Auteur Topic: De Compuart Mol Competitie 1  (gelezen 40807 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
De Compuart Mol Competitie
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2003, 19:55:25 »
Isgoed, ben nog nooit in Spanje of prtugal geweest....







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ooit iemand zich opgegeven om kandidaat te worden bij de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2003, 19:58:09 »
en de molsoap dan?  ::)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2003, 20:48:39 »
Owja, dat was Portugal hè?







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2003, 21:35:04 »
ja dacht et wel







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #64 Gepost op: 19-02-2003, 21:41:00 »
Tof! ;) 8)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2003, 19:28:48 »
Aflevering 1


Dag, allemaal. Mijn naam is Robbieazerty. Ik ben de nieuwe host van onze eigen variant op de Mol genaamd: De Compuart Mol Competitie, genoemd naar een van de belangrijkste makers van het www.wieisdemol.comforum. Kortgezegd de CMC. Dit jaar hebben we 11 kandidaten en één Mol. De kandidaten variëren in de leeftijd van 13 tot 25 jaar. De kandidaten zijn afkomstig uit zowel Nederland als België. Er zijn 3 mannelijke kandidaten en maar liefst 9 vrouwelijke kandidaten. Na elke aflevering zal de kandidaat die het minste zicht heeft op de Mol uit het spel verdwijnen. De Mol is het persoon dat er alles aan zal doen om zoveel mogelijk uit de pot te houden en de Mol is ook een van de twaalf kandidaten. Het speciale aan CMC is dat de hele wereld wordt afgereisd om de opdrachten te spelen. Laten we beginnen.

Barcelona, Spanje: Een hartelijk welkom, D**n, Alive and Kicking en e. Jullie zijn door de Mol uitgekozen om de eerste opdracht te spelen. Het is aan jullie de taak om de andere kandidaten te zoeken. Op deze laptop zien jullie een kaart, van tijd tot tijd zullen er stippen op deze kaart komen te staan die staan voor de kandidaten. Een van jullie moet bij de kaart blijven en de andere 2 moeten de kandidaten gaan zoeken. Begrepen? D**n, AaK en e knikken braaf. D**n: Ik denk beter dat ik kaart kan gaan lezen, er wordt gezegd dat mannen beter kaart kunnen lezen dan vrouwen. AaK en e stemmen toe. Al snel komt het eerste stipje in zicht. D**n over de walktietalkie: AaK er zit er een bij jou in de buurt, noordelijke richting. (-) Het eerste stipje werd op tijd bereikt, de kandidaat was Lucretia.  Voor het tweede stipje was AaK veels te ver weg. e liep er nog naar toe, maar ook zij was te langzaam. Daarna kwamen opeens 3 stipjes in beeld. Daarvan werden er 2 stipjes bereikt. Milk en Heinz waren het. Opeens werd het erg moeilijk. De laatste 4 stipjes kwamen bijna tegelijkertijd in beeld. In de hectiek ontstond er veel rumoer en communicatieproblemen, vooral e reageerde vaak niet. Toch was het e die nog een van de vier stipjes wist te pakken. AaK had er geen. Het stipje was Elmar. Er werden 4 mensen gevonden, dat is dus 4000 Euro, maar ook 5 kandidaten werden niet gevonden: Lautjuh, Fennie, @miesh, Tijgertje en Doris.  Robbieazerty: Gefeliciteerd, jullie hebben 4000 Euro verdiend, ook jullie krijgen kokers mee. Het is aan jullie zelf de keuze om de koker te openen. Er kan geheime informatie inzitten, een persoonlijk geldbedrag, een mogelijke vrijstelling of helemaal niks. In 1 koker zit geheime informatie, in 1 koker zit een persoonlijk geldbedrag, in 1 koker zit een mogelijke vrijstelling en in 1 koker zit helemaal niks in alle andere kokers zit een boete voor het openen van de koker. Er is dus een kans van 8/12de dat als je de koker opent, dat je de groep geld kost. Morgen worden jullie verwacht op het eiland Tenerife.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2003, 19:29:32 »

Tenerife, Spanje: Welkom allemaal, D**n, Lautjuh, Elmar, Fennie, @miesh, Heinz, Alive and Kicking, Milk, Doris, Tijgertje, e en natuurlijk ook Lucretia. Vandaag gaan jullie in 3 groepen van 4 opereren: Denkers, Doeners en durvers.
De durvers moeten gaan bungeejumpen. Elk gesprongen bungeejump levert 2000 Euro op. De denkers kunnen het bedrag verdubbelen door sommen op te lossen, doen ze dit niet, dan halveert het geldbedrag.  De doeners moeten een mini-marathon afleggen. De marathon is een race, de denkers moeten het gewonnen geld in de opdracht verdelen over de doeners. Alleen het geld dat op de winnaar wordt ingezet wordt ook daadwerkelijk gewonnen. De denkers mogen geen contact hebben over het inzetten met de andere groepen. De Mol heeft voor elke groep al 1 kandidaat neergezet. Jullie mogen de groepen aanvulen. De Mol heeft Lucretia ingedeeld bij de durvers, Heinz bij de denkers en Milk bij de doeners. (-) De groep beslist dat behalve  Lucretia, D**n, Lautjuh en Tijgertje de durvers worden. @miesh, Alive and Kicking en Doris vullen Heinz aan bij de denkers. Elmar, Fennie, e en dus Milk zullen gaan racen. (-) De doeners zijn als eerste onderweg gegaan. Ze zullen eerst 10 km moeten wandelen, dan 10 km fietsen en uiteindelijk 5 km gaan zwemmen. De denkers hebben zich afgezonderd in een klein klaslokaal. Ze moeten 5 ingewikkelde sommen oplossen om. De durvers gaan bungeejumpen. Lucretia heeft vooraf al gezegd dat ze niet wou gaan bungeejumpen. D**n, Lautjuh en Tijgertje zijn niet voor niks bij de durvers gegaan en springen allemaal wel. Er is 6000 Euro verdiend. De denkers tijd is om. De 5 sommen worden ingeleverd. Robbieazerty: Vraag 1 goed, vraag 2 goed, vraag 3 fout, vraag 4 goed en vraag 5 fout. Het spijt me. Het bedrag wordt gehalveerd. Jullie hebben 3000 Euro die jullie mogen verdelen over de kandidaten. De denkers overleggen met elkaar. Doris en Heinz willen voor het grove geld gaan en 3000 Euro inzetten op 1 iemand, Alive and Kicking wil 2000 Euro op 1 iemand inzetten en 1000 Euro op iemand anders. @miesh vindt het verstandig om de 3000 Euro uit te smeren over 3 kandidaten. Uiteindelijk wordt er een compromis gesloten en wordt Alive and Kickings plan gevolgd. 2000 Euro wordt er ingezet op e en 1000 Euro op Elmar. (-) Fennie wint uiteindelijk de Marathon nipt van Elmar. Milk werd derde en e had opgegeven na het fietsen. Robbieazerty: Er is veel moeite gedaan deze opdracht, maar het heeft niks opgeleverd. Er is dus hoogstwaarschijnlijk gemold vandaag. Er is nog 1 opdracht voordat een van jullie zal afvallen. We vertrekken morgen naar de Varosastuwdam in Portugal.









Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2003, 19:30:24 »
Varosastuwdam, Portugal: Robbiazerty: Degene van jullie die de derde reeks van de Nederlandse Mol hebben gevolgd weten al wat we gaan doen vandaag. We gaan abseilen. Alleen als alle kandidaten beneden zijn binnen de twee uur kan er 3000 Euro worden verdiend. Er is ook een lift om beneden te geraken. Elke keer dat de lift wordt gebruikt wordt er 500 Euro van het bedrag afgetrokken. Aan jullie de keuze. Doris en Lautjuh helpen met het vastbinden van de kandidaten. Tijgertje gaat als eerste naar beneden. Alive and Kicking, Milk en Heinz hebben een beetje angst om naar beneden te gaan. Vooral Fennie probeert ze over te halen. Na Tijgertje gaat Elmar naar beneden, daarna gaat e, daarna gaat @miesh, daarna gaat Lucretia. Tijgertje, Elmar, @miesh en e hebben het erover dat het nogal raar is dat Lucretia bij het bungeejumpen hoogtevrees had en nu zonder problemen naar beneden gaat. D**n is de 6de kandidaat die naar beneden gaat. Alive and Kicking is over haar angst heen en gaat toch, maar met trillende knieën. Ze doet erg lang over en er wordt veel tijd verloren. Hierna gaat Fennie ook naar beneden. Milk zegt niet te durven en neemt de lift. Heinz is nog steeds aan het twijfelen. Lautjuh en Doris zeggen tegen hem dat hij niks tegen zijn zin in moet doen. Heinz neemt ook de lift. Lautjuh gaat ook en Doris als laatste.  

Robbieazerty: Gefeliciteerd, jullie zijn allemaal beneden gekomen. Toch is er twee keer de lift gebruikt. Daarom is er nog maar 2000 Euro over. Er zou dus verwacht worden dat er 6000 Euro totaal in de pot zit. Maar er zit nog maar 5000 Euro in de pot. Dat betekent dat een van jullie de koker heeft geopend en een boete heeft gekregen van 1000 Euro. Is een van jullie nu al reeds nieuwsgierig naar extra informatie of misschien een vrijstelling?? Vanavond zal er gestemd worden. Morgenochtend ligt er voor 11 van jullie een vliegticket klaar naar Israël en er zal 1 ticket klaarliggen voor een terugtocht naar de Benelux. Ik zie jullie weer in Israel.

(Vul nu je Mollijstje met meest verdacht tot minst verdacht in en stuur hem mij op in een prive-bericht. Denk erom publiceer je lijstje niet op internet, want dat betekent dat je automatisch 0 punten krijgt, het spijt me, maar dat is een van de regels)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2003, 19:33:00 »
Volgende week vrijdag wordt aflevering 2 geschreven, dus voor volgende week vrijdag je lijstje in een prive-berichtje bij mij inleveren aub. Aan het einde van alles zal ik alle lijstje plaatsen + de tussenstanden, zodat jullie zeker zijn dat alles eerlijk is gegaan. Succes! (Oh ja, als je geen zin hebt om alles door te lezen, raad ik je aan sowieso een lijstje te maken, je kunt altijd geluk hebben  :P ,immers geen lijstje is 0 punten)








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #69 Gepost op: 20-02-2003, 21:43:53 »
Gaaf gedaan Chriz!!  :)

En let op, mijn eerste woord van de aflevering was Dag!  8)
Misschien is het wel een hint ;)








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #70 Gepost op: 20-02-2003, 21:48:22 »
En let op, mijn eerste woord van de aflevering was Dag!  8)
Misschien is het wel een hint ;)
ojee, ik ben heel slegt in hinten analyseren en herkennen ::)
iig, Erg leuk gedaan Chriz! Ik ga als ik wat meer tijd heb alles wel goed doorlezen en dan denken over wie de mol zou kunnen zijn! 8)







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #71 Gepost op: 21-02-2003, 09:27:47 »
Nou, fijn, ik heb én een bungeejump ggemaakt én geabseild  ::)
Wat ben ik toch een durver! (IK HEB HOOGTEVREES :P)







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #72 Gepost op: 21-02-2003, 16:06:02 »
Is het de bedoeling dat de kandidaten jou een lijstje sturen, of mensen als ik, de toeschouwers?







« Laatst bewerkt op: 21-02-2003, 16:08:00 door Daisy »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #73 Gepost op: 21-02-2003, 19:14:44 »
Is het de bedoeling dat de kandidaten jou een lijstje sturen, of mensen als ik, de toeschouwers?

De bedoeling is dat de kandidaten hun Mollijstje mij opsturen (nog geen één ontvangen by the way), maar als er genoeg animo is, kan er een speciale Toeschouwerscompetitie worden aangemaakt.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #74 Gepost op: 21-02-2003, 19:16:50 »
Nou, fijn, ik heb én een bungeejump ggemaakt én geabseild  ::)
Wat ben ik toch een durver! (IK HEB HOOGTEVREES :P)

Tja, soms overtref je je grootste angsten in de Mol. Daarom heb ik Lucretia ook niet de bungeejump laten doen, want zij heeft in een eerder bericht gezegd dat ze zoiets nooit zou doen. Of was het een Mollenstreek????  8)








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #75 Gepost op: 21-02-2003, 19:21:30 »
verd8makingen van De crew....  ::)







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #76 Gepost op: 21-02-2003, 19:26:27 »
Ok, da's dus duidelijk. Lucretia is de mol niet... ;D








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #77 Gepost op: 21-02-2003, 19:41:19 »
 :)








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #78 Gepost op: 21-02-2003, 19:59:57 »
Hmm, ook deze denker heeft al een klein lijstje in gedachten, maar ik wacht nog even







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #79 Gepost op: 21-02-2003, 20:03:54 »
Dat lijstje maak ik nog wel. Daar heb ik tijd genoeg voor. Ik ga eerst nog maar eens de aflevering goed doorlezen. :D