Auteur Topic: De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story  (gelezen 11645 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #40 Gepost op: 7-08-2003, 20:14:56 »
Daan: "Beste kandidaten. We zitten nu in Reykjavik, vlak bij de Benelux. Slechts 1 opdracht nog, dan zit het spel erop. De pot staat nu op €39.400,=. Daar kan weer wat bijkomen. Hoeveel, bepalen jullie helemaal zelf. Er kan zelfs nog een hoop afgaan. Jullie krijgen allemaal nog 1 individuele opdracht. Ik heb hier 3 tickets in mijn handen naar 3 verschillende bestemmingen. Jullie trekken allemaal 1 envelop." De kandidaten trekken 1 envelop. Chriz: "Ik heb een ticket naar Amsterdam." Groenenman: "Op mijn ticket staat Wenen." Ville: "En op de mijne staat Parijs." Annemieke: "Ok้, Groenenman, jij reist samen met Daan af naar Wenen, Ville gaat met mij mee naar Parijs en Chriz, op Schiphol staat iemand van de CMC je op te wachten. Veel succes aan iedereen met zijn opdracht."

Opdracht 22: Wie is ... de zwakste schakel!
Chriz komt op Schiphol aan. Daar staat niemand minder dan Angela Groothuizen op hem te wachten! Angela: "Beste Chriz. Van harte gefeliciteerd met het halen van de finale. Je kan vandaag nog wat extra geld aan de pot toevoegen. Jij gaat zometeen meedoen aan een televisiequiz. Niet zomaar een quiz, de zwakste schakel met Chazia! Hoe zijn onze regels. De hoeveelheid geld dat op de bank staat op het moment dat je eruit vliegt, komt in de pot. Het aantal keer dat je volgens de statistieken de sterkste schakel met levert €500,= extra op, het aantal keren dat je echter de zwakste schakel bent volgens de statistieken bent, kost de pot €500,=. Begrepen. Nou veel succes in Hilversum!"

Chriz neemt plaats achter een desk. Doordat z'n naam met een C begint en zijn tegenkandidaten geen naam die met een A of B begint, mag hij direct beginnen. Z'n eerste vraag is een simpele. Chazia: "Chriz! Ik koop een dozijn eieren. Ik laat er 3 stuk vallen. Hoeveel heb ik er over?" Chriz: "9." Chazia: "Correct!" Na de eerste ronde staat €770,= op de bank. Chriz is echter niet de sterkste schakel, maar de zwakste is ze ook niet. Ook de 2e ronde loopt voorspoedig, maar extra geld levert het weer niet op. In de 3e ronde gaat het echter minder, Chriz heeft maar 1 vraag juist en is volgens de statistieken de zwakste schakel. Maar gelukkig mag ie blijven en wordt iemand anders eruit gestemd. Maar in de 4e ronde is het eindstation bereikt. Chriz is weliswaar volgens de statistieken niet de zwakste schakel, maar toch wordt ie weggestemd. Angela: "Helaas, het spel was voor jou wel erg vroeg afgelopen, na 4 ronden al. Op dat moment stond er €1350,= op de bank. Doordat je 1x de zwakste schakel was gaat er €500,=. Het totaal bedrag dat je verdiend hebt is daardoor €850,=! Niet slecht, een mooi bedrag. Chriz, voor jou zit het spel erop. Ik heb hier voor jou een ticket naar Berlijn waar de finale gespeeld gaat worden. Daar hoor je ook wat de rest gedaan heeft. Ik wens je ontzettend veel succes aldaar!" Chriz: "Heel erg bedankt!"

Opdracht 23: Wat konden ze ook alweer, het is zo lang geleden...
Groenenman is ondertussen in Wenen gearriveerd. Daan: "Beste Groenenman. Nog heel even en het spel zit erop. Je kan echter de pot nog spekken met wat extra eurotjes. We krijgen net te horen dat Chriz €850,= heeft verdiend bij het TV-spel de zwakste schakel. Dat kan beter. Wat ga je doen? Nou ja, eigenlijk niks. 4 anderen gaan wat voor je doen. Kom maar tevoorschijn jongens!" Elmar, Annuh, Floortje en Intikker verschijnen ten tonele. Daan: "Het lijkt een beetje op een spel wat we eerder gedaan hebben, in Canada. Alle 4 gaan een sport beoefenen tegen een willekeurige inwoner uit Wenen. We hebben 4 mensen van de straat geplukt. Het zijn Ingrid, Torsten, Marcel en Martina. We hebben fietsen, zwemmen, midgetgolf en karten. Jij mag inzetten wie denkt wat gaat winnen. Je hebt een budget van €7500,=. Wint de ex-CMC kandidaat, komt jou ingezette bedrag bij de pot, wint ้้n van onze Oostenrijkse vrienden, gaat het bedrag eruit. We gaan allereerst naar het kartcentrum. Je kunt tijdens de autorit nadenken wie je gaat inzetten."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #41 Gepost op: 7-08-2003, 20:16:03 »
De kandidaten komen bij kartcentrum aan. Daan: "Groenenman, wat is het geworden." Groenenman: "Ik kan me nog wel herrineren dat Intikker goed kan racen, hij mag voor de CMCers gaan racen. Ik denk dat Marcel hier niet zo goed in is." Daan: "Ok้. Intikker en Marcel mogen eerst een halfuurtje oefenen. Dan gaan ze een kwartiertje racen, wie de snelste rondetijd weet te rijden wint. Maar Groenenman, wat ga je van die €7500,= inzetten op Intikker." Groenenman: "Ik heb wel vertrouwen in Intikker, ik zet €3000,= in." Daan: "Een gewaagde keuze. Veel succes Intikker!" Groenenmans keuze blijkt een goede. Intikker is veel sneller op de karts dan Marcel. Zijn snelste ronde is maarliefst 3,5 seconde sneller op een klein kartbaantje. De eerste €3000,= is binnen. Vervolgens reizen de kandidaten af naar het zwembad. Groenenman acht Annuh daar wel toe in staat en kiest uit de Oostenrijkers Ingrid. Van de overige €4500,= zet hij €1750,= in. Ook Annuh is beter dan haar Oostenrijkse tegenstrever. Opnieuw geld voor de pot, het verdiende geld is nu €4750,=. Vervolgens gaan ze fietsen. Groenenman zet Elmar in en €1375,=. Zijn tegenstrever is Torsten. Helaas voor Groenenman gaat het dit keer mis. Elmar wordt op de laatste meters geklopt. Er verdwijnt €1375,= uit de pot. De laatste €1375,= wordt op Floortje ingezet. Zij gaat midgetgolfen tegen Martina. Floortje begint goed met een hole-in-one op het eerste baantje, maar loopt daarna achter de feiten aan. Martin blijkt een gedreven mannetje en klopt Floortje op z'n sloffen. Ook die €1375,= verdwijnt aan de horizon. Daan: "Ok้ Groenenman, het begon goed. Intikker en Annuh leverden je €4750,= op. LC en Elmar kostten je echter weer €2750,=. Echter je wint hierdoor alsnog €2000,=! Van harte gefeliciteerd. Hier heb je een ticket naar Berlijn. Daar wordt de finale gespeeld. Ik wens je heel veel succes met de laatste test." Groenenman: "Bedankt!"

Opdracht 24: Waar ken ik dit toch van?
Ville is ook op haar plaats van bestemming gearriveerd, namelijk Parijs. Annemieke: "Beste Ville. We zijn in Parijs, de plaats waar het allemaal enkele weken geleden begonnen. We startten met 11 kandidaten. Alleen jij, Chriz en Groenenman zijn nog over. 8 zijn er naar huis. Van de mannen zijn dat Intikker, Elmar, LC en giorgio. Van de dames moestten Annuh, Maapie, Floortje en Juultjuh het veld ruimen. En laten wij nou net de helft van deze mensen hebben uitgenodigd. Kom maar tevoorschijn!" Maapie, LC, giorgio en Juultjuh verschijnen ten tonele. Annemieke: "We staan hier op de Champs Elysees. Hier moestten jullie ooit heen tijdens de eerste opdracht. We begonnen in een straatje, vlakbij de Eiffeltoren. Maar waar was dat ook alweer. Ville, je hebt 1,5 uur de tijd om op de plaats van bestemming te kopen. We hebben hier een blinde kaart als hulpmiddel. Op die kaart staan 4 stippen. Op die plaatsen wordt ้้n van deze ex-kandidaten geposteerd. Per post die je passeert verdien je €500,=, haal je de finish ook nog eens verdien je €2000,= extra. Elke post die je niet aan doet, de finish is ook een post, kost je het bedrag wat je daar kan verdienen, zorgt ervoor dat het bedrag uit de pot gaat. Het is dus heel simpel. Ik wens je veel succes met je laatste opdracht. O ja, eenmaal bij de finish kan je niet meer terug. Succes!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #42 Gepost op: 7-08-2003, 20:19:36 »
Ville gaat op pad met de blinde kaart. Maar ze heeft alleen geen idee hoe ze hem moet houden. Ze loopt even binnen bij een souvenier winkel, die helpen haar op weg. Ze besluit zich eerst te orrienteren op de kaart. Uiteindelijk besluit ze eerst de stippen te gaan zoeken. Ze weet wel ongeveer waar de finishplaats moet zijn. Als ze echter het straatje induikt waar ze denk de eerste kandidaat te vinden ziet ze niemand. Uiteindelijk besluit ze een straatje terug te gaan. Dat blijkt een goede keuze want daar staat Maapie! De eerste €500,= is binnen! De kleine straatjes blijken echter niet echt het teirrein van Ville. Na wat opzwervingen komt ze weer op de hoofdweg uit. Ze besluit maar een andere stip te gaan zoeken. Dat heeft succes. Binnen de korste keren staat giorgio voor haar neus! Dan maar gokken en terug lopen. Dit keer heeft ze meer geluk, na wat vragen en zuchten vind ze uiteindelijk Juultjuh! Er is al €1500,= binnen. Maar in deze situatie schiet ze niks op. Ze moet nog 2 posten en zolang ze daar niet lang is, gaat er weer €2500,= uit, en komt ze op een salo van -€1000,=! De zoektocht naar de laatste kandidaat, namelijk Little_creep blijkt een lastige. LC blijkt nergens te vinden. Met nog 20 minuten op de klok besluit Ville maar naar de finishplaats te gaan, want beter iets dan niets. De finishplaats levert immers €2000,= op. Maar Ville heeft een inschattingsfout gemaakt. Het blijkt een stuk verder dan ze dacht. Ruim 10 minuten na de afgesproken tijd komt ze bij de finishplaats aangeholt. Doodop. Annemieke: "Gelukkig, je bent er nog. Je hebt Maapie, giorgio en Juultjuh gevonden. Dat is +€1500,=. Echter LC vond je niet en je was te laat op de finish plaats, dat is -€2500,=, dat maakt samen -€1000,=. Helaas. Maar ... Groenenman en Chriz hebben wel geld verdiend, namelijk €2850,=. Jullie saldo van jullie opdrachten is de €1850,=! Dat komt er nog bij. Het eindbedrag is nu €41.250,=, een geweldig mooi bedrag, zeker als je bedenkt dat jullie op v้้l lager gestaan hebben. Hier is je laatste vliegticket, naar Berlijn. Daar vind de finale plaats. Heel veel succes met de test en ik zie je in Berlijn." Ville: "Dankjewel!"

----
In Berlijn...
Daan: "Beste kandidaten. Het spel is gespeeld. Na weken zwoegen en zweten in de kou van Finland en de hitte van de woestijn, hebben jullie de eindstreep bereikt. Hier houdt het spel op. Samen met Annemieke heb ik jullie vele opdrachten gegeven. Het was van bungeejumpen tot rally-racen en van zwemmen tot bowlen, etc. Echter, aan alles komt een eind, zo ook deze CMC reis. Jullie hebben nog 1 test te maken. Degene die deze het beste maakt gaat met de pot aan de haal. En daarin zit geen misselijk bedrag: maarliefst €41.250,=!" Annemieke: "Dit bedrag is voor de winnaar. De verliezer gaat dan weliswaar met lege handen naar huis. Maar is zeker een prachtige ervaring rijker! En de mol, tsja ... ach, laten we daar nog niet over spreken. Eerst nog de test. Die zal bepalen wie de winnaar wordt. Jullie mogen eerst nog jullie even voorbereiden. Dan mogen jullie aan de slag. En dan zullen wel wel eens zien, wie die mol is. Nog even vol houden. Dan ontmaskeren we die bedrieger. Veel succes allemaal!" Ville, Groenenman en Chriz schudden elkaar de hand. Vanaf nu zijn ze rivalen. ษ้n van hen zal straks €41.250,= rijker zijn. Eentje, gaat met niks naar huis, en een 3e heeft wekenlang de boel belazerd. Maar voor we dat bekend maken.................

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #43 Gepost op: 10-08-2003, 11:06:43 »
Daan: "Beste kandidaten. Het spel is gespeeld. Over enkele ogenblikken weten we wie de winnaar is, wie de verliezer is, en wie de mol is. Maar eerst wil ik, en natuurlijk ook Annemieke, jullie 3 ontzettend bedanken. Jullie hebben het spel geweldig gespeeld. ษ้n van jullie had echter een andere missie. Het wordt langzamerhand eens tijd om te bekijken wie het spel heeft gewonnen. Annemieke, aan jou de eer om de computer te bedienen...." En toen ging het beeld op zwart...

Zaterdag 9 augustus 2003: Op een geheime locatie in onze hoofdstad...
Gisteren, op zaterdag 9 augustus 2003 kwamen alle CMCII kandidaten nog 1x bijeen om na te praten over de Compuart Mol Competitie, waaraan zijn deelnamen. Allereerst spraken wij alle afvallers, alle deelnemers die voor de finalen naar huis moesten:
* Annuh: Tsja, het is enorm balen dat ik zo vlak voor de finale ben afgevallen. Maar ik blijf bij mijn keuze: Groenenman is de mol. In het begin dacht ik dat LC het was, en toen hij wegging, ben ik even op Maapie overgestapt. Maar al gauw kwam ik erachter dat Groenenman het wel moest zijn. Ik denk alleen dat Ville en Chriz meer over hem wisten dan ik. Tsja, zo is het leven.
* Maapie: Het kwam voor mij wel een beetje als een verrassing dat ik weg moest. Ik ben namelijk nogal zeker van mijn zaak: Ville is de mol. Misschien wist de rest meer dan ik. Maar misschien zit ik wel helemaal fout hoor...
* Intikker: Toen ik op TV zag dat Annuh vlak voor de finale de CMC moest verlaten, viel ik toch wel steil achterover van verbazing: Ik wist namelijk zeker dat zij de mol was. Nu snap ik ook waarom ik voortijdig naar huis moest. Wie het nu is? Ik twijfel een beetje, maar ik ga toch maar voor Groenenman. Ik heb het altijd wel een vreemd mannetje gevonden...
* Floortje: Ik denk dat Groenenman de mol is. Ik heb zo mijn redenen. Vlak voor mijn vertrek dacht ik nog aan Ville, maar die speelde het soms iets te eerlijk.
* Elmar: Chriz moet de mol wel zijn. Ik ben er van overtuigd, vanaf dag 1. Dat hij in de finale zit is gewoon geen toeval. Ik weet het zeker...
* Little_creep: Ik verdacht Floortje en Maapie een beetje, maar ja die zijn er net als mij dus voortijdig uitgevlogen. Ik denk dat de mol het fantastisch heeft gedaan. Hij of zij heeft mij in ieder geval om de tuin geleidt. Petje af hoor!
* Giorgio: Ik dacht echt dat Little_creep de mol was, maar tsja, vlak na mij ging hij ook. Ik zat dus verkeerd. Ik twijfel tussen Groenenman en Ville, maar ja, Chriz zou het ook heel goed kunnen zijn. Ik ben benieuwd.
* Juultjuh: Natuurlijk erg balen, als eerste afvaller. Ik had op Little_creep gestemd, hij deed zo vreemd....

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #44 Gepost op: 10-08-2003, 11:07:24 »
Dan komen de 3 finalisten binnen: Ville, Groenenman en Chriz. Het 3-tal krijgt een applaus van de andere 3 en gaat zitten. Annemieke: "Ok้, eerst een vraagje? Groenenman, ben jij de mol?" Groenenman: "Nee Annemieke, ik ben niet de mol." Annemieke: "Chriz, ben jij de mol?" Chriz: "Hahah, nee hoor, ik ben de mol niet." Annemieke: "Ville, ben jij dan de mol." Ville: "Nee hoor, ik ben niet de mol." Annemieke: "Nou, we schieten hier niet echt veel mee op. Zullen we dan maar naar de ontkoping kijken...?"

Daan: "Ok้ Annemieke, aan jou de eer om de computer te bedienen." Annemieke: "Dank je Daan, nou jongens en meid, het is zover, de laatste, o zo belangrijke test. Wie wil er eerst." Allen steken hun hand in de lucht. Annemieke: "Dat wordt dus kiezen. Chriz? ROOD! Arme Chriz, helaas jij bent de verliezer van het spel geworden! Wie nu? Ville? GROEN! Ville van harte gefeliciteerd, jij bent de winnaar van de CMCII! En terecht ook, want jij zat als eerste op de juiste mol. En wie zou dat toch zijn, h่ Groenenman?!" Groenenman: "Ja, ik ben de mol!" Daan: "Groenenman, je hebt het de afgelopen weken geweldig gedaan. Mijn complimenten." Groenenman: "Dank je, het was leuk, maar ook zeer vermoeiend. Ik ben blij dat het erop zit!"

Terug is de studio. De meeste kandidaten zijn niet verbaasd, maar Elmar moest toch bijna worden opgevangen, hij viel bijna om van verbazing. Groenenman: "Sorry Elmar." Elmar: "Mijn hemel, heb ik er al die tijd naastgezeten." Daan: "Tsja, niets is wat het lijkt in de Compuart Mol Competitie. Zullen we maar gauw gaan kijken was Groenenman heeft uitgespookt allen afleveringen?"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #45 Gepost op: 10-08-2003, 11:07:52 »
Aflevering 1
Groenenman: "Nou, hier zijn we dan in Valencia. De eerste aflevering zit erop. Het gaat volgens mij wel goed. Ik was erg zenuwachtig in het begin. Keek ik niet teveel om me heen in het begin? Met name Chriz keek me nog al vreemd aan. Maar ik heb alles van me afgeschoven en vol op de eerste opdracht gestort. Nou, ik kan je zeggen, ik heb genoten. Ik heb alle aanmeldingen van de deelnemers doorgelezen, maar ik wist niet dat er zulke domoren tussen zaten zeg! Er werd toch duidelijk gezegd: "NIETS IS WAT HET LIJKT IN DE CMC!" Nou ja, de opdracht is in ieder geval mislukt. En ik heb daar zeker aandeel in gehad. Ik heb me ten eerste maar gelijk vol op de auto gestort. Want zeg nou zelf, het goede begin is toch het halve werk? Gelukkig ging Chriz met me mee, dus viel het niet zo op. Ik heb express Annuh in de auto gezet, want ik weet dat ze niet kan autorijden. Vervolgens heb ik mezelf opgeworpen als chauffeur. Ik was best wel bang dat ik door de mand zou vallen toen ik mezelf zo snel opwierp, maar de rest vond het een goede keuze, omdat 'ik me ook al zo goed met het repareren van de wagen bezig hield'. Ik heb natuurlijk expres de hoofdroute genomen, ik wist dat daar files stonden. En verdwalen? Het was nog waar ook! Toen ik de rest op ging halen op het startpunt heb ik ff rustig aangedaan, genieten van Parijs, mooie stad hoor. Dan Valencia. Tsja, ik had wel erg veel gedaan hoor, mag ik ook even uitrusten. Ik heb echt genoten op dat terrasje. Tsja, het zou wel erg lullig zijn als de pot leeg is. Maar tsja, we moeten ook weer niet teveel risico's nemen. Spreiden dan maar jongens? Hahaha!"

Aflevering 2
Groenenman: "Pff, wat is het heet hier in de woestijn. Ik heb me wat afzijdig gehouden deze keer, want ik begon toch wel op te vallen. Maar tsja, niet mollen kan een mol niet. Dus ook in aflevering ben ik, misschien wel erg onopvallend te werk gegaan. Allereerst het bagagespel. Ik wist dat onze bagage op het spel stond. Tsja, ik ben geen domoor, ik wil m'n bagage niet kwijt, dus speel ik dat spel wel. Tsja, die trui van Intikker, die herkent iedereen. Dus heb ik 'm maar aangewezen. Een onmolse, molse actie dus. Toch hebben we daar nog €2000,= gepakt, maar gelukkig mislukte het laserspel. Wel jammer dat ik dat gemist had, want dat had me een erg leuke opdracht geleken. Dan de opdracht tegengestelde belangen. Ik moet je zeggen, dat is een echte rotopdracht, maar o wat heb ik me rotgelachen. Ik heb mezelf ingedeeld in groep 2. Ik vond dat daar de meeste saboteerkansen lagen. En dat bleek ook. Tsja, als intikker zegt, ga 300 meter richting het noorden rechtdoor, laat ik gewoon het woordje noord weg, dan lopen we vanzelf scheef. Alleen wist ik niet dat kamelen zoveel aten. Wat een rotbeesten!"

Aflevering 3
Groenenman: "Simsam, open u! Helaas jongens, zo werkt het echt niet. Ik heb tijdens de busrit echt niet op alle gebouwen gelet, maar of ik nog wat leuke dames kon spotten! Ik heb de meest simpele saboteeractie gedaan: m'n kluis niet vinden. It's a easy as that! Bij het kiezen van de kluis heb ik me afzijdig gehouden. Ik wist dat LC, die erg verdacht was voor de goede kluis ging en Chriz voor de foute. Ik heb me dus maar als medestander van Chriz opgeworpen en dat bleek een goede keuze, want de foute kluis werd geopend. Sorry jongens! Ook wat die hoogtevrees betreft. Ik baal echt dat ik niet heb gesprongen want het leek me zo gaaf! Maar misschien moet ik maar eens gaan solliciteren bij GTST, aangezien ze allemaal in mijn nep-emoties trapten. Geweldig!"

Aflevering 4
Groenenman: "Tsja, bij de executie werd voor het geld gekozen. Ik heb me wel als tegenstander opgeworpen, maar niet desdanig dat het opviel. Helaas werd voor mij de pot verdubbeld en gingen er 2 mensen naar huis die voor mij goede mollen hadden kunnen zijn! Nou ja, dan gaan we maar weer verder saboteren. Tsja, raadsels, lastig hoor. Zeker als je alle antwoorden al weet. Alleen balen dat ik er net voor de finale uitvloog. Maar ik ben Floortje erg dankbaar voor haar actie, zo leek zij het meest verdacht. Tijdens de doolhofopdracht heb ik niet eens gesaboteerd, dat werd al voor mij gedaan. Annuh, bedankt, je liet me recht in de handen van de aanvallers lopen. Tijdens de Dakar rally heb ik me enorm vermaakt. Eerst reed ik lek. Ja echt waar, echt lek! Ik heb lekker rustig aan die band gerepareerd. Toen zag ik Chriz vast staan in het zand. Tsja, wat hij kan, kan ik ook en nog beter zelfs. Uiteindelijk heb ik hem maar uit het zand bevrijd, maar hij was ook te laat."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #46 Gepost op: 10-08-2003, 11:08:45 »
Aflevering 5
Groenenman: "Zweden is een tof land! Jammer dat we niet langer konden blijven. Voor het paintballen heb ik niet gesaboteerd. Het begon wel erg op te vallen dat 99% van al mijn opdrachten mislukten. Ik dacht, ik speel het gewoon als een kandidaat, ik zie wel hoe ver ik kom. Uiteindelijk won ik nog ook. Dan maar bij de volgende opdracht het geld verliezen. Ik heb voor de muziekopdracht gekozen, omdat ik dan invleod op de andere opdracht zou hebben. Maar ja, eigenlijk zijn beiden opdrachten gewoon onuitvoorbaar. Ik heb maar zo hard mogelijk gedrumd in de hoop de rest wakker te houden. De muziekopdracht was bij voorbaad al mislukt."

Aflevering 6
Groenenman: "Koken! Geweldig, ik ben een echte keukenprins: not. Wat ik die dag gedaan heb? Nou ja, ff een kookboek doorgelezen, geleerd hoe ik dingen NIET moet laten aanbranden en voor de rest van het eten van de andere koks geproefd. Ik heb nog geprobeerd wat van te maken voor de jury, volgens mij was het nog best te pruimen ook, maar ja, niet goed genoeg. Dan het bezoek van pa! Hij weet niet dat ik de mol ben, en dat wil ik graag zo laten. Lekker dammen, kan ik wel, maar tsja, door wat 'tacktische blunders' kwam ik net 2 stenen gekocht. Het verbaast me dat sommigen me nu nog niet door hebben. Ik heb zowat alles laten mislukken. Bij de laatste opdracht heb ik me een beetje rustig gehouden. Al was ik wel zo slim Annuh's geld achterover te drukken, zodat die te laat kwam. Haha, sorry Annuh!"

Aflevering 7
Groenenman: "Oef, het eind komt in zicht. Dit was de voorlaatste aflevering. Geweldig, zo'n casino. Ik dacht, ach laat ik eens wat geld winnen, ik ben ook maar een mens. Bij de celproef heb ik bewust de dichte cel gekozen. Ik was moe, en ik wilde de rest eens laten zweten. Toen we de ladder nog nodig houden heb ik daar bewust niet over gerept, dat scheelde wat geld. Tijdens de 1 tegen 1 opdracht koos ik 'per ongeluk' een sterke tegenstander, zodat mijn verlies geen verrassing bleek."

Aflevering 8
Groenenman: "Mijn hemel. Dit was het alweer! Wat heb ik genoten. Ik heb de laatste aflevering effe genoten van de omgeving en de spellen gewoon gespeeld. Ik vond het mooi geweest, mijn taak zat erop. Iedereen heeft me nu door, ik laat ze maar eens uitzoeken hoe hoog ze nog kunnen komen. Boven de 4000 is zeer knap. Hulde aan met name Chriz en Ville, maar ook zeker aan Annuh, Maapie, Intikker, Floortje, Elmar, LC, giorgio en Juultjuh, zij waren ook fantastische kandidaten!"

=========== DE HINTS!!! ===========

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #47 Gepost op: 10-08-2003, 11:09:52 »
Aanwijzing 1: De kleur groen.
Niemand opgevallen hoe vaak de kleur groen terug kwam in de aflevering (en dan heb ik het niet over de executies!)?
* Aflevering 1 >>> De kandidaten mogen op het circuit scheuren in een GROENE Alfa Romeo.
* Aflevering 2 >>> Tijdens het bagagespel kwam een GROEN t-shirt voorbij.
* Aflevering 3 >>> De GROENE kluis tijdens het 'open de kluis' spel.
* Aflevering 4 >>> De GROENE rallywagen van Groenenman zelf.
* Aflevering 6 >>> Intikker wordt weggebracht in een GROENE Audi.
Tsja, en waar zou de kleur groen nou naar verwijzen ;). In aflevering 6 heb ik jullie er zelfs nog op attent gemaakt!

Aanwijzing 2: De mol filmpjes.
Ook in de filmpjes die naar de mol werden gezonden zat een aanwijzing verstopt. Tijdens afl 1 stond er onzichtbaar geschreven: Don't forget to count de mol. Ik heb diverse mensen er vanalles van horen maken, maar dit moest je doen. Schrijf M O L uit dan krijg je 1 3 1 5 1 2. Tel dat dan op (count it), dan krijg je 13. Neem vervolgens van elke aflevering (in afl. 2 zat er geen) het 13e woord, dan krijg je: "Wees verstanding, ga voor Groenenman". Duidelijk kan niet.

Aanwijzing 3: De executie.
Tsja, ook hier kan geen hint ontbreken. Dit doe je ongeveer hetzelfde als bij aanwijzing 2. "Watch this, but nothing is wat it look likes!" Je schrijft mol opnieuw uit, dan krijg je 1 3 1 5 1 2. Maar niets is wat het lijkt, dus draai je het om, dan krijg je 2 1 5 1 3 1. Op deze plaatsen werd Groenenman in de executies van alf. 2 t/m 7 genoemd. P.S. Ik kwam er nog achter dat in ้้n afl. er een fout in zat, dat heb ik nog ge๋dit! Niemand een late edit in een aflevering opgevallen??? Zat een dergelijke hint ook niet in mol online (zie afl. 7)?

Aanwijzing 4: Hoofdletter N.
Tsja, deze hint bleek dan wel weer oplosbaar. Tijdens de aanmelding schreef ik groentjes naam verkeerd, nl. Groeneman. Tot woede van hemzelf, die melde dat het GroeneNman was, met een N dus. ;). In aflevering 4 (... graden draaien en rechtuit ... lopeN .... en nu links .... )en 5 (... houdt het niet alleen bij sneeuwballen gooieN h่ ...) kwamen deze 2 typfoutjes voorbij.

Aanwijzing 5: LETTERLIJK DE MOLS NAAM!
In aflevering 5 kan je letterlijk de naam van de mol vinden. Je pakt van elke alinea van het laatste woord, de laatste letter, dan krijg je:
gedaG
flooR
gO
okE
hebbeN
meE
kandidateN
kaM
hoerA
aaN
Ofwel GROENENMAN!!!!


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #48 Gepost op: 10-08-2003, 11:10:33 »
Aanwijzing 6: He een hint
In aflevering 7 zat ook een leuke hint verstopt, alleen stond er een klein foutje in, ipv 7 stond er ergens 5. Anders had je van de 5 getallen kunnen maken 7-18-15-5-14 of wel (als je het in letters schrijft) G-R-O-E-N! Maar ja, ik kan ook wel eens foutjes maken. (Zo verzond ik ooit een PM die voor Groenenman bedoeld was naar Daan, gelukkig viel er niet uit te halen voor wie hij bedoeld was. OEF!)

Aanwijzing 7: Wat is er zo smering?
En voor de twijfelaars nog een duidelijke hint. Wat er zo smerig was? Ik weet het niet? Vraag het Groenenman, die zij niet voor niets 'H่ bah.'.

=========== LAST BUT NOT LEAST!!! ===========

Dit wil ik jullie ook nog niet onthouden!
* Floortje wist na aflevering 1, 100% zeker dat Little_creep de mol was. Er zou zelfs letterlijk in aflevering 1 staan: LC is mol. Waar dan? Ik zie het niet?
* Ook door Ville werd in de hit 'Hanging by a moment' een hint gezien, omdat Groenenman niet wou springen. Nou en? Annuh toch ook niet?
* Ik dacht in het begin dat Maapie ging winnen. Waarom? Ze schreef in haar dagboek dat ze dacht dat Groenenman de mol was! Maar in werkelijkheid heeft ze nooit op 'm gestemd!
* Arme Elmar. Hij stond na 2 afleveringen gewoon bovenaan! Tsja, als hij zijn lijstje had kunnen inzenden was ie nog wel ff een stukje verder gekomen. Zonde! (Floortje had geluk, die mocht nog 1 ronde meespelen, maar toen was het ook voor haar over.)
* Na aflevering 2 stonden Little_creep en giorgio gelijk! Ik in paniek! Toen heb ik maar beide scores even zwaar laten tellen. Sorry giorgio!
* Over LC gesproken. Na aflevering 3 had hij minder punten dan dat Elmar er in 2 scoorde. Oef!
* Tsja, ik ben maar een mens, ik maak ook wel eens typfouten (ja, de poll was er ook een). Nederlands is nooit m'n beste vak geweest (alhoewel een 6,9 voor m'n eindexamen vond ik errug knap van mezelf, kwam totaal onverwacht).
* Na aflevering 1 en 2 was LC de meest verdachte kandidaat. Giorgio, Juultjuh, Annuh, Floortje en Maapie stemden allen op hem. Maar na aflevering 3 was hij opeens het minst verdacht. Toen was het 1x Elmar en 2x Ville. Sinds dan staat Groenenman bovenaan!
* Chriz heeft, totaan de aflevering waarin Maapie exit ging nooit op Groenenman gestemd. Annuh echter wel? Waarom Annuh dan exit ging. Chriz zette in het begin Groenenman hoger in zijn lijstje dan Annuh, toen zij nog op een andere mol zat. Dat heeft haar de finale gekost, want het verschil tussen hen was 0,5 punten!

DIT WAS DE CMCII. IK HOOP DAT IEDEREEN ER VAN GENOTEN HEEFT. NOG VRAGEN OF OPMERKINGEN. POST THEM HERE. TOT EEN VOLGENDE EDITIE (MET MIJZELF WEL ALS KANDIDAAT).
« Laatst bewerkt op: 2-01-2004, 12:09:40 door Chriz »