Auteur Topic: Tour de France 2009  (gelezen 27859 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tour de France 2009
« Reactie #80 Gepost op: 22-07-2009, 21:16:50 »
Mart Smeets heeft niks verzonnen.Met ;Martin weg of ;Martin eruit, of hoe zei hij het ook alweer? bedoelde hij Martin weg uit de top 10  ;)
Hij zei letterlijk "Morgen starten we weer, ZONDER MARTIN"
Lijkt me niet erg dubbelzinnig.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #81 Gepost op: 23-07-2009, 07:25:42 »
Hij zei letterlijk "Morgen starten we weer, ZONDER MARTIN"
Lijkt me niet erg dubbelzinnig.
Ow sorry,dat heb ik niet gehoord.Ik heb tijdens de uitzending 1x naar de koelkast gesprint,dan moet hij het net op dat moment gezegd hebben.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #82 Gepost op: 23-07-2009, 08:13:52 »
Ben nog iets vergeten.  ::rofl:: Menchov,de dommerik   ::rofl::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #83 Gepost op: 23-07-2009, 11:04:08 »
En ik ben nog iets vergeten(ben een beetje vergeetachtig vandaag  ;D )
Een vraagje;is er nog iemand die vindt dat men in Nederland en Vlaanderen die Oost-Europese namen op een debiele manier schrijft? Er staat dan Tsjoetsjoe ofzo en dan denk ik de eerste momenten;over wie hebben ze het hier nu eigenlijk? ??? ???

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #84 Gepost op: 23-07-2009, 13:05:31 »
Inderdaad. Menchov is niet Mensjov, en hoewel je het wel uitspreekt als Jefimkin wordt het toch geschreven als Efimkin.   ::vergroot::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #85 Gepost op: 23-07-2009, 17:36:26 »
Het is jammer voor mijn pool, maar wat een geweldige tourwinnaar gaan we krijgen dit jaar, heel veel respect voor Contador! ::respect::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #86 Gepost op: 25-07-2009, 12:30:25 »
Die tussensprinten zouden meteen afgeschaft moeten worden!!! De groene trui is toch voor de beste sprinter? Namen noemen doet er niet toe maar wie heeft het meeste recht op de groene trui? Iemand die reeds 5 sprints gewonnen heeft(en er misschien nog een 6é zal pakken),of iemand die amper 1 sprintje gewonnen heeft maar onderweg wat punten gesprokkeld heeft? Logisch lijkt me dit niet  ::ohno:: ::ohno::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France 2009
« Reactie #87 Gepost op: 25-07-2009, 12:33:54 »
hmmmm sponsor belangen. PMU wil ook halverwege de route nog wat aandacht gok ik zo maar ;)

Heb zin in de etappe vandaag!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #88 Gepost op: 25-07-2009, 13:08:30 »
hmmmm sponsor belangen. PMU wil ook halverwege de route nog wat aandacht gok ik zo maar ;)

Heb zin in de etappe vandaag!
Tja wat je zegt.... het geld is tegenwoordig belangrijker dan de sport geworden.... Wat echt de max zou zijn is dat men om de zoveel jaar nog eens een Tour zou rijden zoals vroeger,met landenteams   ::ok:: ::ok::

Wat je 2é opmerking betreft;ik ook  ::jaja:: ::jaja::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #89 Gepost op: 25-07-2009, 14:29:01 »
ik vind het helemaal niet erg dat Hushovd groen wint  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #90 Gepost op: 25-07-2009, 16:44:01 »
Ja ik ben er inmiddels ook wel over heen.. hij heeft er voor gevochten... heeft een cadeau van de tourdirectie gekregen met die diskwalificatie, maar die veertien punten die hij daar verloren heeft, waren niet genoeg geweest!
Wel vind ik het jammer en eigenlijk niet kunnen dat je met 5 (misschien 6) verliest van iemand die maar 1 (maximaal 2) etappes wint!

...

Wel wil ik rabo nog een compliment maken voor de afgelopen 2 dagen waarin ze alles op alles hebben gezet om nog een etappe te winnen! En misschien heeft dat kapot rijden van het peleton gister nog geholpen om de voorsprong nipt te behouden op de klassementrijders!
En ik ben blij dat ze wat dat betreft nog loon na werken kregen. Erg knap en goed gedaan!


 ::bravo:: Garate  ::bravo::
Ik had nooit een hoge pet van hem op.. ook geen lage.. maar dit was toch wel een mooie en belangrijke overwinning voor de rabo en Posthuma heeft ook nog briljant omhoog gereden :D!

 ::bravo:: rabo  ::bravo::

 ::niet-ok::Menchov <-- moet nog wel even  :-X
Ananas

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #91 Gepost op: 25-07-2009, 16:57:54 »
Die tussensprinten zouden meteen afgeschaft moeten worden!!! De groene trui is toch voor de beste sprinter? Namen noemen doet er niet toe maar wie heeft het meeste recht op de groene trui? Iemand die reeds 5 sprints gewonnen heeft(en er misschien nog een 6é zal pakken),of iemand die amper 1 sprintje gewonnen heeft maar onderweg wat punten gesprokkeld heeft? Logisch lijkt me dit niet  ::ohno:: ::ohno::
helemaal mee eens!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France 2009
« Reactie #92 Gepost op: 26-07-2009, 04:41:08 »
Menno is gek

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France 2009
« Reactie #93 Gepost op: 26-07-2009, 11:26:23 »
gisteren bij de avondetappe ook een discussie daarover (of was het tijdens de live uitzending).
Wie is de beste klimmer ?      Contador of Schleck
Wie wint de berg prijs ?       Pellizotti
Wie is de beste sprinter ?     Cavendish
Wie wint de sprint prijs ?     Hushovd

Het gaat er dus niet alleen om wie de beste is bij dit soort klassementen. Slimheid, koersinzicht en geluk speelt ook een rol.  En niet treuren om Cavendish hoor met 6 etappes verdient hij genoeg ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #94 Gepost op: 26-07-2009, 12:10:20 »
gisteren bij de avondetappe ook een discussie daarover (of was het tijdens de live uitzending).
Wie is de beste klimmer ?      Contador of Schleck
Wie wint de berg prijs ?       Pellizotti
Wie is de beste sprinter ?     Cavendish
Wie wint de sprint prijs ?     Hushovd

Het gaat er dus niet alleen om wie de beste is bij dit soort klassementen. Slimheid, koersinzicht en geluk speelt ook een rol.  En niet treuren om Cavendish hoor met 6 etappes verdient hij genoeg ;)

Ben het hier eigenlijk wel en beetje mee eens, en eindelijk hebben we nog eens een bergkoning die weldegelijk kan klimmen, dat heeft ooit ook wel eens anders geweest.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #95 Gepost op: 26-07-2009, 12:18:37 »
Ben het hier eigenlijk wel en beetje mee eens, en eindelijk hebben we nog eens een bergkoning die weldegelijk kan klimmen, dat heeft ooit ook wel eens anders geweest.
VanImpe zal het wel niet geweest zijn,ik denk dat je Virenque(of hoe schrijf je het?) bedoeld?

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #96 Gepost op: 26-07-2009, 12:21:42 »
VanImpe zal het wel niet geweest zijn,ik denk dat je Virenque(of hoe schrijf je het?) bedoeld?

o.a., en vooral die sprokkelaars als bv een claverolat, in het begin en in de vlakke etappes punten sprokkelen en niet te zien zijn in het hooggebergte
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France 2009
« Reactie #97 Gepost op: 26-07-2009, 12:54:04 »
Grappige man, die Garate. Minder gesloten dan Oscar Freire, en erg collegiaal.

Ik wed dat iedereen, zelfs de teams die nu nog steeds helemaal met lege handen staan, het de Rabobank gunnen, dat ze nog een overwinning hebben.

Overigens: Nummer 1 in het algemeen klassement is de beste over all. zoals dat heet. Maar ooit was er dat combinatieklassement, waarbij Hinault ooit eens die lappendeken won (die trui met een beetje geel, beetje groen, beetje bolletjes), weet iemand dat nog?

Wanneer was het ook weer dat er ook een rode trui-klassement was, en wat hield dat dan ook weer in?

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #98 Gepost op: 26-07-2009, 14:19:46 »
In de tijd van Merckx had je geel voor rangschikking, groen voor punten, als ik me niet vergis rood voor het bergklassement en wit was de trui voor de combinee, een klassement van alle vorige samengeteld.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France 2009
« Reactie #99 Gepost op: 26-07-2009, 14:36:25 »
De rode trui blijkt slechtsin de jaren 80 te zijn gebruikt, voor de tussensprints.Eenzelfde klassement als het Groene Trui-klassement,waarbij dus ook de sprintresultaten bij de etappefinish meetellen. Persoonlijk vind ik het dan een overbodig klassement, wat ook weergegeven wordt in het wikipedia-artikeltje dat ik hierover heb gevonden.

Het combinatieklassement (lapjestrui), dat is in dat verban dus ook een beetje een overbodig klassement, want hebben we daar de gele trui niet voor?