Poll

Op welke partij stem jij op 3 maart?

CDA
3 (9.4%)
PvdA
2 (6.3%)
VVD
1 (3.1%)
SP
3 (9.4%)
D66
2 (6.3%)
GroenLinks
8 (25%)
ChristenUnie/SGP
1 (3.1%)
Partij voor Dieren
0 (0%)
Lokale Partij
8 (25%)
Ik stem niet
4 (12.5%)
Anders, nl.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 32

Auteur Topic: Gemeenteraadsverkiezingen 2010  (gelezen 15628 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2010, 11:25:27 »
Ik heb besloten! Het wordt toch de lokale partij. Stemwijzer diverse keren ingevuld, en het moest PvdA of de lokale partij worden. De laatste kan net iets meer voor mij betekenen!

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2010, 14:02:04 »
Ik neem aan dat je de LPM bedoelt? Daar had ik volgens de Stemwijzer ook het meeste mee, maar ik vind het echt vreselijk dat ze tegen het Stadspark op het plaats van het oude Miniatuur Walcheren zijn. En dat is voor mij toch best een hoge eis....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2010, 14:59:43 »
Ik neem aan dat je de LPM bedoelt? Daar had ik volgens de Stemwijzer ook het meeste mee, maar ik vind het echt vreselijk dat ze tegen het Stadspark op het plaats van het oude Miniatuur Walcheren zijn. En dat is voor mij toch best een hoge eis....

En ik zou heel graag de Schouwburg dicht bij het centrum houden, dus voor mij (mede) een reden om voor te stemmen. Er is genoeg groen rondom de stad, zoals de Bolwerken en Park Toorenvliedt.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #43 Gepost op: 2-03-2010, 15:15:41 »
Ik ga op Tulpen voor Amsterdam stemmen.  ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #44 Gepost op: 2-03-2010, 16:23:35 »
En ik zou heel graag de Schouwburg dicht bij het centrum houden, dus voor mij (mede) een reden om voor te stemmen. Er is genoeg groen rondom de stad, zoals de Bolwerken en Park Toorenvliedt.



Mee eens, maar toch zijn het beide geen plaatsen waar ook kinderen lekker alleen en vrij kunnen spelen. Het oude Miniatuur Walcheren is prachtig zoals het nu is. Voor ouderen om lekker te wandelen en voor kinderen om heerlijk te spelen. Dat is voor mij eigenlijk het grote pluspunt :)

En tuurlijk moet de Schouwburg dicht bij het centrum. Wat mij betreft zou de bouwput nog steeds het meest ideale zijn, maar ja, de kosten he...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2010, 19:53:49 »
Mee eens, maar toch zijn het beide geen plaatsen waar ook kinderen lekker alleen en vrij kunnen spelen. Het oude Miniatuur Walcheren is prachtig zoals het nu is. Voor ouderen om lekker te wandelen en voor kinderen om heerlijk te spelen. Dat is voor mij eigenlijk het grote pluspunt :)

En tuurlijk moet de Schouwburg dicht bij het centrum. Wat mij betreft zou de bouwput nog steeds het meest ideale zijn, maar ja, de kosten he...

Misschien denk ik er wel anders over, omdat ik daar niet dichtbij woon, geen kleine kinderen meer heb, maar graag naar een mooie Schouwburg ga om een leuke voorstelling te zien. Egoïstisch?
De zgn. "bouwput" is inderdaad geen optie (bovendien denk ik dat dat bouwkundig en financieel gezien, van begin af aan al gedoemd was om te mislukken  ;) ).
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2010, 20:44:38 »
Misschien denk ik er wel anders over, omdat ik daar niet dichtbij woon, geen kleine kinderen meer heb, maar graag naar een mooie Schouwburg ga om een leuke voorstelling te zien. Egoïstisch?
De zgn. "bouwput" is inderdaad geen optie (bovendien denk ik dat dat bouwkundig en financieel gezien, van begin af aan al gedoemd was om te mislukken  ;) ).


Mwah, egoïstisch? Dan kan dat vanuit mijn standpunt ook zijn ;)
Wij gaan eigenlijk nooit naar de Schouwburg en hebben juist een koter van 6 die het heerlijk vindt om op het oude terrein van Miniatuur Walcheren rond te wandelen en te spelen.

Enige nadeel van een Schouwburg in het centrum is het gebrek aan parkeerruimte. Dat zie je nu bij de huidige Schouwburg ook. Daar hoort dan óf een ondergrondse parkeergarage óf een groot terrein om te parkeren bij en dat laatste vind ik echt zonde en stadsverontreiniging.
Maar waarom niet gewoon de huidige Schouwburg opknappen?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2010, 22:25:27 »
Volgens de gemeente liggen die kosten erg hoog, en is het gebouw niet meer aan te passen aan de eisen die gesteld worden om "grote" producties naar Zeeland te halen. Daarom is besloten om een groot, modern theater neer te zetten.  ::bravo::

De zgn. "slecht-weer" voorzieningen zijn beperkt en om meer mensen naar Zeeland te trekken is dit o.a. één van de plannen geweest.

Ik hoop echt dat er nu binnenkort gestart gaat worden met de bouw van een nieuw, groot theater, zodat we niet steeds de provincie uit hoeven om een mooie productie te zien.

Je zou misschien de rapporten van SCOOP eens moeten lezen  ;) Je kunt daarin o.a. lezen dat Zeeland vergrijst, dat de jeugd wegtrekt omdat er te weinig voorzieningen in de provincie zijn. Dit betreft dus over een 10 à 15 jaar ook jouw kinderen.
Hetzelfde geldt voor het onderwijs in Zeeland: jongeren willen niet alleen studeren, maar ook de faciliteiten die daarbij horen. En daar hoort ook een leuk uitgaansleven bij.
Dus: maak de hoofdstad van Zeeland aantrekkelijk voor iedereen!!!

Poehee, ik ga me maar aanmelden bij die club  ;) ;D
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2010, 11:54:05 »
geen kleine kinderen meer heb,

Even waaaaaaaaaaaaaaaaaaaay of topic... in mijn beleving was je rond de 19 jaar oud... maar als je geen kleine kinderen MEER hebt , heb je ze dus wel gehad... als ik dit lees zou het dus best eens kunnen dat je bij de zogenaamde 'oude wijven-club'(mijn benaming is het niet ::) ) hoort... Het is vreemd dat ik me met zoiets bezig hou, maar het verbaasde me gewoon... :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2010, 12:06:49 »
Even waaaaaaaaaaaaaaaaaaaay of topic... in mijn beleving was je rond de 19 jaar oud... maar als je geen kleine kinderen MEER hebt , heb je ze dus wel gehad... als ik dit lees zou het dus best eens kunnen dat je bij de zogenaamde 'oude wijven-club'(mijn benaming is het niet ::) ) hoort... Het is vreemd dat ik me met zoiets bezig hou, maar het verbaasde me gewoon... :)
In Mestreech zegge ze daan: AAAAAAid Wieieieieief.......



Zo, intussen gestemd, maar niet op de plaatselijke rita verdonk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2010, 12:14:53 »
Mijn stem is ook al de deur uit. Het was dit keer wel verrekte moeilijk, aangezien er geen enkele partij was die er qua gemeentezaken bovenuit stak...
Ich bin ein Bärliner!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2010, 12:16:58 »
Oh, had ik al verteld dat ik een lampje had gekregen?

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2010, 12:38:11 »
Oh, had ik al verteld dat ik een lampje had gekregen?

Nee.  ::ohno::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2010, 14:01:40 »
het is een groen links geworden :o
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2010, 14:15:50 »
het is een groen links geworden :o

Huh? En ik dacht dat jij verder naar rechts ging opschuiven dan je ooit voor mogelijk had gehouden? Heeft Femke je soms een oneerbaar voorstel gedaan? ::)
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2010, 14:16:37 »
pfff, je wilt niet weten wat er zich allemaal gisteravond heeft afgespeeld in "huize lukie4"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2010, 14:20:09 »
pfff, je wilt niet weten wat er zich allemaal gisteravond heeft afgespeeld in "huize lukie4"

Ja hoor, dat wil ik heel graag weten!
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2010, 14:33:27 »
Oké het plan was om d'66 te gaan stemmen, maar voor de zekerheid toch nog maar gaan bladeren (op internet) in hun verkiezingsprogramma. Daar lees ik in dat ze de OZB omhoog willen doen. Nu ben ik een huisbezitter (flat) dus daar word ik niet vrolijk van. Verder waren het weinig inspirerende mensen die op de plaatselijke website stonden van d'66. Het gaat om de inhoud dat weet ik maar ik had toch al mijn twijfels en die werden vergroot door het bladeren in hun programma en het bekijken van de interviews met de lokale partijtop.

Dus toen naar de website van de SP gegaan. Agnes Kant is een vreselijk viswijf maar de inhoud stat me wel aan. De SP van mijn dorp lijken mij allemaal uitgekakte gefrustreerde arbeiders en zo presenteerde ze zich ook op de website.

Dan toch maar naar het oude vertrouwde PvdA. Ik heb bij Bos altijd een goed gevoel. Hij weet waar hij het over heeft maar hij leidt aan de PvdA ziekte. Wel veel goed doen, maar op de één of andere manier dat niet kunnen verkopen. Lokaal PvdA bekeken, erg halfslachtig beleid, wel een huis van Cultuur of misschien wel niet, geen uitspraken over het voor mij (als alleenstaande) belangrijke punt van de afvalheffing. Mijn eenpersoonshuishouden betaald daarvoor net zoveel als een gezin met 6 kinderen. Daar zit oneerlijkheid in.

En toen kwam Femke ::bravo:: in beeld. Nee hoor, als je toch in die hoek zit kijk je toch zelfs bij de grachtengordel partij van Femke Halsema. Een jonge vent als lijsttrekker,een leraar (over het algemeen slimme mensen) één periode ervaring opgedaan als raadslid en de antwoorden op mijn vragen werden positief beantwoord in hun verkiezingsprogramma. Dus vanmorgen hokje 1 van Groen Links ingevuld.

Dat was voor het eerst van mijn leven :o
« Laatst bewerkt op: 3-03-2010, 14:35:34 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2010, 14:56:20 »
Ik merk het al: veel geschreeuw maar weinig wol. Ik me verheugen op allerlei sappige verhalen (ik had de pers al uitgenodigd om mee te komen lezen) maar Femke is helemaal niet langs gekomen met een goede fles Bordeaux.  ::niet-ok::

Punt 2: je bent toch meester en geen leraar? Daar zit verschil in hoor.  ::trots::

Punt 3: je hebt helemaal niet zelfs maar overwogen om stiekem VVD te stemmen (verder naar rechts opschuiven dan je ooit voor mogelijk had gehouden, me hoela  ::pinokkio::)

Punt 4: (hoewel ik het daar stiekem dan wel weer mee eens ben  >:D) sinds wanneer is Rotterdam een dorp? Of woon je helemaal niet in Rotterdam en presenteer je je alleen maar als grotestadsbewoner om werelds over te komen? 
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2010, 15:03:12 »
punt 1   dat was jouw interpretatie ;)
punt 2   mijn huidige functie is locatiedirecteur (ook hele slimme mensen meestal ;)
punt 3   voor mij was d'66 al een hele rechtse keuze ;D
punt 4   ik heb een zwak voor Rotterdam, maar ik woon in het mooie Brabant. Als jij mij de post kan aanwijzen waar ik zeg dat ik Rotterdammer / grote stad bewoner ben  krijg jij van mij de fles bordeaux. Ik ben wel een fan van een Rotterdamsche voetbalclub en ik heb "een zwak" voor de Rotterdammers in het algemeen en hun mentaliteit in het bijzonder.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.