Auteur Topic: Dagelijkse bezigheid (occupation)  (gelezen 17171 keer)

Offline Charlotte989

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #40 Gepost op: 17-05-2003, 07:59:28 »
Citaat
waarom willen jullie toch naar de andere kant van de wereld, als je het hier zo gezellig hebt met al je vrienden etc? Dan zie je die dus ook vrijwel een jaar lang niet...
jah daar heb ik ook over na zitten denken....maar aan de andere kant beleef je ook een heleboel nieuwe dingen die je als je thuis was geweest nooit had gedaan...

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 17-05-2003, 10:49:26 »
ik zou het wel doen maar dan met 1 of meerdere vrienden mee :)

banaan begint met een b, soms met een s

Lowprofile

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 17-05-2003, 11:41:05 »
Dit is dus mijn droom. Ik hou van Nederlands en ik wil dolgraag Germaanse gaan studeren alleen weet ik nog niet of ik Nederlands met engels wil combineren of met duits  :-\ en ik zou me eik ook dringend beter moeten informeren want ik weet niet precies of ik als licentiaat Germaanse het onderwijs in kan of als ik iets anders moet doen rond Germaanse om het onderwijs in te stappen.
Bernadette heeft direct na de universiteit les gegeven en vrijwel al haar studiegenoten ook. Bernadette moest Nederlands geven aan franstaligen in een Brusselse technische school, waar +/- 60 % allochtoon was. Het was dus niet echt een succes.
Dus in principe moet die opleiding idd de juiste weg zijn, maar ... het is onderhand ook al weer 25 jaar geleden  :-\ dus je kan beter de info zelf updaten.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #43 Gepost op: 17-05-2003, 23:42:33 »
waarom willen jullie toch naar de andere kant van de wereld, als je het hier zo gezellig hebt met al je vrienden etc? Dan zie je die dus ook vrijwel een jaar lang niet... :-\ Ik kan me wel voorstellen dat je het een uitdaging vindt, en juist nieuwe mensen en een nieuwe cultuur wilt leren kennen, zeker, maar dat je dat er dan voor over hebt, pff... vind ik dan wel knap van jullie. Kijk dat je het graag wilt kan ik goed begrijpen maar je moet er toch wel heel goed over nagedacht hebben, dat je het ervoor over hebt om al je vrienden en familie vrijwel een heel jaar lang (of zelfs langer, zegt Charlotte :o) niet te zien... :-\
njah... als je je examen hebt gehaald enzo gaat toch iedereen andere kanten op. n hoop mensen zul je dus zowiezo minder zien. ach, verder kan ik het niet uit leggen, mij trekt het gewoon heel erg. k vind nederland ook gewoon geen leuk land en de vs wel :) charlotte heeft wel gelijk idd dat je daar n hele hoop nieuwe dingen enzo beleefd, als je terug komt ben je wel n hele ervaring. en als je niet terug komt is t natuurlijk himmel handig dat je dr heen bent gegaan, anders had je miss nooit geweten dat je in dat land echt zou willen wonen enzo :)

btw charlotte, je had toch eerst ook n soort dreads ofzo (van de zomer), maar die had je dr toch heel snel weer uitgehaald? njah, ben wel benieuwd naar je haar dan, zie t wel op de mfb :)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #44 Gepost op: 18-05-2003, 12:23:36 »
In eerste instantie leek het mij ook wel relaxt, maar als ik goed 2 weken op vakantie ben, krijg ik al heimwee. Ik zal echt mijn vrienden en (naaste) familie gaan missen en het nooit volhouden. Momenteel ben ik gelukkig zoals ik het nu heb, dus ik hoef ook niet weg en het avontuur op te gaan zoeken.  

Doris, waar wil je eigenlijk naar toe in de VS. Het is namelijk wel heel erg groot en elk gebied heeft ook weer zijn eigen cultuur (vergelijkbaar met alle landen in Europa). Mij leek NY het meest interessant, omdat daar het 'meeste leven' is. Die eeuwigdurende drukte en volgens mij verveel je je daar nooit. Aan de andere kant is Chicago in de winter wel weer beter. Vaak ligt er dan sneeuw en hangt er zo'n echt Amerikaans kersmis-sfeertje. Maar wat ben jij van plan, of wil je een soort rondreis gaan maken door de hele VS?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #45 Gepost op: 18-05-2003, 12:50:06 »
k wil met n organisatie waar je je eigen staat kan bepalen, en die staat wordt dan de massachusetts. dat is best n klein staatje, bekend vanwege boston, en qua klimaat ongeveer net zoals chicago, lekker sneeuw in de winter en in de zomer ook lekker weer. k wil naar die staat omdat je dan voor amerikaanse begrippen nooit ver van boston af zit, dus dan heb je altijd een grote stad in de buurt (als je dr zelf niet woont dan). dat is ook wel handig voor mezelf, want zowel een grote stad als n dorpje lijken me erg leuk. op deze manier heb ik dan een beetje van allebei.
de zuidelijke staten als north-carolina en texas enzo lijken me ook wel leuk, maar in north-carolina is niet zoveel en in texas praten ze zo'n accent dat ik dus echt niet wil krijgen. als k in massachusetts zit zit k trouwens ook wel relatief dichtbij NYC enzo.
LA wil ik dus echt niet. t is wel n hele chille stad enzo, maar k wil daar gewoon (voorlopig :)) nog niet wonen.

massachusetts is MA

« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 13:06:57 door Doris »

Offline intikker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #46 Gepost op: 20-05-2003, 16:08:31 »
Als ik dan al naar Amerika zou gaan... dan zou het toch zeker wel  Fl 8)rida worden!!

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #47 Gepost op: 21-05-2003, 08:50:37 »
Als ik dan al naar Amerika zou gaan... dan zou het toch zeker wel  Fl 8)rida worden!!

veel te warm en veel te veel oude mensen, ik ben eens in miami geweest, en geloof me daar is helemaal niks te beleven, alleen maar bejaarden.

Offline Charlotte989

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 21-05-2003, 21:23:33 »
Citaat
btw charlotte, je had toch eerst ook n soort dreads ofzo (van de zomer), maar die had je dr toch heel snel weer uitgehaald? njah, ben wel benieuwd naar je haar dan, zie t wel op de mfb
jup toen had ik ze er idd erg snel uitgehaald
maar dat is heel vaak de eerste keer omdat je dan nog niet gewend bent dat je haar opeens zo zwaar is...nu k het al aardig lang heb, voel k het wel als k het erin doe, maar het doet geen pijn meer....  :)

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 21-05-2003, 22:48:11 »
k wil met n organisatie waar je je eigen staat kan bepalen, en die staat wordt dan de massachusetts. dat is best n klein staatje, bekend vanwege boston, en qua klimaat ongeveer net zoals chicago, lekker sneeuw in de winter en in de zomer ook lekker weer. k wil naar die staat omdat je dan voor amerikaanse begrippen nooit ver van boston af zit, dus dan heb je altijd een grote stad in de buurt (als je dr zelf niet woont dan). dat is ook wel handig voor mezelf, want zowel een grote stad als n dorpje lijken me erg leuk. op deze manier heb ik dan een beetje van allebei.
de zuidelijke staten als north-carolina en texas enzo lijken me ook wel leuk, maar in north-carolina is niet zoveel en in texas praten ze zo'n accent dat ik dus echt niet wil krijgen. als k in massachusetts zit zit k trouwens ook wel relatief dichtbij NYC enzo.
LA wil ik dus echt niet. t is wel n hele chille stad enzo, maar k wil daar gewoon (voorlopig :)) nog niet wonen.
Misschien is het juist wel leuk als je niet weet waar je tercht komt. Maar Boston, Mass is inderdaad errug leuk Gardner, Mass daarentegen is weer niet zo heel veel aan. Als je toch naar Mass. wil, Dape Cod of the Vineyard... ook erg leuk.
Texas is ook leuk, of Maine maar ik zou kiezen voor Colorado!
Of een jaartje in Europa, nieuwe taal leren (Ik heb bv Deens geleerd in DK en spreek het na jaren nog steeds  ::) )
Maar goed ik zal mer er niet te veel in mengen, want ik heb niet alles gelezen over je plannen. Ga je werken? of naar Highschool/College?

Zowiezo altijd doen! Hartstikke leuk!!!

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 22-05-2003, 11:54:10 »
Nou hoi

Ik doe niets eigenlijk ;)

Het afgelopen schooljaar zat ik op de Sportacademie in Tilburg maar door blessure ben ik daarmee gestopt. En dus doe ik nu vrij weinig. Heb me al ingeschreven voor de lerarenopleiding Natuur- en scheikunde.
Verder werk ik!! Ja je moet toch iets! Ik ben kaasmeisje bij de Albert Heijn. En af en toe beetje vakkenvullen en kassa draaien enzo.

Ik heb ook nog hobby's, das namelijk veel sporten: volleybal en tennis en dan nog alle sporten die je op straat met een paar vrienden kunt doen. Hoewel ik nu niet meer sport omdat ik nog steeds (vanaf november al) geblesseerd ben >:(

En dat was het denk ik wel!

Offline intikker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #51 Gepost op: 22-05-2003, 14:45:56 »
Verder werk ik!! Ja je moet toch iets! Ik ben kaasmeisje bij de Albert Heijn. En af en toe beetje vakkenvullen en kassa draaien enzo.

Niet in filliaal 1189... of je bent gister begonnen met werken...

« Laatst bewerkt op: 22-05-2003, 16:16:43 door intikker »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline rosa

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 22-05-2003, 15:41:16 »
Hallo!

ik ben dus Rosa,
werk nu op een school voor kids met spraak en taalmoeilijkheden, maar ga daar na een jaar alweer weg, want ik miste mijn eerdere werk zo erg!
(meervoudig geh. kinderen lesgeven). Heb alweer een nieuwe baan, ga meer dan honderd kilometer verderop wonen. We moeten ons huis verkopen en een nieuw huis kopen en dat het liefst VOOR 1 augustus, want dan gaat mijn nieuwe baan in.
Hoezo heftige tijd???
 :o :o

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 22-05-2003, 19:10:29 »
Waar woon je nu en waar ga je naartoe verhuizen?

Offline justme84

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 22-05-2003, 19:20:19 »
Haay,

Ben eigenlijk nog reden nieuw (qua posten dan, qua lezen al ongeveer 2 maanden ernstige vorm van verslaafd)Dat typen over wat ik doe klonk erg aantrekkelijk aangezien ik nu examens heb (niet erg aantrekkelijk) maar dus wel bijna klaar ben met school (na vandaag nooit meer duits :D) en daarna weer wat leuks ga doen: Communication Management in Diemen. kan niet wachten, kga daar sowieso heen, ook als ik zak (doe nu vwo, heb havo al) heb het namelijk helemaal gehad op school (mag ook wel na 7 jaar) Daarnaast, op het ogenblik redelijk veel leren en zin hebben in aanstaande dinsdag half 5 (laatste examen gehad), daarnaast werk ik op zaterdag bij de Albert Heijn (niet echt orgineel las ik al :P) als cassiere, helemaal leuk :)

Zin in zaterdag :) doeg!

Did I make the right mistake...?

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 22-05-2003, 19:25:38 »
Ben eigenlijk nog reden nieuw (qua posten dan, qua lezen al ongeveer 2 maanden ernstige vorm van verslaafd)
heb je in die 2 maanden alleen het hoofdforum gelezen of ook de huiskamer (lees: de Bar) ?? :)

Succes nog met je examens!! Je gaat het vast wel halen!! Chriz, Abeltje en ik zitten dr ook midden in nu.

Offline justme84

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 22-05-2003, 20:24:08 »
eigenlijk alleen het hoofdforum, eerst verslaafd aan .nl maar daar wordt je gek van het tig keer het zelfde lezen, de bar nog niet gelezen, wat is dat precies? Wat doen jullie voor examen? Kdoe vwo, C&M met M&O, teveel talen en tekstverklaringen, maar goed bijna klaar en bijna vakantie :D:D

Did I make the right mistake...?

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 22-05-2003, 20:41:26 »
Ik ben kaasmeisje bij de Albert Heijn.

Euj, bij de grote?  :o

« Laatst bewerkt op: 22-05-2003, 20:41:50 door pimwiz »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #58 Gepost op: 22-05-2003, 21:37:55 »
Misschien is het juist wel leuk als je niet weet waar je tercht komt. Maar Boston, Mass is inderdaad errug leuk Gardner, Mass daarentegen is weer niet zo heel veel aan. Als je toch naar Mass. wil, Dape Cod of the Vineyard... ook erg leuk.
Texas is ook leuk, of Maine maar ik zou kiezen voor Colorado!
Of een jaartje in Europa, nieuwe taal leren (Ik heb bv Deens geleerd in DK en spreek het na jaren nog steeds  ::) )
Maar goed ik zal mer er niet te veel in mengen, want ik heb niet alles gelezen over je plannen. Ga je werken? of naar Highschool/College?
k wil high school gaan doen :) maareh, volgend jaar ga k op vakantie naar de east coast en dan ga ik eens rondkijken wat me leuk lijkt. cape cod lijkt me idd ook wel wat :) heb jij n jaar in denemarken gezeten? in n gastgezin of op jezelf?

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 22-05-2003, 22:15:06 »
Euj, bij de grote?  :o

nope, westermarkt (en nou niet allemaal komen stalken enzo he...)
Voor die andere knoeperd die vroeg naar filiaal 1189 ofzo... nee, 1004