Auteur Topic: Tour de France pool 2011  (gelezen 89727 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #340 Gepost op: 4-07-2011, 20:29:58 »
Ik ga winnen! (nu nog even 17 plaatsen stijgen...)
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #341 Gepost op: 4-07-2011, 20:32:57 »
zie eerst je broer maar even in te halen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #342 Gepost op: 4-07-2011, 21:05:37 »
Tenzij er snel een berg komt, zie ik het somber in voor mijn ploeg.  :-\\ Alleen Rojas voldoet voorlopig aan de verwachtingen.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #343 Gepost op: 4-07-2011, 21:28:25 »
Bij mij voldoet alleen bozic aan de verwachting :p!
Die sprokkelt punten mee en heeft hopelijk nog enkele mooie uitschieters.

Verder doet Gesink het boven verwachting. Hij staat nog korter dan ik had gehoopt.
Rojas en Thomas maken het al helemaal te gek; het waren bewuste keuzes, maar zo goed :O :D! Vindt het knap dat jij Daisy dat wel had verwacht van Rojas ;)!

De rest: doet het bij mij onder verwachting, ook Hagen.. heeft beide etappes niet echt vol meegesprint :(... hopelijk komt dat nog en de rest ook natuurlijk(A)!
Ananas

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #344 Gepost op: 4-07-2011, 21:32:50 »
Rojas sprokkelt al jaren punten.  ::jaja:: Had eerst die Rus met een onuitspreekbare naam in m'n ploeg omdat ik Rojas wat duur vond, maar op het laatste moment gewisseld. Dat ie nu groen zou hebben had ik niet verwacht, maar goed, als je Spaans kampioen wordt, kan je nooit slecht in vorm zijn. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #345 Gepost op: 4-07-2011, 21:43:55 »
Voor de tweede dag op rij de rode lantaarn  ::schaam::  ::ok:: Maar ik blijf positief: Parijs is nog ver  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #346 Gepost op: 4-07-2011, 21:45:44 »
Was die Thomas voorgaande jaren ook al zo goed? Heb eigenlijk maar met een half oog naar hem gekeken en niet bepaald overwogen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #347 Gepost op: 4-07-2011, 21:51:06 »
Vorig jaar was die voor mij een verrassing en hadden enkelen die hoog eindigde hem al wel. Hij scoorde ook meer dan de meeste toen verwachtte denk ik. Dus een aantal waaronder ik hem dit jaar (weer) gekozen.
Ananas

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #348 Gepost op: 4-07-2011, 21:56:52 »
Hij was ook een belangrijke kandidaat voor de witte trui, en die levert evenveel op als de andere truien met iets minder mogelijke kandidaten.  :)

(Ik heb nu de volledige top 3 van de witte trui in mijn team)
« Laatst bewerkt op: 4-07-2011, 21:59:55 door kolko »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #349 Gepost op: 5-07-2011, 01:06:18 »
Wat leuk, doe voor het eerst mee, en meyeen dagwinnaar en 2e in het klassement. Nou moet ik ook wel toegeven dat ik echt heel erg op de sprint gok , omdat je voor het algemeen klassrment niet heel veel meer punten kan halen uiteindelijk. En voordat de klassementmannen het geel hebben zitten we in de pyreneeen
You'll never walk alone

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #350 Gepost op: 5-07-2011, 10:00:04 »
En toch acht ik je kansloos voor in elk geval een top 5 notering!
Dan had je echt betere sprinters moeten hebben (in elk geval Hushovd (waarvan je wist dat die meer kans in heuvelachtige ritten om nog mee te doen aan sprints, dan een Cavendish) en bijvoorbeeld Greipel als beschermde renner en Bozic als helper)!
Verder is het sowieso handig om je op minstens 2 klassementen te richten (ik zie dat je moncoutie voor de bergtrui hebt, maar dat is ook pas in de pyreneeen en daarbij zijn er daarvoor veel meer gegadigden dan alleen hij ;)); in jouw geval had jongeren er makkelijk bij gekund met bijvoorbeeld ciolek, swift en thomas als jonge semi-sprinters (allen helpers) naast Hagen en Gali.....;) die je al hebt.

NB: Ik zag dat je ciolek al wel hebt en ruijgh ook als jongeren ;). Heel goed, maar een andere belangrijke tip voor de jongeren: zorg dat ze wel in een goed team zitten (lees team dat kan tijdrijden als een sky, garmin, htc ;), zodat in dit geval bij een ploegentijdrit ze ook hoog staan in het jongeren en misschien zelfs gele trui klassement ;))!

En dan nog moet je hopen dat geen belangrijke sprinters afstappen in de bergen die belangrijk zijn in het groene trui klassement ;) en is het gele trui klassement aan het einde wel meer waard ;)!

Niettemin hoop ik voor je dat je misschien nog even bovenaan mag staan en genoeg inspiratie hiervan krijgt om volgend jaar weer mee te doen :p!
« Laatst bewerkt op: 5-07-2011, 10:06:57 door Go_ahead »
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #351 Gepost op: 5-07-2011, 11:30:09 »
het blijft ook wel gokken hoor, het moet maar net lopen zoals je dacht dat het zal gebeuren, de sprinters die ik namelijk heb doen net niet echt mee, het team waarvan ik dacht dat de tijdrit zou winnen is daarin net derde geworden

maar ik denk dat de meeste vandaag de fout in gaan, door dit als ene vlakke rit te beschouwen, want dat is het niet echt
die slotklim ligt contador beter dan bv hushovd
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #352 Gepost op: 5-07-2011, 11:41:31 »
Natuurlijk blijft het gokken, daarom is het ook zo leuk ;)!

Het is echter niet zo dat je op basis van 1 rit beslist om Hushovd boven Contador te plaatsen of andersom.. dat is zo bij de hyvespoule, maar hier niet!

Hier beslis je echter wel over 21 ritten wat je team wordt.. en natuurlijk blijft dat ook gokken, want je hebt altijd valpartijen, ziektes of andere redenen waarom renners afstappen of niet echt doen wat jij verwacht.

Dit is ook allemaal een gok, maar je hebt gokken en gokken :p. Je kunt bewust gokken en op naam gokken :p! De keus tussen Contador en Schleck is vooral op naam en wat je verwacht :p.. keus tussen sprinters en berg en/of klassementsrenners is bewust :p!
Ananas

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #353 Gepost op: 5-07-2011, 13:24:36 »
Ik heb alvast een plaatsje in de bezemwagen gereserveerd :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #354 Gepost op: 5-07-2011, 13:44:25 »
gewoon niemand die Hushovd heeft gekozen, en hij heeft de meeste punten tot nu toe. Ook Evans scoort goed en is nooit gekozen. Gilbert is wel gekozen, doet t tot nu goed, zoals verwacht, maar ik verwacht op de langere termijn toch meer van andere kopmannen...

Ik vond Thomas een geniale vinding van mezelf ;D blijkt ook wel tot nu toe, alleen jammer dat 8 van jullie m toch ook gevonden hadden :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #355 Gepost op: 5-07-2011, 13:49:37 »
ik had gedacht aan thomas, omdat die vorig jaar zoveel punten opleverde
maar ik dacht omdat er geen individuele tijdrit in het begin was, dat hij toch niet zoveel punten zou opleveren, dus aardig slecht ingeschat van mij :P

maar ik denk dat zodra de bergen beginnen ik weer wat meer punten haal
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #356 Gepost op: 5-07-2011, 13:53:37 »
Parijs is nog ver
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #357 Gepost op: 5-07-2011, 13:59:13 »
Zoals het er nu voor staat ga ik in eerste instantie voor een of meerdere etappezege's. Echter we zijn pas 3 dagen ver en je kan dus nog niks over een eindplek in Parijs zeggen. Een slechte dag of een valpartij en je Tour zou ineens er heel anders uitzien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #358 Gepost op: 5-07-2011, 17:38:35 »
Jammer... De finish had 2 meter verder moeten liggen. Maar toch, Contador mooi 2de!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2011
« Reactie #359 Gepost op: 5-07-2011, 17:38:49 »
Wat een prachtige etappe!! Respect voor Evans, Contador, Hushovd en Rojas :o!!!

Ooo en natuurlijk Johnny :D!!!!


NB: Lukie4 en Test, op de site van de Tour staat Contador 5de in het bergklassement, maar gezien de regels hoort hij 3de te staan (hij staat hoger dan Delage en Hoogerland in het algemeen klassement)!
« Laatst bewerkt op: 5-07-2011, 17:46:51 door Go_ahead »
Ananas