Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129780 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #540 Gepost op: 28-10-2018, 00:29:55 »
Het NOC*NSF wil het liefste geen aanpassing maar als het per se moet, kiezen zij voor de zomertijd omdat 'men dan anders doordeweeks niet meer 's avonds buiten sport'. Dat is echt het meest onzinnige argument dat ik gehoord heb.

Ik sport (hardlopen) zeker 2x in de week, het liefst zo tussen 7 en 8 uur, na het eten. Natuurlijk loop ik ook gewoon in het donker, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor veel mensen een drempel is (kou). Het is misschien niet voor iedereen het sterkste argument, maar om het een onzinargument te noemen vind ik ver gaan.

Ik ben team zomertijd, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de wintertijd voor veel mensen prettiger is vooral 's ochtends.
Ik kan 's ochtends toch mega slecht mijn bed uit. En in de winter is het dan toch nog donker, dus of het dan om kwart voor 9 of kwart voor 10 licht wordt maakt mij niet veel uit geloof ik. Ik geef toch wel les :)

En om 9 uur in de zomer al donker(op zijn laatst), dat vind ik wel deprimerend vroeg. Terrasje in de avondzon. Heerlijk toch?
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #541 Gepost op: 28-10-2018, 01:21:32 »
Daarom dus gewoon niet veranderen ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #542 Gepost op: 28-10-2018, 02:00:06 »
Ik vind het prima zoals het is. Ik heb geen last van het verzetten van de klok. En over een uurtje is het weer zover.  :D ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 28-10-2018, 02:02:16 door Moni »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #543 Gepost op: 28-10-2018, 14:00:22 »
Ik ben team niet veranderen ::jaja::.
Ik ben gelukkig dus niet de enige die dit niet wil veranderen.

Maar zouden we echt alleen vaan zomer- of wintertijd moeten kiezen, dan zal ik toch gaan voor de wintertijd. Maar het liefst dus gewoon laten zoals het nu is.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Stelling van de dag
« Reactie #544 Gepost op: 28-10-2018, 14:18:35 »
Even een vraagje tussendoor. Afgelopen vrijdag heeft Marokko besloten om de wintertijd af te schaffen en altijd de zomertijd aan te gaan houden. Dit besluit werd op het laatste moment genomen. Hoe zit het met de software in Marokko? Hebben de programmeurs deze laatste wijziging nog weten aan te passen? Ik heb er in ieder geval nog niks over de gevolgen gelezen.

PS: Wintertijd voor altijd.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #545 Gepost op: 28-10-2018, 14:49:52 »
xs4all lag plat vannacht ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #546 Gepost op: 30-10-2018, 23:58:59 »
Nieuwe stelling: de btw-verhoging van 6 naar 9 procent op per 1 januari 2019 is onnodig en ronduit belachelijk.

Ikzelf ben zwaar tegenstander van deze verhoging, omdat gewone boodschappen ook weer duurder worden, OV (trein las ik vandaag) wordt tegen de zin in van de NS duurder. Allerlei dagelijkse dingen worden allemaal ineens duurder, maar waarom?

Enige dat ik kan bedenken is dat de schatkist extra gevuld wordt en er een buffer komt voor moeilijke tijden. Maar misschien kan iemand mij overtuigen waarom deze verhoging wel goed is en noodzakelijk is?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #547 Gepost op: 31-10-2018, 17:04:37 »

, OV (trein las ik vandaag) wordt tegen de zin in van de NS duurder.
dan moeten ze zelf ook niet de prijs van het treinkaartje duurder maken. OV wordt door 2 redenen duurder. De eerste is de BTW verhoging, de tweede reden is dat ze zelf inflatiecorrectie toepassen. Hier kiezen ze zelf voor, dus boehoe krokodillentranen van de NS

verder is het een kleiner deel van een groter plan. Loonbelasting wordt lager, dus je houdt naar verhouding meer loon over. BTW gaat dus inderdaad iets omhoog. Keuzes..... Daar hebben we in Nederland verkiezingen voor. De meerderheid van het land schijnt dit een goed idee te vinden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #548 Gepost op: 31-10-2018, 19:30:31 »
loonbelasting omlaag en btw omhoog........

De rijken worden rijker en de armen worden armer....

De mensen met minder geld spenderen procentueel gezien een groter deel van hun geld aan dingen dat belast zijn met het lage btw tarief dan de mensen met meer geld (die meer luxe producten kopen).
Daarbij komt dat bij de mensen die meer verdienen het voordeel in de loonbelasting groter zal zijn dan bij de mensen die minder verdienen

Maar ja, kennelijk wil het grootste deel van het Nederlandse volk dit  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #549 Gepost op: 31-10-2018, 19:36:33 »
Dat vind ik altijd zo'n stomme onzinnige uitspraak, ik ken niemand die 100% achter alle plannen van de politieke partij waar hij/zij op gestemd heeft. En dan vergeet je nog partijen die in het kabinet gaan en dan water bij de wijn doen qua sommige standpunten.

Meer loon, meer belasting. Geen idee welke kant t op gaat vallen. Weet alleen dat alle rekeningen omhoog gaan - maar dat heeft niks met de btw verhoging te maken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #550 Gepost op: 31-10-2018, 20:50:57 »
ook wel een beetje ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #551 Gepost op: 3-11-2018, 13:22:23 »
ook wel een beetje ;)
Een beetje, inderdaad. Want het hoge tarief blijft 21%.

Verder ben ik het met de_witte eens: loonbelasting omlaag en btw omhoog heft elkaar nagenoeg op. Laat de boel ds de boel en wijzig niets.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #552 Gepost op: 3-11-2018, 14:00:35 »
nee want de huidige regering wil dat werken loont en dus mensen bewegen om aan het werk te gaan. Vaak betekende gaan werken met miniumloon nauwelijks een verbetering mbt bijstand, dus werd daar soms voor gekozen. Dat probeert men nu weg te werken.

met alle nuances mogelijk, want ik weet ook wel dat er maar weinig mensen zijn die echt "kiezen" om niet te werken, maar dit is wel de redenering waarom er gekozen wordt om niet de boel de boel te laten. En heel eerlijk, daar ben ik het wel mee eens
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #553 Gepost op: 17-03-2019, 22:57:04 »
zooo zijn we weer.

"het is terecht dat het Limburgs een officiële taal is geworden"

om vast in de discussie te komen, de mening van wat Brabanders volgens omroep Brabant:

Op straat wordt verdeeld gereageerd op de Limbo’s die ‘het weer voor elkaar hebben gekregen.’ “Het Brabants had veel eerder een taal moeten zijn, het is zo’n prachtige taal. Wij hebben dat hele mooie woord Houdoe.” Maar er zijn ook genoeg provinciegenoten die het niets interesseert en kritiek op de minister is er ook om de Limbo’s een voorkeur-behandeling te geven. “Ik ben het oneens met de minister om het Limburgs te bombarderen tot officiële streektaal. Dat is alleen maar omdat ze voor heel veel mensen onverstaanbaar zijn.”
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Stelling van de dag
« Reactie #554 Gepost op: 17-03-2019, 23:50:14 »
De grens tussen taal en dialect is meestal vrij arbitrair en politiek gemotiveerd. Omdat 'Limburgs' (meer dan 'Brabants', sorry), voor zover dat als 1 ding te zien is, redelijk wat kenmerken heeft die het gestandaardiseerde Nederlands niet heeft ('Dat is alleen maar omdat ze voor heel veel mensen onverstaanbaar zijn.' Precies, bedankt!) en een belangrijke identiteitsmarker lijkt voor veel Limburgers en dus voor veel mensen in ons land zie ik geen problemen met dat stukje erkenning.  Opent natuurlijk eventueel ook de deur voor andere talen/dialecten/hoe je het ook wilt noemen, maar denk dat voor Limburgs wel echt het meest te zeggen was.

Acties om talen te behouden en stimuleren juich ik alleen maar toe en daar lijken ze de laatste tijd goed mee bezig te zijn. Gebarentalen mogen ook nog wat meer aandacht krijgen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #555 Gepost op: 18-03-2019, 11:50:42 »
Dat ze niet te verstaan zijn is toch juist een goed argument? ::rofl::. Brabanders kan ik wel verstaan dus helemaal prima dit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #556 Gepost op: 19-03-2019, 19:44:14 »
Prima toch, voor mijn part wordt elk dialect een officiële taal. Wel onder de voorwaarde dat deze mensen ook nog gewoon normaal Nederlands kunnen spreken, zodat iedereen nog wel met iedereen kan communiceren.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #557 Gepost op: 19-12-2019, 22:26:30 »


Tijd voor een nieuwe (politieke) stelling. Het is iets waar ik al een tijdje over nadenk, van wat als... Ongeacht waar je op stemt, links en rechts kruipen naar elkaar toe en op basis van de laatste peilingen (het zijn maar peilingen, maar toch), zouden de grootste partijen van Nederland slechts 19! zetels hebben. Dat is ongekend laag, waardoor er bij een formatie misschien wel een coalitie uitrolt van 6-7 partijen, om maar op die 75+ uit te komen. En allemaal hebben ze hun eigen belangen/ideeën die ze willen vasthouden, maar ook weer niet kunnen en waar ze dan weer op afgerekend worden.  Daarom de stelling:

Het huidige kiessysteem maakt Nederland praktisch onbestuurbaar (of als iemand een andere formulering heeft..?)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2019, 22:28:59 door MollenvangR-Art »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #558 Gepost op: 19-12-2019, 22:30:36 »
Ja, het wordt wel erg lastig zo... zeker als je bedenkt dat zo ongeveer 30% van de zetels al bij voorbaat door zo'n beetje alle andere partijen wordt uitgesloten om een coalitie mee te vormen
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #559 Gepost op: 20-12-2019, 00:35:29 »
Eens, Maarja ik heb altijd gezegd dat er een kiesdrempel moest komen en maar als je die bv op 5 zetels zou zetten veranderd er nu ook bijna niets  :P
You'll never walk alone