Auteur Topic: Foto-wedstrijd. Doe allemaal NIET MEER mee!  (gelezen 18407 keer)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #80 Gepost op: 24-06-2003, 19:11:39 »
{edit: te grote foto verwijderd. - Malcolm}

Had je hem niet gewoon kunnen verkleinen Malcolm?








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #81 Gepost op: 24-06-2003, 19:26:07 »
Mensen,

Dit gebeurt er dus, en daarom had ik die limiet gesteld, als de foto te groot is. Ik ben niet iemand die graag sleutelt aan de criteria, maar die 100 KB blijkt dus veel te groot te zijn, zelfs met een grootte van 50 KB dijt het topic uit tot een onhandelbare grootte. Dat laatste is dus mijn fout, ik dacht dat 100KB de maximale grootte was om dit topic niet onhandelbaar te maken.

Dus neem de tip van PIMWIZ ter harte, en verklein je bijdragen voor alle zekerheid zoveel mogelijk. Ik zeg erbij dat niet de kwaliteit op de eerste plaats staat, maar het originele idee. Vergroten kan bij het beoordelen namelijk alsnog gebeuren. Natuurlijk telt de kwaliteit mee, er moet wel op te herkennen zijn wat je op de foto had willen zetten.

Probeer anders bij het versturen eerst wat er gebeurt met het topic. Blijft het op normale grootte, dan is het formaat OK, pas het anders aan, dan zal dit topic met plezier bekeken worden.







« Laatst bewerkt op: 24-06-2003, 20:09:51 door bodejosm43 »

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #82 Gepost op: 24-06-2003, 22:13:47 »
Had je hem niet gewoon kunnen verkleinen Malcolm?
Ik doe het met alle liefde hoor. Maar ik heb simpelweg geen tijd om alle te grote foto's die op het forum verschijnen te verkleinen.  ::)
Vandaar dat ik jullie vraag het zelf te doen.







« Laatst bewerkt op: 24-06-2003, 22:14:14 door Malcolm »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #83 Gepost op: 24-06-2003, 22:24:58 »
Ik doe het met alle liefde hoor. Maar ik heb simpelweg geen tijd om alle te grote foto's die op het forum verschijnen te verkleinen.  ::)
Vandaar dat ik jullie vraag het zelf te doen.

toch niet? ;)

Ik ben het ermee eens hoor, met paint is het niet zo moeilijk om dat zelf te doen.








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #84 Gepost op: 25-06-2003, 00:36:27 »
Even een paar onduidelijkheden uit de weg helpen mbt afbeeldingen op het Internet.

1) Foto's kun je het beste plaatsen als jpg of jpeg-bestanden. Gif wordt minder mooi (daar kunnen maar 256 kleuren in) en png is in principe ook goed maar wordt vaak al wat groter dan jpg. Plaats in geen geval bestanden met de extensie bmp! (ontvangers van je mails met deze bestanden worden daar doorgaans ook niet vrolijk van) Ook tiff-bestanden zijn niet geschikt voor foto's (wel voor zwart-wit afbeeldingen (DTP en faxen).

2) De bestandsgrootte zegt niet eens zozeer iets over de afmetingen van de foto, maar wordt grotendeels bepaald door het aantal kleuren en het aantal pixels per inch (DPI=dots per inch) in een afbeelding: de meeste afbeeldingen worden opgeslagen als zgn. bitmaps en dat betekent dat voor iedere pixel afzonderlijk de kleurinformatie wordt opgeslagen.
Je kunt je hopelijk voorstellen dat het voor een afbeelding van 10 * 15 cm een boel scheelt of hij met een resolutie van 300 DPI is opgeslagen, of met 72 DPI. Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen; de standaard beeldschermen gaan over het algemeen niet verder dan 96 DPI (en het verschil met 72 DPI is doorgaans nauwelijks zichtbaar). Alle DPI daarboven zijn verspilling van ruimte en kostbare bandbreedte van jezelf en anderen.

3) Het willen plaatsen van een foto van 100K op het web  is schieten met een kanon op een mug. Zorg voor een foto met als breedste/hoogste lengte 480 pixels en 72 DPI (dit is in ieder zichzelf respecterend beeldbewerkingsprogramma te doen), dan wordt het een foto die door iedereen met plezier bekeken wordt, en die we graag hosten. Zo'n foto wordt echt niet groter dan 30k.

4) Vergeet niet dat niet iedereen ADSL of kabel (of een baan) heeft, en dat veel mensen met een 56k6 modem surfen. Voor die mensen is het echt een crime om grote foto's door te moeten worstelen!
En bedenk ook dat je foto's gratis gehost worden en dat onze webruimte ook niet oneindig groot is.

Mocht je nog vragen hebben over dit verhaal, stuur me ff een PM!








Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #85 Gepost op: 25-06-2003, 09:43:04 »
Bedankt pimwiz nou weten de kandi's ook waar ze op moeten letten








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #86 Gepost op: 25-06-2003, 09:55:42 »
en als je echt niet weet hoe je de foto moet verkleinen, wil ik het wel doen... (verkleinsmurf)  ;)








Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #87 Gepost op: 25-06-2003, 09:57:45 »
Cora Bora onze grote leider en verkleinsmurf








Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #88 Gepost op: 25-06-2003, 23:36:03 »
Het is me nu ,met jullie hulp, toch gelukt om mijn foto's te verkleinen.
Hier is de eerste, onder het motto " Met de trein zou je er al zijn", "Met de trein ben je er geweest" of ook "De trein is altijd een(heel klein )beetje reizen" en inderdaad, dat was ook zo op het ogenblik dat ik deze foto nam.
Er hangt een verhaaltje aan, maar dat ga ik jullie besparen.
Ik zou hem willen catalogeren onder de rubriek In/bij een voertuig
En niets lijkt wat het is...

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #89 Gepost op: 25-06-2003, 23:40:58 »
Het is me nu ,met jullie hulp, toch gelukt om mijn foto's te verkleinen.

Zie, samen komen we er wel!   :D








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #90 Gepost op: 25-06-2003, 23:49:01 »
Wisten jullie dat moltrein zuid-afrikaans is en dat het metro betekent?  :)








Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #91 Gepost op: 25-06-2003, 23:50:22 »
En hier is dan mijn tweede bijdrage, zoals eerder reeds vermeld onder de titel

          The sky is the Mollimit
En niets lijkt wat het is...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #92 Gepost op: 26-06-2003, 00:45:34 »
Hier is mijn inzending, ff 3 minuten geklooid met Paint!!! :) ;D

Hoe kan het ook anders hè???  ???

De MOL in Goliath @ Six Flags Holland!!! ;)









« Laatst bewerkt op: 26-06-2003, 00:45:51 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #93 Gepost op: 26-06-2003, 07:00:34 »
Bodejosm43 roept, in tegenstelling tot wat hij van plan was, de foto-commissie op, om even te overleggen. Want ERGENS moet ik toch iets in een onbegrijpelijke taal hebben geschreven ??? ??? ???

Edit: om onduidelijkheden te voorkomen: het was dus eigenlijk niet de bedoeling om met knip- en plakwerk aan de slag te gaan. Dat staat dus in goed Nederlands in dit topic. Dat heb ik juist gezegd om degenen die niet zo creatief zijn met zo'n fotobewerkingsprogramma, evenveel kans te geven als de inzenders die goed thuis zijn in het bewerken van fotomateriaal op de computer.

Toegegeven: het staat er een beetje vaag: maar vrije categorie is in mijn ogen nog steeds niet hetzelfde als knippen of plakken (fotomontage). Het betekent gewoon in goed Nederlands, dat het thema mol iets vrijer kan worden uitgelegd. En zó is het bedoeld, en zó zullen de foto's worden beoordeeld.







« Laatst bewerkt op: 26-06-2003, 17:09:22 door bodejosm43 »

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!
« Reactie #94 Gepost op: 27-06-2003, 19:40:28 »
kleine opmerking: mss kan niet iedereen digitaal foto's nemen of ze op tijd laten ontwikkelen ofzo (of heeft geen scanner) en aangezien ik het wel leuk vond dat baziel en arco die werkjes wilden maken, kun je anders de categorie 'digitaal verwekt' maken? Volgens mij zullen er dan al een hele hoop meer foto's komen ook







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!
« Reactie #95 Gepost op: 27-06-2003, 20:15:24 »
Ja, A&K, ik zit er ook aan te denken om in dit geval dan maar een categorie toe te voegen, maar dat beslis ik dus niet alleen, ook al was de wedstrijd dan mijn idee.

In dat geval maken deze computerwhizzkids (Alle leeftijden toegestaan), dus alleen kans in die categorie, en dan is dat dus mooi opgelost. Als de anderen het er tenminste mee eens zijn. Ik zit namelijk al weken te roepen dat de voorwaarden toch tamelijk duidelijk waren. Je snapt dat iedereen gelijke kansen moet hebben, en dat ik er daarom niet zo enthousiast over ben.

Ook mensen met een spiegelreflex kunnen gewoon meedoen. Ik heb in het gewone foto-topic schitterende opnames gezien, die met een spiegelreflex zijn gemaakt. En vaak is er niet aan te tippen door een digitale opname.

Sterker nog: ook met een wegwerpcamera (ze schijnen er dus al digitaal te zijn, als snap ik het systeem dan niet helemaal), of met een polaroid (ja, dat systeem bestaat ook nog steeds), zijn verrassende resultaten te bereiken.

Dat je even de tijd en gelegenheid moet hebben om je foto's te ontwikkelen, dat ben ik met je eens, maar er is nu nog ruim een maand de tijd.

Een tip: voor de computeraar met een spiegelreflex, maar zonder een scanner in zijn of haar bezit: foto's worden tegenwoordig voor een geringe meerprijs door de vakhandel ook op CDRom gezet. Al moet je zoiets natuurlijk niet alleen voor deze foto-wedstrijd gaan doen.

Zoals ik intikker eerder in dit topic al adviseerde: iedereen heeft wel ergens een familielid, vriend of kennis met een (werkende) scanner. Of zie ik dat nu te optimistisch?








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!
« Reactie #96 Gepost op: 10-07-2003, 15:31:19 »
Voor de wedstrijdliefhebbers: jullie hebben nog tot 1 augustus de tijd om iets leuks in te sturen, dat is dan nog ongeveer 3 weken. Tijd zat om iets leuks te bedenken. Lees het topic er nog maar eens op na, dan weten jullie weer wat de bedoeling is, en waar de foto's aan moeten voldoen. Zorg er dus voor dat je ze op zo laag mogelijke resolutie gaat inscannen, zodat het topic niet wordt "opgeblazen". Groter dan 30 Kb hoeft de foto niet te zijn om goed beoordeeld te kunnen worden.







« Laatst bewerkt op: 11-07-2003, 13:19:06 door bodejosm43 »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!!!!!!!!!
« Reactie #97 Gepost op: 11-07-2003, 12:24:05 »


Om onduidelijkheden te voorkomen: het was dus eigenlijk niet de bedoeling om met knip- en plakwerk aan de slag te gaan

Dat knip- en plakwerk is het enige dat dit topic nog een beetje de moeite waard maakt. Ik stel voor alle andere categorieen te dumpen!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!
« Reactie #98 Gepost op: 11-07-2003, 13:18:24 »
Het ligt er natuurlijk een beetje aan, wie serieus met de thema's aan de slag zijn gegaan, en hoveel inzendingen er in totaal binnenkomen. Als er slechts in 1 categorie (zoals nu dan het geval is) foto's binnenkomen, is er natuurlijk slechts in die ene categorie iets te beoordelen.

Hetgeen uiteraard wel jammer is, want toen ik het topic startte, reageerden best wel veel mensen enthousiast. Hebben ze dat enthousiasme nu laten varen, of wachten ze met inzenden tot het allerlaatste moment?

Wie het weet, mag het zeggen.








Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Foto-wedstrijd. Doe allemaal mee!
« Reactie #99 Gepost op: 11-07-2003, 13:51:16 »
Misschien is een uiterste inzendingsdatum van 1 augustus niet zo gelukkig gekozen. Veel mensen zijn nu natuurlijk op vakantie en dan misschien ook nog wel. Misschien komen er nog wel wat mensen met leuke foto's.

Ik heb van Linda al wat hele mooie vakantiefoto's gezien, alhoewel niet met een mollogo...







Geniet nooit met mate...