Auteur Topic: Nelli Cooman  (gelezen 21092 keer)

Offline clld

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #20 Gepost op: 1-12-2011, 23:47:45 »
Tjah. Op het moment dat ze niet iets positiefs bijdraagt, of iets heel slims doet, blijft toch vooral haar haakse persoonlijkheid een beetje hangen. Jammer dat ze zich niet sympathieker profileert, want ik heb de indruk dat dat er wel degelijk inzit.

Misschien is dit ook een gevolg van haar zogenaamde wil om te winnen: Het misleidde idee dat je jezelf letterlijk als tegenstander moet neerzetten tegenover de rest om "fanatiek" te zijn... Ben bang dat ze zich spoedig in de voet gaat schieten.

Heel benieuwd trouwens waar haar "ruzie" met Mirjam (in de trailer) over gaat!

Om toch positief te eindigen: Hier een leuk filmpje waarin Nelli een rondleiding geeft bij haar thuis, in het programma Huizenjacht. Ze kan het wel! :)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline clld

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #21 Gepost op: 9-12-2011, 09:50:13 »
Ik moet zeggen: Toch knap dat je in zo'n harmonieuze groep (waarin tot nu toe ook nog 'ns weinig concurrentiestrijd gevoerd wordt) het tòch weet te presteren een dissonant te zijn.  ::tandpastasmiley::

De volgende aflevering lijkt de bom definitief te barsten... Maar ondanks alles hoop ik dat ze er nog even inblijft!
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nelli Cooman
« Reactie #22 Gepost op: 9-12-2011, 17:21:53 »
het komt daar haar winnaarsmentaliteit die ze uit haar sportcarrière heeft meegenomen

*zucht minimaal zes keer per aflevering.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Nelli Cooman
« Reactie #23 Gepost op: 9-12-2011, 17:39:31 »
Vind het wel opmerkelijk dat er meerdere zo met hun stokpaardjes zijn.

Nellie met haar winnaarsmentaliteit & knallen voor het team
Winston eerder met zijn derde-persoons 'Post' en deze aflevering met easy-piecie
Mirjam blijft zich verbijsteren dat mensen tevreden kunnen zijn zonder alle luxe
Robin met zijn gezeur als hij weereens een eliminatieproef moet doen. Goed, dit is compleet gerechtvaardigd, maar hij doet het altijd zo lekker opzichtig  ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Nelli Cooman
« Reactie #24 Gepost op: 10-12-2011, 00:01:25 »
Nelli is denk ik een onderschatte tegenspeelster  ::jaja::. Ze doet het aardig goed in het spel. Grappig dat de meeste haar zo irritant vinden. Ik vind haar persoonlijk wel een leuke kandidaat en ik hoop dat ze ver komt.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #25 Gepost op: 15-12-2011, 22:44:06 »
Toen Nelli ging doen alsof ze mank was bij het liften, was het commentaar van een van haar teamgenoten (Robin? Of toch Mo?) iets van, "Okee, dat kan ze dus ook: Doen alsof"... Ik weet de precieze woorden niet, maar het zet je wel aan het denken hoe veel van wat ze doet en zegt nu eigenlijk echt is en wat nep. Was ze wel echt geblesseerd? Was ze wel echt bijna van plan het op te geven?
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Nelli Cooman
« Reactie #26 Gepost op: 15-12-2011, 22:53:52 »
Toen Nelli ging doen alsof ze mank was bij het liften, was het commentaar van een van haar teamgenoten (Robin? Of toch Mo?) iets van, "Okee, dat kan ze dus ook: Doen alsof"... Ik weet de precieze woorden niet, maar het zet je wel aan het denken hoe veel van wat ze doet en zegt nu eigenlijk echt is en wat nep. Was ze wel echt geblesseerd? Was ze wel echt bijna van plan het op te geven?

Gaat wel een beetje heel ver, niet?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline clld

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #27 Gepost op: 15-12-2011, 23:12:19 »
Gaat wel een beetje heel ver, niet?

Waarschijnlijk wel. :) Maar haar teamgenoten lijken op te merken dat ze makkelijk toneelspeelt... Daar ben ik benieuwd naar.

Even teruggeken, Mo zegt letterlijk: "Toen ging er bij mij wel een belletje rinkelen van, zie je wel, da's gewoon voor mij weer een bevestiging dat je gewoon heel goed kunt doen alsof."

En daarna zegt Robin schimpend iets van, "Pff, prima, doe jij maar waar je goed in bent: doen alsof!"
« Laatst bewerkt op: 15-12-2011, 23:48:21 door clld »
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Nelli Cooman
« Reactie #28 Gepost op: 16-12-2011, 00:29:40 »
Wat is zij een kanjer in ruzie zoeken  ::oink::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Nelli Cooman
« Reactie #29 Gepost op: 17-12-2011, 18:41:59 »
Ondanks dat zij veel ruzie heeft, vind ik haar toch een leuke kandidate! Wat een doorzetter is zij. Respect!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nelli Cooman
« Reactie #30 Gepost op: 17-12-2011, 18:49:36 »
Komt door haar topsportmentaliteit ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Nelli Cooman
« Reactie #31 Gepost op: 17-12-2011, 18:58:49 »
Komt door haar topsportmentaliteit ::jaja::

 ::rofl:: Volgensmij weet ze dat zelf ook  ::) :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #32 Gepost op: 19-12-2011, 13:51:02 »
1. Weten dat het waarschijnlijk beter is voor jezelf en je gezondheid (en mogelijk iedereen in het spel..) om op te geven en het niet doen, daarmee een goede kandidate uit het spel spelend.
2. Roepen dat je er wel uit wil
3. Toch erop terugkomen en je laten gelden..(voor hoofdzakelijk zelfzuchtige redenen zo het schijnt)

Nee voor mij geen 'knappe prestatie' maar iemand die doordramt tegen beter weten.
Volhouden is één ding, doorgaan en daarmee anderen benadelen en je team op achterstand brengen is een volledig ander.
Ze heeft het voor zichzelf gerechtvaardigd omdat ze dacht aan haar dochter die iets tegen haar zei over haar doel..
Dus niet omdat ze er zelf zo achterstond dat ze ook door kon gaan  tot het gaatje en ondanks pijn of afzien (wat iedereen deed, duidelijk...) het niet zomaar het af kon laten weten..
De last van hoogte of whatever (waarmee ze haar team afleidde en absoluut geen goed deed - sterker nog, mogelijk naar het verlies leidde omdat ze zo afgeleid waren, waardoor het andere team dat wel gefocussed was een voorsprong kreeg) was ook allemaal met dat doel voor ogen...

Nee..Mijns inziens is ze behoorlijk 'self-serving'..Ook als ze haar team keer op keer tegronde richt, ze doet dit absoluut alleen maar voor haar doel.. En dan bedoel ik ook echt haar doel, aangezien ze voor weinig anders oog lijkt te hebben dan haar eigen perspectief op zaken, hoezeer het haar team ook mag schaden.  ::)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2011, 14:01:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Nelli Cooman
« Reactie #33 Gepost op: 19-12-2011, 15:51:06 »
Maar volgende aflevering is het toch haar team nietmeer, dus 'voor het team' is in dit geval niet hetzelfde als in de zin van een voetbalteam.
In principe speelt iedereen in de Pelgrimscode voor zichtzelf, en Nelli voelde zich echt rot in dat bakje naar de berg. Op dat moment voelde het echt dat ze eruit zou stappen, maar na een nachtje slapen dacht ze daar anders over. Kan je haar niet kwalijk nemen, toch? Het is nu eenmaal menselijk.
Bovendien spelen ze voor een goed doel en niet voor zichzelf.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Nelli Cooman
« Reactie #34 Gepost op: 21-12-2011, 22:47:00 »
Vind de reacties die ik op internet lees (niet alleen hier, ook twitter, facebook) nogal overdreven en sneu voor Nelli. Goed, ze heeft vaak ruzie. Maar ze bedoelt het vaak gewoon goed en ze is vast een goed mens. Alsof niemand ooit boos op zichzelf is geweest en het op wou geven.. en zich later bedenkt heeft..  ::ok::. Nelli had niks te verliezen en heeft haar kans gepakt.

Dat ze haar blessure aan het faken is vind ik wel heel erg vergezocht.. vooral aangezien ze een topsporter is geweest en de gehele serie al een doorzetter is. Snap ook niet wat het punt precies zou zijn als ze alsof deed, aangezien ze toch verder gaat met het spel  ::).

You go Nelli!  ::bravo::
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Nelli Cooman
« Reactie #35 Gepost op: 22-12-2011, 13:59:51 »
Helemaal eens met Kitsune.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nelli Cooman
« Reactie #36 Gepost op: 22-12-2011, 22:11:37 »
Ze beheerst de psychologische oorlogsvoering echt helemaal
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nelli Cooman
« Reactie #37 Gepost op: 22-12-2011, 22:14:54 »
Bleek net niet genoeg te zijn

Offline clld

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #38 Gepost op: 22-12-2011, 22:58:08 »
Ze beheerst de psychologische oorlogsvoering echt helemaal

Inderdaad, ze wist Mirjam heerlijk op de kast te krijgen! Jammer dat we niet vaker een vinnige Mirjam te zien hebben gekregen, dan is ze echt een stuk leuker. ;)

Al met al was Nelli een zeer gedenkwaardige kandidate. Ze zal er misschien niet trots op zijn, maar ze wist wel een boel verschillende emoties op te roepen bij allerlei kandidaten èn kijkers.

Nelli, bedankt en het ga je goed!
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."