Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 190130 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #80 Gepost op: 2-04-2011, 01:28:12 »
Dan gaan we 1 mei maar weer verder :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #81 Gepost op: 2-04-2011, 09:54:14 »
Test, je hebt die 5 letters, maar in dat rijtje mis ik nog de 6e letter die jij noemt.

Een anagram ervan maken, en je hebt een bloeddorstig figuur. Die ontbrekende letter vind je buiten.


Ik neem tenminste aan dat je dat intussen al gedaan hebt.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #82 Gepost op: 2-04-2011, 10:20:32 »
Overigens: in de vitrinekast staan geen willekeurige letters hoor. Er staan wel karakters, dat wel, maar kijk eens goed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #83 Gepost op: 2-04-2011, 13:15:15 »
Ben meestal wel goed in van die puzzelspellen maar ik snap helemaal niks van dit spel. :p Heb het gevoel dat ik al bijna alles heb gedaan en geen idee of ik nog meer letters kan krijgen, en hoe dan, maarja ik denk niet dat ik dit ga uitspelen. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #84 Gepost op: 2-04-2011, 13:17:20 »
Dan gaan we 1 mei maar weer verder :P

Maar dat knaagt juist aan me. De oplossing is zo helder - dan is het toch logisch om deze eerste maandelijkse lading te laten eindigen met het oplossen van het bieb-deel. Dus dan zouden we op de een of andere manier toch de lantaarnletter in ons boekje moeten krijgen. Ik neem althans aan dat we dan het citatenboek kunnen gebruiken en dat we daarmee het bieb-onderdeel hebben volbracht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #85 Gepost op: 2-04-2011, 13:43:12 »
Ik zit ook zo vast als een huis. Geen idee wat ik over het hoofd zie.

Wat ik me trouwens wel afvraag. Ik dacht dat die letter op de lantaartpaal eerst rood was en nu is ie grijs. Of zie ik spoken. ??? Wat zou dat te betekenen hebben?
Geniet nooit met mate...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #86 Gepost op: 2-04-2011, 13:46:33 »
Ik geloof dat ie grijs was. Ik ga een nieuw account maken en even opnieuw beginnen en kijken hoever ik kom.

Maarehh met die blacklight enzo, beetje jammere bug. :/
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #87 Gepost op: 2-04-2011, 14:16:30 »
Wat ik me trouwens wel afvraag. Ik dacht dat die letter op de lantaartpaal eerst rood was en nu is ie grijs. Of zie ik spoken. ??? Wat zou dat te betekenen hebben?

Ik zou het niet durven zeggen.. Rood zou best goed kunnen - maar het zou evenzogoed kunnen zijn dat mijn herinnering is veranderd.

Als het wel is veranderd zou het kunnen zijn dat hij eerst te veel opviel - immers, de andere letters zijn een stuk moeilijker te vinden. Of mogelijk dat het eerst niet mogelijk was iets met de letter te doen en dat dat is veranderd - waarbij, al dan niet opzettelijk, de kleur ook is veranderd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #88 Gepost op: 2-04-2011, 14:54:22 »
Ik krijg de letter van het labyrinth niet. Ik heb al tig keer het doolhof doorlopen, maar het lukt me niet.......
Alle andere dingen heb ik tot nu toe, net zoals jullie.

Ik sta op de 3e plaats, maar ook door "vals" spelen. De nummers 1 en 2 zullen dat ook wel gedaan hebben, gezien het aantal punten  ::vergroot::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #89 Gepost op: 2-04-2011, 15:00:09 »
Gewoon rustig netjes binnen de lijntjes blijven! En van het begin naar het eind doorlopen - niet van achteruit terug gaan werken. Dan moettie een keer goed gaan!

We believe in you!  ::tandpastasmiley::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #90 Gepost op: 2-04-2011, 15:11:15 »
 >:(
Ik ga de zon in :)

Ik heb nog wel de dolk gevonden btw, die miste ik ook nog  ::joehoe::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #91 Gepost op: 2-04-2011, 16:01:31 »
Ik kreeg ook steeds smsjes met vragen. De eerste 2 wist ik niet en wist ook niet waar ik dat kon vinden. De derde wist ik wel te vinden en in dat smsje stond ook dat ik een letter zou krijgen als ik het goede antwoord terug smste. Krijg je bij de eerste twee smsjes ook een letter, aangezien dat er niet bij stond? :-X
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #92 Gepost op: 2-04-2011, 16:11:29 »
Dit is een educatief spel. Om jongeren te betrekken bij de stad. Met ouderwetse denkbeelden. Zoals 'alle informatie die je nodig hebt kan je vinden in de bibliotheek'. Use that!

En, nee, je krijgt van de overige sms'jes geen letters volgens mij.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #93 Gepost op: 2-04-2011, 16:14:07 »
Oh heb t al ontdekt. :D Altijd leuk hoe je denkt alles al gehad te hebben en ineens blijkt er nog iets te zijn. Vond net ook ineens nog een beeldje... die ik de eerste keer helemaal niet gezien had. xd
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #94 Gepost op: 2-04-2011, 16:22:36 »
Waar is de balie? :O
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #95 Gepost op: 2-04-2011, 16:24:23 »
He er is hier een gang die ik nog helemaal niet gezien had! En hoort er nou een dia te liggen in kasteel? :/ Ik wilde m in de computer doen maar ik heb geen dia. En hij lag er ook niet (meer)?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #96 Gepost op: 2-04-2011, 16:25:46 »
Waar is de balie? :O

Ben nu denk ik bij de balie. Maar ik zie hier geen object zo snel...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #97 Gepost op: 2-04-2011, 16:30:53 »
Oke uhmm. Als ze met het object bedoelen de leeuw dan heb ik die gevonden. Heb nu 4 munten gevonden al. En heb de dia gevonden. Dus no worries. :D Echt grappig hoe ik nu al veel meer ontdek dan de eerste keer terwijl ik toen al dacht dat ik overal op klikte.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #98 Gepost op: 2-04-2011, 16:35:21 »
Heb nu 4 letters die geheel toevallig ook de eerste 4 letters van een bepaalde naam zijn... maar ik heb al gelezen in dit topic dat iemand er nog 1tje bijhad. En natuurlijk die ene buiten die er niet bij staat?

Heb ook alle smsjes beantwoord en 4 vd 5 munten, kan de laatste niet vinden...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #99 Gepost op: 2-04-2011, 16:43:39 »
Sorry voor alle posts trouwens. ::rofl:: Maarja wat moet ik ooit met die munten? Ik kan ze niet gebruiken staat er. Moet ik ze weer wegen bij de bar?


EDIT: Ohhh gewogen en nu 289 punten. Waarom geen 292? :P En nu heb ik ook 5 letters. Is het nu klaar? :o
« Laatst bewerkt op: 2-04-2011, 16:45:17 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...