Auteur Topic: Minecraft  (gelezen 10944 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Minecraft
« Reactie #20 Gepost op: 1-06-2011, 23:00:23 »
weet niet, ziet er opzich wel grappig uit...
maarja heb al teveel dingen te doen op de pc :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Minecraft
« Reactie #21 Gepost op: 1-06-2011, 23:10:30 »
Dit is de Hacienda Nuevo en heb ik gebouwd op een privé server. Het is ons hoofdgebouw, op deze plek zijn we ooit begonnen. Onder de Hacienda bevindt zich een lange tunnel richting de toren die je op de achtergrond ziet. De tunnel heeft zijkamers die dienen als voorraadkamers. De kamers aan het eind van de tunnel bleken overtollig, dus heb ik die maar getransformeert tot een gevangenis. Hekken ervoor als tralies en de meeste fakkels verwijderd. Daar spawnen dus mooi de monsters  :)
Gebied om de Hacienda wordt nu langzaam een klein stadje. Heb een berg moeten verwijderen voor de stadsmuur. Er staan al diverse kleine huisjes, een bakkerij en natuurlijk een kerk.
Daarnaast ben ik nog met een geheim project bezig en aangezien mijn maat hier toch nooit komt kan ik het wel melden. Zodra hij offline gaat, haal ik het water uit de fontein weg. Onder de fontein bevindt zich een tunnel tot de bodem. Daar ben ik bezig grote zalen te graven om er een soort doolhof/puzzeltocht te maken.  ::trots::

Ik speel nu ruim 2 jaar Minecraft. Eerste jaar was dat vooral de Creative Mode. Vorig jaar heb ik de Indev versie aangeschaft (toen nog 10 euro), welke inmiddels is verder ontwikkeld tot de huidige Beta. Ik ben dus een pre-Alfa koper en heb straks recht op gratis updates.
Maar ook de definitieve versie (verwachting rond 11 november dit jaar) voor 20 Euro is niet veel geld. Online games zoals Runescape en WOW zijn duurder omdat je elke maand weer moet betalen. Bij Minecraft alleen als je straks de extra onderdelen wilt.

Daarnaast heeft Minecraft ontelbaar veel mogelijkheden: Creative, Survival en straks ook nog Adventure. Je kan het alleen offline spelen, samen met vrienden op een privé server of op een openbare server. Ook zijn er vele mods beschikbaar (extra mogelijkheden die je kan downloaden)
Tijdje terug heb ik zelfs de Pass-It-On variant gespeeld: iemand start een wereld en zet de map online. Via een forum, die eerste die roept "Taken" kan de map downloaden en heeft dan 4 uur de tijd er iets aan toe te voegen. Vervolgens plaats hij het weer terug en kan de volgende de map voor 4 uur claimen. Op die Pass-It-On heb ik de Hacienda ook gebouwd.

Momenteel ben ik vooral Youtube filmpjes over Minecraft aan het kijken; Yogcast en Coe's Quest zijn zeker aanraders. Ook voor mensen die geen Minecraft spelen.

En volgens mij speelt de familie van Bakkertje ook Minecraft  ::jaja::


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #22 Gepost op: 2-06-2011, 09:13:23 »
Leuk! :D Ik heb nu de voorkant van mn kasteel en 1 toren af. Ben nu met de andere toren bezig. Best veel werk maar ik zal vanmiddag ofzo een plaatje posten.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #23 Gepost op: 2-06-2011, 12:59:56 »


Dat is wat ik tot nu toe heb. Het wordt denk ik meer een klein dorpje dan een kasteel. xD De muur er omheen is 2 verdiepingen hoog en dan nog bovenaan loopruimte met kantelen. Die muur loopt dus om het hele gebied heen. Dan zijn er 4 hoge torens. Ik maak ergens in het midden een nog veeeel hogere toren, dat wordt een uitkijktoren zodat ik nooit verdwaal, en ik goed kan zien hoe alles er uit zie etc. Op de grond komt wss gewoon overal planks maar er komt ook een deel gras met daarop een bomenplantage, een infinite water spring, een plek waar dieren kunnen spawnen etc. En ik maak ook nog een grote kelder waar dan de woonruimte is. Met allemaal kamers met bedden, stoelen etc. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Minecraft
« Reactie #24 Gepost op: 2-06-2011, 13:11:22 »
is er ook een kans dat ooit iemand aanvalt, of is het een zuiver recreatieve creatie?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #25 Gepost op: 2-06-2011, 13:16:26 »
Ik speel in mn eentje en hij staat op peaceful dus geen andere spelers en geen monsters. xD Gewoon het idee. ;p Roleplaying. Net als dat ik geheime deuren ga maken en kisten met waardevolle dingen ga verstoppen terwijl k toch alleen ben... xD Best kansloos maarja.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #26 Gepost op: 2-06-2011, 13:27:16 »
Niuno had je die bug al gemerkt dat als je een pickaxe/axe/shovel ofzo op de grond gooit en hem nog een keer gebruikt, hij gewoon verdwijnt? Superirritant. Ben al wat diamond en iron dingen kwijt. Als je hem per ongeluk weggooit moet je m oppakken, mc afsluiten, opnieuw opstarten, en dan zal die niet verdwijnen als je m gebruikt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #27 Gepost op: 2-06-2011, 14:45:03 »


De gang er omheen is voor nu klaar. Hij is dicht, de houten vloer zit er in en er hangen torches. Er moet nu nog een verdieping op en daarop nog kantelen maar dat doe ik later. Nu ga ik de toren in het midden maken, de uitkijktoren
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Minecraft
« Reactie #28 Gepost op: 2-06-2011, 15:04:48 »
ziet er leuk uit molow, ikzelf zou het spel trouwens leuker vinden als je met zijn meerdere een eiland deeld en dat ieder een soort eigen quest maakt voor de anderen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #29 Gepost op: 2-06-2011, 15:27:44 »
Tja dat zou je natuurlijk kunnen afspreken met vrienden. Maar je kan ook gewoon proberen van een middle of nowhere een grote stad te maken of een enorme haven met heel veel boten k zeg maar wat. ;p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Minecraft
« Reactie #30 Gepost op: 2-06-2011, 15:31:30 »
Niuno had je die bug al gemerkt dat als je een pickaxe/axe/shovel ofzo op de grond gooit en hem nog een keer gebruikt, hij gewoon verdwijnt? Superirritant. Ben al wat diamond en iron dingen kwijt. Als je hem per ongeluk weggooit moet je m oppakken, mc afsluiten, opnieuw opstarten, en dan zal die niet verdwijnen als je m gebruikt.

Met de laatste versie (1.6.6) is die bug eruit gehaald. Het kan nog wel zo zijn dat als je in een vorige versie al een keer een tool hebt laten vallen, dat die nog 'besmet' is.
Je hebt trouwens wel grote plannen met je kasteel  :D Ben benieuwd hoe het uitpakt.

@tdietz, je kan het spel met meerdere mensen spelen. Ik speel het samen met een kameraad op een privé server. Wij spelen niet met peaceful, wij worden voortdurend aangevallen door zombies, skeletten, gigantische spinnen en vooral creeperssssshhh

Ook avonturen/questen zijn mogelijk. Er zijn heel veel spelers die een wereld gebouwd hebben met een verhaallijn erachter. Via de officiële forum kan je zo'n wereld downloaden en de quest proberen te voltooien. Hier vind je van Yogcast een voorbeeld van zo'n adventure. Dit is deel 1 (van de 4)
Midgetgolven is ook wel leuk. Ik heb die banen inmiddels zelf ook al uitgespeeld.

En hier nog een overzicht van ons dorpje:
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #31 Gepost op: 2-06-2011, 15:38:02 »
Ziet er mooi uit! En ik probeerde laatst ff op easy maar ik word elke keer bang als k een creeper zie xD dus daarom maar gewoon peaceful. En daarnaast hoef k niet steeds te eten. xD
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #32 Gepost op: 2-06-2011, 15:40:41 »
Trouwens ik heb besloten dat t meer een dorpje is dan een kasteel. xD Of gewoon een heeel groot kasteel...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Minecraft
« Reactie #33 Gepost op: 2-06-2011, 17:32:35 »
ziet er prachtig uit niuno, voor mij is het te veel werk zo'n spel ;)
anders had ik het vast geprobeert
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Minecraft
« Reactie #34 Gepost op: 2-06-2011, 19:13:54 »
Printscreen werkt ineens niet meer maar ik heb een grote uitkijktoren in het midden gezet, een deel afgeschermd met een hek en een huisje waar je door moet met 2 deuren om achter het hek te komen. Daar is gras en daar is een infinite water spring, bloemen, bomen plantage en dierenboerderij. Ook al best veel houten planken op de grond gelegd als vloer maar nog lang niet alles. Er komt ook een fontein maar die moet ik nog maken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...