Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 398522 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2013, 01:34:06 »
Dat is raar. Maar niet mols. Wat voor een belang heeft de mol er in deze opdracht bij om iemand verkeerd te voorspellen? Behalve dat dan in elk geval één iemand die niet de mol is ook geen vrijstelling heeft.

Daarnaast is Kees zelf ook fout ingeschat.

Wat dat betreft zou het kunnen dat de mol de opdracht heeft om een foute voorspelling te proberen te doen. Immers, dan wordt de kans op het scenario "de mol is de enige zonder vrijstelling" kleiner. Kunnen de kandidaten die goed hebben voorspeld iets lager op het lijstje?
omdat hoe minder vrijstellingen, hoe minder kans op geld ;). Daarom is het juist wel mols dat hij als enige van die groep afwijkt door het antwoord te geven wat niet goed is. Hij wist natuurlijk dat het een stomme strategie was van de groep om die vrijstellingen weg te geven.

Ik begin hem iig wel een beetje te verdenken ::jaja::. ( voor hoever dat kan na 2 opdrachten)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2013, 11:16:09 »
Een hint naar kees, op demuur in de executie stond 84 en kees is geboren in 1982
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2013, 11:17:02 »
En zarayda.

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2013, 11:27:22 »
Kees is mijn mol. Hij was nog een beetje onwennig en gedroeg zich best wel ingetogen en geconcentreerd (vergeleken met zijn normale gedrag bij De Zomer Voorbij etc). Bij de tweede opdracht probeerde hij zijn groep op andere gedachte te brengen (en dus de anderen geen vrijstelling te gunnen), maar dat lukte niet goed en hij wil (nog) niet teveel opvallen.

De mol is zoekende...
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 11:30:39 door Sicey »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2013, 11:32:49 »
Een hint naar kees, op demuur in de executie stond 84 en kees is geboren in 1982

Eeh, wat is dan de hint?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2013, 12:36:21 »
Eeh, wat is dan de hint?  ???

 ::rofl::

Er stond '82 op de muur. Gewoon een typefoutje van JPMOL denk ik.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2013, 13:31:47 »
Ik zit er op te wachten totdat Kees iets in de richting van 'Het is hem' gaat zeggen.
Netzoals Dennis leek te zeggen dat Edo de mol was, maar uiteindelijk was EGO, ik, de mol

In het geval van Kees, wordt "het is hem,  't is 'm wat dus zou aangegeven dat zijn achternaam Mol is.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 13:58:25 door Maarten.b »

Offline poekieshenty

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2013, 11:48:21 »
Voor mijn gevoel is Kees niet de mol.
Ik schrijf hem niet helemaal af, maar met Zarayda gedraagde hij zich onmols (naar mijn mening  ;))

Zarayda vraagt uit het niets aan Kees en Ewout of ze een verbondje willen sluiten.
Naar mijn mening is de reactie van Kees daarop erg onmols.
Hij vraagt echt door aan Zarayda waarom ze een verbondje wil sluiten en zegt dat hij weinig met haar gepraat heeft.

Als ik de mol zou zijn, had ik dat verbondje zeker gesloten, omdat je dan vertrouwen wekt. Hij zei gepraat te hebben met Carolien, Joep en Janine. Als hij dan de mol zou zijn had hij met 5 van de 9 spelers goed contact en zelfs met 2 een vertrouwensband. Hij maakt nog niet echt een duidelijke keuze, wat ik ook zou doen als kandidaat (je wilt niet iedereen zomaar vertrouwen, maar eerst wat informatie opdoen over iedereen). En zoals ik zei, dit is precies wat ik als mol niet zou doen!

Misschien slaat het nergens op, maar zo denk ik erover ;)

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2013, 13:05:30 »
Geen twijfel mogelijk: Kees Tol is "de Mol"!

Een simpele denkoefening levert het bewijs:
De naam 'Kees' wordt in het Nederlands ook wel geschreven als 'Cees'. De letter 'c' is de derde letter van het Latijnse alfabet (en correspondeert dus met het getal 3), terwijl de letter 'e' de vijfde letter is (en dus gelijkstaat aan het getal 5). Wanneer men nu de met de letters 'c', 'e' en 'e' corresponderende getallen bij elkaar optelt, komt men uit op het getal 13; immers: 3 + 5 + 5 = 13. De dertiende letter in het Latijnse alfabet is de 'm'. Wanneer men nu de laatste letter van de voornaam en de eerste letter van de achternaam weghaalt, verkrijgt men: M + Ol = "Mol"!

Ergo: Kees Tol is "de Mol".

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2013, 13:06:36 »
Geen twijfel mogelijk: Kees Tol is "de Mol"!

Een simpele denkoefening levert het bewijs:
De naam 'Kees' wordt in het Nederlands ook wel geschreven als 'Cees'. De letter 'c' is de derde letter van het Latijnse alfabet (en correspondeert dus met het getal 3), terwijl de letter 'e' de vijfde letter is (en dus gelijkstaat aan het getal 5). Wanneer men nu de met de letters 'c', 'e' en 'e' corresponderende getallen bij elkaar optelt, komt men uit op het getal 13; immers: 3 + 5 + 5 = 13. De dertiende letter in het Latijnse alfabet is de 'm'. Wanneer men nu de laatste letter van de voornaam en de eerste letter van de achternaam weghaalt, verkrijgt men: M + Ol = "Mol"!

Ergo: Kees Tol is "de Mol".
Ik denk dat dit (veel) te ver gezocht is...
#teamamaimiljaarde

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2013, 13:08:35 »
Geen twijfel mogelijk: Kees Tol is "de Mol"!

Een simpele denkoefening levert het bewijs:
De naam 'Kees' wordt in het Nederlands ook wel geschreven als 'Cees'. De letter 'c' is de derde letter van het Latijnse alfabet (en correspondeert dus met het getal 3), terwijl de letter 'e' de vijfde letter is (en dus gelijkstaat aan het getal 5). Wanneer men nu de met de letters 'c', 'e' en 'e' corresponderende getallen bij elkaar optelt, komt men uit op het getal 13; immers: 3 + 5 + 5 = 13. De dertiende letter in het Latijnse alfabet is de 'm'. Wanneer men nu de laatste letter van de voornaam en de eerste letter van de achternaam weghaalt, verkrijgt men: M + Ol = "Mol"!

Ergo: Kees Tol is "de Mol".

Vind ik ook vergezocht. En je bent de 'S' van 'Cees' vergeten

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2013, 13:08:50 »
Geen twijfel mogelijk: Kees Tol is "de Mol"!

Een simpele denkoefening levert het bewijs:
De naam 'Kees' wordt in het Nederlands ook wel geschreven als 'Cees'. De letter 'c' is de derde letter van het Latijnse alfabet (en correspondeert dus met het getal 3), terwijl de letter 'e' de vijfde letter is (en dus gelijkstaat aan het getal 5). Wanneer men nu de met de letters 'c', 'e' en 'e' corresponderende getallen bij elkaar optelt, komt men uit op het getal 13; immers: 3 + 5 + 5 = 13. De dertiende letter in het Latijnse alfabet is de 'm'. Wanneer men nu de laatste letter van de voornaam en de eerste letter van de achternaam weghaalt, verkrijgt men: M + Ol = "Mol"!

Ergo: Kees Tol is "de Mol".

Dus kort samengevat: Kees Tol is de Mol omdat Kees Tol Kees Tol heet?  

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2013, 13:11:16 »
Geen twijfel mogelijk: Kees Tol is "de Mol"!

Een simpele denkoefening levert het bewijs:
De naam 'Kees' wordt in het Nederlands ook wel geschreven als 'Cees'. De letter 'c' is de derde letter van het Latijnse alfabet (en correspondeert dus met het getal 3), terwijl de letter 'e' de vijfde letter is (en dus gelijkstaat aan het getal 5). Wanneer men nu de met de letters 'c', 'e' en 'e' corresponderende getallen bij elkaar optelt, komt men uit op het getal 13; immers: 3 + 5 + 5 = 13. De dertiende letter in het Latijnse alfabet is de 'm'. Wanneer men nu de laatste letter van de voornaam en de eerste letter van de achternaam weghaalt, verkrijgt men: M + Ol = "Mol"!

Ergo: Kees Tol is "de Mol".

Dit soort dingen zijn altijd fout. Een mol wordt niet gekozen omdat zijn/haar naam toevallig naar het woord mol valt te herleiden. Een mol wordt gekozen voor het spel, niet vanwege dit soort onzin.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2013, 13:18:36 »
Eh, zou KnevelGraus misschien een grapje maken? ::rofl::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2013, 13:19:33 »
Eh, zou KnevelGraus misschien een grapje maken? ::rofl::

Dat hoop ik maar  ;D

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2013, 14:26:32 »
omdat hoe minder vrijstellingen, hoe minder kans op geld ;). Daarom is het juist wel mols dat hij als enige van die groep afwijkt door het antwoord te geven wat niet goed is. Hij wist natuurlijk dat het een stomme strategie was van de groep om die vrijstellingen weg te geven.

Ik begin hem iig wel een beetje te verdenken ::jaja::. ( voor hoever dat kan na 2 opdrachten)

Omdat hoe minder vrijstellingen, hoe kleiner de kans dat je zelf afvalt bij de test.  ;) Daarom is het juist wel kandidaats dat hij na al vier gegunde vrijstellingen als laatste toch nog van de groep afwijkt. Daarbij wilde hij volgens mij gewoon WRAAK op Ewout, die hem verkeerd had ingeschat!
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #36 Gepost op: 5-01-2013, 18:16:48 »
Omdat hoe minder vrijstellingen, hoe kleiner de kans dat je zelf afvalt bij de test.  ;) Daarom is het juist wel kandidaats dat hij na al vier gegunde vrijstellingen als laatste toch nog van de groep afwijkt. Daarbij wilde hij volgens mij gewoon WRAAK op Ewout, die hem verkeerd had ingeschat!
Oftewel je kan niets zeggen over de mol hier want het kan zowel een molactie als een kandidaatactie zijn ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2013, 18:50:24 »
Nog even de aflevering teruggekeken. Het was duidelijk dat in opdracht 1 'Moroka' vaak gezegd werd. Echter, iedereen behalve Kees zegt ook daadwerkelijk Moroka.  Kees, die in de montage als eerst 'Moroka' zegt, zegt het fout, nl 'mAroka'. Daarna spreken verschillende kandidaten Moroka allemaal goed uit, maar toch blijft de ondertitelng 'Maroka'.Het lijkt me sterk dat dit een onbewuste actie van de productie is in een programma als widm waar alles wordt opgemerkt.

Misschien komen er meer van dit soort kleine foutjes voor ivm Kees. Ik ga iig extra letten op wat en hoe die iets zegt.  ::vergroot::  ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2013, 20:32:35 »
In het extra filmpje van aflevering 1 zegt ook Kees "Moroka" - maar niet in de aflevering, alleen in de biechts. Weet niet of het iets betekent, denk zelf van niet, maar het viel me wel op.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2013, 11:49:11 »
Kees Tol klaar met geloof door opvattingen paus
Showbiz •
     
Kees Tol wil niet langer deel uitmaken van de katholieke kerk. "Want ik heb niets meer met mijn geloof", zegt de Volendammer donderdag in het AD. Tol is niet te spreken over de opvattingen van de paus over homoseksualiteit.

De 30-jarige presentator, onder meer bekend van De Zomer Voorbij en Wie is de Mol?, laat zich zo snel mogelijk ontdopen. "Omdat de paus mijn geaardheid scherp veroordeelt, voel ik me absoluut geen katholiek meer."

Volgens Tol is het alleen nog een kwestie van de juiste formulieren invullen. "Een handtekening zetten en klaar is Kees met de paus, die er bij miljarden volgelingen op blijft hameren dat homoseksualiteit net zo gevaarlijk voor de mensheid is als het wereldwijde milieuprobleem."

De goede vriend van Jan Smit vertelde op zijn 23e dat hij op mannen valt. "En dat was fantastisch", vertelt hij. "Volendam is het beste dorp om uit de kast te komen. Ik ben die week drie keer dronken geworden, omdat iedereen mijn drankjes betaalde."

Ik had nooit verwacht dat hij op mannen viel  ::schaam::
Hij heeft een sterke persoonlijkheid blijkt maar weer.


When life knocks you down, fight back!