijn idee niet zo vaak zulke erge dingen.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2009, 21:20:29 »
Je merkte ook bij de eerste persconferentie dat de media er gewoon te snel bij is, er werd niks gezegd wat de mensen al niet wisten. Naar mijn mening zou er een of andere mediacode moeten zijn dat op de eerste plaats de hulpverlening komt, op de tweede plaats de familie van de slachtoffers en daarna pas de media. Al die speculaties van wel/geen doden en hoe en wat, lijkt me niet erg fijn als je familie,kennissen hebt die mogelijk in het vliegtuig zouden zitten. Enige terughoudendheid lijkt me wel gepast. Vond dat ook al het geval bij het kleuterschool drama in belgie

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2009, 21:24:18 »
Echt erg.... Ik hoorde het eigenlijkl pas best laat op de tv.... Echt hoor, je verwacht niet dat zulk soort dingen in Nederland gebeuren.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2009, 21:27:51 »
gaat niet meer lukken tegenwoordig om terughoudend te zijn. iedereen kan nu direct filmen, foto's maken, internetten, sms-en en noem maar op. denk dat dat veel meer onrust geeft als men niet via radio of tv. op de hoogte gehouden wordt, zelfs als er nog niet veel bekend is.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2009, 21:45:24 »
Dit is inderdaad wel heel uniek. Dit was een normaal lijnvliegtuig. Bij de Bijlmerramp ging het om een vrachtvliegtuig, bij de Herculesramp om een militair vrachtvliegtuig, bij de Dakotaramp om een antiek vliegtuig. Verder zijn er sinds 1992 een heleboel crashes met kleine sportvliegtuigjes geweest. Maar volgens mij geen grote passagiersvliegtuigen.

Het was ook een hectische dag op de redactie, al had ik er zelf bij buitenland niet zoveel mee te maken. ::)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 10:19:08 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2009, 22:36:17 »
Tja, techniek, en vooral falende techniek is van alle tijden en alle werelddelen.. helaas.

Ik heb ook zowat de hele dag voor de tv gezeten, vond het vooral interessant hoe de media-heisa op gang kwam.
Het scheelde dat ik er direct om 11 uur bij was, want toen was alles nog hectisch bij het journaal.
Vond het wel interessant om te zien hoe de berichtgeving bij zo'n ramp in elkaar zit en hoe de verschillende media de berichtgeving brachten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2009, 22:42:36 »
Ik heb bewust de tv niet aangezet, en heb alleen de online persconferentie gezien op Nederland 4, Daar verliep het al een stuk geordender.


Ik hoorde ervan via iemand van de Telegraafredactie in Amsterdam, die acuut van het schrijven van haar eigen pagina werd afgehaald, en zich moest richten op de actualiteit.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2009, 22:47:16 »
Ik hoorde ervan via iemand van de Telegraafredactie in Amsterdam, die acuut van het schrijven van haar eigen pagina werd afgehaald, en zich moest richten op de actualiteit.

Ja, dat zal wel, en morgen moeten ze hun krant natuurlijk ook weer vol hebben staan met de crash.

Ik leef trouwens echt mee met de nabestaanden uit Turkije (ook uit andere landen, overigens).
Maar zij zijn vandaag nog in het vliegtuig gestapt naar Nederland.. hoe crue, ze hebben net iemand verloren door een vliegtuig en dan moeten ze zelf eerst ook nog zo'n vlucht maken om hier iemand te kunnen identificeren.  :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2009, 23:07:10 »
Ja, dat zal wel, en morgen moeten ze hun krant natuurlijk ook weer vol hebben staan met de crash.

Ik leef trouwens echt mee met de nabestaanden uit Turkije (ook uit andere landen, overigens).
Maar zij zijn vandaag nog in het vliegtuig gestapt naar Nederland.. hoe crue, ze hebben net iemand verloren door een vliegtuig en dan moeten ze zelf eerst ook nog zo'n vlucht maken om hier iemand te kunnen identificeren.  :(

Dat gaat moeilijk anders. Met die afstand is een ander vervoermiddel veel te langzaam. En ik denk ook dat ze daar dan ook niet teveel bij nadenken. Bedenk de overweging die Henk Westbroek zal hebben gemaakt (die ik hier eerder ook heb neergezet: hoe groot is de kans dat er met dezelfde maatschappij op dezelfe dag vanaf dezelfde luchthaven weer een dergelijk ongeluk gebeurt? Je mag die kans reduceren tot negenoeg nul.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #29 Gepost op: 26-02-2009, 18:05:43 »
Dat gaat moeilijk anders. Met die afstand is een ander vervoermiddel veel te langzaam. En ik denk ook dat ze daar dan ook niet teveel bij nadenken. Bedenk de overweging die Henk Westbroek zal hebben gemaakt (die ik hier eerder ook heb neergezet: hoe groot is de kans dat er met dezelfde maatschappij op dezelfe dag vanaf dezelfde luchthaven weer een dergelijk ongeluk gebeurt? Je mag die kans reduceren tot negenoeg nul.

Natuurlijk is de kans héél klein. Maar ik bedoel de emotionele lading die zo'n vlucht dan extra heeft.
Hun dierbare is net die dag met zo'n ding omgekomen.
Maarja.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vliegtuig neergestort naast A9
« Reactie #30 Gepost op: 26-02-2009, 18:24:15 »
Ja, dat klopt. We hebben trouwens vanmorgen een collega flink de wind van voren gegeven. Hij was nogal bevooroordeeld bezig, en riep maar dat ie teleurgesteld was. Meer collega´s wisten wel waar hem de schoen wrong, en ja hoor: meneer was teleurgesteld dat er ´´maar´´ 9 doden te betreuren waren.

We konden hem er met moeite van overtuigen dat zijn reactie toch wel heel erg recistisch was, en uiteindelijk gaf ie toe dat ie fout zat met zijn redenatie.