Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574842 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1960 Gepost op: 6-09-2017, 20:30:38 »
Wie is er niet naar Malaga geweest deze zomer?   ::rofl::

Leuk verslag, nu weet ik tenminste wat ik heb gemist  ;D. Ik heb hiervan alleen het strand gezien.   :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #1961 Gepost op: 6-09-2017, 20:43:58 »
Jaa we hebben het niet zelf uitgezocht hè ::rofl::. Maar het was ook wel echt een hele fijne plek. Ook omdat we de vakantie eruit konden krijgen die we beiden voor ogen hadden met veel afwisseling tussen cultuur, winkelen, strand, uitgaan en relaxen :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1962 Gepost op: 6-09-2017, 21:43:34 »
leuk D*N  herkenbaar verhaaltje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1963 Gepost op: 7-09-2017, 13:53:38 »
Klinkt als een zeer geslaagde vakantie  :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1964 Gepost op: 7-09-2017, 14:17:02 »
Leuk verslag! Intussen heb ik uitzicht op het toestel dat me om 15.40 naar Lissabon zal brengen. Nog drie kwartier tot het boarden.... De HV6203

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #1965 Gepost op: 7-09-2017, 14:29:23 »
Fijne vakantie Jos ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #1966 Gepost op: 7-09-2017, 15:02:33 »
Een veilige reis gewenst en een hele mooie vakantie! ::zwaai::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1967 Gepost op: 7-09-2017, 15:29:59 »
Krijg nou wat. Een D*n look-a-like als personal assistant..... En we moeten nog gaan vliegen.....

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vakantie
« Reactie #1968 Gepost op: 7-09-2017, 15:34:47 »
Veel plezier! Goeie reis ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1969 Gepost op: 10-09-2017, 15:02:28 »
Veel plezier Jos!

Heerlijk verslag D*N, ::bravo:: en ::rofl:: die pubcrawl! Maar gaaf dat je ook naar Sevilla en Gibraltar bent geweest :D


Wij zijn nu halverwege. De komende week wordt het ook hier (Süd Schwarzwald) herfst schijnt :( Tot nu toe 1 regendag, en toen hebben we toch nog een mooie wandeling gedaan :D De andere dagen afwisselend gewandeld, motorgereden en Bazel bezocht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1970 Gepost op: 14-09-2017, 23:44:54 »
Ik ben op weg naar huis, met de trein. Later post ik wel een verslag. Met hier en  daar een foto. In elk geval heb ik op deze terugreisdag nog tot 3 uur vanmiddag van de stad Lissabon kunnen genieten.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2017, 23:46:43 door Bodejos »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1971 Gepost op: 16-09-2017, 11:59:54 »
Sinds gisterenavond terug van mijn 'Wie is de saboteur?' vakantie:

Een fantastische reis, met mooie locaties in de Spaanse Pyreneeën/Catalonië.
Een fijne groep, leuke opdrachten en een paar mooie twists.

De saboteur heeft 51% uit de pot gespeeld en is uiteindelijk op 99 keer maar 3 maal genoemd als saboteur
en 3x door dezelfde persoon

en de saboteur
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kortom, een echte aanrader voor iedereen.
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #1972 Gepost op: 16-09-2017, 12:02:22 »
 ::bravo:: super leuk wouter! We willen natuurlijk nog wel horen wat van streken je allemaal hebt uitgehaald ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1973 Gepost op: 16-09-2017, 12:13:00 »
gaaf wouter ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1974 Gepost op: 16-09-2017, 12:59:04 »
Klinkt goed Wouter! ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1975 Gepost op: 16-09-2017, 13:47:18 »
Wauw!!
En maar 3x genoemd worden, dat moet kicken zijn!

En Spaanse Pyreneeën  ::love:: Ordesa  ::love::
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Vakantie
« Reactie #1976 Gepost op: 16-09-2017, 17:25:39 »
Cool Wouter! :D Bravo ::bravo::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1977 Gepost op: 16-09-2017, 18:40:45 »
::bravo:: super leuk wouter! We willen natuurlijk nog wel horen wat van streken je allemaal hebt uitgehaald ::nieuwsgierig::

Ik heb mezelf vanaf seconde 1 voorgedaan als een zeer fanatieke kandidaat die alles noteerde en zelfs overschreef in een tweede molboekje.
Verder ben ik kort bij mezelf gebleven maar heb ik mijn onhandigheid wat uitvergroot om een dekmantel te hebben.

Enkele dinen die ik gedaan heb:

Bij 1 opdracht moesten 4 mensen een wandelroute afleggen. Zij hadden 7 splitsingen op hun weg en moesten dat op 2u30 afleggen.
Ondertussen waren er 4 mensen op het strand 7 opdrachten aan het afleggen. Als zij slaagden in hun opdracht
mochten de wandelaars doorlopen, anders kregen zij 5 min straftijd.
Tegelijk waren er 4 zwemmers een quiz aan het doen, zij moesten een vraag beantwoorden en daarna naar een boei in de zee zwemmen waar een richting opstond. Was het antwoord juist, dan was de richting goed, was het antwoord fout dan werden ze 15 min verkeerd gestuurd.
Bij de zwemmers mocht er bij elke vraag een hulplijn gekocht worden voor 5 euro.

Ik heb mezelf bij de zwemmers geplaatst en bij de openingsdiscussie geopperd om zo vaak mogelijk hulplijnen te gebruiken, zodat elk antwoord
gecontroleerd werd.
(Ik wou geen fout antwoord geven op de vragen, dat zou op dag 2 te hard opvallen). Ik verkocht dat als liever wat minder in de pot dan de saboteur een kans geven om op zijn eentje iets te doen. Dat werd gevolgd, dus verdween er al 40 euro bij die opdracht.

S'avonds mochten we enveloppen ruilen. Je moest ruilen en als niet iedereen ruilde verdween er 25% uit de pot.
Ik trok toevallig een tip over de saboteur. Ik heb met iemand geruild maar tegelijk een deal gemaakt dat ik hem de tip gaf
met als afspraak om die te delen (wat ook gebeurd is, en daardoor verdacht die mij niet doorheen heel het spel)

Bij een canyoning kregen wij 140 euro maar als iemand iets weigerde/foute techniek gebruikte, ging daar 5 euro vanaf. Ik heb mijn hoogtevrees wat overdreven waarbij ik bewust bij abseilen een fout maakte en niemand nam mij dan iets kwalijk als ik daarna nog 2 dingen weigerde. Ik heb iemand anders ook aangezet om iets niet te doen door zo te overdrijven.

Ik werd door de groep uitgekozen in een groep van 4 om ieder afzonderlijk 3 vragen te beantwoorden over een rondleiding. We moesten 8/12 hebben.
Ik heb mezelf als laatste laten binnengaan waardoor ik wist dat er al 5 vragen goed waren en ikzelf kon dus doen alsof ik 2 goede heb gegeven.

Bij een opdracht waren er 2 communicatoren in het spel die 5 kajaks van 2 geblinddoekte personen moesten aansturene per walkie-talkie.
Ikzelf was communicator en heb 1 boot de andere kant van het meer opgestuurd. Verder heb ik daar chaos gecreërd dat er snel 2 communicator moesten bijkomen voor 20 euro uit de pot. Toen waren we met 4 voor 4 kajaks. Ik heb mijn kajak daar 1x geld laten afleveren maar verder 2x naar een lege boei gestuurd.

Bij een tweedaagse kregen we 5u om een tocht af te leggen van 4u maar we kregen 2 ezels mee en moesten onderweg opdrachten uitvoeren voor geld/luxe. Daarnaast konden wij ook tijd bijwinnen als iemand extra de opdracht ook goed uitvoerde. Dus de eerste keer dat die mogelijkheid er was, werd er iemand afgezonderd (eetproef, herken 2 dingen die je moet proeven). Wij moesten 3/4 halen voor geld en 5/6 voor extra tijd. We hadden nog maar 2/3 en er was al een idee om niet voor extra tijd te gaan. De afgezonderde hoorde daarbij haar naam en keek. Ik deed teken van kom maar, we doen het niet. Zij kwam af op het moment dat er een goed antwoord gegeven werd, wat ze gehoord had en waardoor ze niet meer mocht gaan voor extra tijd (uiteindelijk zijn we tijdens de wandeling een uur verloren door fout te lopen, waar ik niks mee te maken had. Was niet zo leuk, want als mol/saboteur wil je natuurlijk saboteren en niet geld eruit doordat er al iets werd fout gedaan)

Ik heb bij een sport/inschatopdracht tennis moeten spelen en geen enkele van mijn 5 ballen naar een doel gemikt.

Dat zijn zo een paar dingen die ik gedaan heb.

 
Het leuke is dat bij 8/11 kandidaten ik 2de of 3de keuze was als saboteur maar iedereen zei letterlijk: Wouter heeft al het meeste uit de po gehouden maar ze zouden toch nooit kabouter kluns als saboteur kiezen. 2/11 hebben mij nooit verdacht en de winnares (de enige Nederlandse uit de groep) zat goed omdat zij ook een heel grote fan is en zich mollen herinnerd waarbij ze zeiden: die kan het echt niet zijn.

Wauw!!
En maar 3x genoemd worden, dat moet kicken zijn!

En Spaanse Pyreneeën  ::love:: Ordesa  ::love::

Toevallig hebben we Ordesa bezocht op de enige vrije namiddag. Dat was echt prachtig.

Dus, kortom ik kan het iedereen aanraden.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vakantie
« Reactie #1978 Gepost op: 16-09-2017, 21:57:15 »
Schrijft Wouter op voor WIDMO 2018/2019 ;D

Leuk hoor Wouter  ::bravo::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1979 Gepost op: 16-09-2017, 22:03:56 »
Superleuk Wouter!  :D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves