Auteur Topic: Sportquiz  (gelezen 1979890 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #3140 Gepost op: 31-01-2019, 12:05:29 »
Nee geen poker.

De laatste winnaar (uit Saoedi-Arabië dus) verdiende er $250.000 mee en versloeg in de finale zijn Belgische tegenstander. Het vond plaats in augustus 2018 in de O2 Arena in Londen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #3141 Gepost op: 31-01-2019, 12:41:38 »
Bridge?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #3142 Gepost op: 31-01-2019, 13:54:39 »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportquiz
« Reactie #3143 Gepost op: 31-01-2019, 14:05:47 »
Het spel FIFA?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #3144 Gepost op: 31-01-2019, 15:14:07 »
Het spel FIFA?

 ::bravo:: het rijtje landen leverde de winnaars sinds 2004 van de FIFA eWorld Cup.

Mijn volgende hint zou geweest zijn dat er 20 miljoen deelnemers waren gedurende de kwalificaties.  ;D

Leuk weetje is ook nog dat FIFA game finale van 2018 live op TV in de VS werd uitgezonden met analyses van Alexi Lalas.

Jij mag HDD!
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportquiz
« Reactie #3145 Gepost op: 31-01-2019, 15:37:23 »
Nice :) Leuke vraag!

Toen het een spel bleek te zijn zat ik wel aan de esports te denken, maar kwam er niet helemaal uit. Spellen als DotA domineren de aziaten doorgaans, en bij shooters hadden er vermoedelijk wat ex-USSR-landen bij moeten staan. En toen dacht ik ineens aan fifa :)



Ik ga even in vergelijkbaar gebied blijven, okay stiekem meer spel dan sport, omdatttt ik anders eerst lang moet nadenken om een geschikte vraag te verzinnen. ;) En net als mijn vorige vraag komt er een dier in voor ::ok::

poker?

Bij poker bestaan allemaal verschillende varianten, met verschillende namen. Soms worden verschillende varianten na elkaar gespeeld, met bijvoorbeeld 30 minuten speeltijd per variant, waarna wordt gewisseld. De bekendste van deze combinaties staat bekend onder een Engelse dierennaam - welk dier?
Bonuspunten voor de namen van de pokervarianten waar deze combinatie uit bestaat - maar dat is niet nodig ;) Immers, of iemand weet dat, of het duurt 50 jaar om de correcte namen te gokken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #3146 Gepost op: 31-01-2019, 15:47:57 »
Ah die weet ik.... maar ik heb geen nieuwe vraag paraat.

MC weet hem vast ook
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #3147 Gepost op: 31-01-2019, 15:51:19 »
Ah die weet ik.... maar ik heb geen nieuwe vraag paraat.

MC weet hem vast ook
Ik heb wel een nieuwe vraag maar twijfel over het antwoord. Als ik je de vraag geef, geef jij het antwoord? ;D

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #3148 Gepost op: 31-01-2019, 16:06:30 »
Round robin?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportquiz
« Reactie #3149 Gepost op: 31-01-2019, 17:09:13 »
Nee, dat is een toernooistructuur waarbij iedereen tegen iedereen speelt.

Ah die weet ik.... maar ik heb geen nieuwe vraag paraat.

MC weet hem vast ook

Ik neem zeker aan dat MC hem weet, maar die kijkt hier niet zo vaak.

Naja dan interpreteer jij de vraag als wat de verschillende varianten zijn - of is dat ook te eenvoudig? ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #3150 Gepost op: 31-01-2019, 17:14:53 »
hmmm, de laatste variant weet ik dan niet zeker.... ::hypocriet::

 Mijn favoriete variant is trouwens de tweede (maar dan de normale variant daarvan) en ook de derde (ja, daar moet je een beetje gek voor zijn ::hypocriet:: )
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #3151 Gepost op: 31-01-2019, 17:24:27 »
Ik gok gewoon een Engelse dierennaam: mole?  8)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportquiz
« Reactie #3152 Gepost op: 31-01-2019, 17:27:46 »
hmmm, de laatste variant weet ik dan niet zeker.... ::hypocriet::

 Mijn favoriete variant is trouwens de tweede (maar dan de normale variant daarvan) en ook de derde (ja, daar moet je een beetje gek voor zijn ::hypocriet:: )

Yup, zijn leuk - hoewel mijn voorkeur uitging naar eentje die er niet bij hoort: Badugi.
Is een tripledraw lowball waarbij je verschillende suits wil verzamelen - dus de beste hand is 4/3/2/A van allemaal andere suits.

Ik gok gewoon een Engelse dierennaam: mole?  8)

Helaas!

Hmm, ga ik al hints geven? Nah, zijn pas net bezig.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #3153 Gepost op: 31-01-2019, 17:54:04 »
als ik dit dier in het Engels noem gebruik ik toch meestal een andere naam eigenlijk  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #3154 Gepost op: 31-01-2019, 23:14:19 »
Fox?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Sportquiz
« Reactie #3155 Gepost op: 31-01-2019, 23:18:59 »
Horse?

Ken alleen de varianten Hold 'em en Omaha High... geen idee waar dan de andere letters voor staan...

 ???

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #3156 Gepost op: 31-01-2019, 23:46:12 »
Horse?

Ken alleen de varianten Hold 'em en Omaha High... geen idee waar dan de andere letters voor staan...

 ???
Dacht ik ook aan  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #3157 Gepost op: 1-02-2019, 10:06:17 »
Ik heb een vermoeden. Even denkende als MV ... Is het deze? Want ik zag m een tijdje geleden weer eens op tv, toen ie een hele mooie goal scoorde voor volgens mij Wigan.

Even tussendoor: hij gaat na 4 jaar Wigan nu zelfs een divisie lager spelen. Bij Sunderland.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportquiz
« Reactie #3158 Gepost op: 1-02-2019, 11:31:29 »
Horse?

Ken alleen de varianten Hold 'em en Omaha High... geen idee waar dan de andere letters voor staan...

 ???

 ::bravo::

    Texas Hold 'em,
    Omaha hi-low split-eight or better,
    Razz,
    Seven card Stud, and
    Seven card stud hi-low split-Eight or better.

Texas Hold 'em is vrij bekend: iedereen 2 eigen gesloten kaarten met 5 (3+1+1) gedeelde open kaarten op tafel, waarbij de beste hand van maximaal 5 kaarten moet worden gemaakt.

Bij Omaha heeft iedereen 4 eigen gesloten kaarten met 5 gedeelde open kaarten op tafel. Vergelijkbaar met Hold 'em, maar iedereen moet een hand maken van 5 kaarten waarvan verplicht 2 uit de eigen hand en 3 van tafel. Hi/lo eight or better is dat ook op dezelfde manier de laagste hand moet worden gemaakt (5/4/3/2/A is hierbij optimaal). De totale pot wordt gesplitst over de beste hoge en beste lage hand. Eight or better geeft aan dat de lage hand van 5 kaarten hoogstens mag beginnen met een 8; dus bijvoorbeeld 9/4/3/2/A is geen valide lage hand.

Bij Stud zijn er geen gedeelde open kaarten op tafel. Iedereen krijgt zelf 2 gesloten en 1 open kaart; daarna driemaal nog een open kaart (met steeds een inzetronde tussendoor), en uiteindelijk nog 1 gesloten kaart - voor 7 kaarten totaal. Hiermee moet de beste pokerhand van 5 kaarten worden gemaakt. Iedereen heeft zo gedeeltelijk informatie van de hand van anderen (via de 4 open kaarten), maar niet volledig (via de 3 gesloten kaarten).

Razz werkt hetzelfde als seven card stud, behalve dat het om de laagste hand gaat: 5/4/3/2/A is de beste hand.

Stud hi/lo split eight or better wordt gesplitst zoals net bij Omaha aangegeven.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Sportquiz
« Reactie #3159 Gepost op: 1-02-2019, 13:36:15 »
Ik heb een "paspoort" klaar staan, maar vind het ook al een tijd geleden dat we een "ouderwetse" foto hebben geplaatst...

Ik kan een foto als bijlage doen, maar je kon hem toch ook met img en /img in een bericht zetten? Hoe doe ik dat?

(Heb wel een leuke in gedachten trouwens  ::tandpastasmiley::)