Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437613 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #220 Gepost op: 12-09-2012, 15:54:52 »
nee omdat ik gewoon niet mee wil stemmen aan het afschaffen van de stufi. Volgens mij is er een meerderheid om hem af te schaffen en als dat dan gebeurt kan ik er over klagen ::hypocriet::.

Je hoeft het toch niet met alle punten van een partij eens zijn om tóch te stemmen op die partij. En dan mag je nog steeds klagen. Om dan maar niet te stemmen, vind ik een beetje... raar ::)
Geniet nooit met mate...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #221 Gepost op: 12-09-2012, 16:04:36 »
Hoeveel lijstduwers zijn er eigenlijk dit jaar? Ik weet alleen van mijn persoonlijke held: Maarten van Rossem, die ik dan ook pardoes gestemd heb.
Ik heb bij de Christen Unie Arie van der Veer op plaats 50 gezien. Hij is de tv-dominee op zondag... (ik heb overigens niet op hem gestemd...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #222 Gepost op: 12-09-2012, 16:05:21 »
Je hoeft het toch niet met alle punten van een partij eens zijn om tóch te stemmen op die partij. En dan mag je nog steeds klagen. Om dan maar niet te stemmen, vind ik een beetje... raar ::)
nee ik ben het ook niet eens met alle standpunten van PvdD maar wel de grote lijnen. Maar voor mij is de stufi een belangrijk punt en voor andere studenten ( lijkt mij) ook. Als die nu wel allemaal pvda, vvd, groenlinks of d66 stemmen dan zorg je er zelf voor dat het word uitgevoerd en heb je wat mij betreft minder recht om te klagen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #223 Gepost op: 12-09-2012, 16:10:55 »
nee ik ben het ook niet eens met alle standpunten van PvdD maar wel de grote lijnen. Maar voor mij is de stufi een belangrijk punt en voor andere studenten ( lijkt mij) ook. Als die nu wel allemaal pvda, vvd, groenlinks of d66 stemmen dan zorg je er zelf voor dat het word uitgevoerd en heb je wat mij betreft minder recht om te klagen.
Stufi was en is zeker belangrijk. Maar de politiek draait om zo heel veel meer onderwerpen... Het kan dus zo maar zijn, dat studenten die op bijv pvda of vvd stemmen die andere onderwerpen ook belangrijk vinden. Dus om dan te zeggen dat je minder recht tot klagen hebt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #224 Gepost op: 12-09-2012, 16:11:46 »
Wat voor de een een belangrijk punt is, doet er voor de ander volstrekt niet toe. Met Stufi heb ik verder niets te maken, maar ik vind wel dat het de studenten van vandaag (en die van volgende generaties) mogelijk gemaakt moet worden om de studie van hun keuze te doen, en binnen redelijke termijn af te ronden.

Immers: zij zijn de bestuurders, ondernemers, docenten, medici in de breedste zin van het woord, van morgen. En ik wil graag door een goed opgeleid iemand geholpen worden als ik eens geopereerd moet worden, een injectie moet krijgen, en noem maar op.


Partijen die dit blokkeren, hoeven niet op mijn steun te rekenen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #225 Gepost op: 12-09-2012, 16:13:09 »
ow mijn stem is niet anoniem die staat in de twitterbalk hiernaast ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #226 Gepost op: 12-09-2012, 16:18:28 »
Stufi was en is zeker belangrijk. Maar de politiek draait om zo heel veel meer onderwerpen... Het kan dus zo maar zijn, dat studenten die op bijv pvda of vvd stemmen die andere onderwerpen ook belangrijk vinden. Dus om dan te zeggen dat je minder recht tot klagen hebt?
nouja ik kan niet echt iets belangrijkers bedenken als student dan het geld waar je van moet rondkomen. Is misschien wat zelfingenomen maar dat is toch het belangrijkste voor jouw als individu?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #227 Gepost op: 12-09-2012, 16:26:48 »
wacht even: beweer je nu dat zelfingenomenheid het belangrijkste is voor jou? ???
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #228 Gepost op: 12-09-2012, 16:28:30 »
nouja ik kan niet echt iets belangrijkers bedenken als student dan het geld waar je van moet rondkomen. Is misschien wat zelfingenomen maar dat is toch het belangrijkste voor jouw als individu?
Dat is zeker zeer belangrijk. Ik ben ook zeker niet voor het afschaffen van de stufi, anders wordt het, net als vroeger, alleen nog maar doenbaar voor jongeren met veel geld op de bank van pa en ma...

Trouwens, als student vond ik misschien nog 1 ding net iets belangrijker: dat je de best mogelijke studie kreeg aangeboden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #229 Gepost op: 12-09-2012, 16:30:47 »
klopt hoor D*N ik vind dat je best eerst naar je zelf mag / moet kijken.
Is ook de reden dat veel van mijn collega's D66 stemmen. Die profileren zich als onderwijspartij. Het onderliggend programma en andere punten zijn dan een stuk minder belangrijk.

Ik vind die dierenpartij persoonlijk zo'n net niet partij. One issue en voor de rest wel een mening, maar geen doordachte visie. Ik hoorde haar gisteren ook tijdens het debat over preventie in de gezondheidszorg en daar denkt ze dan miljoenen mee binnen te halen. Dan gaat het dus (o.a.) over stoppen met roken onder begeleiding, diëtisten voor obesitas etc. In mijn ogen zijn dat gewoon dingen die je als individu kan en waar juist geen geld naar toe hoeft.
Bijzonder dat die zo hoog scoort in onze pool. Ben benieuwd waarom mensen op deze partij stemmen.

Afschaffen stufi is trouwens maar het halve verhaal hè. Veel patijen gaan voor een sociaal leenstelsel. Daar is ook niets mis mee. Als je pa en ma een heel erg goede baan hebben, waarom moet je dan stufi ontvangen (en kinderbijslag etc.)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #230 Gepost op: 12-09-2012, 16:35:29 »
Wat 2 jaar geleden trouwens apart was, in mijn ogen, was de grote aanhang van de VVD onder studenten; ook toen had die partij immers al allerlei punten in hun programma opgenomen die de studenten niet ten goede zouden komen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #231 Gepost op: 12-09-2012, 16:47:26 »
Dat is zeker zeer belangrijk. Ik ben ook zeker niet voor het afschaffen van de stufi, anders wordt het, net als vroeger, alleen nog maar doenbaar voor jongeren met veel geld op de bank van pa en ma...

Trouwens, als student vond ik misschien nog 1 ding net iets belangrijker: dat je de best mogelijke studie kreeg aangeboden...
ja okeej die is ook belangrijk. Maar ik heb niets te klagen bij mijn studie die ik nu doe. Goed geregeld en er wordt veel kennis opgedaan dus niets mis met de opleiding.

Ik vind die dierenpartij persoonlijk zo'n net niet partij. One issue en voor de rest wel een mening, maar geen doordachte visie. Ik hoorde haar gisteren ook tijdens het debat over preventie in de gezondheidszorg en daar denkt ze dan miljoenen mee binnen te halen. Dan gaat het dus (o.a.) over stoppen met roken onder begeleiding, diëtisten voor obesitas etc. In mijn ogen zijn dat gewoon dingen die je als individu kan en waar juist geen geld naar toe hoeft.
Bijzonder dat die zo hoog scoort in onze pool. Ben benieuwd waarom mensen op deze partij stemmen.
Voor mij is het gewoon de nieuwe groenlinks. Groenlinks is nu zo'n zootje en heeft een paar rare punten ( zoals dus de stufi afschaffen) waar ik het niet mee eens ben. PvdD is dan de partij die voor mijn banen kansen goed is ( natuur), idealen heeft waar ik het mee eens ben ( geen nieuwe kerncentrale's, milieubewust leven etc), aandacht werpt op een onderwerp dat zonder de partij in de vergetelheid zou raken ( dieren) en de belangrijkste punten voor mij ook nog eens steunt ( niet afschaffen stufi, geen bezuinigingen op cultuur, wel bezuinigen op defensie en de JSF etc.). Ze mogen dan misschien nu nog niet zo belangrijk zijn maar als je dat blijft denken dan zullen ze ook nooit belangrijk worden.

Afschaffen stufi is trouwens maar het halve verhaal hè. Veel patijen gaan voor een sociaal leenstelsel. Daar is ook niets mis mee. Als je pa en ma een heel erg goede baan hebben, waarom moet je dan stufi ontvangen (en kinderbijslag etc.)

Maar zo werkt het natuurlijk niet in de meeste gevallen. Ze gaan er hier vanuit dat als de ouders 'genoeg' verdienen dat die alles wel even betalen maar dat is niet zo. In de meeste gevallen moeten studenten alles zelf betalen. Dus met een leenstelsel raak je waarschijnlijk vooral de studenten die uit de middenklasse komen wiens ouders weer net teveel verdienen voor een aanvullende beurs maar wel te weinig om het nog te kunnen betalen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #232 Gepost op: 12-09-2012, 16:50:00 »
ik begrijp je wel qua stufi maar ben het niet met je eens.
Je kunt namelijk gewoon lenen. Straks ben je uitgestudeerd en verdien je geld. Kun je het netjes terugbetalen. En het sociale zit hem in het feit dat als je het niet kan terugbetalen binnen een x aantal jaar dan hoef je het niet terug te betalen. Dat is in het kort het verhaal van D66 en PvdA. Maar PvdD stemmen is ook goed hoor.
Haar stellingname is mij wat kort door de bocht soms, maar ze gaat ook van een sociaal principe uit.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #233 Gepost op: 12-09-2012, 16:55:21 »
Het belangrijkste is en blijft dat je je stem hebt uitgebracht en dus je stem hebt laten horen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #234 Gepost op: 12-09-2012, 16:55:29 »
Wat mij zojuist in het verkeerde keelgat schoot: In Sittard en in Heerlen zijn kieslijsten en stembiljetten niet op de plaats van bestemming terechtgekomen.

In Sittard was Post NL daar verantwoordelijk voor, daar werd bij verzorgingstehuizen slechts 1 kandidatenlijst bezorgd, waar er dat enkele tientallen tot honderden hadden moeten zijn.

Ik persoonlijk vind dat ook niet relevant, zo'n kiezerslijst. Als die bij ons in de bus valt, eindigt hij eigenlijk altijd bij het oud papier. Als ik in het stemhokje sta, zoek ik altijd een zeeuw op de lijst en liefst ook nog een vrouw. Maar daar kijk ik in het stemhokje altijd naar :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #235 Gepost op: 12-09-2012, 17:08:33 »
Vroeger dacht ik ook dat het met meer vrouwen in de kamer menselijker zou gaan. Ik heb mijn mening herzien met als laatste sufk*t  Schippers.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #236 Gepost op: 12-09-2012, 17:09:58 »
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #237 Gepost op: 12-09-2012, 17:13:43 »
Ik ben gewoon tegen geloof in de kamer, en nee, ik ben zelf erg gelovig en doe heel veel voor de (katholieke) kerk. Maar ik ben wel pro-scheiding van staat en kerk, en door Christenunie en SGP in de kamer doe je dat niet.

Kijk maar naar het hele gezeik over abortus, verkrachtingen, vrouwen niet in de kamer en weet ik wat allemaal niet meer. Ook het feit dat ze tegen euthanasie zijn en liever meer hospices en pijnbestrijdingshuizen bouwen, vind ik niet correct. Soms kán het gewoon niet langer en is het mensonterend om leven te rekken en in zulke gevallen vind ik het uitstekend dat iemand dan kan beschikken over euthanasie. Dat je er met je geloof tegen bent, vind ik niet in de 2de kamer horen.

Daarom stem ik gewoon niet op CU en SGP. Maar dat is een persoonlijke mening :)

Je hebt het nog geen twee uur geleden geschreven - en het lijkt nu al alsof ik pagina-oude koeien uit de sloot zit te trekken. Gezellig druk vandaag :)


Wil nog even iets helder krijgen hoor. Ben je tegen het feit dat ze tegen die standpunten zijn [is het bv wel goed als ze zich qua inspiratie vnl op naastenliefde zouden richten]; of dat het obv de bijbel is [en kan het wel bv obv Nietzsche.. of Marx?]; of dat ze een bepaalde bron als anker nemen [en niet ook op morele kwesties hun eigen kompas volgen]?




Ohja, in other news:

Vroeger dacht ik ook dat het met meer vrouwen in de kamer menselijker zou gaan. Ik heb mijn mening herzien met als laatste sufk*t  Schippers.

Schippers was inderdaad verschrikkelijk. >:(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Politiek Nederland
« Reactie #238 Gepost op: 12-09-2012, 17:15:08 »
Ik persoonlijk vind dat ook niet relevant, zo'n kiezerslijst. Als die bij ons in de bus valt, eindigt hij eigenlijk altijd bij het oud papier. Als ik in het stemhokje sta, zoek ik altijd een zeeuw op de lijst en liefst ook nog een vrouw. Maar daar kijk ik in het stemhokje altijd naar :)

Als alle Zeeuwen zo denken is het geen wonder dat Balkenende zo ver kwam.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #239 Gepost op: 12-09-2012, 17:18:26 »
Als afscheid heeft ze de rol van Trix mogen vervullen bij het decoreren van de winnaars van de gouden medailles bij de Olympische, en naar ik meen ook de Paralympische Spelen.



Ze heeft wel leuke krulletjes,he? :):)