Auteur Topic: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren  (gelezen 42965 keer)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2013, 21:56:46 »
De sociale media, zeker nu alles met mobiele telefoons altijd bij de hand is vragen om nieuwe omgangsvormen. Ik heb me aan tafel in een restaurant met een stel jonge 20-ers wel eens enorm geërgerd aan het meer bezig zijn met hun telefoon als met het gezelschap. Maar i heb mijn moeder op vakantie ook voorzichtig duidelijk gemaakt dat als mijn zus haar smst op het moment dat het eten op tafel komt, het niet zo netjes is dan meteen te antwoorden (ze is niet bepaald snel  ;)), temeer omdat we op dat moment aten met de eigenaren van het restaurant, en de vrouw de kokkin is.


Het ligt dus niet aan de leeftijd, maar aan hoe je er mee omgaat.



ps; Bellen enz terwijl je staat af te rekenen is zooooo roken! ik voel me altijd een soort robot als mensen dat aan mijn kassa doen.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2013, 21:58:10 »
 Ik maak mijn aantekeningen altijd met pen en papier, laptop meenemen is een beetje zwaar en gedoe enzo :P
You'll never walk alone

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2013, 21:58:53 »
Ik check altijd t forum op mn ipod. (denk dat meerdere dat hier wel doen). Als iedereen op dat uitje heeft, hoeft dat toch niet XD..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2013, 22:02:13 »
je hebt gelijk maar is dat niet de keuze van die student? Heeft ie zich alleen maar zelf mee als hij niet op let en anderen hèbben er geen last van
En als je dat wel hebt moet je maar helemaal voorin zitten, doe ik ook zo vaak

Nu is dat inderdaad de keuze van de student, maar ik zou er wel voor zijn het gewoon te verbieden. Als docent vond ik het wel behoorlijk irritant als mensen duidelijk iets anders aan het doen waren. Echt, waarom kom je dan überhaupt? Het is gewoon vrij onbeschoft. Vandaag zag ik (als student) een gast de hele tijd stompzinnig lachen terwijl hij naar zijn computer keek. En we waren maar met een groepje van 15, geen aanwezigheidsplicht of wat dan ook. Als ik de docent was geweest, had ik er echt wat van gezegd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2013, 22:04:58 »
Ik maak mijn aantekeningen altijd met pen en papier, laptop meenemen is een beetje zwaar en gedoe enzo :P
Inderdaad, als dat gesjouw.
ps; Bellen enz terwijl je staat af te rekenen is zooooo roken! ik voel me altijd een soort robot als mensen dat aan mijn kassa doen.
En muziek oordopjes in ook? Want daar maak ik me wel eens schuldig aan ::schaam::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2013, 22:06:41 »
@maikemeisje:

Ik heb weleens in een restaurant een stelletje gezien waarvan allebei 2 uur lang niet naar elkaar op keek en met een mobiel bezig was, echt verschrikkelijk

En bellen bij de kassa vind ik ook verschrikkelijk, als mensen dat voor me doen zeg ik er meestal wat van
Als ik wordt gebeld als ik voor de kassa sta hang ik direct op en bel later terug
Het is me volgens mij 1x gebeurd dat ik belde voor de kassa en dat was heel belangrijk en had niet door dat ik aan de beurs was, hing toen ook op toen de cassiere tegen me begon te praten, schaamde me dood

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2013, 22:07:47 »
Vind het ook altijd heel irritant als iemand aan de kassa komt af te rekenen en staat te bellen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2013, 22:09:35 »
Ik check altijd t forum op mn ipod. (denk dat meerdere dat hier wel doen). Als iedereen op dat uitje heeft, hoeft dat toch niet XD..
haha pech, iedereen is er dan al gewoon dus blijft verboden ;)

]
Nu is dat inderdaad de keuze van de student, maar ik zou er wel voor zijn het gewoon te verbieden. Als docent vond ik het wel behoorlijk irritant als mensen duidelijk iets anders aan het doen waren. Echt, waarom kom je dan überhaupt? Het is gewoon vrij onbeschoft. Vandaag zag ik (als student) een gast de hele tijd stompzinnig lachen terwijl hij naar zijn computer keek. En we waren maar met een groepje van 15, geen aanwezigheidsplicht of wat dan ook. Als ik de docent was geweest, had ik er echt wat van gezegd.
ja snap ik, de leraar moet daar wat van zeggen, als hij dat niet doet heeft hij naar mijn mening geen reden om te klagen
Wat bij mij weleens in college zalen is, is dat ze het zo hebben gedaan dat je er geen wifi hebt, is dat geen goede oplossing?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2013, 22:10:57 »
haha pech, iedereen is er dan al gewoon dus blijft verboden ;)

]ja snap ik, de leraar moet daar wat van zeggen, als hij dat niet doet heeft hij naar mijn mening geen reden om te klagen
Wat bij mij weleens in college zalen is, is dat ze het zo hebben gedaan dat je er geen wifi hebt, is dat geen goede oplossing?

dat bedoelde ik dus.. dat het dan toch niet nodig is... (Ik zie nu dat ik het een beetje vaag heb opgeschreven
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2013, 22:11:28 »
Inderdaad, als dat gesjouw.  En muziek oordopjes in ook? Want daar maak ik me wel eens schuldig aan ::schaam::.
ik had me daar laatst ook schuldig aan gemaakt, had het geluid al heel zacht gezet en een oortje uit gedaan, vergat alleen dat ik een beetje doof ben aan dat oor en verstond dus alsnog niks, schaamde me dood
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2013, 22:14:42 »
Ik had één keer (als docent) een joch dat gewoon zijn oordopjes in hield tijdens mijn statistiekcollege. Dat zal hij niet snel nog eens doen, denk ik. ;D >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2013, 22:17:57 »
ik had me daar laatst ook schuldig aan gemaakt, had het geluid al heel zacht gezet en een oortje uit gedaan, vergat alleen dat ik een beetje doof ben aan dat oor en verstond dus alsnog niks, schaamde me dood
Ja ik doe wel altijd één oortje uit en het is meestal ook als ik bijv. reis en tussendoor even naar de AH ga ofso.

Ik had één keer (als docent) een joch dat gewoon zijn oordopjes in hield tijdens mijn statistiekcollege. Dat zal hij niet snel nog eens doen, denk ik. ;D >:D
Dat heb ik dus ook een paar keer gedaan, doe ik ook niet snel weer ::) ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2013, 22:21:25 »
Haha heb volgens mij nog nooit oortjes ingehad tijdens college

Wel zit ik vaak zat te whatsappen met iemand die ook in de zaal zit
Facebook ook weleens, altijd leuk zon gesprek over een saai college met nog 10 anderen die in de zaal zitten
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2013, 22:21:48 »
Wat ik nog irritanter vind, zijn mensen in de trein die zonder oordoppen muziek luisteren..........

Daar kan ik dus echt boos om worden, dat je muziek luistert prima, maar ik hoef niet alle muziek te horen
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2013, 22:22:50 »
Haha heb volgens mij nog nooit oortjes ingehad tijdens college

Wel zit ik vaak zat te whatsappen met iemand die ook in de zaal zit
Facebook ook weleens, altijd leuk zon gesprek over een saai college met nog 10 anderen die in de zaal zitten
whatsapp doet iedereen volgens mij :P
Wat ik nog irritanter vind, zijn mensen in de trein die zonder oordoppen muziek luisteren..........

Daar kan ik dus echt boos om worden, dat je muziek luistert prima, maar ik hoef niet alle muziek te horen
Inderdaad, dit! Zoooo irritant
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2013, 22:23:12 »
Wat ik nog irritanter vind, zijn mensen in de trein die zonder oordoppen muziek luisteren..........

Daar kan ik dus echt boos om worden, dat je muziek luistert prima, maar ik hoef niet alle muziek te horen

jaaa, dat had ik laatst ook. 's avonds laat, zat in een bijna lege trein toen iemand even zn muziek keihard op de luidspreker zette.. Irritant!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2013, 22:25:17 »
ik vind die telefoons /what's app tijdens college / lessen echt niet kunnen hoor. Ik zou dat niet accepteren. Je komt voor college, heb je zin om te what's appen of te feesboeken dan doe je dat lekker ergens anders. Niet in het lokaal. Ik weet niet of er regels over zijn op de universiteit / hogeschool  of middelbare school?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2013, 22:26:35 »
Op de uni kom het bij mij makkelijk... 300 man in een zaal, deed het zelf ook altijd totdat ik een tentamen niet haalde, daarna niet meer gedaan gewoon opgelet en ik had alleen maar achten :P

Nu op t hbo hebben wij een klassensfeer dus wordt het niet geaccepteert nee ;)... Alhoewel ze wel minder streng zijn als op de middelbare school
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2013, 22:26:57 »
ik vind die telefoons /what's app tijdens college / lessen echt niet kunnen hoor. Ik zou dat niet accepteren. Je komt voor college, heb je zin om te what's appen of te feesboeken dan doe je dat lekker ergens anders. Niet in het lokaal. Ik weet niet of er regels over zijn op de universiteit / hogeschool  of middelbare school?
telefoons op stil ,meer niet. Je mag ze wel gebruiken. En dat doet iedereen ook, want de college's kunnen soms nogal saai zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2013, 22:27:39 »
Zijn niet echt regels voor. Doe dat eigenlijk ook nooit (k heb ook geen whats app, dus dat scheelt). Alleen als een college heeel saai was kon t nog wel eens voorkomen dat ik mn ipod erbij pakte XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!