Auteur Topic: Wat zou jij als mol elke opdracht hebben uitgevroten?  (gelezen 3821 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Wat zou jij als mol elke opdracht hebben uitgevroten?
« Gepost op: 25-03-2010, 22:41:56 »
Het is wel makkelijk kritiek hebben op de echte mol ieder jaar, maar wat zou jij nou bij elke opdracht hebben gedaan om hem (subtiel) te saboteren?

1.1: brug, boot en helikopter
1.2: voorwerpen bij kandidaten
2.1: kokers zoeken
2.2: holland village
2.3: jokers
3.1: autorijschool
3.2: lunch met angela en karel
3.3: geld of afvaller
4.1: school
4.2: zandzakken
4.3: vrijstelling of sleutel
5.1: eilanden
5.2:   japanse tekens
5.3: karaoke
6.1:   geld of jokers
6.2: foto-expositie
6.3: wildwatervaren
executie aflevering 6
7.1: koffertjes
7.2: achtervolging
7.3: webcams
8.1: tokyo tower
8.2:   waterbunker
8.3: dilemma's
9.1: strand
9.2: ninja's

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij als mol elke opdracht hebben uitgevroten?
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2010, 23:09:31 »
1.1: brug, boot en helikopter
helikopter of boot in terecht komen en dan zoals hind op de boot verkeerde dingen interpreteren, of zoals kim de kijker lang vast houden. Helikopter: zoals Tim deed, zichzelf op 1 v/d 4 pijlers zetten :P
1.2: voorwerpen bij kandidaten
Een algemeen iets kopen, muziekblad ofzo, omdat ik graag drum bijv. Kun je toch aan iedereen koppelen, net zoals Kim dat deed met haar theepot.
2.1: kokers zoeken
Niet een koker pontificaal weggooien achter de ruggen van medekandidaten maar als de kans daar was en je liep er met je groep langs, de rol nog beter verstoppen  :-*
2.2: holland village
Knoppen 2x in drukken zodat kaartdelen verdwenen en ook een des mols actie a la Kim/Dennis Weening/Yvon: lekker rustig doen terwijl je doet overkomen heel druk te zijn.
2.3: jokers
Keihard staan liegen dat je 0 jokers had a la Kim.
3.1: autorijschool
Hmm.. ik denk net zoals Arjen, heel keurig rijden tot het einde waarbij je achteruit rijdt en 2x over eenzelfde stuk zou gaan.
3.2: lunch met angela en karel
Afzijdig houden in de hoop dat Angela/Karel zouden denken: die wil niet laten weten dat ie de mol is, dus issie het.
3.3: geld of afvaller
Bedoel je de topito kwart stukken? Natuurlijk Barbara zo'n kwart stuk toespelen, des te beter als er een kandidaat in blijft die jou niet verdenkt!
4.1: school
Zelfde als Kim deed doen.
4.2: zandzakken
Proberen a la Sanne de leiding te krijgen over het bouwplan van de brancard. En hem dan zo maken dat ie op het oog stevig is, maar onderweg uit elkaar dondert :D
4.3: vrijstelling of sleutel
Sleutel a la Sanne, lekker als eerste als mol terug in het kamp, niet verdenking op je halen door de vrijstelling te pakken.
5.1: eilanden
Met varen dik vertragen als ook die onderdelen sjouwen dik gaan acteren hoe zwaar en moeilijk het is.
5.2:   japanse tekens
Als de groep zo goed bezig is om alles te onthouden kun je er idd weinig aan veranderen. Al zou ik wel proberen die bordjes te verwisselen op het laatst, zodat de cijfercode net niet goed is. Maar dat zal waarschijnlijk inhouden dat iedereen dat meteen oppikt als zijnde: hé jij bent de mol.
5.3: karaoke
Juist gaan zingen bij karaoke  ;D
6.1:   geld of jokers
Jokers, kun je leuke dingen mee doen a la Milouska (info kopen bij kandidaten bijv.)
6.2: foto-expositie
Ehm tja.. gaan voor de foto waar jouw mol op staat zoals Erik enzo deden?  ::)
6.3: wildwatervaren
Gebruik maken van het wilde water door wanneer je over zo'n golf heen gaat van die containers laten vallen of laten glippen uit je handen  ::trots::
executie aflevering 6
Afkopen dat scherm, lekker go with the flow en incognito enzo.
7.1: koffertjes
Gaan voor de koffer met gouden vraagteken. Zou wel een vrijstelling ingehouden hebben. Zo kaap je hem weg voor 1 van de kandidaten die hem hard nodig had!
7.2: achtervolging
Onopgemerkt blijven maar te laat arriveren.
7.3: webcams
A la Dunya en Patrick letters uitbeelden met je lichaam  ;D
8.1: tokyo tower
Wat deden ze hier ook al weer?
8.2:   waterbunker
Net als Sanne, als snelste de puzzel oplossen en wegkapen die vrijstelling voor de neus van zielige kandidaten  >:D
8.3: dilemma's
Mee gaan met de kandidaten, op de achtergrond blijven
9.1: strand
Proberen op de plek van Sanne te komen. Vervolgens verkeerde letters proberen te laten uitvegen door medekandidaten.
9.2: ninja's
Fanatiek als Yvon alle ninja's uitschakelen, ondertussen wachten op kandidaten die geld verzamelen onder lampions vandaan. En dan 1/3de uit de geldkoffer stelen en met de wind laten meewaaien a la George/Milouska  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wat zou jij als mol elke opdracht hebben uitgevroten?
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2010, 23:40:21 »
Ik denk niet dat ik een goeie mol zou zijn, maar laat ik eens een poging doen met dit lijstje.


1.1: brug, boot en helikopter
Zorgen dat ik op het schip terecht kom en zoveel mogelijk de verrekijker vast houden. Meegaan met fouten van anderen. Wat Kim gedaan heeft dus eigenlijk.

1.2: voorwerpen bij kandidaten
Moeilijk voorwerp kopen. Vertrouwen winnen door bij de eerste groepjes te zitten en het redelijk goed te doen.

2.1: kokers zoeken
Waarvan Sanne verdacht was... Een deel van de tekens op het kaartje herkennen op een wegwijzer, dat (net) niet goede plek. Daardoor een koker niet vinden.
Eventueel als de kans er is een koker stiekem wegmoffelen.

2.2: holland village
Medekandidaat laten afschieten, dan naar het geld lopen. Kistje met geld pakken. Steen zoeken. Steen in kistje stoppen. Naar stijger lopen. Kistje over reling gooien.  ;D

3.1: autorijschool
Ik heb geen rijbewijs en kan heel goed kaart lezen.  :-\\ Links er rechts haal ik nog wel eens door elkaar, misschien dat ik daar iets mee moet doen.

3.2: lunch met angela en karel
Niets. Gewoon relaxed doen.

3.3: geld of afvaller
Afvaller

4.1: school
Wat Kim deed, maar dan met andere opdrachten. Afgaan op Pythagoras kan ik echt niet geloofwaardig verkopen en voor een dictee vraag gaan al helemaal niet.

4.2: zandzakken
Lastige opdracht. Ik denk dat ik hier vertrouwen zou proberen te winnen en goed mijn best zou doe.

4.3: vrijstelling of sleutel
Proberen andere te manipuleren om voor de vrijstelling te kiezen. Vraag me niet hoe.

5.1: eilanden
Plan voorstellen dat geniaal lijkt, maar eigenlijk heel inefficient is.
Of, een fanatieke kandidaat uithangen die heel ongeduldig is en geen zin heeft om te wachten tot er een plan klaar is. Mede kandidaten via de portofoon lastig vallen dat het te lang duurt. Uiteindlijk in de boot stappen en beginnen met roeien voordat het plan af is, waardoor het plan nutteloos is en er geimproviseerd moet gaan worden, waardoor de kans vrij groot is dat het spel snel vast loopt.

5.2: japanse tekens
Lastig. Zorgen dat niet de juiste bordjes gekozen worden. Een beetje waar Arjen van verdacht werd: De bordjes op een stapeltje houden en vooral niet uitgespreid neerleggen, verkeerde bordjes voorstellen aan de kandidaten die bordjes gaan checken.

5.3: karaoke
Als kandidaat zou ik hier waarschijnlijk ook niks raden, gewoon omdat ik al die titels en artiesten niet bij naam ken.

6.1: geld of jokers
Geld. Zorgen dat spelers waarvan je vermoed dat ze voor jokers gaan zo hoog mogelijk krijgen. Zo 'n beetje wat Kim heeft gedaan.

6.3: wildwatervaren
Container zonder muntje terug gooien in het water.

executie aflevering 6
-€1000, Tokyo.

7.1: koffertjes
Gaan voor het etentje. Iemand mee nemen die erg verdacht wordt. Ook gewoon lekker.

7.2: achtervolging
Hopen dat ik buitengesloten wordt, dan genieten van Tokyo. Of een lekkere massage.

7.3: webcams
Bij de laptop terecht komen en die dan perongelijk op de grond kapot laten vallen. :P
Alles heel goed doen en dan de trein/metro instappen die de verkeerde kant op gaat. Of zorgen dat je vast komt te zitten achter een dikke meneer en daardoor het juiste station mis (met dank aan de virtual mole).

8.1: tokyo tower
Zorgen dat je op tijd binnen bent, maar te ver hebt gelopen. Als alle kandidaten toch al op je zitten, opzettelijk de evrkeerde kant op lopen.

8.2: waterbunker
Ik geef de kandidaten de kans om de vrijstelling te pakken.

8.3: dilemma's
Onverwachte antwoorden geven, maar met een goede redenatie.

9.1: strand
Bij PJH terecht komen en heel vaag doorgeven wat er nou precies gewist moet worden (eventueel door te klooien met de porto). Wel goede antwoorden geven op de vragen.

9.2: ninja's
Zorgen dat er situaties onstaan waarbij er kans is dat kandidaten elkaar af schieten, o.a. door te proberen ze ervan te overtuigen dat het slim is om op te splitsen.
Gevonden geld niet in kistje gooien.

Klaar!
« Laatst bewerkt op: 25-03-2010, 23:46:48 door Rat »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Wat zou jij als mol elke opdracht hebben uitgevroten?
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2010, 23:52:49 »
Ik ga hier zelf morgen nog eens voor zitten, maar kom al wel tot de conclusie dat zélfs wanneer je op papier de perfecte molacties bedenkt het voor kijkers mogelijk nog tegenvallend is.
Wellicht moet de redactie de opdrachten nog wat mol-gevoeliger maken :P

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij als mol elke opdracht hebben uitgevroten?
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2010, 11:02:46 »
4.2: zandzakken
Ik zou zo vroeg mogelijk willen stoppen, zodat de kans heel klein is dat je de anderen nog gaan tegenkomen. (alleen als dan Erik, Arjen en Hind ineens drie kwart van de afstand afleggen dan mislukt dit  ::oink::)