Auteur Topic: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken  (gelezen 25770 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #140 Gepost op: 14-06-2012, 16:20:30 »
Tja, er moet gewoon alles op de aanval worden gezet. Laat 'gewoon' Van Persie en Huntelaar vanaf het begin al spelen, en haal Afellay er in ieder geval uit (of Robben, die laat ook niet al te veel zien). Hopelijk durft Van Marwijk eens wat minder conservatief te gaan spelen... Aan de kwaliteiten van de Nederlandse spelers ligt het zeker niet, die is bovengemiddeld; het lukt alleen Van Marwijk niet om er op dit moment een team van te maken. Terwijl het hem 2 jaar geleden wel lukte om van 11 ego's een behoorlijk goed team te maken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #141 Gepost op: 14-06-2012, 16:27:23 »
Ik denk eigenlijk dat Nederland nog door kan gaan hoor. Ik vind het niet een superonrealistisch scenario dat Duitsland wint van Denemarken en wij met 2 doelpunten van Portugal winnen ( vond de verdediging van Portugal waardeloos de afgelopen 2 wedstrijden ).

Ben ik het mee eens.

Denen gaan Rommedahl en vermoedeling Zimling missen - dus normaliter zou Duitsland over ze heen moeten walsen. Natuurlijk, Duitsland zal wel wat spelers sparen - maar evenzo, die ik dat wel gebeuren. Je hoeft er maar eentje meer te scoren dan de tegenstander. Heeft Cruyff vast weleens gezegd.

Twee keer scoren tegen Portugal.. Mja het scoren gaat niet altijd even goed - maar de kansen zijn er. Als onze aanval ineens wat meer vorm vindt dan zou dat zeker binnen de mogelijkheden horen.
Zou me alleen niet verbazen als Portugal vrij diep gaat zitten en misschien gewoon voor de 0-0 gaat proberen. In welk geval het weleens zeer lastig kan gaan worden om er 2 in te prikken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #142 Gepost op: 14-06-2012, 16:30:47 »
Ik blijf ook positief en denk (hoop) dat Duitsland zijn sportieve plicht zal gaan doen, en dat Nederland met meerdere doelpunten verschil gaat winnen. Alleen spreken de statistieken tegen... Nederland heel al een jaar of 20 niet van Portugal kunnen winnen namelijk...

Overigens, Duitsland zal zeker niet al zijn spelers laten rusten omdat het er ook zelf nog uit kan vliegen, indien Denemarken met meer dan 1 treffer wint (en zelfs 1-0 of 2-1) en Poertugal wint van Nederland, dan is Duitsland eruit...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #143 Gepost op: 14-06-2012, 16:35:00 »
Overigens, Duitsland zal zeker niet al zijn spelers laten rusten omdat het er ook zelf nog uit kan vliegen, indien Denemarken met meer dan 1 treffer wint (en zelfs 1-0 of 2-1) en Poertugal wint van Nederland, dan is Duitsland eruit...

Dat scenario vind ik ook nog wel ok :P
You'll never walk alone

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #144 Gepost op: 14-06-2012, 18:12:35 »
Wat mij betreft mogen ze naar huis. Wat hebben ze daar nog te zoeken...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #145 Gepost op: 14-06-2012, 18:15:50 »
heb je wel eens op Oekraïne vrouwengegoogled dan blijf je niet thuis ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #146 Gepost op: 14-06-2012, 20:46:31 »
Van Bommel had na afloop van de wedstrijd wel gelijk: Nederland speelde niet slecht, want ze speelden ZEER slecht :P

De wedstrijd van zondag kan best een leuke pot worden, aangezien ook Portugal MOET winnen om verder te gaan. Maar het wordt vast 2-0 voor Portugal dan welteverstaan
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #147 Gepost op: 14-06-2012, 22:40:50 »
De laatste keer dat we van Portugal wonnen was met 1-0 in 1991. Daarna hebben " we"  8 keer van ze verloren.
Dus de verwachting van nu, met dit elftal, ineens met 2 of meer doelpunten verschil winnen, staat daarmee wel op wat gespannen voet.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #148 Gepost op: 14-06-2012, 23:29:26 »
Toeval.






Ja, dat is eens een korte post voor mijn doen ;)

Overigens is het sindsdien 3x gelijkspel en 5x verloren. Niet dat dat het relevanter maakt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #149 Gepost op: 14-06-2012, 23:48:49 »
Overigens is het sindsdien 3x gelijkspel en 5x verloren. Niet dat dat het relevanter maakt.
Oké, ik geef toe: niet 8 keer verloren.
maar wel 6 keer, en 2 keer gelijkspel.

En als ik lieg, lieg ik in commissie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voetbalinterlands_Nederland_-_Portugal
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #150 Gepost op: 15-06-2012, 11:26:04 »
Ik heb veel woord- en beeldgrappen voorbij zien komen de laatste dagen, maar deze kende ik nog niet:

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #151 Gepost op: 16-06-2012, 00:13:31 »
Maar na 2004 en 2006 hebben we nog een appeltje te schillen met de Portugezen. Hun sterspeler Christiano Ronaldo is niet in vorm en de goals die ze tegenkregen waren allemaal na een voorzet ingekopte goal. Ik mag overigens hopen dat het niet weer zo'n ordinaire schoppartij wordt als in 2006 (al zag ik daar de humor wel van in).

Maar goed ik denk dat de Duitsers wel van de Denen winnen, en ik geloof nog in het wonder van Charkiv. Met deze opstelling:

           Stekelenburg
Boulahrouz Heitinga Mathijsen Willems
           De jong   Sneijder
Narsingh     Van Persie     Robben
              Huntelaar

Waarom Boulahrouz: die schopt ronaldo of nani (die van positie wisselen wel even een paar keer, en van der wiel speelt gewoon niet goed)

Waarom Narsingh: Veel Snelheid, heeft Dost topscoorder gemaakt met zn assistst en gewoon Robben lekker op links

Waarom van Persie achter Huntelaar? omdat hij daar gewoon beter rendeert in dit systeem, dat zag je aan zijn goal tegen Duitsland.

Sneijder als controleur, kan dan lekker een lange bal geven zoals alleen hij dat kan, om Huntelaar te lanceren. (van bommel is te sloom, en van der vaart niet goed in vorm)

Evt. Zou ook Kuyt of Snijder op rechts kunnen, met schaars of dan toch van Bommel als controleur.

Ben ik de enige die nog in het wonder van Charkiv gelooft? Of zijn er meer mensen die de hoop nog niet hebben opgegeven dat we alsnog doorgaan?     

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #152 Gepost op: 16-06-2012, 00:23:32 »
Ik geloof er ook in Mollenvanger en wil precies dezelfde opstelling als jij zien

alleen zou ik vlaar erinzetten ipv Heitinga. Heitinga heeft toch wel gefaald 2 wedstrijden. Alhoewel Mathijasen ook niet best was
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #153 Gepost op: 16-06-2012, 00:27:35 »
Ik geloof er niet echt in en ook op je opstelling heb ik wel wat aan te merken.

Stekelenburg kan blijven staan.

Willems is niet goed genoeg voor dit niveau die mag er dus uit. Daar zou ik Boulahrouz neerzetten. Van der Wiel kan blijven staan.
Narsingh kan dit niveau ook nog niet aan denk ik. Geen ervaring dus daar wil ik Kuyt. Werkt hard, zet altijd door en is gewoon een hele goede voetballer.
En ik hou Bommel erin in plaats van De Jong. Iets minder domme overtredingen.

::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #154 Gepost op: 16-06-2012, 00:38:03 »
Ik weet niet of ik zou spelen met Huntelaar. Huntelaar heeft nog nooit tegen een grote ploeg gescoord. Topscorer bij Oranje dankzij een paar doelpunten bij San Marino. Topscorer in Duitsland zonder te scoren tegen Bayern en Dortmund. En ook in Nederland scoorde hij niet/nauwelijks tegen de topclubs. Tenzij een wedstrijd al lang en breed gespeeld was ofzo. Kortom Huntelaar gaat die doelpunten niet maken tegen Portugal...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #155 Gepost op: 16-06-2012, 00:38:23 »
Begrijp me niet verkeerd. Ik acht de kans groter dat we eruit liggen dan doorgaan. Over vdwiel en willems kun je gelijk hebben. De jong vind ik juist minder domme overtredingen maken dan van bommel. Narsingh geeft allemaal goede voorzettwn die huntelaar wel kan hendelen. Maar Kuyt zou een goede optie zijn omdat de back van pprtugal ( contrao ) veel opkomt
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #156 Gepost op: 16-06-2012, 00:40:21 »
Ik weet niet of ik zou spelen met Huntelaar. Huntelaar heeft nog nooit tegen een grote ploeg gescoord. Topscorer bij Oranje dankzij een paar doelpunten bij San Marino. Topscorer in Duitsland zonder te scoren tegen Bayern en Dortmund. En ook in Nederland scoorde hij niet/nauwelijks tegen de topclubs. Tenzij een wedstrijd al lang en breed gespeeld was ofzo. Kortom Huntelaar gaat die doelpunten niet maken tegen Portugal...
Mee eens dat hij veel tegen de kleintjes heeft gescoord, en ook niet scoorde tegen Bayern en Dortmund, maar Huntelaar speelt nu niet vanaf het begin, hij wordt er maar steeds ingebracht als het eigenlijk te laat is. Zet hem vanaf minuut 1 erin met de juiste spelers en met hun juiste benen op de flanken en dan moet het kunnen lukken. (al had hij die kans tegen Denemarken na die fantastische bal van Sneijder wel mogen maken)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #157 Gepost op: 16-06-2012, 00:44:46 »
Ik heb Willems in mijn opstelling gezet omdat hij fysiek en met zijn snelheid nog veel kan compenseren. Tegen de Denen bleef hij nog aardig overeind maar tegen de Duitsers werd hij inderdaad overlopen en voorbijgespeeld. Boularouz heeft veel ervaring, maar weinig op links gespeeld toch? Dan zou ik hem juist op rechts zetten waar hij meer ervaring heeft ter vervanging van van der Wiel die gewoon niet in vorm is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #158 Gepost op: 16-06-2012, 01:00:06 »
Nani is en snel en balvaardig dat wordt echt niets met Willems. Alleen het lichaam van Boula is al voldoende om die Nani af te stoppen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [EK voetbal] Poule B Nederland, Duitsland, Portugal, Denemarken
« Reactie #159 Gepost op: 16-06-2012, 09:55:26 »
Zou Kuyt en vd Wiel op rechts zetten.

Kuyt omdat hij dat veld met alle plezier 50x over rent, wellicht na bv 60 minuten met Narsingh wisselen.
vd Wiel is wellicht niet de perfecte verdediger - maar Kuyt kan wellicht wat helpen en Ronaldo is sowieso uit vorm dus is niet de grote dreiging die hij zou kunnen zijn. Daarnaast heeft Ronaldo een prettig groot ego, zodat hij niet echt meeverdedigd - en zodat vd Wiel de kans heeft om soms mee op te komen. Of hij dat ook aandurft is een tweede.

Qua middenveld... ja.. misschien toch vd Vaart. Vind De Jong veel te verdedigend, wat niet echt bij de wedstrijd gaat passen. Wellicht is 1 controleur, v Bommel, met de wat creatievere vd Vaart ervoor de betere optie. Maarja, dat is wel eerder geprobeerd.
Denk desalniettemin dat ze er ditmaal mee weg kunnen komen. Controleur minder geeft minder bescherming voor verdediging - maar als ik Portugal was zou ik de eerste helft diep gaan zitten, solide verdedigen en counter-kansen afwachten. Vervolgens in de rust, afh van de stand bij Dtl-Den herevalueren. Dus denk niet dat er eerste helft uitzonderlijk veel druk is te verwachten, zodat er plaats is voor een controleur minder.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.