Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129752 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #420 Gepost op: 10-06-2017, 13:12:09 »
Zeer mee oneens. Animal Rights volg ik niet en ken ik zogauw niet, dus daar heb ik geen mening over, maar Wakker Dier is zeker goed om een kritische vinger aan de pols te houden.

Hij zegt toch ook niet dat ze moeten ophouden met bestaan? Maar als ze dingen doen die gewoonweg niet mogen van de wet, dan moeten ze zich niet verschuilen achter hun 'goede doel'-status. Justitie moet dat inderdaad gewoon aanpakken. Waarom mag de man die die viespeuk van zn dochter ging slaan geen eigen rechter spelen en Wakker Dier wel?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #421 Gepost op: 10-06-2017, 14:03:48 »
Hij zegt toch ook niet dat ze moeten ophouden met bestaan? Maar als ze dingen doen die gewoonweg niet mogen van de wet, dan moeten ze zich niet verschuilen achter hun 'goede doel'-status. Justitie moet dat inderdaad gewoon aanpakken. Waarom mag de man die die viespeuk van zn dochter ging slaan geen eigen rechter spelen en Wakker Dier wel?

Wat een felle reactie zeg.
Tenminste, zo komt het op mij over. Ik moet ook eigenlijk niet reageren in dit topic. Kan daar niet zo goed tegen.

Dat weet ik ook wel dat Lukie niet zegt dat ze moeten ophouden te bestaan. Dat zeg ik ook niet in mijn reactie.

Wat doen ze dan wat niet mag volgens de wet?

« Laatst bewerkt op: 10-06-2017, 14:06:09 door Moni »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #422 Gepost op: 10-06-2017, 14:35:42 »
Mijn reactie is volgens mij helemaal niet fel, en zeker niet fel bedoeld. Ik reageer gewoon op wat er gezegd wordt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #423 Gepost op: 10-06-2017, 20:11:58 »
een voorbeeld wat niet verboden is, maar wel laat zien hoe ze erin staan:

Een twitterbericht van 2 jaar terug als reactie op een rapport dat vlees kankerverwekkend kan zijn

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

edit:  in spoilers gezet
« Laatst bewerkt op: 10-06-2017, 20:53:54 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #424 Gepost op: 11-06-2017, 08:28:08 »
Mijn reactie is volgens mij helemaal niet fel, en zeker niet fel bedoeld. Ik reageer gewoon op wat er gezegd wordt.

Oké prima!  :D

een voorbeeld wat niet verboden is, maar wel laat zien hoe ze erin staan:

Een twitterbericht van 2 jaar terug als reactie op een rapport dat vlees kankerverwekkend kan zijn

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

edit:  in spoilers gezet

Ik vind zo'n twitterbericht zeer smakeloos en kwetsend voor mensen met kanker en hun familie. Maar ik vind niet dat ze hiervoor aangepakt moeten worden door justitie. Het is ook helemaal niet mijn manier om met zo'n rapport ook maar iemand om de oren te slaan. Het grootste deel van mijn familie en vrienden eten vlees en ik respecteer dat net zoals ze mij in mijn keuzes respecteren.

Ik vind wel dat misstanden in de vleesindustrie aan de kaak gesteld moeten worden en als dat door een illegaal gemaakt filmpje is, dan vind ik dat dat moet kunnen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #425 Gepost op: 11-06-2017, 12:21:36 »
Ik wil even een nieuwe stelling opgooien n.a.v een nieuwsbericht dat ik las in de krant: De verdeling eerste/tweede klasse in de trein is overbodig in de huidige tijd

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #426 Gepost op: 11-06-2017, 12:31:37 »
Oneens. Als mensen willen betalen voor extra ruimte en rust, dan is dat toch helemaal prima. Hooguit is het zo dat de termen 1e en 2e klas misschien niet meer van deze tijd zijn. Maar de optie zou ik gewoon lekker houden.  :D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #427 Gepost op: 11-06-2017, 13:26:31 »
Ik vind het hele eerste klas idee belachelijk. Vaak is er veel te veel eerste klas in een trein dat niet benut wordt.

Als het blijft bestaan moeten ze er echt maar een kleiner deep voor reserveren
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #428 Gepost op: 11-06-2017, 13:53:35 »
Aan de ene kant vind ik het inderdaad een achterhaald verschil, en mag het van mij wel afgeschaft worden. Het gebeurt zo vaak dat de 2e klas vol zit en mensen moeten staan terwijl er in de 1e klas nog genoeg ruimte is.

Aan de andere kant vind ik het ook niet per se een probleem dat er een optie is om te betalen voor een beetje extra ruimte en rust. Voor sommige mensen met fysieke of psychische beperkingen is het zelfs de enige mogelijkheid om met de trein te kunnen reizen, zeker bij lange reizen.

In de sprinters hebben ze overigens de 1e klas in het midden al weggehaald en veranderd in 2e klas plaatsen, dus die hebben nu al alleen een klein stukje 1e klas aan het begin en het einde. En volgens mij hebben veel nieuwere treinen al minder 1e klas dan oudere treinen. Dat vind ik in ieder geval wel een goede ontwikkeling.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #429 Gepost op: 11-06-2017, 13:58:58 »
Ja, het mag wel minder idd. En in de spits zou je gewoon overal moeten kunnen zitten. Het is idd krom, dat mensen in de spits in de 2e klas allemaal opgepropt moeten staan, terwijl de 1e klas leeg is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Stelling van de dag
« Reactie #430 Gepost op: 11-06-2017, 14:03:45 »
Van mij mogen de rokerscoupés wel weer terugkomen. Ik weet nog dat die delen van de trein altijd bomvol zat terwijl in de niet-rokerscoupés het juist heel rustig was. Ik als roker ging daarom altijd in de niet-rokers gedeelte zitten. Lekker rustig en ik kan best wel een paar uurtjes zonder sigaret.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #431 Gepost op: 11-06-2017, 15:50:00 »
Conclusie: in sprinters afschaffen. Voor lange trajecten laten bestaan
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #432 Gepost op: 11-06-2017, 16:17:00 »
Conclusie: in sprinters afschaffen. Voor lange trajecten laten bestaan
Zat ik ook al aan te denken, maar helaas rijden er ook sprinters op lange trajecten. Hier in Gouda rijdt bijv. zowel de sprinter van Rotterdam Centraal naar Uitgeest, als sinds kort een sprinter van Den Haag Centraal naar 's Hertogenbosch. Misschien dat ze dan op zulke trajecten eigenlijk een intercitytrein zouden moeten inzetten als sprinter, maar dat is waarschijnlijk weer verwarrend :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #433 Gepost op: 11-06-2017, 16:51:06 »
Ik zat laatst in een sprinter, die vermomd was als intercity. Dat was idd nogal verwarrend.  ;D Maar dat gebeurt dus schijnbaar al

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #434 Gepost op: 11-06-2017, 18:42:39 »
Gewoon afschaffen die eerste klas. Dat zorgt er gelijk voor dat de drukte in de spitsen beter over de trein verdeeld kunnen worden, zodat je met minder sardientjes ingeblikt bent. (Nu gebeurt het soms eigenlijk al dat men met een tweede klas kaartje of abonnement illegaal in de eerste klas gaat zitten tijdens drukte. Door de eerste klas af te schaffen, kan dit legaal.
Dat betekent dan ook weer gelijk minder gedonder met de ov-chipkaart (je hoeft dan immers niet meer te kiezen of je RoS voor eerste of tweede klasse wil hebben).

In bus, tram en metro heb je ook geen eerste klas, waarom in de trein dan wel?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Stelling van de dag
« Reactie #435 Gepost op: 11-06-2017, 19:49:11 »
Dat laatste heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de afstand die je aflegd Tristan.

Persoonlijk ben ik voor een eerste klasse, maar dan in een kleinere opzet en alleen in de Intercity.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #436 Gepost op: 11-06-2017, 20:55:53 »
team #geenmening
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Stelling van de dag
« Reactie #437 Gepost op: 11-06-2017, 22:44:56 »
Misschien moeten jullie dit even als suggestie aan de NS melden ;D

Zag recent nog voorbij komen dat ze kaartjes in de spits duurder wilde maken, om mensen te ontmoedigen in de spits te gaan reizen, en zo minder drukke treinen te hebben.
Waarbij ze suggereerden dat ze dan de kaartjes buiten de spits goedkoper zouden maken.


Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Stelling van de dag
« Reactie #438 Gepost op: 11-06-2017, 22:57:36 »
Er bestaat toch al zoiets in de vorm van een dalurenkaart? Of is dat alweer wegbezuinigd?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #439 Gepost op: 11-06-2017, 23:28:39 »
Stomste idee ooit  ::rofl::

OV is juist al zo ongelofelijk duur in NL en de wegem staan al vol.
Moet je vooral reizen met t OV gaan ontmoedigen.
You'll never walk alone