Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 419510 keer)

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #60 Gepost op: 11-06-2003, 20:08:48 »
Tip voor de vakantie: Val McDermid met de boeken reeks over Kate Brannigan. Heb zelf de omnibus met daarin 'Doodslag, valstrik en klopjacht'.
Sowieso zijn alle boeken die ik van Val McDermit gelezen heb goed. De boeken die ik noemde zijn echte detective boeken. Een prive detective moet vanalles uitzoeken. Ze zijn naast spannend ook erg humoristisch (op een iets subtielere manier) en van die combinatie hou ik wel.
De andere boeken die ik gelezen heb (o.a. Vogelman) zijn superspannend, maar gaan ook best wel ver qua geweld en dergelijk (ze gaan over seroemoordenaars). Daar moet je van houden, maar ik vind ze subliem.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #61 Gepost op: 11-06-2003, 20:22:30 »
Ik lees meestal in bad (dan zijn er geen pc's in de buurt en ook de televisie staat te ver weg  ;D)

Net gelezen: Lord of the Rings trilogie en 'Hand in Hand' (over een verslaggever die mee mag met de harde kern van Feyenoord vlak voorafgaand aan de veldslag in Beverwijk en de tragische dood van Carlo Picornie), 'Wacht maar tot ik dood ben' en 'Anna', de artistieke en persoonlijke biografieën van Annie M.G.

Nu aan het lezen: '7 years in Tibet' en 'In het spoor van de archeologie' van Agatha Christie (die getrouwd was met een archeoloog en veel en lang in Syrië is geweest en daar een boek over schreef om van het gezeur van haar deftige kennissen af te zijn).

Op de verlanglijst: te veel om op te noemen maar Discworld is er zeker bij!








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #62 Gepost op: 11-06-2003, 22:44:06 »
Ben aan het lezen: Fellowship of the Ring in 't Engels dus... van Tolkien (duh) en ben ook nog ander boek aan het lezen: de spelbrekers... weet niet van welke schrijver ::)

Heb de slechte gewoonte om nogal eens boeken door elkaar te lezen... Heb ook echt geen tijd haast om te lezen tegenwoordig :-\ Nouja, bijna vakantie... :)

Ik ben aan 't wachten op de laatste 2 delen van de serie over een guerillagroep in Nieuw-Zeeland van John Marsden. Is echt zo'n mooie serie!! En ga misschien binnenkort ook nog de Golf van Ontzetting lezen van Tom Clancey, heb laatst de film gezien dusja... :)







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #63 Gepost op: 12-06-2003, 15:03:06 »
Het spijt me zeer,  maar alle boekverslagen vlak achter mij, heb ik een ontzettende walging gekregen van alles wat gepaard gaat met het woord 'literatuur'.  Echt waar, school verpetst de literatuurzieltjes die in een elk van ons schuilt.
Ja idd, dit heb ik dus ook min of meer. Zal wellicht niet bij iedereen zo gebeuren, voor iemand anders werkt het mss positief maarja, ik vind lezen nu dus niet echt meer leuk. Tsja Ovide idd, je zou boeken moeten kiezen die je leuk vindt, maar als je nog 2 weken hebt tot het volgende verslag neem je het eerste het beste boek maar mee uit de bieb hoor ::).
Tegenwoordig heb ik mijn pasje maar aan mijn broer gegeven, die had dr geen maar gebruikte toch altijd al die van mij, en ik gebruik hem helemaal niet meer... kben wel blij dat ik Harry Potter net ontdekt had voor ik genoeg kreeg van lezen ;D want die vond ik fantastisch.
De meeste boeken van Thea Beckman trouwens ook! Idd de trilogieën over Thule en die van Geef me de ruimte, allebei erg mooi.

Debbie, De verborgen geschiedenis ben ik ooit aan begonnen maar heb ik toen niet uitgelezen, maar ik vind het idd eigenlijk nog steeds wel een must om ooit te lezen ::) want het gaat tenslotte over studenten Grieks... dusse... ;D

Pimwiz, Discworld, daar hebben vrienden van mij het altijd over... kheb er nog nooit iets van gelezen maar ik weet onderhand al aardig waar het over gaat!

Ovide en Idefix, ik heb Das Parfum ook gelezen, maar dan wel voor Duits, dus wel in het Duits ook he ;), maar ik vond hem verschrikkelijk... zo ontzettend negatief allemaal, geen greintje vrolijkheid of liefde bij die hoofdpersoon... blegh. Dat vind ik in het algemeen zo jammer aan al die volwassenenboeken, dat het een en al ellende is, en daar hou ik dus echt niet van...








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #64 Gepost op: 12-06-2003, 21:20:54 »
Citaat
Ovide en Idefix, ik heb Das Parfum ook gelezen, maar dan wel voor Duits, dus wel in het Duits ook he , maar ik vond hem verschrikkelijk... zo ontzettend negatief allemaal, geen greintje vrolijkheid of liefde bij die hoofdpersoon... blegh. Dat vind ik in het algemeen zo jammer aan al die volwassenenboeken, dat het een en al ellende is, en daar hou ik dus echt niet van...

Ik heb em ook in het Duits gelezen. Ik vond hem echt heel mooi. Tuurlijk, het is geen vrolijk boek, maar ik kon het niet meer neerleggen, toen ik er eenmaal in begonnen was. Heb het zelfs later nog eens gelezen in het Duits.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #65 Gepost op: 12-06-2003, 21:38:11 »
Voor de vakantie moet ik nog wat nieuwe boeken kopen. Tips zijn welkom.
Tips: 'Speelbal' : Stephen Fry; alles van William Sutcliffe; 'De verborgen geschiedenis: Tarrt; 'De correcties': Frantzen; 'Platform: midden in de wereld'(Houellebecq); 'Het leukste jaar uit de geschiedenis van de mensheid (Giphart); alles van Nick Hornby; een heel weird boek is ook 'Het kaartenhuis (Danielewski); alles van Douglas Coupland, Brett Easton Ellis en Joost Zwagerman.
Oh ja, 'Het parfum' is van Patrick Süsskind mocht het je interesseren.  ;)







« Laatst bewerkt op: 12-06-2003, 21:41:42 door ambijans »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #66 Gepost op: 12-06-2003, 21:45:51 »
Da stimmt ja!
Bedankt voor de tips. Ik ga morgen nog even bij mn ouders in de boekenkast snuffelen, daar staan ook nog wat boeken die ik niet gelezen heb.
Leuk dat je nog eens wat post trouwens! :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #67 Gepost op: 12-06-2003, 21:49:36 »
Ja, ik zit bijna altijd op E-Café, te vinden via dit linkje: http://belgonet.be/e-cafe (lekker spammen, mag misschien niet maar doe het toch ff).  ;D
Daar zitten wat 'oude' bekenden die ook hier komen...







« Laatst bewerkt op: 12-06-2003, 22:00:20 door ambijans »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #68 Gepost op: 13-06-2003, 18:34:20 »
Debbie, De verborgen geschiedenis ben ik ooit aan begonnen maar heb ik toen niet uitgelezen, maar ik vind het idd eigenlijk nog steeds wel een must om ooit te lezen ::) want het gaat tenslotte over studenten Grieks... dusse... ;D

hé je hebt vakantie , begin eraan !!  ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #69 Gepost op: 13-06-2003, 21:08:59 »
Morgen ga ik absoluut "Can you keep a secret" van Sophie Kinsella kopen.

Geen hoogstaande literatuur, maar heerlijk op de bank hangen en meelachen met vrouwenavonturen!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #70 Gepost op: 14-06-2003, 14:18:53 »
net uit: Stormvloed - Clive Cussler en de rode kamer - Nicci French
nu aan t lezen: de dodenwake (pet sematary) - Stephen King







er was eens......

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #71 Gepost op: 14-06-2003, 17:45:26 »
Vandaag gekocht:

Can you keep a secret - Sophie Kinsella

Verborgen Stemmen - Xinran
Levensverhalen van vrouwen in China tijdens en na de Culturele Revolutie.









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:de bilbliotheek
« Reactie #72 Gepost op: 16-06-2003, 15:45:28 »
ik ben vantweekend (moest 'm van mezelf eigenlijk bewaren voor in de vakantie, maar ik had niks meer) begonnen in The shelters of stone van Jean Auel. misschien beter bekend als Een vuurplaats in steen, de laatste van de serie van De Aardkinderen.

Kon 'm al gelijk niet neerleggen gisteravond, dus veel te laat gaan slapen. Daar pluk ik nou de zure vruchten van. (zo lamlendig als de pest) :-[







we're back :(

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:de bilbliotheek
« Reactie #73 Gepost op: 17-06-2003, 19:58:11 »
heb net twee boeken gekocht van Marianne Fredrikson.. de nachtwandelaar en elisabeths dochter (vond die laatste wel leuk omdat mijn moeder elisabeth heet) deze verhalen spelen zich af in zweden.. erg leuks als je daar ooit geweest bent..  (of heb ik dit nou al een keer gezegd hier ???)







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #74 Gepost op: 17-06-2003, 21:10:11 »
hé je hebt vakantie , begin eraan !!  ;)
haha is waar... weet je wat, ik neem m wel mee naar Frankrijk... als ik eraan denk... :-\ ::)








Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #75 Gepost op: 18-06-2003, 18:24:02 »
aanrader: de lachaanval - tjibbe veldkamp

heeft ook een site: www.struikelkapstok.nl

ben nu aan t lezen in deel 1 van de triologie ''Het gouden kompas''








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #76 Gepost op: 19-06-2003, 15:34:03 »
ben nu aan t lezen in deel 1 van de triologie ''Het gouden kompas''
Ooww die is mooj!! :) Ik had deel 1 voor mn verjaardag gekregen, had poosje daarna gelijk deel 2 en 3 gelezen en gekocht! Echt aan te raden!







« Laatst bewerkt op: 19-06-2003, 15:34:35 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:de bilbliotheek
« Reactie #77 Gepost op: 19-06-2003, 17:41:54 »
Lezen??  ??? ??? ??? ??? ???

Kan je dat eten??? :) ;)

Oftewel, ik lees noooooooooooooooooooooit, voor m'n eindexamen moest ik in totaal 16 boeken gelezen, volgens mij ben ik niet verder gekomen dan 3 bladzijden!! ;D ;D ;D







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:de bilbliotheek
« Reactie #78 Gepost op: 19-06-2003, 20:21:31 »
Ik heb net het boek de dag naar morgen van Alan Folsom gelezen. Erg spannend boek met een onverwacht eind ;D







Toch bedankt!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:de bilbliotheek
« Reactie #79 Gepost op: 19-06-2003, 20:31:40 »
Mogen studieboeken ook...

Ik heb vandaag voor de 5e keer deze week uit:

Henry Mintzberg - Organisatiestructuren  :-\







Life's a riddle, keep answering the questions...