Poll

Wie moeten er nog afvallen?

Patrick van Aanholt
6 (12.2%)
Daley Blind
0 (0%)
Jean Paul Boëtius
4 (8.2%)
Jasper Cillisen
0 (0%)
Jordy Clasie
0 (0%)
Memphis Depay
2 (4.1%)
Leroy Fer
1 (2%)
Jonathan de Guzman
1 (2%)
Klaas Jan Huntelaar
0 (0%)
Daryl Janmaat
0 (0%)
Nigel de Jong
0 (0%)
Terence Kongolo
2 (4.1%)
Tim Krul
0 (0%)
Dirk Kuyt
0 (0%)
Jermaine Lens
1 (2%)
Bruno Martens Indi
1 (2%)
Robin van Persie
0 (0%)
Quincy Promes
6 (12.2%)
Karim Rekik
4 (8.2%)
Arjen Robben
0 (0%)
Wesley Sneijder
0 (0%)
Tony Trindade de Vilhena
6 (12.2%)
Rafaël van der Vaart
3 (6.1%)
Stefan de Vrij
0 (0%)
Paul Verhaegh
1 (2%)
Joël Veltman
1 (2%)
Ron Vlaar
0 (0%)
Michel Vorm
1 (2%)
Georgino Wijnaldum
2 (4.1%)
Jeroen Zoet
7 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië  (gelezen 80607 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #40 Gepost op: 11-07-2012, 21:26:05 »
Zou De Guzman niks zijn voor het Nederlands Elftal? Hij vertrekt (okay, hij wordt verhuurd) aan Swansea, dus misschien kan hij zich zo weer in de picture spelen?
Ik weet niet of hij al officiële wedstrijden voor het Canadese elftal heeft gespeeld, maar zo niet, dan zou dat idd wel een goeie zijn ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #41 Gepost op: 17-07-2012, 10:37:15 »
Volgens mij nog niet. Hij had zich als ik mij goed kan herinneren namelijk juist laten naturaliseren om mogelijk voor Nederland uit te komen. (zelfs een vriendschappelijk duel voor Canada zou niet erg zijn, dan mag hij als het goed is nog voor Nederland uitkomen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #42 Gepost op: 31-07-2012, 12:56:37 »
Louis van Gaal wil dat de internationals van het Nederlands elftal hem gaan doorgeven hoeveel uur ze per nacht slapen. De nieuwe bondscoach zegt in een interview met BNR Nieuwsradio dat hij al een aantal jaren bezig is naar zo'n statistiek te informeren. Door het slaappatroon van de profs bij te houden komt Van Gaal meer te weten over de fitheid en fysieke gesteldheid.

“Zo ver moet je gaan”, verdedigt de coach zijn idee. “Ik ben al een aantal jaar bezig om daar naar te informeren. Daar heb je een website voor. Daar kunnen de spelers inloggen. Dat ga ik trouwens ook gebruiken bij het Nederlands elftal. Alleen moet je de spelers overtuigen dat het geen controlemiddel is, maar dat het iets is voor hunzelf. Dat ze beter gaan herstellen van al hun inspanningen.”

Van Gaal zegt dat hij sowieso graag regelmatig contact houdt met de internationals. Het contact is vaak marginaal. “Dat kan door middel van moderne communicatie. Daarvoor heb ik ook zo'n computergoeroe. Die kan zo'n website maken, daar kunnen spelers op hun inloggen en daar kan ik beelden laten zien en discussies voeren.”

Bron: Voetbalzone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #43 Gepost op: 5-08-2012, 13:38:49 »
Een bericht van afgelopen woensdag:

Louis van Gaal heeft woensdag zijn eerste (voorlopige) selectie als bondscoach van het Nederlands elftal kenbaar gemaakt. Opvallendste namen zijn die van Feyenoorder Jordy Clasie, VfL Wolfsburg-spits Bas Dost en Ajacied Ricardo van Rhijn. In vergelijking met de spelersgroep die deelnam aan het EK in Polen en Oekraïne ontbreken enkel Mark van Bommel en Wilfred Bouma.

Daarmee lijkt Van Gaal dus voorlopig dezelfde koers te blijven varen als zijn voorganger Bert van Marwijk. Naast het eerder genoemde drietal krijgen echter ook Vurnon Anita (Ajax), Urby Emanuelson (AC Milan), Ola John (Benfica), Siem de Jong (Ajax), Nick Viergever (AZ) en Stefan de Vrij(Feyenoord) de kans om zich (wederom) te tonen. Ruim voor de oefenwedstrijd tegen België op 15 augustus zal Van Gaal zijn selectie echter nog inkrimpen.

Doel van de nieuwe keuzeheer en zijn staf is een elftal samen te stellen dat de kwalificatiefase overleeft en zich plaatst voor het WK van 2014 in Brazilië. Oranje moet om dat te bewerkstelligen landen als Turkije, Hongarije en Roemenië achter zich zien te houden in de groep. Ook Estland en Andorra dienen als tegenstander.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #44 Gepost op: 5-08-2012, 13:40:33 »
Iemand ook gelezen dat de internationals nu hun slaapuren moeten bijhouden ?

Hij is meteen op de verkeerde weg!
Scheelt wel dat we geen WK euforie krijgen met debiele poppetje en grappig bedoelde liedjes over 4 jaar ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #45 Gepost op: 5-08-2012, 13:45:06 »
Iemand ook gelezen dat de internationals nu hun slaapuren moeten bijhouden ?

Hij is meteen op de verkeerde weg!
Scheelt wel dat we geen WK euforie krijgen met debiele poppetje en grappig bedoelde liedjes over 4 jaar ;)
Ja dat postte ik erboven, omdat het echt raar vind dat hij dat wil gaan doen. Het zal vast onderdeel zijn van een bepaalde visie, maar dat gaat volgens mij niet werken in Nederland. In de Amerikaanse topsport schijnt het al jaren te werken, maar er is toch echt wel een verschil in opvatting tussen Nederlandse en Amerikaanse manier van het behalen van prestaties. Van der Vaart gaf in een interview al aan het maar niks te vinden dat van Gaal slaapuren wil gaan bijhouden.

'Het computersysteem waarmee Louis van Gaal de slaappatronen van de spelers van Oranje in de gaten wil houden, valt niet in goede aarde bij Rafael van der Vaart. De middenvelder denkt dat het weinig zin heeft en vindt het ook te ver gaan.
Tegenover de NOS liet Van der Vaart weten het niet te zien zitten.

“Ik heb weinig verstand van computers, maar behalve dat lijkt het me niet te controleren wanneer iemand gaat slapen. Je kunt ook inloggen en dan op stap gaan natuurlijk.” “Ik vind dit ook te ver gaan. We zijn allemaal professioneel en we weten wat nodig is om een topprestatie te leveren. Niemand hoeft mij te gaan uitleggen wanneer ik moet gaan slapen”, aldus Van der Vaart.

Bron: FCUpdate
« Laatst bewerkt op: 5-08-2012, 13:56:19 door mollenvanger21 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #46 Gepost op: 5-08-2012, 14:12:57 »
aah ::sorry:: maar weer de helft gelezen ;)

Rafaël heeft gelijk ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #47 Gepost op: 10-08-2012, 15:23:06 »
Louis van Gaal heeft vanmiddag zijn selectie bekend gemaakt voor het duel met Belgie van a.s woensdag. Namen die ontbreken zijn Luc de Jong, Ola John, Jordy Clasie. Deze jongens zijn bewust weggelaten omdat van Gaal wil dat Jong Oranje met een zo goed mogelijk elftal het ene puntje haalt dat zij nodig hebben voor groepswinst.

Wel gaf hij aan dat zij normaalgesproken dicht tegen de selectie aanzitten. Ook zei het dat Martins Indi, die niet bij de voorselectie zat, erbij heeft genomen omdat hij zo goed speelde tegen Kiev.
De namen in het groen zijn de namen van nieuwkomers bij Oranje. Gezien zijn selectie op het middenveld zou van Gaal het systeem van 2 controlerende middenvelders wel eens kunnen laten vallen. Want Strootman en N. de Jong zijn beide controleurs, waar Bert altijd minstens 3 controlerende middenvelders mee nam. Ik vermoed dat dit dan de basisopstelling wordt tegen Belgie:

                Stekelenburg
Van Rhijn - Mathijsen - Heitinga - Willems
                      N. De Jong
              Van der Vaart - Sneijder
          Affelay - Huntelaar - Robben


Ik hoop overigens dat ik ongelijk heb, want nu staat er dus 3/4e van de verdediging die ook op het EK speelde, zelf zie ik dan liever: Van Rhijn - De Vrij - Martins Indi (of Viergever) - Willems



Volledige selectie:
Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Jetro Willems (PSV), Ricardo van Rhijn (Ajax), Nick Viergever (AZ), Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld: Nigel de Jong (Manchester City), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Urby Emanuelson (AC Milan), Adam Maher (AZ)

Aanval: Ibrahim Afellay (Barcelona), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuijt (Fenerbahçe), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München), Bas Dost (VfL Wolfsburg) en Jeremain Lens (PSV).

Bron: Voetbalzone
« Laatst bewerkt op: 10-08-2012, 15:31:35 door mollenvanger21 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #48 Gepost op: 11-08-2012, 11:02:30 »
Er mag trouwens een klein dingetje veranderd worden: Joris Mathijsen speelt sinds gisteren/vandaag voor Feyenoord!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #49 Gepost op: 22-08-2012, 14:48:36 »
Douglas blij met voorselectie22-08-12 13:57
Door: redactie OnsOranje 
Terwijl hij met FC Twente onderweg is naar Turkije voor het Europa League-duel tegen Bursaspor, heeft Douglas van teammanager Toon Renes te horen gekregen dat hij is opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal. Een aangename verrassing voor de geboren Braziliaan.

Douglas wil echter niet te vroeg juichen. ,,Ik ben heel blij. Hier heb ik lang op gewacht”, zegt de verdediger tegenover De Telegraaf. ,,Maar het is pas de voorselectie. Ik moet goed blijven spelen om de uiteindelijke selectie te halen”, aldus Douglas.

De mandekker vijf jaar geleden de overstap van de Braziliaanse club Joinville naar FC Twente. In Nederland leerde Douglas zijn vriendin kennen, waarop de verdediger besloot zich te laten naturaliseren tot Nederlander.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #50 Gepost op: 22-08-2012, 14:57:08 »
De voorlopige selectie:

Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Newcastle United), Khalid Boulahrouz (Sporting Lissabon), Jordy Clasie (Feyenoord), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Franco Douglas (FC Twente, foto), Urby Emanuelson (AC Milan), Leroy Fer (FC Twente), John Heitinga (Everton), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (Benfica), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Fenerbahҫe), Jeremain Lens (PSV), Adam Maher (AZ), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joris Mathijsen (Feyenoord), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Ricardo van Rhijn (Ajax), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (Sporting Lissabon), Ruben Schaken (Feyenoord), Wesley Sneijder (Inter), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Aston Villa), Michel Vorm (Swansea City), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #51 Gepost op: 7-09-2012, 23:16:03 »
Kijk eerste 3 puntjes zijn binnen voor 'Louis profielschets Laptop' en zijn selectie!  ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #52 Gepost op: 11-09-2012, 22:40:32 »
En weer 3 punten in de zak! In oktober spelen we tegen Andorra, dat is van een niveau San Marino dus komen we op 3 gespeeld 9 punten. Dan te bedenken dat we nog o.a Andorra uit en Hongarije thuis krijgen, sta je al op 15 punten, zonder dat ik wedstrijden met Estland, Roemenie en Turkije uit meetel.

Als Oranje deze lijn doorzet krijgen we weldegelijk al die gekke oranje gadgets en vlaggetjes in 2014! Maar er zal nog veel moeten gebeuren, want dit team zal tegen toplanden veel moeilijker staande houden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #53 Gepost op: 11-09-2012, 22:53:13 »
We hebben de twee moeilijkste landen al gehad. Goed, we moeten nog wel uit bij Turkije. Maar de rest van de poule stelt echt niks voor. Roemenië staat nog onder Estland op de wereldranglijst, al hebben ze vrijdag wel tamelijk fluitend van Estland gewonnen. Alleen Turkije uit zou eventueel een probleem kunnen/mogen zijn.

Roemenië speelt trouwens nu al zijn thuis wedstrijden in de nationaal arena in Boekarest. Terwijl het nationale elftal liever nooit in Boekarest speelde. Dinamo-supporters fluiten er namelijk alle (ex-)Steaua-spelers en (ex-)Rapid-spelers uit. Rapid-supporters doen hetzelfde bij de spelers van Dinamo en Steaua en Steaua-supporters doen vrolijk mee met het uitfluiten van eigen spelers.  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #54 Gepost op: 11-09-2012, 23:02:23 »
We hebben de twee moeilijkste landen al gehad. Goed, we moeten nog wel uit bij Turkije. Maar de rest van de poule stelt echt niks voor. Roemenië staat nog onder Estland op de wereldranglijst, al hebben ze vrijdag wel tamelijk fluitend van Estland gewonnen. Alleen Turkije uit zou eventueel een probleem kunnen/mogen zijn.

Roemenië speelt trouwens nu al zijn thuis wedstrijden in de nationaal arena in Boekarest. Terwijl het nationale elftal liever nooit in Boekarest speelde. Dinamo-supporters fluiten er namelijk alle (ex-)Steaua-spelers en (ex-)Rapid-spelers uit. Rapid-supporters doen hetzelfde bij de spelers van Dinamo en Steaua en Steaua-supporters doen vrolijk mee met het uitfluiten van eigen spelers.  ;D

Ah kijk leuk weetje van onze Roemenië kenner! :D En ja turkije uit wordt lastig, maar dat is de laatste wedstrijd in de reeks. Met een beetje geluk zijn we voor die wedstrijd al geplaatst. Roemenie is een land dat het Nederland wel lastig kan maken hoor, en Estland was afgelopen zomer tot ieders verrassing dicht bij kwalificatie voor het EK. (zaten in een poule met o.a Italië, Servië, Slovenië en verloren de play-offs van Ierland) Als we Roemenië ook opzij kunnen zetten dan kunnen we een grote stap naar Brazilië zetten.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2012, 23:04:07 door mollenvanger21 »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #55 Gepost op: 11-09-2012, 23:06:21 »
We hebben in de historie slechts een keer verloren van Roemenië en toen waren ze veel sterker dan nu. Al moet ik zeggen dat ik blij ben dat ze het nu aardig lijken te doen (maar wat zegt dat tegen Estland en Andorra). Hopelijk kunnen ze ook winnen van Hongarije en Turkije. Nederland 1 en Roemenië 2, dan zou ik super blij zijn. Maar ik denk dat Roemenië daar nog niet klaar voor is. Al zullen ze heel gemotiveerd zijn tegen Hongarije.  ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #56 Gepost op: 11-09-2012, 23:38:27 »
Hoe dan ook

Deze 2 wedstrijden waren cruciaal.. Had je een van 2 verloren had je achter de feiten aangelopen..
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #57 Gepost op: 12-09-2012, 11:06:52 »
Waar de Nederlandse spelers nu wel voor moeten gaan oppassen is onderschatting van de tegenstanders die nog gaan komen. Want juist tegen zwakke broeders als Andorra en Estland heeft Nederland het bijna altijd lastig.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #58 Gepost op: 12-10-2012, 22:47:56 »
Nederland wint de altijd lastige thuiswedstrijd tegen Andorra dik met 3-0, terwijl België maar met 3-0 uit wint bij Servië. Ik snap niet dat die Belgen nog steeds over een gouden generatie praten ::hypocriet::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #59 Gepost op: 12-10-2012, 23:40:40 »
ooooh het was vandaag weer internationaal voetbal he? :-\\



Heb ik Lesotho - Swaziland gemist :(

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.