Auteur Topic: [Warper] Mloesje  (gelezen 20621 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #40 Gepost op: 24-05-2012, 19:41:00 »
Hier zie je dus duidelijk de vrouwelijke architect die aan het werk is geweest ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #41 Gepost op: 29-05-2012, 16:23:22 »
Deze zuil is wel heel mooi gemaakt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #42 Gepost op: 29-05-2012, 18:28:49 »
Dank je wel.  :D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #43 Gepost op: 30-05-2012, 19:57:30 »
Hier volgt het bijzondere verhaal van Harmonia




Toen Jupiter voor de zoveelste keer een andere vrouw had verleid was Juno het zat. Ze begon een relatie met Apollo. Zoals dat gaat bij goden ging deze verhouding al snel weer voorbij. Maar uit deze verhouding werd er wel een dochter geboren. Zij kreeg de mooie naam Harmonia. Aangezien de vader van Harmonia de beschermheer van de schone kunsten was en haar moeder de godin van het huwelijk werden er natuurlijk grote dingen verwacht van de kleine Harmonia.
Ze groeide op tot een bijzonder meisje voor wie rechtvaardigheid heel belangrijk was. Dit werd naar mate ze ouder werd steeds belangrijker voor Harmonia.
Op een dag was Harmonia het geruzie tussen de overige goden meer dan zat en ze besloot weg te lopen en onder de mensen te gaan wonen. Ze liep de hele dag door en toen de avond viel, wilde ze een slaapplek zoeken. Toen ze het dichtstbijzijnde dorp in liep, zag ze een enorm kasteel. Het deed haar een beetje denken aan haar eigen huis, daarom besloot ze aan te kloppen. Meteen begonnen er allemaal honden te blaffen. Harmonia, die een ontzettend beschermde opvoeding had genoten, schrok zich rot. De deur werd opengedaan en ze werd door twee honden besprongen.
"Wat moet dat!" riep de bewoner van het huis.
"Goedenavond. Ik heb de hele dag gelopen en nu ben ik op zoek naar een slaapplaats."
"En wat heb ik daarmee te maken? Maak dat je wegkomt, of ik stuur de honden op je af!"
Deze honden hadden intussen allang Harmonia's enkels te pakken, dus veel viel er niet meer te sturen voor de man. Maar Harmonia was natuurlijk wel een godin, dus ze zorgde ervoor dat de honden in slaap vielen en ging er toen snel vandoor. Harmonia was woedend. Hoe durfde die man een onschuldig meisje die onderdak nodig had zo onbeschoft te behandelen. Hubris zouden de Grieken het noemen. Overmoed. En overmoed wordt altijd gestraft. Harmonia zorgde ervoor dat deze man zijn straf niet zou ontlopen. De man verloor zijn baan als advocaat, hij verloor zijn geld, zijn huis, zijn gezin, zijn honden. En uiteindelijk toen hij uit pure armoede wat eten wilde stelen, werd hij opgepakt en in het colloseum geworpen, voor de leeuwen.
Harmonia kwam aan bij een tweede huis. Dit was een normaal huis. Niks bijzonders eigenlijk. Weer klopte Harmonia aan. Nadat ze een tijd gewacht had, deed er een man open.
"Wat wilt u?" vroeg de man
"Ik heb de hele dag gelopen en nu ben ik op zoek naar een slaapplaats," antwoordde Harmonia
"Je kunt in de schuur slapen," zei de man "als je maar zorgt dat je morgenvroeg weg bent.
"Dank u wel meneer" zei Harmonia, maar de man had de deur al dichtgegooid.
Harmonia ging op zoek naar de schuur. Het was er koud en er liepen overal ratten. Harmonia mocht dan een godin zijn, maar ze hield absoluut niet van ratten. Ze besloot dan ook nog even door te lopen.De man van het huis leefde zijn verdere leven zoals hij altijd geleefd had. Hij kreeg nooit promotie, maar was toch ook niet ongelukkig.
Uiteindelijk kwam ze aan bij een armoedig hutje. Het was het laatste huisje wat er nog bewoond uitzag in de wijde omtrek. Harmonia besloot dus toch maar aan te bellen. Een heel oud mannetje deed al snel open.
"Waar kan ik u mee helpen?"
"Goedenavond, ik ben al de hele dag aan het lopen en ik zou zo graag een slaapplaats hebben."
"Kom toch binnen meisje. Het is zo koud en je zult wel moe zijn en honger hebben."
Harmonia knikte dankbaar en stapte binnen. De man en zijn vrouw regelden een prima maaltijd voor het meisje. Hun hele voorraad, die ze opgespaard hadden voor de winter, kwam op tafel. Het meisje mocht slapen in het bed van het echtpaar, terwijl zij zelf genoegen namen met een plek op de grond. En de volgende dag voordat het meisje vertrok, kreeg ze nog een heel brood mee.Harmonia wist dat ze nu zelf waarschijnlijk niet veel meer zouden hebben. Maar ze zorgde er toch voor dat het echtpaar beloond werd. De man kreeg snel promotie op zijn werk. Hij begon geld als water te verdienen en kon een prachtig huis kopen (het huis dat eerder aan de gierige man behoorde, die Harmonia een slaapplek had geweigerd).
Dit verhaal illustreert het sterke rechtvaardigheidsgevoel van Harmonia. Ook toen ze weer terug was bij de andere goden bleef ze zich inzetten van Harmonie en rechtvaardigheid.

Harmonia's attributen zijn:
- een weegschaal waarop ze goede daden tegen slechte daden afweegt
- klaver, waarmee ze geluk schenkt aan een ieder die het verdient.

Haar favoriete dier is de eenhoorn. Een mysterieus wezen dat velen bekoort vanwege zijn schoonheid, maar die ook bijzondere sterke krachten bezit.


Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #44 Gepost op: 30-05-2012, 21:48:00 »
Heb je dat plaatje zelf gemaakt Mloesje?

Volgende keer wordt de opdracht vast iets met: 'schrijf een zo lang mogelijk verhaal erbij'  ;)
...maar soms even niet :)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #45 Gepost op: 30-05-2012, 21:48:52 »
oh die kan ik winnen ::).

Leuk gedaan mloesje ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #46 Gepost op: 30-05-2012, 22:51:11 »
Leuk verhaal jammer dat ze geen zwavelstokjes had ;D, maar lekker kort en bondig beschreven ;)

Ik zal Harmonia aanbidden hoor ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #47 Gepost op: 10-06-2012, 12:17:03 »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #48 Gepost op: 10-06-2012, 13:20:58 »
Deze is mooi ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #49 Gepost op: 30-06-2012, 16:22:59 »
De kleuren van mijn wapen representeren de twee landen die ik als ridder verdedig.

Het boek betekent uiteraard dat ik graag lees. Het paard omdat ik veel en graag reis. De hond betekent dat ik loyaal ben en trouw en het schild staat ervoor dat ik nooit zelf de aanval zoek, maar mezelf alleen verdedig tegen vijanden. Ik ben een erg pacifistische ridder.  ::jaja::


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #50 Gepost op: 2-07-2012, 15:26:52 »
Zeer creatief! Alleen, welke landen verdedig jij? (Nederland lijkt mij wel het ene, maar welke is het andere?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #51 Gepost op: 2-07-2012, 15:30:16 »
Roemenië?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #52 Gepost op: 2-07-2012, 19:01:19 »
 ::jaja:: Alleen zit die verkeerd om.  ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #53 Gepost op: 2-07-2012, 19:02:35 »
dat zijn dan minpunten ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #54 Gepost op: 2-07-2012, 19:31:56 »
Fijn dat je het erbij zegt, ik heb mijn lijstje ook nog niet verstuurd. Notitie to self: D*N komt onderaan.  ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #55 Gepost op: 2-07-2012, 19:51:02 »
wat ben ik toch weer eerlijk ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #56 Gepost op: 3-07-2012, 10:28:01 »
Roemenië?
Och, dat had ik natuurlijk moeten weten... :P
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #57 Gepost op: 3-07-2012, 19:13:44 »
Ja, waarschijnlijk raakte je in de war, omdat ik de kleuren in spiegelbeeld heb gedaan.  :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #58 Gepost op: 4-07-2012, 10:43:09 »
Maar een mooi wapenschild blijft het zeker! ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Warper] Mloesje
« Reactie #59 Gepost op: 4-07-2012, 17:47:38 »
Jammer Mloesje, je was een super kandidaat ::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human