Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 202544 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer
« Reactie #700 Gepost op: 10-03-2012, 00:46:07 »
Stomme vraag misschien, maar waarop wordt die tijd eigenlijk gebaseerd? Er zijn 40 eindtestvragen, waarvan enkele vragen (hoeveel precies??) tijdens een wandeltocht worden gesteld. Ik mag aannemen dat ze die wandeltochtvragen niet meenemen bij de tijd, toch? Anders zou ik als vrouwelijke kandidaat mijn hoge hakken direct uitdoen en als een gek gaan rennen...

hoezo ;)



Liesbeth was mijn molletje ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #701 Gepost op: 10-03-2012, 12:55:43 »
Stomme vraag misschien, maar waarop wordt die tijd eigenlijk gebaseerd? Er zijn 40 eindtestvragen, waarvan enkele vragen (hoeveel precies??) tijdens een wandeltocht worden gesteld. Ik mag aannemen dat ze die wandeltochtvragen niet meenemen bij de tijd, toch? Anders zou ik als vrouwelijke kandidaat mijn hoge hakken direct uitdoen en als een gek gaan rennen...

Ik ga er vanuit dat alleen de computervragen meetelden in de tijd. Anders hadden ze inderdaad wel wat meer spoed erin gegooid (en hakken uitgegooid). De 3D-test levert vooral mooie beelden op.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #702 Gepost op: 10-03-2012, 12:58:06 »
Misschien moeten ze dan als tweede criterium in de finale eerst gaan voor hoeveel testvragen ze over het hele seizoen goed hebben gehad en daarna pas de tijd. Als de verschillen in tijd zo klein zijn, vind ik dat de kandidaat die de mol eerder in de smiezen had (en meer risico nam in de test) de overwinning meer verdiend.

Dat zou inderdaad wat eerlijker zijn. Aan de andere kant heeft degene die de mol snel doorhad meer voorsprong dan iemand die de mol pas later doorhad. Als je vanaf aflevering één op de juiste mol zit onthoud je veel beter wat de mol allemaal deed en dat is een groot voordeel in de eindtest.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer
« Reactie #703 Gepost op: 10-03-2012, 12:59:18 »
Het voorwerp-gedeelte werd niet meegerekend in de tijd.

Bron: uitleg op de avro-site over deze "opdracht".