Auteur Topic: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!  (gelezen 8695 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #20 Gepost op: 14-03-2010, 17:43:28 »
Ik voel me buitengesloten. Het is bijna drie weken geleden dat iemand wat in mijn topic heeft geschreven.  :\'(

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #21 Gepost op: 15-03-2010, 21:41:05 »
Volgende week heb je de vrijstelling MGM. Denkelijk heb je hem hard nodig. ::) ::ok::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2010, 13:31:29 »
Ik ben erg benieuwd naar je opdracht MGM wel maken hoor anders kost het je Bonuspunten dat zou zonde zijn maarja je hebt vandaag nog de hele dag de tijd voor de opdracht. ::jaja::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #23 Gepost op: 25-03-2010, 13:41:05 »
Ik voel me buitengesloten. Het is bijna drie weken geleden dat iemand wat in mijn topic heeft geschreven.  :\'(
::hug:: ::zwaai::

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #24 Gepost op: 25-03-2010, 23:19:57 »
De weekopdracht: Een feestje met een twist

19:00
Vieffan en ootje zijn samen hun bagage aan het doorspitten op zoek naar de vermiste mantel van ootje en de verdwenen zwarte schoenen van Vieffan. Misschien zijn ze onverhoopt in de voering van de koffer terechtgekomen. Kan toch? Niets is wat het lijkt. Eigenlijk geloven ze het zelf ook niet meer, zoeken is nog altijd beter dan hulpeloos nietsdoen. Als ze bijna willen beginnen aan het doorzoeken van de bagage van de andere kandidaten, horen ze plotseling het openingsdeuntje van “Wie is… de Mol?” door de kamer schallen. Vieffan neemt op en aan de aan de andere kant van de lijn klinkt een vervormde stem. “Hallo Vieffan.” Ootje leunt bij om het ook te kunnen horen.

“Stop meteen waar je mee bezig bent. Bij de ingang van het hotel staat vervoer om je mee te nemen. Als je aan het eind van de avond weet wie ik ben mag je me ontmoeten.”

Ze lopen de kamer uit en begeven zich naar de lobby van het hotel. Als ze buiten komen blijken ze niet de enigen te zijn. Ook Lukie4, Molow en Nicky staan buiten. Ook zij hebben eenzelfde geheimzinnig telefoontje ontvangen. Zelfs Daisy en MC ontkomen niet aanhetzelfde lot. Als uiteindelijk een grote rode limousine komt voorrijden stijgt er een gejuich op uit de groep. Dit belooft een fantastische avond te worden.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2010, 23:25:41 door MacGyverMagic »

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2010, 23:20:52 »
19:30
De euforische feeststemming slaat om spanning wanneer de kandidaten halfverwege de rit worden geblinkdoekt. Een half uur later arriveert de limousine op zijn bestemming en gidst de bestuurder de geblinddoekte kandidaten naar binnen.

“Welkom! Doe je blinddoek maar af.” Mgm’s stem is voor velen een opluchting en ze laten het zich geen twee keer zeggen. “Welkom op mijn feestje. Ik dacht dat het tijd werd om onze prestaties te vieren.”

Lukie glimlacht. “Wat je zegt. Die executies zijn altijd stukken zwaarder dan ik vantevoren had gedacht.”

Mgm wendt zich tot MC en Daisy en grinnikt schaapachtig. “Sorry van die blinddoek, maar ik wilde jullie niet buitensluiten.” MC knikt goedkeurend. Ook hij was aan een feestje toe.

Mgm richt zich weer tot de groep. “Eigenlijk zijn jullie een beetje te vroeg. Ik ben nog druk bezig in de keuken. Hier is alvast een aperitiefje.” Hij neemt een dienblad van tafel en gaat de groep rond.

Molow snuffelt aan zijn glaasje. “Wanneer krijgen jullie nu eindelijk door dat ik te jong ben voor alcohol?” Hij geeft zijn glaasje door aan Nicky die de shot Tequila in een keer achterover slaat.

“Wil jij dan een colaatje, Molow?” vraagt Mgm. Molow knikt en Mgm verdwijnt de keuken in. Twee minuten later komt een ober de keuken uit met een groot glas cola voor Molow.

19:45
De kandidaten zijn druk in gesprek. Ootje vertelt Daisy over het gedrag van de kiwi, terwijl Lukie4 Nicky uitgebreidt doceert over de regels van Kolonisten van Catan. Dan komt Mgm weer tevoorschijn. Hij heeft zijn koksmuts dit keer aangehouden.

“Kandidaten… en presentatoren. Willen jullie alsjeblieft plaatsnemen aan tafel? Toen we die opdracht voor Karel, Angela en Pieter Jan in het Bellagio hadden gedaan, bedacht ik me dat eigenlijk geen van ons van al dat lekkere eten heeft kunnen proeven. Daarom heb ik besloten alle gerechten nog een keer te maken zodat we er allemaal van kunnen genieten.”

“Lekker!” roept Nicky. Wanneer de obers ten tonele verschijnen en het eten op tafel zetten is hij de eerste die de aanval inzet. De andere eten met meer beheersing.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2010, 23:21:50 »
21:00
Nadat ook de acht chocolademollen soldaat zijn gemaak, neemt Mgm de leiding weer over. “Ik hoop dat alles gesmaakt heeft. Ik snap dat je met een volle maag niet uitgebreid kan dansen, dus heb ik besloten om een spel in te lassen. We gaan “Wie is de… Weerwolf” spelen. Het lijkt eigenlijk erg veel op de Mol. Twee van jullie zijn weerwolven die in de nachtfase van het spel iemand moeten kiezen om te vermoorden. De anderen moeten tijdens de dagfase stemmen over wie ze denken dat het een weerwolf is terwijl de weerwolf verwarring probeert te zaaien. Het spel is afgelopen als de twee weerwolven zijn weggestemd of als de weerwolven in de meerderheid zijn. Ik zal de spelleider zijn.”

Mgm deelt kaarten uit waarop de rol van de kandidaten staan geschreven. Iedereen leest het kaartje voorzichtig en stopt dan het kaartje in hun zak. Mgm kondigt aan dat het nacht is en verzoekt iedereen de ogen te sluiten en te gaan slapen. Dan vraagt hij de wolven hun ogen te openen en een keus te maken. Wanneer de ‘dag’ aanbreekt blijkt dat MC de ochtend niet heeft gehaald en prompt vliegen de beschuldigingen over tafel.

“Daisy is een weerwolf!” schreeuwt Vieffan. “Ik hoorde haar bewegen toen Mgm de wolven vroeg een slachtoffer te kiezen. Bovendien lijkt het me logisch, MC is degene die Daisy het beste kent en dus het makkelijkst zou ontmaskeren.”

Maar Daisy ontkent dit ten stelligste. “Dat willen de wolven je laten denken, maar ik heb niets gedaan, ik krabte alleen maar aan mijn neus omdat ik jeuk had.”

De rest van de groep gelooft dit niet en Daisy worst als eerste weggestemd. Ze haalt haar kaartje tevoorschijn, draait het om een gooit het in het midden op tafel. Helaas, ze blijkt een onschuldige burger. Later sneuvelen ook Nicky en wolf Vieffan. Er zijn nog maar drie spelers over. Lukie4, Molow en ootje kijken elkaar diep in de ogen. Als ze nu de juiste keuze niet maken zullen de onschuldige dorpelingen niet meer genoeg stemmen hebben om van de laatste wolf te winnen. Lukie en Molow stemmen op elkaar. De beslissende stem ligt in de handen van ootje. Ze stemt op Lukie.

Lukie gooit zijn hoofd in zijn handen van wanhoop. Te laat beseft ze dat ze de verkeerde keus heeft gemaakt. Molow haalt zijn kaartje uit zijn zak en toont het bewijs. Hij heeft iedereen om de tuin geleidt.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2010, 23:23:53 »
22:00
Nu het eten wat gezakt is, is het tijd voor muziek. Mgm heeft een selectie gemaakt uit de het grote archief van muziek dat onze molgeschiedenis rijk is. Zo passeren Queen’s Bicycle Race en Skik’s Op Fietse de revue, maar ook Gorki’s De Olifant is Grijs, Warning Sign van Coldplay en No Limit worden gedraaid. De dames gaan helemaal los, maar de mannen komen pas in beweging wanneer er wat snellere muziek wordt gedraaid. De disco wordt beeindigd met On The Day van The Walkabouts.

24:00
Dan wordt het tijd om hints te spelen onder het genot van wat sushi (of een tor voor de waaghalzen). Daisy wringt zich in allerlei bochten om haar woord uit te beelden.

“Buikdanseres” roept MC, maar hij houdt snel weer zijn mond als Daisy hem een venijnige blik toewerpt. Uiteindelijk raadt Nicky dat ze de film The Red Balloon bedoelde.

Nicky probeert vervolgens Angela Groothuizen uit te beelden, wat niet echt wil lukken totdat Molow een geniale ingeving krijgt en Nicky’s “huizen” weet te ontcijferen.

Molow probeert vervolgens Bon Jovi uit te beelden, maar ook hij heeft problemen, want wat klinkt er nu hetzelfde als Jovi?

1:00
Als het laatste woord van Hints geraden is dimt Mgm het licht en loopt hij langzaam naar de microfoon op het podium. “Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben gehad. Maar nu komt het er op aan. Herinneren jullie je nog dat geheimzinnige telefoontje aan het begin van deze avond?”

Iedereen knikt. “Dat telefoontje was van een speciale gast. Als je mij nu kan vertellen wie dit is, dan vertel ik je waar hij of zij zich bevindt en kan je een half uur met hem of haar praten.”

“Maar hoe kunnen we dat nou weten?” klaagt Vieffan.

Mgm glimlacht geheimzinnig. “Hebben jullie nu niets geleerd van het spel? Ik heb genoeg hints gegeven, hoor.”

“Shit!” denkt ze. “Had ik nu maar wat opgeschreven.”
“Had ik nu maar foto’s kunnen maken.” zegt Nicky.

“Ik zie jullie een voor een in de keuken.” Dan loopt Mgm weg.

“Nou ik heb geen enkel idee. Ik zeg maar wat.” Vieffan loopt de keuken binnen en geeft Mgm een naam. Ze mag naar de kelder.

Na tien minuten zit iedereen op zijn plaats en kan het wachten beginnen. Intussen ruimt Mgm de rommel op. Verbaasd is hij wel. Slechts een kandidaat had goed genoeg opgelet en de rode kleur van de ballonnen en de limo opgemerkt. Tevens had diezelfde kandidaat als enige opgemerkt dat die kleur gelinkt kon worden aan het laatste nummer van de disco en aan artiest Bon Jovi die tijdens de hints geraden moest worden en aan de Tequila de ze als aperitief kregen. Eentje maar…

Een eindje verderop begint het gezicht van die kandidaat te glimmen als Dennis Weening hem of haar een hand geeft en op de andere stoel gaat zitten. Eindelijk een steuntje in de rug. Eindelijk eens een keertje echt eerlijk kunnen zijn. “Ga zo door molletje,” zegt Dennis. “de anderen hebben niet in de gaten dat ik hier ben en dat jij het goed hebt ‘geraden’. Zullen we nu de rest van de opdrachten doornemen?”

De klok slaat twee uur en de feestavond is ten einde…

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2010, 23:26:03 »
weerwolven :D

mijn favoriete online spel :D

Ik heb er ook nog over nagedacht om het te gebruiken voor deze opdracht, maar ik kon niet bedenken hoe ik het moest beschrijven.
Leuke gedaan ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2010, 23:37:47 »
Wie is in vredesnaam Dennis Weening, of is dat een domme vraag?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
(oeps, weer verklapt ;D)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #30 Gepost op: 26-03-2010, 06:34:31 »
Wow zeg wat een leuk verhaal... ::ok:: ::ok:: ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #31 Gepost op: 26-03-2010, 13:01:09 »
Heb je leuk gedaan MacGyverMagic. ::zwaai:: ::jaja::

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2010, 20:01:31 »
Dankjulliewel  ::bravo::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2010, 21:08:52 »
aub en hierbij ook meteen mijn weekopdracht
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2010, 22:10:53 »
Van de mannen heb jij het t verst geschopt en een verliezer dat ben je zeker niet goed gedaan MGM. ::bravo::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2010, 22:35:03 »
jammer dat je door die extra opdrachten het niet hebt gehaald mgm
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2010, 22:36:45 »
Leuke verliezer. Gratz dat je zo ver bent gekomen! ::bravo::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #37 Gepost op: 19-04-2010, 11:00:39 »
MGM, jij ook feli! Ik heb lange tijd op jou gezeten. Heb je dat niet gevoeld?  ::rofl:: Maar toen Vieffan steeds onnozeler werd en ook nog eens haar kiwi in mijn tas ging verstoppen ...
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2010, 18:15:57 »
Goed gedaan MGM, net niet gehaald, maar zeker top gespeeld.  ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [ KANDIDAAT ] Alles over MacGyverMagic!
« Reactie #39 Gepost op: 19-04-2010, 18:53:41 »
MGM, jij ook feli! Ik heb lange tijd op jou gezeten. Heb je dat niet gevoeld?  ::rofl::
Daar kwam dat bedrukte gevoel dus vandaan...