Auteur Topic: [VM3] Het avontuur  (gelezen 22685 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2012, 21:12:28 »
Mollenvanger gaat als vierde. Hij komt echter tot een vervelende ontdekking: in zijn vliegtuig liggen geen verfbommen. “Wat een mollenstreek” denkt hij. Automatisch komt hij dus uit op -€500.

Als vijfde mag Addie. Hoewel hij verfbommen heeft, gooit hij er geen. “De kans dat je een positief geldbedrag raakt, is zo klein dat ik de schade beperk door niet te gooien” denkt hij. Opnieuw -€500.

Tot slot is tdietz aan de beurt. Hij ziet het eerste vlak in de verte en gooit zijn eerste bom. “Hoppa” denkt hij. Ook de tweede, derde en vierde bom gooit hij expres mis. Bij het vijfde en laatste vierkant wil hij opnieuw slecht gooien maar de wind voert de verfbom naar het middelste vierkant. Vier keer -€100 en eenmaal €1000 brengt een totaal van €600 op.

21u00
De kandidaten bevinden zich voor het provinciehuis van Ushuaia. Daisy: “Jongens, wat hebben jullie verdiend? Nys-Fan verdiende €400, LdHmolletje €1500 en tdietz €600. Rubmol kwam uit op -€100, Mollenvanger op -€500 en Addie ook op -€500. In totaal staan jullie dus op €1400.” LdHmolletje: “Yes, super gedaan!” De groep begint te vieren. Alleen tdietz staat er treurig bij. Nys-Fan: “Wat is er tdietz?” Molcrazy: “Vertel het hen maar tdietz.”

Flashback aflevering 4
Molcrazy: “Kandidaten, Rubmol heeft de mysterieuze envelop te pakken gekregen. Jullie mogen overleggen voor wie deze envelop is.” Rubmol: “Ik heb hem gepakt, dus ik vind dat hij voor mij is.” LdHmolletje: “Pac-Mol en ik hebben er anders voor gezorgd dat je die envelop te pakken kreeg.” Mollenvanger: “Ik vind dat ik hem verdiend heb.” Uiteindelijk wordt er geloot en is Tdietz de winnaar. Tdietz: “En nu?” Daisy: “Dat merk je vanzelf.


Tdietz: “Het vraagteken stond voor het volgende: ik mocht kiezen of deze opdracht zou slagen of niet. Concreet betekende dit dat wanneer ik zei dat ze zou slagen, het positieve geld in de pot zou komen en het negatieve eruit zou gaan. Echter betekende het ook dat wanneer ik zei dat ze niet zou slagen het negatieve geld in de pot zou komen en het positieve eruit zou gaan. Helaas heb ik gekozen dat de opdracht niet zou slagen.” Molcrazy: “Dat betekent dus dat jullie €1400 verliezen. De pot zakt terug tot €6600.”

De groep kan het niet geloven. LdHmolletje: “Bedankt voor het vertrouwen hoor tdietz.” Tdietz: “Ik dacht echt dat het veel moeilijker ging zijn om die vierkanten te raken!” Daisy bedaart de gemoederen. “Kandidaten, de laatste dagen is er erg veel geld uit de pot gegaan. De Mol is goed bezig. Ik hoop dat jullie ondertussen een beeld hebben van wie die Mol is want het is weer tijd voor een test en een executie.” Terwijl de kandidaten puffend de test invullen, gaat Daisy haar telefoon …
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2012, 20:49:57 »
Aflevering 6

Daisy neemt de telefoon op. “Hallo? Ja … wat zeg je?!?! Nee natuurlijk, ik kom direct!” Daisy holt weg en laat kandidaten verbouwereerd achter.

Molcrazy: “De volgende kan de test maken!” Nys-Fan loopt de testruimte in, terwijl Tdietz net klaar is. LdHmolletje: “Waar zou Daisy nu zijn?” Tdietz: “Ik heb geen idee, misschien vind na de executie wel direct een nieuwe opdracht plaats, dat we haar moeten vinden ofzo?” LdHmolletje: “Dat is een goede.” Nadat alle kandidaten klaar zijn met de test, is Daisy nog steeds niet teruggekeerd. Het hele hotel wordt op zijn kop gezet, maar ze is nergens te vinden.

Dag 15

00u15
Daisy is nog steeds spoorloos. Zelfs Molcrazy weet niet waar ze is. Op een gegeven moment besluit hij de kandidaten maar bijeen te roepen. “We gaan de executie doen.” Molcrazy pakt de laptop erbij. “Het wordt een beetje improviseren, want Daisy zou eigenlijk deze executie doen. Dus ik ga maar een naam intoetsen. Addie, laten we met jou beginnen … ROOD!” Dat was snel. Addie slaat een zucht. Hij baalt als een stekker. Een unieke kans om de finale van de Virtual Mole te halen is door zijn handen geglipt. Teleurgesteld neemt hij afscheid van de kandidaten. “Ik dacht echt dat ik goed zat!” Molcrazy zet hem op een taxi, die hem naar het vliegveld brengt.

Terwijl de kandidaten langzaam hun bed opzoeken, zit Molcrazy nog steeds in de bar. Hij snapt maar niet waar Daisy is. Hij probeert haar mobiel te bellen, maar die schiet direct naar voicemail. Uiteindelijk besluit hij ook maar te gaan slapen.

04u45
Terwijl de kandidaten nog op één oor liggen, gaat bij Molcrazy de telefoon. Het is Daisy. “Jeetje, waar ging je nou heen, je was ineens spoorloos.” Daisy: “Sorry, maar ik kreeg een verontrustend telefoontje van de beveiliging. Weet je nog, uit de vorige serie?”

Citaat
Als het vliegtuig is opgestegen meldt Molcrazy zich bij Daisy. “Zeg, hoe kan Realitynet in hemelsnaam dit vliegtuig betalen? Wat een luxe! Daar is toch helemaal geen geld voor???” Daisy:”Haha, dat dacht je maar. Ik zal het uitleggen. Ten eerste, dit vliegtuig hebben we gehuurd, niet gekocht. En daarnaast hadden we een financiële meevaller. De winnares van vorig jaar heeft haar prijs nooit geclaimd. Nadat ze het spel gewonnen heeft, is Ootje het klooster ingegaan om inspiratie op te doen voor een nieuw boek. Helaas hebben we daarna niets meer van haar vernomen. En na een half jaar vervalt het recht op de pot, dus hebben we het geld hiervoor gebruikt. Ik heb namelijk wat vriendjes in de luchtvaart industrie.”

“Nou, gisteravond werd ik opgebeld door de beveiliging op het vliegveld. Blijkbaar staat het klooster waar Ootje in zat hier op vuureiland, want gisteravond heeft ze ingebroken in ons vliegtuig en wilde ze er beslag op laten leggen. Ik heb onze advocaten in Nederland gebeld en net hebben we eindelijk toestemming gekregen om verder te gaan. We kunnen dus verder op reis.” Molcrazy: “Gelukkig. Maar wil je me niet nog eens zo laten schrikken?” Daisy: “Ik doe m’n best, ik kom nu terug naar het hotel.”

09u30
De kandidaten zitten uitgeslapen en fris aan het ontbijt. Dat valt van de crew niet te zeggen. Terwijl Mollenvanger en LdHmolletje smullen van hun citroen pannenkoeken, bestelt Molcrazy al zijn derde dubbele espresso. Rubmol, genietend van zijn roerei met spek: “Slecht geslapen?” Molcrazy: “Tsja, het leven van een Virtual Mole presentator gaat niet over rozen.” Daisy, Tdietz en Nys-Fan nemen nog een hap van hun Belgische wafel. Daisy: “Kandidaten, pak jullie koffers, we gaan weer verder op reis!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2012, 20:50:12 »
Dag 16

11u00
De kandidaten hebben een lange vlucht achter de rug. Ze zijn door de datumgrens gevlogen. Ze zetten voet aan de grond in … Australië. Tdietz: “Wat een geweldig land, dat ik er toch nog heb mogen komen.” Nys-Fan: “Hoezo?” Tdietz: “In de eerste serie was ik destijds al afgevallen, voordat we naar Australië gingen.” Nys-Fan: “Nou, dan heb je het al een stuk beter gedaan als toen.” Tdietz: “Zeker.” De groep kan sowieso trots zijn. Ze hebben sowieso al 6 kandidaten achter zich gelaten.”

11u45
De kandidaten hebben zich verzameld in het centrum van Perth, de plaats waar de kandidaten zijn gearriveerd. Daisy neemt het woord. “Kandidaten. Welkom in Australië. Na een enerverend aantal dagen op het Amerikaanse continent is nu Australië aan de beurt. Zal de pot weer langzaam gevuld worden? Of is de Mol jullie weer te slim af? Cadeautjes worden hier niet uitgedeeld. Mollenstreken wel. Comfortabel zal het de komende dagen niet worden, we gaan direct beginnen aan de eerste opdracht.”

Molcrazy: “Beste kandidaten. We zijn nu afgereisd naar Australië, Perth! Vandaag kunnen jullie allemaal €1000,- verdienen! Jullie kunnen dus een hoop goed maken van de afgelopen dagen. Wat gaan we doen? Ik heb hier 5 enveloppen met 5 verschillende opdrachten. Deze moeten jullie allemaal uitvoeren. Later komt een jury jullie opdracht bekijken. Jullie moeten er voor zorgen dat jullie er niet uitgepikt worden als zijnde nepperd. Wordt je er niet uitgepikt, komt er €1000,- in de pot. Allemaal duidelijk?” De groep knikt. Molcrazy: “Uitstekend, dan mogen jullie nu allemaal een envelop trekken, succes!”

Mollenvanger trekt als eerste een envelop. Hij mag gaan deelnemen aan een kookwedstrijd, tussen allemaal chefkoks! Hij wordt naar een toprestaurant in Perth gebracht. Hij krijgt daar de hele dag kookles in enkele gerechten. Als ’s avonds zijn gerecht er niet uitgepikt wordt, wint hij €1000,- voor de pot. LdHmolletje wordt DJ in een club. Hij mag plaatjes aan elkaar draaien en neemt ’s avonds deel aan een DJ contest. Rubmol gaat vissen. Hij doet mee aan een viswedstrijd en krijgt alle kneepjes van het vissen geleerd. Hij moet proberen er als een professioneel visser uit te zien. Nys-Fan mag gaan karten. ’s Avonds doet hij mee aan een plaatselijke kart wedstrijd. Tenslotte mag Tdietz als schoonmaker van een 5 sterren hotel aan de slag. Hij moet de kamers zo schoon mogelijk maken.

De kandidaten zijn goedleers. Nys-Fan is misschien niet de snelste karter, maar in tegenstelling tot diverse andere deelnemers weet hij de bandenstapels te vermijden. Mollenvanger lijkt een geboren kok. Daisy en Molcrazy proeven de maaltijd. Molcrazy: “Niet gek. Misschien kan je vaker voor ons koken, scheelt in de kosten voor het eten van de Virtual Mole.” Mollenvanger: “Als jullie me in het spel laten, doe ik dat misschien ook wel!” LdHmolletje vermaakt zich verrassend genoeg met de plaatjes. De muziek is absoluut zijn smaak niet, het worden ook geen denderende mixen, maar hij heeft wel schik. De kamers die Tdietz schoonmaakt zien er mooi uit. Daisy en Molcrazy proberen de bedden uit. Molcrazy: “Ik kan hier zo in slaap vallen.” Helaas willen de vissen van Rubmol niet zo bijten. Na 5 uur vissen heeft hij slechts 1 vis gevangen. Daisy: “Hup Rubmol!”

19u00
Dan breekt de avond aan en is het tijd voor de jury om de prestaties van de kandidaten te gaan beoordelen. Daisy haalt de jury van het vliegveld op. Het zijn 3 beroemde Australiërs. Als eerste zanger Darren Hayes, zanger van de voormalige topband Savage Garden. Verder zit actrice Margot Robbie in de jury, bekend van de soap Neighbours en nu prime time te zien in de Amerikaanse serie Pan Am. En tenslotte is er ook George Calombaris, topkok en bekend van Masterchef Australië.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2012, 20:52:43 »
De juryleden arriveren als eerste bij het kanaal waar Rubmol zit te vissen. Ze bekijken de emmers van de vissen. Rubmols emmer blijft vrij leeg, met in totaal 3 vissen. De jury is er zo uit, Rubmol is de valsspeler. Margot Robbie: “De nummer voorlaatst had 8 vissen, dit viel wel erg op.” Geen geld voor Rubmol. Rubmol: “Ik heb m’n best gedaan, de vissen hadden blijkbaar geen trek.”  Dan vertrekt de jury naar de kartbaan om de verrichtingen van Nys-Fan te bekijken. In de kwalificatie is hij de langzaamste en ook in de race wordt hij na 8 rondjes al gelapt. Ook Nys-Fan verdient geen geld. Darren Hayes: “Dit was eenvoudig rekenwerk.” Nys-Fan: “Ik had veel te weinig tijd om te oefenen, ik kart nooit!” De jury heeft ondertussen trek gekregen en gaat een hapje eten. Het krijgt diverse maaltijden voorgeschoteld. Helaas heeft Mollenvanger de aardappels laten aanbranden en ook hij valt door de mand. George Calombaris: “Dit was niet te eten.” Mollenvanger: “Smaken verschillen nu eenmaal.” Dan is het tijd voor een avondje uit in de discotheek. LdhMolletje mag een kwartiertje draaien en doet dat goed. De jury moet gokken. Darren: “Dit was geen makkelijke keuze, maar we gaan voor nummer 3.” LdHmolletje was echter de tweede DJ die draaide! Hij is er dus niet uitgepikt en verdiend €1000,- voor de pot. LdHmolletje: “En nu snel weg hier, wat een lawaai!” De jury is inmiddels moe geworden. In het superdeluxe Parmelia Hilton inspecteren ze enkele kamers. Ook hier moet de jury gokken, maar helaas wordt Tdietz er toch uitgepikt. Margot: “Je moet ook onder het bed stofzuigen.”

23u30
De kandidaten verzamelen zich in de lobby van het hotel. Ze nemen, na enkele handtekeningen gevraagd te hebben en wat foto’s gemaakt te hebben, afscheid van de jury. Daisy neemt het woord. “Beste kandidaten. Jullie hebben enorm jullie best gedaan, dat weet ik. Maar alleen LdHmolletje bleef onopgemerkt voor de jury. Gefeliciteerd LdHmolletje, je hebt de pot met €1000,- verhoogd!” LdHmolletje neemt de felicitaties in ontvangst. Daisy: “De pot stijgt hiermee naar €7600,-. Molcrazy overhandigt Rubmol het geld.” Molcrazy: “Ik denk dat het tijd is om te gaan slapen. Wij blijven ook slapen in de door Tdietz schoongemaakte kamers, dus Tdietz, morgenochtend hoor je of het goed bevallen is!”

Die avond is de kamerindeling in het Hilton als volgt.


Kamer 768   Mollenvanger en Nys-Fan
Kamer 869   Tdietz en LdHmolletje
Kamer 970   Rubmol
Kamer 412   Daisy
Kamer 413   Molcrazy



Dag 17

09u30
De kandidaten staan in de lobby van het hotel. Rubmol: “Wat een geweldig hotel dit.” Tdietz: “En heb je een beetje goed geslapen?” Rubmol: “Zeker. Ik had een hele goede kamer, erg schoon ook.” Tdietz: “Dank je. LdHmolletje had ook al geen klachten.” Dan komen Mollenvanger en Nys-Fan eraan. Zij zien er een stuk minder fit uit. Tdietz: “What’s up?” Nys-Fan: “Pfff … het toilet stroomde vannacht over, dus we moesten verkassen van kamer.” Mollenvanger: “En omdat het hotel nogal vol zit, moesten we verhuizen naar een Deluxe Suite op de 16e verdieping, kamer 1612.” Rubmol: “Dat klinkt als een enorme straf.” Nys-Fan: “Zoveel geslapen hebben we anders niet.” LdHmolletje: “Waar zijn Daisy en Molcrazy trouwens?” Rubmol: “Geen idee, we moesten ons echt hier verzamelen.” Tdietz loopt een rondje, maar vindt niemand. Tdietz: “Zijn ze nou alweer zoek?” Mollenvanger doet navraag bij de receptie en krijgt dan een envelop in zijn handen geduwd. Mollenvanger: “Kijk jongens, een tip!”

10u00
De kandidaten begeven zich naar de volgende opdracht locatie. Ze hebben in de envelop gelezen dat ze zich in naar “Cottonwood Crescent” moeten begeven, in het noorden van Perth. De kandidaten hebben een taxi genomen. Helaas zit het nogal krap. LdHmolletje zit voorin naast de taxi chauffeur. De rest zit op de achterbank. Nys-Fan zit links achter de chauffeur, Rubmol in het midden, Mollenvanger rechts van de chauffeur en Tdietz hangt half bij de laatste twee op schoot. Na 20 minuten rijden zijn ze er eindelijk. Tdietz: “Gelukkig, die hield ik niet langer vol.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2012, 20:52:53 »
Als de kandidaten uitstappen, zie ze waar ze zijn beland. LdHmolletje: “Dit is groot!”  Ze zijn bij het plaatselijke TV station. Molcrazy wacht de kandidaten buiten op. Molcrazy: “Kandidaten welkom. We zijn bij een van de grootste televisie stations van Australië, NEW. En in één van hun televisie studio’s gaan we de volgende opdracht spelen, volg mij maar!” De kandidaten lopen naar binnen. Ze komen een enorme studio terecht. Rubmol: “Wow, dit is groot!” LdHmolletje: “Hier kunnen wel 1000 mensen zitten.” Molcrazy: “Om precies te zijn 1658 toeschouwers. Hier worden grote shows gegeven. En wij gaan nu naar het podium.”

Daisy wacht de groep op. “Kandidaten. Achter mij staan 5 koffertjes. Er zijn twee koffertjes met geld, een koffer met negatief geld en twee koffers met jokers. Jullie pakken straks allemaal één koffer. Om de beurt mogen jullie onderhandelen over de inhoud van de koffer met een andere kandidaat. Aan het eind gaan we kijken wie welke koffer heeft. De kandidaten met jokers, mogen hun jokers houden. Als de koffer met het negatieve geld bij de Mol is beland, gaat het geld uit de pot en is het overige geld foetsie. Heeft de Mol een koffer met geld, gaat dat niet in de pot, maar gaat de andere koffer met geld wel in de pot en is het negatieve geld kwijt gespeeld. Heeft de Mol jokers, is ook het negatieve geld weg en komt de inhoud van de twee andere koffers in de pot. Pas aan het einde van de serie zien jullie dus hoeveel geld met deze opdracht verdiend hebben. Duidelijk? Dan mogen jullie nu een koffer kiezen.”

Tdietz en Mollenvanger hollen op de koffers en gaan beiden voor dezelfde koffer, koffer 3. Tdietz heeft m uiteindelijk beet. Mollenvanger: “Waarom wil jij persé die koffer?” Tdietz: “Dat kan ik net zo goed aan jou vragen.” De heren laten het rusten. Uiteindelijk komt de volgende indeling tot stand.
KOFFER 1: Rubmol
KOFFER 2: Mollenvanger
KOFFER 3: Tdietz
KOFFER 4: LdHmolletje
KOFFER 5: Nys-Fan

Daisy: “Akkoord, dan mogen jullie nu gaan onderhandelen. Maar let op, de Mol is onder jullie en jullie mogen uiteraard liegen om te proberen de jokers voor jezelf te krijgen. Jullie mogen niet bij de onderhandelingen van anderen aanwezig zijn om de spanning op te bouwen.”

Rubmol en Mollenvanger staan als eerste tegenover elkaar. Rubmol: “Ik heb een koffer met €1000,-“ Mollenvanger: “Ik heb een joker.” Rubmol: “Die wil ik ook wel.” Mollenvanger: “Ik wil wel geld in de pot, geef mij die koffer maar.” Rubmol snapt niets van de move van Mollenvanger. Hij twijfelt, maar een joker in het vooruitzicht laat hij zich niet ontnemen . Hij ruilt van koffer. Tdietz en LdHmolletje mogen daarna. Tdietz: “Ik heb -€1500,- in mij koffer zitten.” LdHmolletje: “Ik heb 2 jokers en die krijg je niet.” Tdietz: “Weet je het zeker?” LdHmolletje: “Ja, de jokers zijn me teveel waard in deze fase van het spel om af te staan.” Tdietz en LdHmolletje stappen onverrichter zake het podium af.

Nys-Fan en Mollenvanger gaan hierna. Nys-Fan: “Ik heb een koffer en die ga ik niet ruilen met jou.” Mollenvanger: “En waarom niet?” Nys-Fan: “Omdat ik geen zin heb?” Mollenvanger: “En als ik nou met jou zou willen ruilen.” Nys-Fan: “Dat wil je niet en dat doe ik niet? “ Mollenvanger: “Wil ik niet? Nou ja, ik misschien heb je wel gelijk, ik wil eigenlijk helemaal niet ruilen.

Dan zijn Tdietz en Rubmol aan de beurt. Rubmol: “Ik heb een joker.” Tdietz: “Ik heb -€1500,-.”  Rubmol twijfelt. Rubmol: “Ik zou graag die koffer met -€1500,- kwijtspelen.” Tdietz: “Dat zou wel mooi zijn. Misschien ben ik de Mol wel?” Rubmol twijfelt en twijfelt. Rubmol: “Oké, ik ga voor het geld, geef mij die koffer maar, dan krijg jij een joker.” Tdietz ruilt maar al te graag.  Daarna stappen het podium Nys-Fan en LdHmolletje op, maar eigenlijk is vanaf moment 1 duidelijk dat beiden niet willen ruilen. Binnen 10 seconden verlaten de heren de arena weer.

Mollenvanger en Tdietz zijn dan aan de beurt. Mollenvanger: “Wat wilde jij nou zo graag hebben?” Tdietz: “Ik heb nu een joker en die krijg je lekker niet.”  Mollenvanger: “Nou ik heb €1000,- en die krijg je ook niet.” Tdietz: “Nou dan zijn we eruit.” Beide heren stappen het podium af. Rubmol en LdHmolletje zijn de volgende. Rubmol: “Ik heb -€1500,-“ LdHmolletje: “Ik onderhandel niet meer, ik wil mijn koffer houden.” Rubmol: “Prima.” De heren verlaten het podium zonder twijfel. De onderhandelingen van Nys-Fan en Tdietz lopen eigenlijk ook direct vast. Heeft iedereen zich in zijn lot geschikt?

Mollenvanger en LdHmolletje mogen als voorlaatste. LdHmolletje zegt niets. Mollenvanger:  “Ik heb anders een hele interessante koffer.” Maar LdHmolletje houdt stug vol. Uiteindelijk geeft Mollenvanger op. Dan zijn Nys-Fan en Rubmol als laatste aan de beurt. Rubmol: “Ik heb -€1500,-.” Nys-Fan: “Ik heb €2000,-. Ik wil wel ruilen.” Rubmol: “Weet jet het zeker?” Nys-Fan: “Ja.” Rubmol twijfelt nog even, maar besluit dat het eigenlijk een best goede deal is. De heren ruilen van koffer. En toen was het spel voorbij.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2012, 20:53:07 »
Daisy: “Dat was me het onderhandelen wel. Eens kijken wat iedereen in zijn koffer heeft!”
LdHmolletje: “Ik heb 2 jokers.”
Rubmol: “Ik heb €2000,-“
Tdietz: “Ik heb 1 joker.”
Mollenvanger: “Ik heb €1000,-“
Nys-Fan: “Ik heb -€1500,-“

Daisy: “Oké, dat is duidelijk. Als LdHmolletje of Tdietz de Mol is, gaat er €3000,- de pot in. Als Rubmol de Mol is, is er €1000,- verdiend voor de pot. Is Mollenvanger de Mol? Dan hebben jullie alsnog €2000,-  verdiend. Maar mocht Nys-Fan de Mol zijn, gaat er €1500,- uit de pot!” Molcrazy: “Wil de Mol zich misschien bekend maken?” Het blijft stil. Molcrazy: “Dat dacht ik al. Voorlopig is dus onduidelijk wat het resultaat is van deze opdracht. Dat zullen we in de terugblik aflevering zien. We gaan nu terug naar het hotel om onze spullen te pakken, want we gaan weer verkassen!” Daisy: “Maar niet voordat we iets lekkers gegeten hebben!”

20u00
Die avond dineren de kandidaten in het hotel. De menukaart wordt uitgedeeld. Binnen 30 seconden nadat de menu kaart is uitgedeeld stormt Daisy van tafel weg. De kandidaten kijken elkaar weer vreemd aan. Tdietz: “Wat nu weer.” Even later komt Daisy terug. Daisy: “Sorry jongens, maar ik las dat Jamie Oliver vandaag hier gastkok was. Die ken ik nog van de Virtual Mole 1, dus die moest ik even gedag zeggen.” Even later komt Jamie Oliver ook de rest gedag zeggen. Molcrazy en Tdietz kent hij nog. Uiteindelijk smullen de kandidaten van hun hoofdgerecht.
Daisy en Mollenvanger: Ossenhaas
Molcrazy en Tdietz: Kipfilet
Nys-Fan en Rubmol: Zeebaars
LdHmolletje: Mixed Grill

23u30
De kandidaten bevinden zich met hun koffers in de lounge. LdHmolletje: “Ik zou best kunnen slapen.” Rubmol: “Maar we zouden toch gaan verkassen?” LdHmolletje: “Ik weet het, maar ik ben moe.” LdHmolletje wil net z’n ogen sluiten als Daisy en Molcrazy ten tonele verschijnen. Kandidaten, pak jullie spullen, we gaan naar het vliegveld.”

Dag 18

00u20
De kandidaten komen op het vliegveld aan. Tdietz loopt richting het Virtual Mole vliegtuig, maar Molcrazy roept hem terug. Molcrazy: “Daar gaan we niet heen, we gaan naar dit vliegtuig.” Molcrazy wijst een klein motorvliegtuigje aan. Daisy: “Ik hoop dat jullie zin hebben in avontuur, want we gaan een zeer spectaculaire opdracht doen. Komen jullie maar mee.” De kandidaten stappen het vliegtuig  in. Mollenvanger: “Spannend dit, hoor.” Tdietz: “Ja, heel spannend.” Sommige kandidaten vrezen wat komen gaat.

01u00
Het vliegtuig vliegt inmiddels hoog in de lucht. Daisy neemt het woord.  “Kandidaten, als jullie naar buiten kijken zien jullie niet veel. Maar hier beneden ligt een groot maïsveld. Ergens daarin ligt een kistje met €3000,-. Vier van jullie springen straks uit het vliegtuig en gaan op zoek naar dat kistje. Vind het kistje en breng het mee naar het einde van het maïsveld. Maar let op, er zijn bewakers die jullie kunnen afschieten. Jullie krijgen nachtkijkers en laserguns mee om hen te spotten en af te schieten. Tevens blijf één van jullie achter in het vliegtuig om de boel te overzien. Want van boven zie je soms dingen, die je beneden niet ziet. Jullie kunnen via oortjes met elkaar communiceren. Maak maar een verdeling, de eerste kandidaat springt over 10 minuten!”

Mollenvanger: “Dit is gaaf, ik wil wel!” LdHmolletje: “Ik wil het wel proberen.” De anderen twijfelen. Rubmol: “Dit is wel hoog hoor.” Tdietz durft niet naar buiten te kijken en ook Nys-Fan twijfelt.” Mollenvanger: “Kom op, dit doe je wellicht maar één keer.” Nys-Fan stemt toe. Nys-Fan: “Maar dan wil ik wel als eerste, dan kan ik niet meer terug.” Nys-Fan mag als eerste springen. De andere kandidaten zien ‘m gillend uit het vliegtuig springend. Mollenvanger gaat als 2e, hij geniet van zijn sprong. LdHmolletje, Rubmol en Tdietz kijken het aan. Terwijl LdHmolletje zich voorbereid op zijn sprong, overleggen Rubmol en Tdietz wie er ook gaat springen. Rubmol: “Mogen we beiden blijven?” Daisy: “Nee, er moet nog iemand springen.” Rubmol zucht. Tdietz: “Ik durf echt niet.” Rubmol:”Oké, dan ga ik.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2012, 20:53:20 »
Terwijl Tdietz achter de monitor in het vliegtuig plaats neemt, landen Nys-Fan en Mollenvanger in het maïsveld. Nys-Fan is blij dat hij beneden is, maar Mollenvanger is laaiend enthousiast! “Wow, te gek man!” Nys-Fan: “Stil joh, straks vinden de bewakers ons direct!” Mollenvanger: “O ja, sorry, maar het was zo gaaf”, fluistert hij verder. Ze zien LdHmolletje zweven, maar die komt ergens in een heel ander deel van het maïsveld terecht. Intussen is ook Rubmol klaar om te springen. Hij slaat een kruisje en springt dan toch! Tdietz denk: “Hij liever dan ik.”

Mollenvanger en Nys-Fan proberen contact me maken met Tdietz. Tdietz: “Hallo?” Nys-Fan: “Ja, hier Nys-Fan en Mollenvanger.” Tdietz: “Ja, ik kan jullie zien. Jullie hebben blauwe lampjes op jullie helmen en die kan ik zien.” Mollenvanger: “Heb je enig idee waar het geld kan zijn?” Tdietz kijkt eens op de monitor. Die beslaat het hele speelveld. Plots ziet iets groens in beeld verschijnen. Tdietz: “Ik denk dat ik het geld heb gelokaliseerd. Jullie moeten naar het oosten toe lopen, totdat ik stop zeg en dan moeten jullie naar het noorden.” Het duo gaat stilletjes op pad. Dan ziet Tdietz nog een lampje oplichten. Het is LdHmolletje. Tdietz: “LdH, hoor je me?” Maar er komt geen antwoord. Dan lichten er plots nog 6 lampjes op, maar dan geel. De bewakers zijn actief geworden. Tdietz: “Nys-Fan?” Nys-Fan: “Ja?” Tdietz: “Ik kan nu de bewakers zien, ze zijn niet in de buurt van jullie, jullie kunnen nog een stukje doorlopen, maar jullie moeten wel stil zijn.” Nys-Fan: “Oke.” Samen met Mollenvanger sluipt hij door het maïsveld.

Rubmol is inmiddels geland. Hij land helemaal aan de oostkant van het maïsveld. Tdietz: “Rubmol?” Rubmol: “Ja?” Tdietz: “Hoe was het.” Rubmol: “Het was geweldig! Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Maar wat moet ik nu doen?” Tdietz: “Je moet … wacht ff. Nys-Fan!” Nys-Fan: “Ja?” Tdietz: “Er komt er eentje vlakbij jullie aan, jullie moeten iets naar het noorden.” De heren slaan linksaf. Tdietz: “Rubmol, jij zit vlakbij de uitgang. Misschien is het verstandig dat jij probeert een bewaker daar af te schieten, zodat als we het geld hebben een zoveel mogelijk vrije doorgang naar de uitgang hebben. Als je iets naar het zuiden gaat, daar zit er ééntje, maar wees voorzichtig.” Rubmol gaat op pad.

Mollenvanger en Nys-Fan naderen het geld. LdHmolletje zwerft nog steeds ergens alleen rond, Tdietz kan geen contact met hem krijgen. Rubmol heeft de bewaker gevonden. Tdietz: “Hij zit 50 meter links van je. Rubmol ziet hem, hij sluipt op hem af, schiet en … RAAK!” De bewaker is af. Tdietz: “Jongens, Rubmol heeft een bewaker afgeschoten.” Mollenvanger fluistert: “Ik zie het kistje, maar die ligt op een open vlakte.” Nys-Fan: “Als jij nu de omgeving checkt, dan pak ik het kistje.” Nys-Fan sluipt op het kistje af. Tdietz: “Er komt er eentje van het noorden. Nys-Fan is muisstil. Hij pakt het kistje en wil teruglopen richting Mollenvanger als zijn pak plotseling oplicht. Hij is afschoten. Mollenvanger: “Hoe kan dat nou?” Tdietz: “Blijkbaar was de bewaker dichterbij dan ik dacht. Wacht even, hij loopt nu op de open plek, schiet ‘m af!” Mollenvanger pakt z’n lasergun, schiet en … RAAK! Een tweede bewaker is uit het spel. Mollenvanger raapt snel het kistje met geld op en loopt terug het maïsveld in.

LdHmolletje is op eigen houtje maar het speelveld in gegaan. “Ik hoor niks, mompelt hij.” Tdietz ziet een bewaker vlakbij LdHmolletje lopen, maar hij kan hem niet bereiken. LdHmolletje heeft niets in de gaten, als plots zijn pak op licht. Ook hij is af. Alleen Mollenvanger en Rubmol zijn nog in de race. Rubmol bewaakt de uitgang, terwijl Mollenvanger met het geld onderweg is. De overige bewakers verplaatsen zich nu in het speelveld. Tdietz behoudt het overzicht. Tdietz: “Mollenvanger, je moet  even wachten, tot de bewakers uit jouw pad zijn verdwenen.” Mollenvanger houdt zich stil. Rubmol heeft zich ondertussen goed verstopt. Een bewaker nadert hem. Hij schiet en … RAAK. Rubmol juicht in zichzelf. Nog 3 bewakers.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2012, 20:53:31 »
Mollenvanger is nog 250 meter van de uitgang genaderd. Maar de bewakers zitten hem op de hielen. Tdietz:”Rubmol, je moet iets richting het noorden, daar zit er nog eentje die Mollenvanger dwars kan zitten. Rubmol besluit hem als een ware sluipschutter, en schiet voor de 3e keer een bewaker af. Doordat Tdietz zo gefocust was op Rubmol, hebben de andere twee bewakers langzaam Mollenvanger ingesloten. Mollenvanger zit klem. Tdietz: “Houd je stil, ik moet een plan bedenken.” Mollenvanger verroert geen vin. Tdietz: “Rubmol, jij moet je opofferen voor Mollenvanger, hij heeft het geld.” Tdietz sluist Rubmol naar de locatie van Mollenvanger. Rubmol ziet de eerste bewaker. Hij schiet en … MIS!” Het geluid maakt de bewakers alert. Rubmol rent het speelveld, met één bewaker achter zich aan. Na een korte achtervolging wordt hij afgeschoten. Mollenvanger blijft met het geld achter. Rubmol heeft door zijn renactie één bewaker uit positie gebracht, maar de ander zit nog in de buurt. Tdietz: “Wacht nog even.” Maar Mollenvanger besluit het er op te wagen. Hij ziet de uitgang. Hij sluipt langzaam vooruit en zet het met 150 meter te gaan op een rennen. Hij rent richting de uitgang. Hij rent, rent, en dan licht ook zijn pak op. Vlak voor de finish wordt hij geraakt. Tdietz vloekt wat door Mollenvangers oor. De opdracht is mislukt.

06u30
Tdietz, Daisy en Molcrazy ontmoeten de andere kandidaten weer op het vliegveld van Perth. Tdietz: “LdHmolletje, waarom antwoordde je niet?” LdHmolletje: “Dat kan ik beter aan jou vragen, ik hoorde helemaal niks!” Mollenvanger: “Ik was zo dichtbij.” Rubmol: “Je had moeten wachten.” Mollenvanger: “En dan? Dan had ik daar nu nog gezeten. Ik moest wel iets doen. Als jij die ene bewaker had afgeschoten en die andere van mij weg had gelokt, dan had ik inderdaad een betere kans gehad. Ik had geen keuze.” Molcrazy: “Kandidaten. Dat was een enerverende opdracht. Ik hoop dat jullie, ondanks het mislukken van de opdracht, toch een leuke nacht gehad hebben. En ik hoop dat jullie nog een beetje wakker zijn, want we gaan direct de test en executie doen!” De kandidaten schrikken zich een hoedje. Hier hadden ze niet op gerekend.

08u00
De kandidaten maken zich klaar voor de test. Ze melden zich bij Daisy. Daisy: “Ik hoop dat jullie je goed voorbereid hebben op de test. Jullie zijn nog met 5 en straks zijn dat er nog 4. Drie kandidaten en een Mol. Maar voor dat jullie aan de test en executie beginnen heb ik nog een verrassing.” Nys-Fan: “Spannend!” Daisy: “Één van jullie heeft namelijk een vrijstelling voor deze test!” De kandidaten kijken elkaar verbaasd aan. Deze twist hadden ze niet zien aankomen. Daisy: “In de vorige aflevering hebben wij een potje triviant pursuit gespeeld. Wat jullie niet wisten dat één kandidaat een vragenkaartje pakte wat niet zomaar een vragenkaartje was, maar een vrijstelling voor deze test! Ik kan vast verklappen dat het niet Addie was, want de desbetreffende kandidaat zit nog in het spel. Deze kandidaat mag zich nu bekend maken.” Er gaat een hand omhoog. Molcrazy: “Gefeliciteerd. Jij bent zeker van de volgende ronde. Dan mag de rest nu de test gaan maken!”

Wordt vervolgd…

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2012, 21:47:19 »
Aflevering 7

08u00
Rubmol straalt terwijl hij zijn hand in de lucht houdt. Hij heeft een vrijstelling verdiend en moet de test niet maken. Tdietz zet zich als eerste achter de test. Terwijl LdHmolletje, Mollenvanger en Nys-Fan zenuwachtig hun mollenboekje naslagen, drinkt Rubmol een thee met Daisy en Molcrazy. Rubmol: “Wel genieten zeg, dit Hilton hotel. De Mol heeft het maar goed: de wereld rondreizen, overnachten in luxueuze hotels en een geweldig spel spelen!” Daisy: “Jep, zo is dat, hoewel Molcrazy en ik niet mogen klagen als presentatoren.” Ondertussen vult Mollenvanger de test in. LdHmolletje: “Zie Rubmol daar zitten: helemaal relaxed. Wat een contrast met ons!” Nys-Fan: “Ach ja, hij heeft zijn vrijstelling eerlijk verdiend.” Rubmol heeft genoten van zijn kopje thee. “Heerlijk zeg.” Hij neemt zijn servet om zijn mond af te kuisen. Wanneer hij de servet openvouwt, ziet hij een zin staan: ‘Ga naar het zwembad.’ Vragend kijkt hij Daisy en Molcrazy aan. Daisy: “Het lijkt me duidelijk.” Rubmol snapt er niets van maar gaat naar het zwembad. Niet veel later is LdHmolletje aan de beurt. Tdietz: “Pff, dit vind ik maar niks.” Mollenvanger: “Wat bedoel je?” Tdietz: “Nou, de kans dat Rubmol de Mol is, is 1 op 5. De kans is dus groot dat de Mol ook nog de test maakt. Dat betekent dat de kans om eruit te vliegen 1 op 3 is!” Mollenvanger: “Hmm, ja, dat is waar, maar dat wordt onvermijdelijk naarmate er minder en minder kandidaten overblijven.” Ondertussen komt LdHmolletje terug en vervangt Nys-Fan hem. “Pfff, wat een pittige test weer, even een colaatje drinken om te bekomen hoor.” Drie minuten later komt Nys-Fan in paniek de lobby binnengestormd. “Help! Er is iets mis!” Molcrazy springt gelijk op. “Wat is er dan?” vraagt hij verbaasd. Nys-Fan: “De computer werkt niet mee!” Molcrazy: “Ik kom wel even kijken.” Twee minuten later is hij terug. Daisy: “En?” Molcrazy: “Ach, gewoon een technische storing.” Het zwembad is verlaten. Rubmol kijkt rond en ziet een zwarte koker op de bodem van het zwembad liggen. Snel duikt hij om de koker te pakken. Eenmaal uit het zwembad opent hij de koker en leest het briefje dat erin zit. “Hmm, interessant” denkt Rubmol. Hij gaat terug naar de lobby van het hotel. Een kwartiertje later komt Nys-Fan terug. Molcrazy: “Kom maar jongens.”

De groep volgt de presentatoren voor de executie. Rubmol zit rustig naast Daisy die de laptop in gereedheid brengt. Daisy: “Hier zitten we dan, jongens. Vijf deelnemers: vier kandidaten en één Mol. Wie wil als eerste?” Tdietz steekt zijn hand op. T-d-i-e-t-z … GROEN! “Yes!” Tdietz is dolblij. Daisy: “Laten we eens kijken of de technische storing van Nys-Fan voor problemen bij de test heeft gezorgd.” N-y-s-f-a-n … GROEN! De Hagenezen kijken elkaar aan. Daisy: “LdHmolletje?” LdHmolletje: “Jep, doe maar.” L-d-H-m-o-l-l-e-t-j-e … GROEN! LdHmolletje weet niet hoe hij moet reageren. Hij is tevreden dat hij door is maar ziet zijn mede-Hagenees Mollenvanger niet graag vertrekken. Daisy: “Het spijt me Mollenvanger.” M-o-l-l-e-n-v-a-n-g-e-r … GROEN! Mollenvanger: “Euhm? Ben ik door?” Daisy: “Wat is de kleur van je scherm?” “Groen.” “Wat betekent dat dus?” “Ja maar … hoe?” Daisy: “Vertel het hen maar Rubmol, liever jij dan ik.” Rubmol: “Terwijl jullie de test maakten, ging ik naar het zwembad waar ik een koker opviste van de bodem. In die koker zat een briefje dat me vertelde dat ik iedereen een groen scherm kon laten hebben in ruil voor €1000 per persoon. Ik heb even getwijfeld maar ik gun jullie een vervolg van deze fantastische reis dus we zijn allemaal door!” De groep weet niet hoe te reageren. Ze zijn stomverbaasd met dit verloop van de test. Daisy: “Rubmol, mag ik €4000 van je?” Rubmol overhandigt Daisy het geld. De pot tuimelt naar beneden: €3600 is er over. Tdietz: “Man, straks schiet er geen geld meer over!” Nys-Fan: “Had je niet liever een kandidaat minder gehad en meer geld in de pot?” Rubmol: “Nou jongens, ik dacht dat jullie blij zouden zijn. Niemand moet naar huis! Bovendien komen er vast wel opdrachten om het geld terug te verdienen. Trouwens Nys-Fan, wie weet heb ik jou wel gered.” Molcrazy: “Kandidaten, ga jullie koffers pakken. Het is tijd om verder te reizen. Deze aflevering staat bol van verrassingen. Na een verrassende executie gaan jullie ook verrassend reizen: geblinddoekt in helikopters.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2012, 21:47:45 »
16u00
Na een lange afstand afgelegd te hebben in helikopters en met een boot, mogen de kandidaten eindelijk hun blinddoek afdoen. Molcrazy: “Welkom op Fort Boyard! Jullie krijgen een individuele proef om geld te verdienen voor de pot.” Daisy: “Dat dat nodig is, is wel duidelijk. Volg me maar.” De groep loopt naar een eerste kamer. LdHmolletje mag als eerste. Hij opent de deur en terwijl hij binnengaat, draait Daisy de zandloper om. Mollenvanger: “LdHmolletje, wat zie je?” “Ik zie een zwaard in een houten blok en de sleutel rond een touw. Volgens mij moet ik gewoon het zwaard uit het blok halen en het touw doorhakken.” LdHmolletje gaat aan het werk. Het zwaard geeft niet echt mee. “Kom op nou! Hoeveel tijd heb ik nog?” Rubmol: “Nog meer dan de helft.” LdHmolletje wrikt en wrikt tot het zwaard los schiet. Dan probeert hij het touw door te hakken. Het zwaard weegt erg veel en LdHmolletje moet veel kracht verbruiken. “Pfff, komaan.” *SLASH* Het touw breekt! LdHmolletje pakt de sleutel en gaat naar buiten. De kandidaten juichen. Molcrazy: “Net op tijd LdHmolletje maar dat maakt niets uit, de sleutel is binnen.”

De volgende kamer is voor Mollenvanger. Hij ziet een loopband waarboven emmers water aan het plafond hangen. De sleutel bevindt zich in een buis. Door water in een bak te gieten, zal de sleutel kijken. De groep volgt zijn acties via de monitor. Omdat hij zijn ogen op de emmers houdt, verliest hij zijn voetenwerk wat uit het oog en gaat onderuit op de loopband. “Verdorie!” Snel staat Mollenvanger op en probeert opnieuw. De tweede poging gaat heel wat beter: hij slaagt erin een emmer van het plafond te nemen en overeind te blijven op de loopband. Zonder al te veel water te verspillen, kapt hij de emmer leeg in de bak. Nys-Fan: “Je hebt nog de helft van de tijd.” De derde poging gaat al vlotjes en ook die emmer gaat bijna volledig in de bak. Na nog twee emmers kan Mollenvanger de sleutel pakken en naar buiten gaan. Daisy: “Mooi gedaan, twee opdrachten, twee sleutels.”

Nys-Fan is de volgende die een opdracht mag spelen. Molcrazy: “Nys-Fan, je gaat in dit museum inbreken. Het is de bedoeling om de sleutel te bemachtigen zonder de grond te raken. Succes.” Nys-Fan klimt de ladder op en komt de kamer boven de deur binnen. Vandaar geraakt hij via de boekenkast, een stoel en een vangnet bij de sleutel. Hij pakt hem en gaat op de terugweg. Plots schuift hij weg en verliest zijn evenwicht! Nog net kan hij zichzelf vastklampen aan de boekenkast. “Pff, dat was op het nippertje.” Hij brengt het totaal aantal sleutels op drie.

Rubmol wordt aan een buis vastgeketend en moet zichzelf bevrijden door zijn handboei over de buis te trekken. Af en toe komt hij obstakels op de buis tegen zodat hij zijn handboei moet draaien, ergens over moet klimmen, een schroef los moet draaien, … Hij gaat als een speer. Tdietz: “Hij gaat erg snel.” In geen tijd heeft Rubmol zichzelf bevrijdt en de vierde sleutel te pakken. Daisy: “Jullie gaan goed, nog één opdracht. Tdietz, jij bent.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2012, 21:48:16 »
Wanneer tdietz de kamer binnenkomt, is hij niet blij. “Niet deze opdracht, niemand kan die opdracht!” Hij moet zichzelf over een grote roller naar de sleutel bewegen. “Op je buik liggen en rustig vooruit kruipen!” schreeuwt LdHmolletje hem toe. “Ik moet rustig blijven” denkt tdietz, “beter langzaam vooruit dan twintig keer eraf donderen.” Langzaam maar zeker schuift tdietz vooruit. *BATS* Tdietz ligt er. Snel staat hij op en probeert opnieuw. Hij merkt dat hij minder geduldig is. *BATS* Nogmaals probeert hij het opnieuw. Met meer geduld en opperste concentratie nadert hij de sleutel. “Ja, ik heb hem!” Opgelucht gaat hij naar buiten. Molcrazy: “Goed zo jongens, vijf sleutels, jullie mogen de schatkamer binnen.”

De groep begeeft zich naar de schatkamer. Daisy: “Jullie moeten een woord vormen. De tip is ‘vrouw’.” De kandidaten gaan naar binnen. Mollenvanger: “Iemand een idee?” Nys-Fan: “Nee, er zijn zoveel vrouwen.” Rubmol: “Ja, maar niet hier.” Allemaal kijken ze naar Daisy. Rubmol: “D!” Nys-Fan: “A!” Mollenvanger: “I!” LdHmolletje: “S!” Tdietz: “Y!” In spanning wachten de kandidaten af. Dan horen ze de gouden munten vallen. Als aasgieren storten ze zich op het goud. Daisy: “Jullie hebben twee minuten!” Snel dragen ze zoveel ze kunnen naar hun geldbak. Rubmol: “Cool! Dit heb ik altijd al eens willen doen.” Voor ze het weten, begint de poort te zakken. Molcrazy: “Terugkomen!” Allemaal zijn ze op tijd binnen. Daisy: “Laten we eens zien hoeveel geld jullie verdiend hebben.” Daisy en Molcrazy kappen de bak leeg. De kandidaten wachten tot er een getal verschijnt op de display … €3250. “Woehoew!” De kandidaten zijn erg tevreden. De pot staat op €6850. Molcrazy: “Goed, we gaan nu uitblazen in Bordeaux.”

20u00
De groep arriveert in Hotel Continental in Bordeaux. Ze zijn kapot van de voorbije dag. Daisy, Molcrazy en Rubmol eten zalm. LdHmolletje en Mollenvanger genieten van een steak Chateaubriand. Tdietz eet een salade niçoise en Nys-Fan kiest voor een grote portie frieten met mayonaise.

22u00
Na het eten werkt Molcrazy op de laptop. Mollenvanger en Rubmol spelen een partijtje schaak terwijl Daisy, LdHmolletje, tdietz en Nys-Fan een spelletje hartenjagen doen. Na het spel gaat iedereen slapen. Daisy gaat nog gauw iets zeggen tegen Molcrazy. Daisy: “Iedereen gaat slapen. Misschien moet je dat ook doen? We hebben weer een erg strak schema.” Molcrazy: “Jah, ik ga zo slapen.” Daisy: “Wat ben je eigenlijk aan het doen?” Molcrazy klapt de laptop snel dicht. “Niks, je hebt gelijk, tijd om te gaan slapen.” Daisy vertrouwt het voor geen meter maar is te moe om erachter te vissen. De kamerindeling is als volgt:

Kamer 102   Mollenvanger
Kamer 103   LdHmolletje en Rubmol
Kamer 104   Nys-Fan en tdietz
Kamer 189   Daisy
Kamer 190   Molcrazy
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2012, 21:48:41 »
Dag 19
8u30
De kandidaten zitten aan het ontbijt na een heerlijke nachtrust. De Belgen doen zich tegoed aan croissants. Daisy, Mollenvanger en tdietz eten muesli, LdHmolletje eet yoghurt en Rubmol smult een spiegelei naar binnen. Na het eten vertrekken ze richting India.

17u00
“Wauw, het is prachtig!” zegt tdietz enthousiast. De groep staat voor de Taj Mahal. Daisy: “Zeer zeker. Vanavond vindt hier een groot feest plaats. Helaas is er een persoon die het feest wil verstoren door een enorme verfbom te laten ontploffen. Aan jullie om deze persoon uit de mensenmassa te halen. Molcrazy en ik zullen ook op het feest zijn. Indien jullie tips willen met betrekking tot de identiteit van de persoon dan kunnen jullie bij ons tips kopen. Een tip kost jullie €500.” LdHmolletje: “Hoeveel kunnen we verdienen?” Molcrazy: “€3000. Jullie hebben een uur de tijd.”

20u00
Mollenvanger: “Iedereen zoekt op een andere plaats, dat lijkt me het beste. We kunnen communiceren met de portofoons.” Tdietz: “Zouden we niet enkele tips kopen?” Nys-Fan: “Laat ons eerst eens zien hoe het zo loopt.” De kandidaten kijken in het rond maar na een half uur hebben ze niets verdachts gezien. LdHmolletje: “Goed, ik ga tips kopen.” Rubmol: “Hoeveel wil je er kopen misschien?” Maar LdHmolletje hoort Rubmol niet meer. Hij koopt ineens drie tips bij Molcrazy en Daisy. Tdietz: “Drie tips? Was dat nou wel nodig? Dat kost ons al €1500!” LdHmolletje: “Had jij een beter idee?” Tdietz: “Beginnen met één tip?” LdHmolletje: “En dan de hele tijd op en af lopen om tips te kopen? Neenee. Laat ons dit eens bekijken. Tip één: ‘jullie zoeken een man’. Tip twee: ‘de persoon draagt geen bril’. Tip drie: ‘de persoon is in het blauw gekleed’. Nou, allemaal op zoek naar een man in blauwe kledij zonder bril!”

20u45
Rubmol: “Ik heb één iemand gezien die in aanmerking komt.” Mollenvanger: “Ik ook.” Nys-Fan: “Ja, ik ook.” LdHmolletje: “Laat eens horen.” Rubmol: “Degene die ik gezien heb, staat bij het buffet en kijkt voortdurend op zijn horloge.” Tdietz ziet de man en bevestigt dat dat hem misschien zou kunnen zijn. Mollenvanger: “Degene die het ook kan zijn, is de man aan de voet van de trap. Hij lijkt iets onder zijn vest te dragen.” Tdietz: “Volgens mij is hem dat niet.” Nys-Fan: “Mijn verdachte bevindt zich aan de tafel op het verhoog.” Tdietz: “Nys-Fan, die man draagt een bril.” Nys-Fan: “Huh? Ow, nou, dan heeft hij net zijn leesbril ofzo opgezet.” Tdietz: “We moeten dus kiezen tussen de man aan het buffet en de man aan de voet van de trap. Mijn voorkeur gaat naar de man aan het buffet. Wat jij LdHmolletje? LdHmolletje?” “Ja hallo, sorry, ik was nog een tip gaan kopen. Tip vier: ‘de persoon houdt van eten’. Het zal dus wel de man aan het buffet zijn.” Rubmol: “Die tip was toch niet nodig?” LdHmolletje: “Nou, we wisten het toch niet zeker? Nu wel. Beter iets minder winst maken dan helemaal geen winst maken.” De kandidaten gaan naar het buffet en omsingelen de man. Nys-Fan: “Hij draagt precies een masker.” Ze brengen hem naar Daisy en Molcrazy. Molcrazy: “Zouden jullie het bij het rechte eind hebben? We zullen eens zien wie er onder het masker schuilgaat.” Niemand minder dan Robbieazerty zit verborgen onder het masker! Daisy: “Bravo jongens! Dit is de goede persoon! Na de kosten van de tips, houden jullie nog €1000 over waarmee de pot op €7850 komt te staan.” De groep viert de goede afloop. Ook Daisy en Molcrazy genieten nog even van het feest. Om 22u worden de kandidaten verzameld. Molcrazy: “We gaan alweer verder vliegen.” Ze nemen afscheid van Robbie die terug richting België vliegt.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2012, 21:49:11 »
23u00
De kandidaten zitten in het vliegtuig op weg naar de volgende bestemming. Na het feest in de Taj Mahal is iedereen goed gezind. Ze hebben even de spanning achter zich kunnen laten. LdHmolletje heeft honger en bestelt een portie bitterballen. Rubmol vult een woordzoeker in. “Da Vinci, check. Edison, check. Fibonacci, check.” Tdietz is aan het pitten. Hij wil zijn krachten sparen voor toekomstige opdrachten. Mollenvanger kijkt naar Inception en Nys-Fan leest Harry Potter. Molcrazy werkt op de laptop en Daisy bekijkt enkele documenten voor nieuwe opdrachten, uiteraard zonder dat de kandidaten ze kunnen zien.

Dag 20
11u00
De groep landt in China en wordt naar het Grand Millennium Hotel gebracht. Nys-Fan: “Wow, dit is echt me-ga-groot.” Daisy: “Jullie wachten hier even tot jullie gebeld worden.” Daisy legt een telefoon op tafel en verlaat de lobby samen met Molcrazy.

11u30
Tdietz: “Pff, ik verveel me. Komt dat belletje nog?” Mollenvanger: “Het komt vast wel. We moeten gewoon wat geduld hebben.” Rubmol eet wat muntjes. “Mmm, niet slecht.” Dan gaat de telefoon. “Hallo, LdHmolletje hier.” Hij heeft Molcrazy aan de lijn en zet de luidspreker op. “Kandidaten, jullie volgende opdracht begint nu. Vind Daisy en mij. We bevinden ons in kamer 840.” Mollenvanger: “Wat is dit nu voor een opdracht?” Tdietz: “Simpel toch, gewoon naar 840 gaan.” Nys-Fan: “Is dat niet wat te makkelijk?” Rubmol: “Misschien is het net omdat we denken dat het te makkelijk is, dat het heel doenbaar is.” LdHmolletje: “Niets is wat het lijkt jongens.”

De groep gaat naar de lift en drukt op de knop met de acht op. *PLING-PLONG* De kandidaten stappen uit. Rubmol: “Eerst even kijken of we links of rechts moeten zijn en dan hop die kamer in!” Mollenvanger: “Euhm, wat is dit?” LdHmolletje: “Jah, ik dacht al, zo makkelijk kan het niet zijn.” De kandidaten zien de kamernummers heel duidelijk maar ze houden geen steek. Nys-Fan: “147, 512, 301, 987, 444, … Alle kamernummers hangen gewoon verkeerd!” Tdietz: “Nou ja, weet iemand hoeveel tijd we hebben? We kunnen onmogelijk het hele hotel aflopen.” Rubmol: “Er moet een logische oplossing zijn. Aha! We gaan naar de receptie en vragen het grondplan!” LdHmolletje: “Jah, dat lijkt me wel een goed idee.” De groep gaat terug naar beneden. De receptioniste helpt de kandidaten door een kopie van het grondplan te maken. Mollenvanger duidt een kamer aan. “Dit is kamer 840.” Opnieuw gaan ze naar het achtste verdiep. Tdietz klopt op de deur en zegt: “Wie niet weg is, is gezien!” Tdietz opent de deur en het vijftal kijkt trots naar binnen. Al snel veranderen hun blikken van trots naar half verbaasde, half angstige blikken. Ze worden overspoeld door een hoop balonnen. Tdietz schuift uit en ook de anderen verliezen hun evenwicht. “Wat is dit nu weer?” Nys-Fan: “Bel Molcrazy eens even terug.” LdHmolletje: “Oei, de telefoon ligt nog beneden. Ik ga hem snel halen.” Mollenvanger: “Nou ja, wat kunnen we in de tussentijd doen?” Rubmol: “Even wat balonnen die kamer uit.” De kandidaten gooien een hoop balonnen de gang op tot de kamer nog voor een derde vol ligt met balonnen en ze zich een beetje in de kamer een weg kunnen banen. Nys-Fan en tdietz wachten op de gang terwijl Rubmol en Mollenvanger de kamer binnen gaan. *PAF* Tdietz: “Nys-Fan, wat doe je?” “Nou, die balonnen laten springen, dat geeft ons meer ruimte.” “Misschien moeten we er nog iets mee doen dus laat dat voorlopig maar. Waar blijft LdHmolletje trouwens?”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2012, 21:49:48 »
LdHmolletje zit vast in de lift. “Dit meen je niet, niet nu.” Met de telefoon in de lift belt LdHmolletje naar de receptie. Hij krijgt te horen dat er een technicus aankomt. Rubmol en Mollenvanger doorzoeken ondertussen de kamer maar vinden niets. Rubmol: “Pff, wat is het hier warm. Zet eens een raam open.” Mollenvanger opent een raam en gooit wat balonnen naar buiten. “Sow, het regent balonnen. Dat moet een leuk zicht zijn buiten. Bovendien liggen ze hier toch maar in de weg.” Rubmol: “Je hebt gelijk.” Rubmol gooit ook balonnen naar buiten tot tdietz vanop de gang ziet wat ze aan het doen zijn. “Euhm, zouden we die balonnen niet even bijhouden?” Mollenvanger en Rubmol kijken hem aan, denken even na en stoppen dan met gooien. De lift schiet terug in gang en LdHmolletje bereikt het onderste verdiep. De telefoon ligt nog altijd op een tafeltje in de grote lobby. Ook het grondplan ligt er nog. Hij stopt het in zijn zak en belt Molcrazy op. “Hallo, LdHmolletje hier, wat moeten we doen met de balonnen?” “Goede vraag. Jullie moeten in de rode balonnen op zoek naar drie cijfers die samen het kamernummer vormen. Niet in alle rode balonnen zal dus een cijfer zitten.” “Oké, bedankt. Da… O nee, wacht, hoeveel tijd hebben we?” “Jullie hebben anderhalf uur … in totaal. Succes.” LdHmolletje kijkt op zijn horloge. Er zijn al drie kwartier om. Snel gaat hij naar de lift. Echter bedenkt hij zich. “Stel je voor dat die lift weer vast hangt.” Zo snel hij kan, klimt hij de trappen op. Desalniettemin kost het hem tien kostbare minuten om op het achtste verdiep te geraken. Uitgeput komt hij boven aan. De anderen zitten in de kamer. “Pfoe, oké mensen, we moeten de rode balonnen laten springen en cijfers zoeken. Er zijn drie cijfers waarmee we een kamernummer kunnen vormen.” Tdietz: “Ik hoop dat er geen goede balonnen naar buiten zijn gegooid.” Mollenvanger: “Ik ook. LdHmolletje, je bent zo moe?” LdHmolletje: “Jah, ik ben met de trap gekomen. Toen ik naar beneden ging met de lift, bleef die een tijdje hangen dus heb ik voor alle zekerheid maar de trappen terug genomen.” Rubmol: “Nou goed, balonnen laten knallen jongens.” Nys-Fan: “Dat hoef je mij geen twee keer te zeggen!”

Nys-Fan stort zich op alle balonnen. Tdietz: “Nys-Fan, alleen de rode! Straks zien we de nummers niet door alle kapotte balonnen.” Links en rechts springen er rode balonnen. “Ow ja jongens, we hebben tijd tot 13u” zegt LdHmolletje. Mollenvanger: “Hmm, dan hebben we nog maar twintig minuten.” Ze schakelen een versnelling hoger en met nog tien minuten op de klok hebben ze alle nummers. Rubmol: “Een drie, een zeven en een negen. Moeten we samen aankomen?” LdHmolletje belt Molcrazy op die hem verteld dat het volstaat wanneer één kandidaat bij hen aankomt. Mollenvanger: “Oké, de juiste kamer is dus één van de volgende zes: 379, 397, 739, 793, 937 of 973. Dus vijf kansen op zes om de opdracht te laten slagen.” Nys-Fan: “Jongens, de tijd dringt. Verdiep zeven en negen liggen hier vlakbij. Zouden ze daar niet zitten?” Rubmol: “Natuurlijk niet, ze willen dat we veel moeten lopen. Ze zitten op drie.” Tdietz: “En omdat wij dat zullen denken, zitten ze natuurlijk wel op zeven of negen.” Mollenvanger: “Of daarom weer toch op drie.” LdHmolletje: “Oké, zo kunnen we nog uren doorgaan. Kies een kamer en kijk op het grondplan.” LdHmolletje haalt het grondplan uit zijn zak. Uiteindelijk gaan ze naar de volgende kamers:

Rubmol             379
Mollenvanger    397
Nys-Fan            739
Tdietz              937
LdHmolletje      973


Rubmol klopt maar er doet niemand open. Iets verder op de gang klopt Mollenvanger. Ook hij staat niet aan de goede deur. Ze gaan naar de receptie. Nys-Fan vindt niemand en ook tdietz en LdHmolletje staan voor gesloten deuren. Terug in de lobby vinden de kandidaten Daisy en Molcrazy. Tdietz: “Ga me nou niet zeggen dat jullie in 793 zaten.” Daisy: “Nee hoor, helemaal niet. We zaten in 379.” Rubmol: “Daar stond ik nochtans.” Daisy: “Misschien de echte kamer 379 maar niet de kamer waar het nummer 379 hing.” Nys-Fan: “Dat konden we toch nooit vinden? Deze opdracht was echt ondoenbaar.” Daisy: “Helaas, jullie verdienen geen €2000.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2012, 21:50:47 »
13u15
De groep zet zich aan tafel in het restaurant. Mollenvanger: “De cijfers draaien nog voor mijn ogen.” LdHmolletje: “Ik ga me er niet druk over maken hoor. We deden wat we konden. Ik heb enorme honger trouwens.” Even later arriveren allerlei Chinese lekkernijen. Na het eten kondigt Molcrazy aan dat iedereen een siësta mag gaan doen. Daisy: “Zouden we de opdracht van morgen niet voorbereiden?” Molcrazy: “Dat is allang gebeurd. Ga allemaal maar even rusten.” Zeker de kandidaten kunnen wel wat rust gebruiken na het reizen, de opdracht en het eten.

17u00
*TRING TRING* “H-hallo?” “Tdietz, kom je naar de feestzaal aub?” “Jah, ik ben er over tien minuutjes.” Iedereen verzamelt zich in de feestzaal te gaan. Nys-Fan: “Misschien moeten we wel zoveel mogelijk roomsoezen eten!” Ze bevinden zich in een magnifieke feestzaal. De zaal is uitgedost met slingers, er staan een hoop mooi gedekte tafels en er is een podium opgesteld. Mollenvanger: “We hebben toch al een feest gehad in de Taj Mahal?” Molcrazy: “Tuurlijk, maar een extra feest is wel op zijn plaats. We zitten namelijk met een jarige. Niemand minder dan jullie andere host, Daisy!” Daisy kijkt stomverbaasd. “Is dit feest voor mij?” Molcrazy: “Zeer zeker! Zoals je ziet, is er ook enorm veel plaats. Tal van RN-prominenten zullen hier vanavond aanwezig zijn. Geen nood jongens, dit is nu echt gewoon een feest zonder opdracht.” Daisy is enorm enthousiast. “Wauw, fantastisch! Dus dat zat je allemaal op de laptop te regelen!” Molcrazy knikt. “Goed, ik zou zeggen, ga jullie allemaal maar klaarmaken want het wordt een knalfeest. We starten om 20u!”

20u00
De feestzaal stroomt vol. Bakkertje en maud komen net binnen wanneer Molcrazy kijkt of alles in orde is. “Heej MC! Wat leuk joh!” “Aah, schitterend dat jullie er zijn!” Natuurlijk zijn er niet alleen mensen van RealityNet. Ook vrienden en familieleden van Daisy zijn uitgenodigd als ook familie van de kandidaten. LdHmolletje begroet zijn vader. Rubmol wilde liever een bekende Nederlanders uitnodigen en voor hem is Marc-Marie Huijbregts afgekomen. Maikemeisje en Mollenvanger begroeten elkaar aan het buffet. “Leuk dat je er bent Maikemeisje!” Tdietz en Nys-Fan praten met elkaar. Zij hebben niemand uitgenodigd omdat ze geen afleiding willen tijdens het spel. Nys-Fan: “We spijtig dat de andere kandidaten er niet bij zijn.” Tdietz: “Zeker, maar ook wel te begrijpen. We mogen immers niet met hen praten over het spel.”

Lukie en Dolfie genieten van koffie en gebak. Ook Compuart is aanwezig en geeft een knikje naar Molcrazy die vervolgens het podium opstapt om een korte speech te geven. “Beste mensen, bedankt dat jullie zo talrijk zijn komen opdagen. De avond staat in het teken van Daisy’s verjaardag. Graag uw hartelijk applaus!” Daisy komt het podium op en neemt de felicitaties in ontvangst onder luid applaus. “We hebben een cadeau voorzien dat Compuart zal overhandigen.” Compuart overhandigt Daisy een enveloppe met het RN-logo. Daisy maakt het open en vindt twee zaken: een verjaardagskaart met enorm veel namen en wensen én een VIP-abonnement voor het komende F1-seizoen. “Wauw, te gek, enorm bedankt jongens!” Terwijl Daisy iedereen persoonlijk gaat bedanken, kondigt Molcrazy de muziek aan. “Uiteraard niemand minder dan Lifehouse! Ow en voor ze beginnen, de hapjes worden gemaakt door Jamie Oliver! Veel plezier allemaal!”

Het feest is in volle gang. Plots verlaat Rubmol het groepje waar hij bijstaat om naar de dichtstbijzijnde tafel te snellen. “Yes! Ik dacht wel dat ik jokers zag” denkt hij. Rubmol vindt twee jokers. Ook Mollenvanger heeft een joker gevonden in het toilet. Wanneer hij de zaal terug binnen komt, maakt hij een praatje met tdietz. “Wow, wie is dat daar bij Molcrazy?” vraagt tdietz. Mollenvanger kijkt en zijn mond valt open. “N-nee maar, da-dat is … Naomi Scott!” Mollenvanger loopt naar Molcrazy. “Wat doet zij hier?” Molcrazy: “Meefeesten uiteraard!” Mollenvanger: “Jah, maar wat is de link met Daisy?” Molcrazy: “Met Daisy? Niets, maar voor Daisy zijn zoveel bekende mensen aanwezig: Jamie Oliver, Marc-Marie Huijbregts, Lifehouse, … dat ik zelf ook iemand heb uitgenodigd.” Molcrazy glimlacht. “Fancy another drink Naomi?” “Sure A… I mean Molcrazy.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2012, 21:51:31 »
Tot diep in de nacht gaat het feest door. Nys-Fan drinkt nog een groot glas limonade, LdHmolletje smult van de lekkernijen van Jamie Oliver en Rubmol geeft het beste van zichzelf op de dansvloer. Iedereen vermaakt zich opperbest. Om 3u is het feest ten einde. Daisy sluit het feest af: “Allemaal bedankt om te komen, ik heb me enorm geamuseerd! Kandidaten, het is tijd voor de test.” Mollenvanger: “Wat?!” “Grapje” lacht Daisy. Het volledige vijfde verdiep is afgehuurd voor het bezoek. Die nacht zijn dit de kamers:

Kamer 501   LdHmolletje
Kamer 502   Mollenvanger
Kamer 503   Nys-Fan
Kamer 504   Rubmol
Kamer 505   tdietz
Kamer 515   Daisy
Kamer 516   Molcrazy


Dag 21
11u30
Met kleine oogjes zit Molcrazy aan de brunch. “You want another portion of eggs and bacon?” “No Naomi, coffee will do thanks.” “But it’s from Jamie!” “Ik snap ook niet hoe je dat kan afslaan hoor Molcrazy” zegt Daisy.  Jamie tovert een speciaal verjaardagsontbijt voor Daisy tevoorschijn. “Leuk! Mijn verjaardag gaat maar door!” Tdietz: “Ik had nog wel even kunnen slapen.” Nys-Fan: “Nou, het spel moet ook doorgaan, toch?” Tdietz: “Dat is ook weer zo.” Na de brunch wordt er afscheid genomen van alle bezoekers. Jamie geeft Daisy een knuffel. “Thanks Jamie.” “No problem Daisy.” Na de knuffel van Naomi is Molcrazy klaarwakker. “Tijd voor een nieuwe opdracht kandidaten!”

15u00
De groep staat aan de Chinese muur. LdHmolletje: “Machtig.” Daisy: “Kandidaten, jullie gaan in twee uur tijd zoveel mogelijk afstand te voet afleggen. Per kilometer verdienen jullie €250. De afstand waar jullie na twee uur met vijf staan, wordt als eindpunt genomen.” Rubmol: “Pff, stappen, ik ben nog moe van het dansen van gisteren.” Mollenvanger: “Mjah, mijn benen zijn ook loodzwaar.” De groep begint te stappen maar maakt niet veel vooruitgang. Het klimmen en dalen over de muur kost extra kracht en na een half uur hebben ze nog maar een kilometer afgelegd. Nys-Fan: “Wat een opdracht na het feest van gisteren.” LdHmolletje: “We hadden kunnen weten dat ze zoiets zouden doen. Daisy en Molcrazy lachen nu waarschijnlijk in hun vuistje.” Na een uur hebben ze twee kilometer afgelegd en komen een kist tegen. Tdietz leest het briefje: “Deze kist bevat een geldbedrag. Aan jullie de keuze om ze wel of niet mee te nemen.” LdHmolletje: “Hmm.” Mollenvanger: “Kunnen we niet even kijken?” Rubmol: “Ik denk het niet. Zouden we de kist niet gewoon meenemen? We gaan erg traag en kunnen wat extra geld gebruiken.” Nys-Fan: “Die kist zal ons wel enorm vertragen.” Mollenvanger: “Mja, maar veel geld hebben we toch nog niet en met dit tempo zal dat niet veranderen. Het lijkt mij ook het best om de kist mee te nemen.”

16u00
De groep neemt de kist mee. Om beurt dragen ze met twee de kist. Zoals verwacht, gaan ze nog trager dan voorheen. Tdietz: “Dit is ongelooflijk zwaar.” LdHmolletje: “Inderdaad, ik kan niet meer.” Er wordt gewisseld en de kandidaten slenteren voort.  Een uur later hebben ze slechts één kilometer afgelegd.

17u00
Molcrazy: “Kandidaten, jullie hebben drie kilometer afgelegd in twee uur tijd. Niet echt bijster veel. Dit betekent dat jullie €750 hebben verdiend plus het geldbedrag dat in jullie kist zit. We zullen eens kijken hoeveel erin zit.” Molcrazy schroeft de kist open. LdHmolletje: “€100? Wat een tegenvaller zeg.” Daisy: “In totaal hebben jullie dus €850 verdiend waarmee de pot op €8700 komt te staan. Na enkele vermoeiende maar leuke dagen is het tijd voor een nieuwe test. En deze keer is het geen grap …”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #56 Gepost op: 11-03-2012, 21:12:55 »
Aflevering 8

De kandidaten maken wederom één voor één de test. Ze weten heel goed wat er op het spel staat. De vorige keer mocht de hele groep door naar de volgende ronde, maar dat zit er nu niet in.

20u30
Terwijl Daisy en Molcrazy de test voorbereiden wachten de kandidaten in de hal. Het is tijd om wat biechten af te nemen.
Tdietz: ”Ik voel me redelijk zeker door de jokers die ik heb, maar ja, het blijft een pittige test. Ik hoop echt dat ik een ronde verder kom, want de finale is in zicht.”
LdHmolletje: ”Ik ben al verder dan de vorige keer, maar nu we nog met z’n 5en zijn, wil ik ook wel die finale halen.”
Nys-Fan:”Ik heb een goed gevoel over mijn test, hopelijk doet een gebrek aan jokers me niet de das om. En ik wil natuurlijk de eer van België hooghouden.”
Rubmol:”Ik twijfel nog steeds, de Mol heeft goed z’n werk gedaan. Ik hoop dat ik genoeg vragen juist heb om nog een ronde verder te komen.”
Mollenvanger: ”De vorige keer had ik een slecht gevoel en kreeg ik bijna een rood scherm. Ik denk nu wel te weten wie de Mol is, maar niets is zeker in dit spel.”

Dan komt Daisy de groep halen. “Jongens, tijd voor de executie!”

21u15
Vijf kandidaten zitten op een rij. De camera rolt van links naar rechts en vangt één voor één de zenuwachten hoofden van Nys-Fan, Mollenvanger, LdHmolletje, Tdietz en Rubmol op. Dan neemt Molcrazy het woord. “Met vreselijk veel pijn in het hart gaan we vanavond weer afscheid nemen van iemand. Jullie zijn een close groep geworden, maar het spel is keihard; er moet weer iemand weg. Nys-Fan, jij als enige Belg onder de deelnemers, haal jij de laatste vier? … GROEN!” Nys-Fan slaakt een zucht van verlichting. Een glimlach verschijnt op zijn gezicht. Mollenvanger feliciteert hem. Molcrazy: “Rubmol, de vorige keer had jij een vrijstelling en was je dus zeker. Dit keer niet. Ik ga nu je naam intypen … GROEN!” Rubmol balt een vuist, hij is erg tevreden. Molcrazy: “LdHmolletje, de vorige keer was de laatste zes jou eindstation, is dat nu de laatste 5 wellicht? … GROEN! LdHmolletje: “Yes!” Hij is ongelooflijk blij, maar realiseert zich direct dat twee van zijn maatjes nog over zijn, Tdietz en Mollenvanger. Molcrazy: “Mollenvanger, vorige week kreeg jij op het laatste moment een groen scherm, wat denk je nu?” Mollenvanger: “Ik vrees rood. Tdietz heeft zoveel jokers.” Molcrazy: “Tdietz, wat jij?” Tdietz: “Ik weet het niet, laten we maar snel verder gaan.” Molcrazy: “Akkoord, dan ga ik nu de naam intypen van … M-O-L-L-E-N-V-A-N-G-E-R.” De vingers was Molcrazy glijden langzaam naar de enter toets. Dan veranderd het scherm langzaam van kleur en deze kleur is … GROEN!” Een enorme stilte van. Mollenvanger zit met de handen in het haar. Hij is blij dat hij door is. Maar een exit van Tdietz, dat had hij niet zien aankomen. Tdietz loopt terneergeslagen naar de hoek van de kamer om zijn tas te pakken, terwijl Molcrazy voor de vorm nog even zijn naam in de computer invoert … ROOD! Molcrazy: “Morgen vlieg jij weer naar huis, terwijl wij dan al met de volgende opdracht bezig zijn. Wij laten jou hier in het hotel achter. Je mag nu afscheid nemen.” Tdietz omhelst de andere kandidaten. LdHmolletje: “Ik had dit echt niet verwacht.” Tdietz: “Ik eigenlijk ook niet.” Nys-Fan: “Jammer, we gaan je missen.” Tdietz: “Ik jullie ook!” Tdietz haalt nog iets uit zijn tas … een joker. Rubmol: “Ai, wat zonde!” Daisy neemt de joker in ontvangst. Daisy: “Voorlopig zullen we niet weten of deze joker je gered zou hebben. Maar we laten jou hier nu echt achter. Wij moeten het vliegtuig halen. Geniet nog even van je verblijf in de Virtual Mole en we zien je terug in de reünie aflevering!” De groep zwaait Tdietz uit en Tdietz zwaait terug. Het spel is voor hem nu echt ten einde.

Dag 22

00u30
Het Virtual Mole team zit in het vliegtuig. Daisy en Molcrazy slapen wat bij. De kandidaten kunnen echter niet slapen. De executie houdt ze bezig. De finale sluipt dichterbij. Nog 3 kandidaten en één Mol bevinden zich in het spel. Rubmol besluit de pot nog eens na te gaan tellen. Hij komt gelukkig weer tot €8700,-. Maar vergeleken met de vorige twee Virtual Mole’s is dit maar een laag bedrag. De Mol heeft goed zijn werk gedaan, concludeert hij. Mollenvanger leest zijn Molboekje nog eens door. Hij realiseert zich dat de aankomende test cruciaal is voor het halen van de finale. Voor twijfel is geen ruimte. Nys-Fan heeft zijn mp3-speler opgezet om wat te ontspannen, voldoende rust pakken in een levendig spel kan belangrijk zijn. LdHmolletje tenslotte ijsbeert wat door de gang van vliegtuig. Hij kan de slaap niet vatten. Hij leegt, behalve de alcoholische versnaperingen, de hele First class minibar. Als Daisy hem betrapt waagt hij toch nog maar een poging om wat slaap te pakken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2012, 21:13:18 »
05u00
Na uren vliegen zet het Virtual Mole toestel voet aan de grond. De crew stapt uit. Nys-Fan: “Wow, wat een zandbak hier!” LdHmolletje: “En het is warm!” Molcrazy:”Mensen, van harte welkom in Doha, Qatar!”

06u30
Na de vlucht zijn de kandidaten en crew eerst vertrokken naar het Comfort Inn in Doha, om even op te frissen. Zo vlak voor de finale krijgt de hele groep zijn eigen kamer toegewezen.


Kamer 101: Mollenvanger
Kamer 102: LdHmolletje
Kamer 103: Rubmol
Kamer 104: Nys-Fan
Kamer 121: Molcrazy
Kamer 122: Daisy


Om half 11 staan de kandidaten eindelijk in de lobby. Nys-Fan: “Heerlijk zo’n douche, ik kan er weer tegenaan.” LdHmolletje: “Lekker saboteren bedoel je?” Nys-Fan: “Denk jij dat ik de Mol ben dan?” Mollenvanger: “Waarom niet?” Nys-Fan: “Jij doet anders ook raar.” Mollenvanger: “Ik ben heel blij dat Rubmol de executie vorige keer afkocht, maar €4000,- is wel heel veel geld. Rubmol: “Tsja, ik gun het jullie nu eenmaal.” Molcrazy: “Niet is wat het lijkt in dit spel. Maar vanaf nu weer focus op het spel, we gaan naar de locatie van de volgende opdracht!”

12u00
De kandidaten zijn per jeep op weg. Ze rijden middenin de woestijn. De flesjes water vinden gretig aftrek. Nys-Fan, die achter de chauffeur zit, trekt het even niet. “Het is zo warm!” Hij trekt z’n shirt uit. Mollenvanger, die naast hem zit, zet zijn zonnebril op tegen de felle zon, zonder kan hij niet in zijn molboekje lezen. Rubmol, die naast de chauffeur zit, laat het gaan en probeert nog wat uit te rusten, terwijl LdHmolletje, die achter hem zit een pak ijs in z’n nek legt om af te koelen.

12u20
De kandidaten zijn gearriveerd op het Losail Internationl Circuit. Daisy: “Kandidaten, welkom. Op dit circuit wordt jaarlijks de openingsrace van de Moto GP gehouden. De motoren zijn er nog niet, maar wij gaan ook een rondje op dit circuit rijden. Ik wil graag dat jullie je in groepjes van twee splitsen.” De volgende verdeling komt tot stand.
Team 1: Nys-Fan en LdHmolletje
Team 2: Rubmol en Mollenvanger

Daisy: “Oké. Jullie gaan zoals gezegd een rondje op dit circuit rijden. Maar niet met een auto, en ook niet met een motor. Molcrazy, kom maar tevoorschijn!” Molcrazy rijdt het circuit op, op een … tandem! Daisy: “Jullie gaan straks als duo op de tandem en moeten een rondje rijden. Simpel, zou je denken, ware het niet de voorste kandidaat geblinddoekt wordt. Hij moet dus volledig vertrouwen op de kandidaat achter hem. Onderweg hebben wij 10 punten op het circuit gemarkeerd waar jullie als duo overheen moeten rijden. Als beide duo’s over een bepaalt punt rijden, komt er €300,- in de pot. Elk punt dat door beide duo’s gemist wordt, kost de pot €300,-. Al je een punt eenmaal voorbij bent, mag je niet meer terug.”

“In het gunstigste geval winnen jullie straks €3000,-. Maar goed, de Mol bevindt zich onder jullie en gezien de verloop van het spel tot nu toe is alles mogelijk, dus ik wens jullie veel succes! O ja, voor het duo wat de snelste tijd neerzet is er nog een extra beloning.” Rubmol en Mollenvanger worden door Molcrazy meegenomen, zij mogen niet zien wat LdHmolletje en Nys-Fan doen.

Nys-Fan en LdHmolletje zijn er snel uit qua verdeling. Nys-Fan wordt geblinddoekt en stapt voorop de tandem, terwijl LdHmolletje achterop plaatsneemt. Molcrazy: “Mannen, veel succes. Klaar voor de start?” Daisy blaast op de toeter en het duo sprint er vandoor. Nys-Fan: “Geef jij aan als ik moet remmen?” LdHmolletje: “Ja!” Het duo heeft duidelijk z’n zinnen gezet op de beloning.

LdHmolletje: “Rustig aan, we gaan hier met de bocht mee naar rechts. Nys-Fan remt iets af, maar gaat toch met een dusdanige snelheid de bocht in, dat het duo pardoes het eerste geldpunt mist. LdHmolletje: “Geeft niks, doorrijden!” Het duo rijdt door. LdHmolletje: “Rustig remmen, zo dadelijk een scherpe bocht linksaf.” Nys-Fan haalt zijn voeten van de trappers, waardoor LdHmolletje bijna zijn evenwicht verliest. Ze blijven nog net overeind. LdHmolletje: “Dat moet je niet doen!” Nys-Fan: “Sorry.” In bijna stilstand gaan ze door de bocht. LdHmolletje: “O, iets naar rechts, hier is een geldpunt.” Ze rijden over het geldpunt heen. Daarna gaat het gas er weer op. LdHmolletje stuurt Nys-Fan goed richting de punten en de snelheid wordt behouden. Zonder problemen rijdt het duo over geldpunt 3, 4, 5 en 6.

In een flauwe bocht naar links ligt het volgende geldpunt. Door de hoge snelheid komen Nys-Fan en LdHmolletje echter vanaf de verkeerde kant de bocht uit. LdHmolletje: “Bijsturen!” Nys-Fan geeft een ruk aan het stuur, maar ze missen het geldpunt en belanden in het gras. Gelukkig blijven ze overeind en LdHmolletje navigeert Nys-Fan weer het circuit op. Geldpunt 8 en 9 worden wel geraakt. Nys-Fan: “Volgens mij zijn we goed bezig!” LdHmolletje weet even niets uit te brengen, hij zit aardig stuk.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2012, 11:48:32 door Molcrazy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #58 Gepost op: 11-03-2012, 21:13:39 »
LdHmolletje: “Scherpe bocht naar rechts, en daarna recht uit naar de finish!” Eenmaal door de bocht geeft Nys-Fan weer vol gas. LdHmolletje: “Niet zo snel, ik kan niet meer!” Nys-Fan: “Maar ik wil een snelle tijd!” Door het gekibbel missen ze pardoes het laatste geldpunt, maar ze komen wel heelhuids over de finish. Daisy vlagt het duo af. Daisy: “Dat was een spectaculaire rit. Jullie hebben 7 geldpunten geraakt. Als het andere duo die straks ook raakt, gaat er €2100,- de pot in. Maar als het andere duo de punten mist die jullie ook gemist hebben, kan er ook zomaar €900,- uit de pot verdwijnen. We zullen zien hoe Rubmol en Mollenvanger het doen!”

Rubmol heeft inmiddels voorop de tandem plaatsgenomen, met blinddoek en al. Rubmol: “Het is best donker. Ik zie niks.”  Mollenvanger: “Ik zeg precies wanneer je moet sturen, het gaat helemaal goed komen.” Daisy blaast weer op de toeter. Ook dit tweetal geeft aardig gas. Mollenvanger: “Nu iets rustiger, want we naderen de bocht. Langzaam naar rechts, rechts, ja heel goed!” Rubmol gaat als een ware professional door de eerste bocht.” Mollenvanger: “Iets naar links, dan gaan we over een geldpunt!” Het duo rijdt zonder problemen over het eerste geldpunt en ook het tweede geldpunt worden zonder problemen gepasseerd. Rubmol: “Gaat goed!” Mollenvanger: “Zeker!”

Het duo rijdt op een recht stuk. Rubmol trapt flink door. Mollenvanger: “Ik zie een derde geldpunt liggen. Je moet iets bijsturen naar rechts, anders rijden we er langs! Rubmol stuurt iets naar rechts. Ze zijn er bijna als plotseling Rubmol een zwieper met het stuur naar links maakt! Mollenvanger verliest bijna zijn evenwicht: “Wat doe je nou!” Rubmol: “Ik doe niks, jij beweegt.” Mollenvanger: “Ik deed helemaal niks. Volg jij nou mijn instructies maar.” Helaas wordt het 3e punt gemist en ook het 4e punt missen ze door hun gekibbel.

Rubmol begint moe te worden. Mollenvanger: “Doorfietsen! Ik wil die beloning!” Rubmol: “Ik ook, maar dit is echt zwaarder dan ik dacht.” Mollenvanger: “Bijsturen, iets naar links. Rubmol stuurt wat bij naar links.” Mollenvanger: “Nog verder.” Rubmol: “Ik ruik gras, volgens mij rijden we bijna in het gras.” Mollenvanger: “Niet waar, bijsturen.” Maar Rubmol doet niks en ook het 5e geldpunt wordt gemist. Gelukkig wordt het 6e geldpunt wel geraakt. Mollenvanger: “Yes! En nu door!”

In de bocht waar LdHmolletje en Nys-Fan bijna onderuit gingen, hebben Rubmol en Mollenvanger ook alle moeite om overeind te blijven. Ze staan bijna stil. Rubmol slingert van links naar rechts over het circuit en mist zo het 7e punt. Het 8e en 9e worden wel geraakt. Mollenvanger: “Laatste bocht voor de finish! Rechtsaf.” Rubmol stuurt naar rechts. Mollenvanger: “En nu het gas erop!” Het duo geeft nog één keer flink gas voor een goede tijd. Pardoes rijden ze het laatste geldpunt voorbij. Ze worden afgevlagd door Daisy. Rubmol is blij als hij zijn blinddoek af mag doen. Rubmol: “Dit was best eng.”

Molcrazy: “Kandidaten. Het is tijd om te kijken hoeveel geld jullie hebben gewonnen … of verloren.
Punt 1: gemist door team 1, geraakt door team 2. GEEN GELD
Punt 2: geraakt door team 1, geraakt door team 2. €300,- in de pot.
Punt 3: geraakt door team 1, gemist door team 2. GEEN GELD
Punt 4: geraakt door team 1, gemist door team 2. GEEN GELD
Punt 5: geraakt door team 1, gemist door team 2. GEEN GELD
Punt 6: geraakt door team 1, geraakt door team 2. €300,- in de pot.
Punt 7: gemist door team 1, gemist door team 2.€300,- uit de pot.
Punt 8: geraakt door team 1, geraakt door team 2. €300,- in de pot.
Punt 9: geraakt door team 1, geraakt door team 2. €300,- in de pot.
Punt 10: gemist door team 1, gemist door team 2.€300,- uit de pot.

Molcrazy: “Met veel pijn en moeite hebben jullie uiteindelijk €600,- bij elkaar gefietst. De pot stijgt naar €9300,-.” Molcrazy overhandigt Rubmol het geld. Daisy: “En dan hebben we nog de extra beloning. Laten we de tijden er eens bijhalen. Nys-Fan en LdHmolletje, jullie deden er 6 minuten en 58 seconden over. Mollenvanger en Rubmol, jullie deden er een stuk langer over, 8 minuten en 21 seconden. De beloning gaat daarmee naar team 1!” Nys-Fan en LdHmolletje lachen, terwijl zij hun zoveelste flesje water achterover slaan. Daisy haalt de beloning tevoorschijn … 3 jokers! Rubmol: “Zo! Da’s nog eens een prijs zo vlak voor de finale.” LdHmolletje: “Wel verdiend. We hebben de meeste geldpunten geraakt en we hadden de snelste tijd.” Nys-Fan: “Hoe gaan we dit verdelen. We willen natuurlijk allebei 3 jokers, maar dat zal niet gaan.” LdHmolletje: “Wat mij betreft krijg jij 2 jokers, want jij hebt blind gefietst. Dat is knap.” Nys-Fan: “Weet je het zeker?” LdHmolletje: “Ja zeker, neem nou maar, voor ik me bedenk.” Een beduusde Nys-Fan neemt de twee jokers in ontvangst. Zo makkelijk heeft hij nog nooit jokers verdiend.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2012, 21:14:08 »
19u00
De rest van de dag heeft de groep uit kunnen rusten. Rubmol is, ondanks dat het buiten ook al warm is, de sauna van het hotel ingedoken. LdHmolletje is met een pak ijs in zijn hotelkamer gaan zitten en besluit zijn molboekje eens flink bij te werken. Mollenvanger en Nys-Fan zitten bij het zwembad en bespreken onder het genot van een heerlijke cocktail de laatste opdracht. Nys-Fan: “Wat ging er mis bij jullie?” Mollenvanger: “Ik snap er niets van. We begonnen heel goed, maar opeens begon Rubmol van links naar rechts te slingeren en we reden het ene na het andere geldpunt voorbij. Maar wat ik nog vreemder vond is dat LdHmolletje jou zomaar twee jokers gaf.” Nys-Fan: “Misschien heeft ie ze niet nodig.” Mollenvanger: “Misschien.”

De kandidaten worden verwacht in de lobby van het hotel. Rubmol en LdHmolletje komen elkaar tegen in de lift. Rubmol: “Bijgekomen?” LdHmolletje: “Ja heerlijk. Ik moest wel even nadenken over vanmiddag. Wat waren jullie aan het klooien.” Rubmol: “Mollenvanger was zo vaag. Dan moest ik weer naar links, dan weer gas geven, maar we kwam niet vooruit. Volgens mij heeft hij express tegen gewerkt. Maar ik kan maar geen hoogte krijgen van Nys-Fan. Jij?” LdHmolletje: “Nee. Hij is wel een einzelgänger. Ik moest heb flink corrigeren op de fiets vandaag, we zijn bijna 3 keer omgevallen.” De lift stopt en ze ontmoeten Daisy en Molcrazy in de lobby. Daisy: “Kandidaten, wij willen graag één voor één met jullie even over het spel praten.”

Daisy:”Nys-Fan, als enige Belg dit spel ingegaan, en de laatste 4 gehaald. Tevreden?” Nys-Fan: “Zeker. Het spel voorloopt volgens plan. Ik heb een hele strategie uitgedokterd en tot nu toe heeft het me tot hier gebracht. Nu wil ik ook de finale halen.” Daisy: “Hoe schat je je kansen in?” Nys-Fan: “Ik kan niet in de hoofden van de andere kandidaten kijken, maar ik voel me zeker. Daarnaast, 2 jokers in de voorlaatste test zijn wel erg fijn. De tests zijn best pittig.”

Molcrazy: “Mollenvanger, volgens mij ben jij een tevreden man?” Mollenvanger: “Ik ben erg blij met het verloop van het spel tot nu toe. Natuurlijk had ik liever gezien dat er wat meer geld in de pot zat, maar ik ben er nog, dat kan niet iedereen zeggen.” Molcrazy: “Wat is je hoogtepunt tot nu toe?” Mollenvanger: “Het parachute springen in het maïsveld was wel heel gaaf. Jammer dat de opdracht mislukte.”

Daisy: “LdHmolletje, nog nooit zover gekomen als nu. Hoe voelt dat?” LdHmolletje: “Goed, maar er is nog één horde te nemen. Ik ben pas tevreden als ik in de finale sta. Ik wil het hele spel uitspelen.” LdHmolletje: “Wat is jou dieptepunt tot nu toe?” LdHmolletje: “Dat er zomaar €8000,- uit de pot verdween. Dat was wel heel pijnlijk. En het feit dat de Mol er maar een deel schuld aan heeft, maakt het extra pijnlijk. We zijn allemaal voor de jokers gegaan. Logisch, maar €8000,- is een hoop geld.”

Molcrazy: “Rubmol, had je van te voren gedacht zover te komen?” Rubmol: “Gedacht nee, gehoopt ja. Meedoen aan dit avontuur is al geweldig, maar je wil natuurlijk zo ver mogelijk komen. En het liefst die pot winnen.” Molcrazy: “Maar vreemd genoeg besloot je wel de rest een vrijstelling te gunnen ten koste van diezelfde pot?” Rubmol: “Ja. Ik was met geluk aan een vrijstelling gekomen, en ik gunde hen datzelfde geluk.”

De kandidaten duiken vroeg hun bed in, terwijl Daisy en Molcrazy de dag doornemen. Daisy: “Wat een vreemde dag weer. Wat jij? Molcrazy” Molcrazy heeft echter wat anders aan zijn hoofd, hij lijkt wel of hij bevangen is door de hitte. Molcrazy: “Mijn vingers staan in de fik, mijn hoofd staat in de fik, ik heb het warm.” Daisy overhandigd hem een glas ijskoud water. De Belgische presentator besteld nog een grote ijscoupe. Daisy: “Je moet wel afkoelen, want op de volgende locatie is het ook zeker niet koud.” Molcrazy: “Ik weet het.” Aan het einde van de avond gaat het gelukkig weer beter met Molcrazy.

Dag 23

09u00
De volgende dag stijgt het vliegtuig op het 3 kandidaten, 2 presentatoren en 1 Mol. Molcrazy is weer helemaal de oude. Voor vertrek probeerde hij de hostess op Doha airport te versieren, waardoor het vliegtuig bijna met vertraging vetrok. Daisy heeft maar besloten het te laten zitten en zich in te lezen in de volgende bestemming. Mollenvanger heeft ondertussen LdHmolletje apart genomen. Het gesprek gaat over Nys-Fan. LdHmolletje: “Het blijft een vreemde vogel. Hij trekt zich van niemand wat aan.” Mollenvanger: “Zou een goede eigenschap voor de Mol zijn.” Mollenvanger gaat weer apart zitten en pent wat in zijn molboekje. Het gesprek ging hem niet alleen om Nys-Fan. Het feit dat LdHmolletje Nys-Fan zomaar twee jokers gunde zit hem dwars. Nys-Fan en Rubmol is het gesprek tussen de twee Hagenezen opgevallen. Rubmol: “Zouden ze samen spannen?” Nys-Fan: “Omdat ze uit Den Haag komen? Ach, ze doen maar. Uiteindelijk kan er maar één winnen.”