Auteur Topic: Tour de France pool 2010  (gelezen 49410 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #120 Gepost op: 5-07-2010, 08:21:16 »
Hmmm toch de startlijst niet goed bekeken (Augustyn is idd niet gestart) ::schaam:: Nou ja, als het goed is hebben we 'm niet nodig. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #121 Gepost op: 5-07-2010, 11:24:04 »
Hmmm toch de startlijst niet goed bekeken (Augustyn is idd niet gestart) ::schaam:: Nou ja, als het goed is hebben we 'm niet nodig. ;)
:o rot voor je zeg :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #122 Gepost op: 5-07-2010, 12:56:48 »
Ik heb altijd zoiets gehad, dat overkomt mij nooit. ::schaam:: Ik was er gewoon van overtuigd dat hij op de startlijst stond, het was één van de beste (behoudens Vogondy) renners van 3 miljoen die ik kon vinden. ;D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #123 Gepost op: 5-07-2010, 16:48:34 »
Pfff, die valpartij beïnvloedt de pool wel zeg, daar gaat mn A. Schleck  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #124 Gepost op: 5-07-2010, 17:21:28 »
hmmmm staking  lijkt het ..... maarwaarom
iemand gezien wat er gebeurde?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #125 Gepost op: 5-07-2010, 17:36:41 »
hmmmm staking  lijkt het ..... maarwaarom
iemand gezien wat er gebeurde?

Alleen dat meerdere favorieten zijn gevallen, maar daarvan is weinig in beeld gebracht. Alleen de gebroeders Schlek zijn gefilmd terwijl ze op de grond lagen, maar wat er met Armstrong, Contador, Basso en Vinokourov is gebeurd, is niet op tv geweest
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #126 Gepost op: 5-07-2010, 17:37:53 »
Er wordt gezegd: olie op de weg. Maar daar heeft Chavanel dan toch zeker ook overheen gereden? Of zou iemand na zijn passage een kannetje olie hebben laten leeglopen?


Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd, weanneer bijvoorbeeld Robert Gesink bij toeval op de eerste plaats had gereden, of Lance Amstrong

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #127 Gepost op: 5-07-2010, 18:01:00 »
Ik lees net dit op de site van L'Équipe:
Citaat
Sprint neutralisé
Après discussion dans les derniers kilomètres avec Jean-François Pescheux, directeur sportif du Tour de France, le Maillot Jaune Fabian Cancellara a obtenu la neutralisation du sprint final pour la deuxième place mardi à Spa : «Nous avons laissé les points du vainqueur à Sylvain Chavanel mais aucun point n'a été attribué de la 2e à la 20e place, contrairement à ce que prévoient le réglement», a expliqué Pescheux sur France Télévisions.

De sprint is officieel geneutraliseerd; er worden geen punten uitgedeeld aan de renners tussen de tweede en de twintigste plaats.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #128 Gepost op: 5-07-2010, 18:02:50 »
Als er iets van olie ofzo gelegen heeft kan ik het wel begrijpen. Misschien heeft een motor olie gelekt en hadden Chavanel, Roelandts en Monfort daar geen last van. Gavazzi ging als eerste onderuit. De rest van het peloton (op Gesink en Cancellara na is zo'n beetje iedereen gevallen geloof ik) volgde.

Als het dat niet geweest is, vind ik het een schande.  ::niet-ok:: Het komt allemaal door die stomme oortjes, die ploegleiders nemen de controle van de koers over. Ik zeg: per ploeg één renner met een oortje, die in verbinding staat met een neutrale wagen die informatie kan geven over het koersverloop.

Ik ben benieuwd of Schleck er nog wat aan over heeft gehouden. Farrar zag er iig niet best uit.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #129 Gepost op: 5-07-2010, 18:04:46 »
Het wordt tijd voor de eerste vrouwelijke tourdirecteur in het peloton. Daisy, jouw idee is prima: 1 oor per ploeg.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #130 Gepost op: 5-07-2010, 18:05:04 »
Als de directeur sportif instemt met een neutralisering van de uitslag, dan zal er toch wel wat aan de hand zijn, lijkt me... Ik ben heel benieuwd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #131 Gepost op: 5-07-2010, 18:09:43 »
Als de directeur sportif instemt met een neutralisering van de uitslag, dan zal er toch wel wat aan de hand zijn, lijkt me... Ik ben heel benieuwd.

Ik denk dat hij weinig keus heeft, als ie dat niet zou doen, gaat het peloton morgen stapvoets naar Frankrijk.

Ik denk dat we nog even af moeten wachten. Het verhaal van Cancellara was niet heel duidelijk, ik zou het verhaal van Bjarne Riis wel eens willen horen. Om half 8 Tourjournaal kijken, ben heel benieuwd.

Twitters van Armstrong:
What a day...crashes everywhere and I don't use the term "everywhere" lightly. Most of the GC guys hit the ground myself included. Got some good "road rash" on the hip and elbow. Bike mangled, cleat on the shoe completely cracked in two. Hope it's dry tomorrow.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #132 Gepost op: 5-07-2010, 19:06:35 »
Dit zegt genoeg lijkt me:

SPA -  Adri van Houwelingen stapte maandag in Spa na de tweede etappe van de Ronde van Frankrijk met een gezicht op onweer de teambus van Rabobank in. Niet veel later verklaarde de ploegleider zijn onvrede. „We hebben een kans laten liggen om afstand te nemen op een aantal concurrenten voor het klassement.”

Van Houwelingen doelde op het pact dat was ontstaan op initiatief van geletruidrager Fabian Cancellara nadat zijn ploeggenoot Andy Schleck en een aantal andere renners onderuit waren gegaan. „Onze renners hebben zich laten intimideren”, bromde Van Houwelingen. „Maar Armstrong en Contador waren ook achterop geraakt. We hadden hier tijdwinst kunnen boeken. In de volgende rit op de kasseien gaat ook niemand wachten. Ik heb liever succes met een heel peloton tegen me, dan iedereen te vriend houden.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #133 Gepost op: 5-07-2010, 19:12:39 »
Robert Gesink en deze Adri van Houwelingen maken zichzelf volkomen belachelijk.

Ze hadden óf moeten doorrijden om de tijdwinst te pakken, óf zich moeten houden aan het initiatief van Cancellara en nu niet moeten zeuren.

In het eerste geval hadden ze zich impopulair gemaakt maar wel tijdwinst gepakt.
In het tweede geval hadden ze geen tijdwinst, maar wel vrienden gemaakt. Met als bijkomend voordeel dat een volgende keer het peleton wellicht ook op gevallen Rabo-renners wacht.

Maar zoals ze het nu doen, pakken ze alleen de nadelen van beide scenario's: geen tijdwinst én geen vrienden!!!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #134 Gepost op: 5-07-2010, 19:22:17 »
Wat Robert Geseink betreft, denk ik dat het NIET rijden de doorslag geeft. Hij mopperde wel vanwege het initiatief van Cancellara, maar reed uiteindelijk toch niet.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #135 Gepost op: 5-07-2010, 19:42:59 »
Hmmmm,vreemd gedoe idd Maar dat neemt niets weg van de puike prestatie van .....



 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

En Cancellara....Het wachten op de "Slakjes" ok  ::ok:: Maar als je in de Tour de proloog wint en enkele dagen in het geel rijdt en op het einde als 35é ofzo eindigt....... Een mooi gebaar dat hij op de "Slakjes" wachtte  ::ok:: En ik vind hem een sympathieke kerel,maar vandaag...Hij voelde zich de grote meneer,hij zou het eens zeggen....eens zien wat hij na de cols nog in de pap te brokken heeft.....
Armstrong?Merckx..misschien wel,maar als er 1 renner in de Tour de echte Boss was,dan was het Bernard Hinault  ::jaja:: en dat was de leider,als je niet deed wat hij zei,kreeg je zelfs een peut op je bakkes  ::jaja:: En nu zag ik Fabian....... Nouja,Cancellara,doe normaal......

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #136 Gepost op: 5-07-2010, 21:00:07 »
Alles is bijgewerkt tot en met vandaag.

Er waren aardig wat mensen die toch renners gekozen hadden die uiteindelijk niet starten. Zelf Daisy :o ;)

Mocht je twijfels hebben dat er renners onterecht uit je ploeg zijn gehaald (die dus niet zijn gestart) dan mag je me pmmen en dan duidelijk uitleggen wat er volgens jou niet klopt. Ik ga niet in op vragen als "Wat voor ploeg had ik ook alweer" en dat soort vragen. Ik neem aan dat je zelf weet welke renners je gekozen hebt.

De uitslagen worden vanaf morgen door Swifty en Lukie4 bijgehouden. Voor vragen over punten/uitslagen vanaf morgen kan je bij hen terecht.

Veel succes met jullie pool!
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #137 Gepost op: 5-07-2010, 21:24:26 »
dankjewel Test! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #138 Gepost op: 5-07-2010, 21:25:59 »
Een slecht begin voor mij  :(  Maar het worden in ieder geval geen nul punten!
Ik heb Rolland ook hoor (en waag het eens te zeggen dat ik geen kenner ben, heb hem zelf uitgezocht :P)

Ik beweer helemaal niets ::)



maar ik heb wel medelijden met je, Menno op 1 en jij onderaan, wat zul jij dat veel horen vanavond  ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2010
« Reactie #139 Gepost op: 5-07-2010, 22:07:41 »
Slecht nieuws voor iedereen die Farrar in zijn of haar poule heeft: Farrar heeft waarschijnlijk een gebroken elleboog opgelopen. Vermoedelijk einde tour.

En voor vermoedelijk mij einde kansen poulewinst, Farrar was één van mijn speerpunten.  :-\\

En Gesink heeft een scheurtje in z'n ellepijp. Gaat lekker, het is nog onduidelijk of hij verder kan. Fingers crossed.
Voorlopig zijn Gesink en de Tour geen vrienden. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 5-07-2010, 22:10:11 door Daisy »