Auteur Topic: Off topic: splitsen of niet?  (gelezen 5157 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Off topic: splitsen of niet?
« Gepost op: 12-01-2003, 22:28:23 »
Zomaar een kleine mededeling maar is het off-topic beleid niet een beetje overdreven? Niet dat het mij veel uitmaakt, maar je kan ook zeggen van 'En nu weer on-topic allemaal!' en het gewoon laten staan. Want nu wordt de huiskamer één grote zooi.








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2003, 22:40:04 »
Zomaar een kleine mededeling maar is het off-topic beleid niet een beetje overdreven? Niet dat het mij veel uitmaakt, maar je kan ook zeggen van 'En nu weer on-topic allemaal!' en het gewoon laten staan. Want nu wordt de huiskamer één grote zooi.
Een van de meest gehoorde klachten vorig jaar was dat veel topics nogal langdradig werden en dat het voor de bezoekers haast een onmogelijke opgave was om door alle topics te spitten. Eén van de oorzaken is mijns inziens toch het off-topic gaan, waardoor delen van een topic gaan over dingen die niet slaan op de oorspronkelijke topic titel. Om deze frustratie tegen te gaan zal dit jaar afgesplits worden waar het off topic gaat zodat er niet twee conversaties door elkaar heen gevlecht worden. Ik hoop dat hiermee de kwaliteit van het forum weer een stukje toeneemt.

Met betrekking tot de vervuiling van de huiskamer: dat is denk ik inderdaad waar, maar het is eleganter dan het zomaar weggooien van berichten die off topic zijn. Bovendien wordt telkens 'gewaarschuwd' in de topic titel dat dit een off topic afsplitsing is, zodat iedereen voor zich kan beoordelen of het interessant is.

Zit ik ineens te bedenken: eigenlijk kan deze en het vorige bericht weer afgesplitst worden en naar het feedback forum worden verplaatst ;D







« Laatst bewerkt op: 12-01-2003, 22:41:33 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2003, 06:56:08 »
Je kan ook teveel tijd hebben als moderator  :o







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2003, 11:18:22 »
Maybe heel stomme opmerking hoor comp, maarre, als mensen vorig jaar klaagden dat topics te lang werden, waarom nu dan de bar in 1 topic zetten ???







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2003, 11:35:26 »
Ik zei niet dat ze te lang werden, maar te langdradig. Bovendien heeft de Molshoop haar eigen geschiedenis opgebouwd en is daarom interessanter als één topic, dan als 70 over de huiskamer verspreide delen. Daarnaast staat de Molshoop in het huiskamerforum, daar is het dus toch al off topic, in tegenstelling tot het hoofdforum, waar het streven is naar een zo zuiver mogelijke speurtocht naar de mol.









Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2003, 13:23:11 »
Nou, tis niet zo dat ik me nu rotzoek naar bepaalde onderwerpen maar overal waar ik kijk zie ik "verplaatst" staan, erg onduidelijk eerlijk gezegd...

En dat topic van Knudde, Tante Nonneke? Is ook verplaatst blijkbaar maar ze posten er later vrolijk door, dat snap ik dan ook niet  :o







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2003, 13:41:48 »
Nou, tis niet zo dat ik me nu rotzoek naar bepaalde onderwerpen maar overal waar ik kijk zie ik "verplaatst" staan, erg onduidelijk eerlijk gezegd...
Tsja, dat zijn de berichten die na een forumcrash weer zo goed en zo kwaad als het ging teruggeplaatst zijn naar hun topics.

Citaat
En dat topic van Knudde, Tante Nonneke? Is ook verplaatst blijkbaar maar ze posten er later vrolijk door, dat snap ik dan ook niet  :o
Tsja, dat gaat lekker :-\
Heb de cryptische woordbrei verplaatst naar de afgesplitste huiskamer topic







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2003, 15:45:17 »
Je kan ook teveel tijd hebben als moderator  :o

[hint] Je hebt nooit genoeg moderators [/hint] ;D







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2003, 15:57:52 »
Heb de cryptische woordbrei verplaatst naar de afgesplitste huiskamer topic

Die cryptische woordbrei gaat nu gewoon door in zelfde topic...
Er zijn idd een paar berichten verplaats (en terecht!!) maar daarna werden er weer van die cryptische dingen gepost..of zou het gewoon Belgisch zijn?  ;D








Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2003, 18:25:37 »
Die cryptische woordbrei gaat nu gewoon door in zelfde topic...
Er zijn idd een paar berichten verplaats (en terecht!!) maar daarna werden er weer van die cryptische dingen gepost..of zou het gewoon Belgisch zijn?  ;D

Rare jongens, die Belgen!  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2003, 19:48:40 »
Verplaatsen vind ik niet erg (niet te overdreven natuurlijk), maar een topic openen met de link erin vind ik niet mooi. Kan het niet zo gemodificeerd worden dat je meteen wordt doorgelinkt naar het nieuwe topic? Het wordt nu voor mij des te onoverzichtelijker met splitsingen, verplaatsingen etc., ik raak de kluts kwijt als ik niet oppas.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Lucretia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shaunie
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2003, 19:49:38 »
Ik vind dat "verplaatst"overal gewoon ronduit onoverzichtelijk! Als je ze dan toch verplaatst, waarom dan die link erbij, als het duidelijk bij huiskamer of feedback staat welk topic t is is der toch nix aan de hand? Nu krijg je in de "ontopic"fora allemaal "offtopic" linken...maar ik hoor dus net dat dit niet anders kan met yabb se...tsjaa :+







Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2003, 16:22:28 »
On second thought: Ik vind dat jullie het toch wel goed doen hoor. Heb nu bijvoorbeeld op het msn forum gezien hoe het niet moet. Een en al verwarring en desoriëntatie op dat forum. Niet overzichtelijk meer, en dat is hier gelukkig wel!








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2003, 23:20:00 »
Dank je voor het compliment! :)

Toch blijft kritiek van harte welkom en zullen we die serieus blijven nemen.

Wat betreft die "[VERPLAATST]"topics hebben jullie wel een punt. We zullen er over denken. Het heeft namelijk zowel voor- als nadelen.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 19-04-2003, 13:59:17 »
ik heb wel een beetje het idee dat sind de regels strenger zijn geworden er minder gepost wordt op het mol-forum..
ligt dat aan mij of is dat ook zo??
ik vond de verschillende topics over diverse aanwijzingen(vorig jaar) ook makkelijker. nu staat alles bijna in 1 topic en daar wordt alles door elkaar heen besproken.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #15 Gepost op: 20-04-2003, 17:15:47 »
Maar dat vind ik nou juist weer handig. Je weet tenminste nog in welk topic je iets hebt gepost. Vorig jaar moest je soms gewoon echt zoeken van waar staat dat ook alweer? Als ik nu iest post over Ron dan weet ik gewoon waar ik weer moet kijken.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #16 Gepost op: 20-04-2003, 18:50:18 »
Vorig jaar werkten we ook al met de kandidaten-topics en dat was denk ik goed bevallen. (mij iig wel) Vandaar dat we dit jaar ook voor die werkwijze gekozen hebben. Zo krijg je 'n mooi overzicht per kandi van de verdachte handelingen en de vrijpleitingen.  

Vorig jaar hadden we idd wat meer topics over aparte theorien dan bij dit seizoen. Ik denk echter dat we die nu minder hebben, omdat er ook minder theorien bedacht worden dan vorig jaar. Als iemand met 'n goede nieuwe theorie komt, die nog nergens wordt besproken, dan laten we dat topic gewoon in stand. We sluiten alleen de topics met 'n onderwerp dat al in 'n ander topic besproken wordt om er voor te zorgen dat de discussies niet dubbel gevoerd worden.

Ik hoop niet dat deze werkwijze, die mijns inziens toch vrij logisch is, forummers afschrikt om iets te posten. Als iedereen van te voren gewoon effe goed kijkt of er al 'n topic is waarin je je reactie kunt plaatsen, dan is er verder niks aan de hand. Ik vind ook dat er dit jaar niet veel onnodig nieuwe topics worden geopend, wat er natuurlijk op duidt dat iedereen zijn/haar steentje bijdraagt om 't forum overzichtelijk te houden.  :)







« Laatst bewerkt op: 20-04-2003, 21:13:33 door Han13 »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #17 Gepost op: 21-04-2003, 01:34:23 »
ik heb wel een beetje het idee dat sind de regels strenger zijn geworden er minder gepost wordt op het mol-forum..
ligt dat aan mij of is dat ook zo??

Het is natuurlijk lastig te bepalen of het 1 te maken heeft met ander.

Citaat
ik vond de verschillende topics over diverse aanwijzingen(vorig jaar) ook makkelijker. nu staat alles bijna in 1 topic en daar wordt alles door elkaar heen besproken.

Naast datgene wat han gezegd heeft: Als er nog een superhint komt dan mag daar (vind ik) best een apart topic aan besteed worden...

En nu wordt meestal een hint in het 'aflevering x' en 'kandidaat is (niet) de mol' besproken (of het aanwijzingen-topic) dus ik vraag me af of nog een extra topic over de hint zelf het overzichtelijker maakt...

Maar dit gaat eik helemaal niet over het 'off-topic: splitsen of niet?'. Moet dit niet afgesplitst worden?  ;)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Off topic: splitsen of niet?
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2003, 10:02:44 »
ik weet het het maar vond het niet nodig een nieuw topic voor deze vraag aan te maken...