Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 78383 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2013, 21:59:38 »
Jammer, toch niet! Ik krijg net te horen van een medewerker van WIDM dat het de ranger met een statief was. :)
Statief had ik wel herkend, maar vond het ook al vreemd dat hij ook een geweer had. Cameramannen schieten doorgaans alleen plaatjes :P
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2013, 22:01:34 »
Mijn moeder merkte op dat er een stuk van de plattegrond van de aanhangwagen was afgevallen en even later er weer op lag.

Discontinuïteit in de montage? Of zijn de kandidaten geholpen door rangers of cameramensen? Of zijn de kandidaten toch uitgestapt (dat lijkt me niet voor de hand liggend in de situatie waar ze in zaten).

Edit: en wat me opviel was dat in het startpraatje Art weer iets met "oog" zei. En nu ik er over nadenk, dat hele weerwolvenspel ging over ogen open en ogen dicht.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 22:03:06 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #42 Gepost op: 31-01-2013, 22:01:41 »
Statief had ik wel herkend, maar vond het ook al vreemd dat hij ook een geweer had. Cameramannen schieten doorgaans alleen plaatjes :P

Haha, ik zag dat helemaal niet zo snel joh. Ik dacht dat ze voor de uitzonderlijke beelden de cameraman er eens een keer in hadden gelaten. :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #43 Gepost op: 31-01-2013, 22:03:14 »
Er was trouwens op een gegeven moment een sterrenbeeld in beeld... (volgens mij het steelpannetje) maar het leek wel alsof daar een of meerdere sterren misten. Is nog iemand dat opgevallen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #44 Gepost op: 31-01-2013, 22:03:45 »
Mijn moeder merkte op dat er een stuk van de plattegrond van de aanhangwagen was afgevallen en even later er weer op lag.
Ah, ik ben dus niet de enige die dat meende te zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Het Beest

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #45 Gepost op: 31-01-2013, 22:04:15 »
Mijn moeder merkte op dat er een stuk van de plattegrond van de aanhangwagen was afgevallen en even later er weer op lag.

Discontinuïteit in de montage? Of zijn de kandidaten geholpen door rangers of cameramensen? Of zijn de kandidaten toch uitgestapt (dat lijkt me niet voor de hand liggend in de situatie waar ze in zaten).

Edit: en wat me opviel was dat in het startpraatje Art weer iets met "oog" zei. En nu ik er over nadenk, dat hele weerwolvenspel ging over ogen open en ogen dicht.

Stuk is op de kar gezet met een touw erom heen. Waarschijnlijk gedaan door de crew.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #46 Gepost op: 31-01-2013, 22:08:37 »
Was het niet Joep die een keer heeft meegemaakt dat zijn auto, waarin ook zijn kinderen zaten, aangevallen werd door een olifantenkudde? Gelukkig heeft ie dit niet meegemaakt ::zweet::
...maar soms even niet :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #47 Gepost op: 31-01-2013, 22:10:38 »

Buitengewoon interessante executie! Brengt me wel dichter bij een tunnel...  :o
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2013, 22:11:53 »
Wauw, te gekke aflevering! ::cheerleader:: ::super:: ::bravo::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2013, 22:12:17 »
Mijn moeder merkte op dat er een stuk van de plattegrond van de aanhangwagen was afgevallen en even later er weer op lag.

Discontinuïteit in de montage? Of zijn de kandidaten geholpen door rangers of cameramensen? Of zijn de kandidaten toch uitgestapt (dat lijkt me niet voor de hand liggend in de situatie waar ze in zaten).
Je mag vast niet zomaar een reuzen puzzelstuk achterlaten in het Krugerpark. Gewoon netjes je troep opruimen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2013, 22:13:35 »
Buitengewoon interessante executie! Brengt me wel dichter bij een tunnel...  :o
Vertel? ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2013, 22:13:52 »
Je mag vast niet zomaar een reuzen puzzelstuk achterlaten in het Krugerpark. Gewoon netjes je troep opruimen.

Ze zagen de woedende olifant er al mee voetballen  ::rofl::
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2013, 22:14:42 »
Ik vond het echt een toffe aflevering. Geen spectaculaire opdrachten, maar lekker veel psychologie en mooie plaatjes.

Kees blijf mijn mol. Hij doet bij de eerste opdrachten mijn inziens verdacht. Bij de eerste opdracht stond hij eerst op de aanhanger in de hoop de leiding te kunnen nemen, maar uiteindelijk lukt dat niet. Vervolgens neemt hij de leiding bij het plaatsen van de blokken op de aanhanger.

Het weerwolven was erg goed in beeld gebracht. Ik had bij Kees echt het gevoel dat hij voorkennis had. Met die kennis stemde hij zelf in elk geval niet op de weerwolven. Volgens mij heeft hij zelf uit mogen kiezen wie de weerwolven waren.

De laatste opdracht gebruikt hij om uit de spotlicht te blijven. Ondanks dat hij niet de belangrijkste bijdrage aan opdracht leverd (ook niet de minste) strijkt hij wel de eer op door de kluis open te maken. High fives everywhere. Kees vervuld zijn rol daarmee erg goed. Hij is nooit echt een uitblinker in een opdracht, maar heeft erg veel vertrouwen van de groep en krijgt daardoor de ruimte om soms wel flink te mollen.

Ik heb me vermaakt!... en zin om weerwolven te spelen.

Ik quote Rat gewoon even omdat ik het hier helemaal mee eens ben. ::trots:: (Bij de eerst volgende gezamenlijke molkijkavond gaan we weerwolven!)

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 5
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2013, 22:15:33 »
steerbeelden zijn in het zuidelijke halfrond anders, het steelpannetje kan je daar zeker niet zien....misschien het Zuiderkruis.....

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2013, 22:16:08 »
Ik quote Rat gewoon even omdat ik het hier helemaal mee eens ben. ::trots:: (Bij de eerst volgende gezamenlijke molkijkavond gaan we weerwolven!)

Ojee, dan moet ik me wel even gaan voorbereiden op dat weermollen. Ik kende het helemaal niet, dus het duurde even voor ik de opdracht doorhad.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2013, 22:17:14 »
Een van de beste afleveringen die ik me zo snel herinner!
Ik heb echt continu met een big smile gekeken!
Eerst vanwege de humor* in de eerste opdracht, toen door de geniale molopdracht.


*Ik weet niet hoeveel humor er nou in zat, maar ik moest om veel dingen die ik herkende lachen, al die fucks van Daniël, de angst van Zarayda, Tania's enthousiasme etc.
...óf niet!

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2013, 22:17:20 »
Wat een fantastische aflevering  ::bravo::
Favoriete aflevering van het seizoen. Grappig, spannend, leuke opdrachten!
Het probleem is wel dat ik nu echt geen idee meer heb wie de mol is. Iedereen kan het zijn.
Blijf ik toch nog even bij Paulien zeker  :P

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 5
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2013, 22:20:08 »
Ik wil dat spel "Weerwolven" graag eens spelen!
Amandla Awethu

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #58 Gepost op: 31-01-2013, 22:21:44 »
Ik wil dat spel "Weerwolven" graag eens spelen!

Nooit gedaan  :o
Echt een leuk spel, was altijd van de partij bij een kampvuur

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #59 Gepost op: 31-01-2013, 22:22:46 »
Weerwolven ken ik niet maar dit was erg leuk

Voor nu opvallend?
*Groene Muts Kees.
*Nep Bonte Muts Carolien *theatraal* (ho even, je bent niet in Ijsland en maar goed dat het nep is!).
*Opvallend ook dat bij de test Zarayda geen naam gaf (meestal dan de afvaller....).
  Maar dit werd (zoals wellicht verwacht) Tim.
*Art geeft toe dat kokers geld waard zijn (als hij uiteindelijk zegt hoeveel geld er is verdiend)!
*Blauwe steentjes (Carolien zo erg in het blauw, steeds-kleding, nagels).
*gevonden steentjes:
1 Zar.
2 Pau.
3 Caro.
3 Kees.
2 Dan.
5 Tim.
2 Tania. (die laatste 2 niet zeker, slechts een T in aantekening ;)

*Paulien speelt (met behulp van groep) 1500 € weg en krijgt 3 jokers.
*Daniel biecht zeer expressief (lees: overdreven) *f*cking dit en dat*
*Tania: hyena's eten mensen als borrelnootjes... neen, niet per se ..(meestal) aaseters...:)D
*Carolien wederom theatraal:"En hij deed zo:...toont actie", dat heeft ze nu al zo vaak gedaan! Naast haar misplaatse bontmuts.
*Kees zegt dat het nijlpaard niks doet (als Leeuw is hij misschien niet bang?) :)
*Wederom veel water en vuur in beeld, zie ook de vorige aflevering.
*Er ligt duidelijk een blok van de landkaart op de weg, maar zodra zij de olifant voorbij zijn ligt deze weer op de auto?
*Bij terugblik vorige aflevering is imho Paulien buiten beeld.
*Titel: Fluister en Huiver"
  1: Mooie titel!
  2: Paulien; je ziet haar in de jeep op een gegeven moment bijna verstild in de porto spreken.
   *ik kom nog met exacte minuten* :)
*Bot in beeld. Volgens mij nadat Daniel zegt hoezeer hij kamperen NIET leuk vindt...
ff kijken naar de context.
*Puzzel met blokken/routekaart:
Paulien zegt vanaf begin; "gaat nu al niet goed". Lijkt afstandig, ook in opdracht.
Deed me denken aan opdracht met Vis leggen.

Paulien in biecht; alleen auditief: zeer hol (lees slecht) geluid.
Opvallend slecht geluid. Kan 3.12 zijn (maar aantekeningen zijn niet je van het, even tjekken Loebas!).
*Oranje Kever in beeld (VW). Geen idee waarom? Ze rijden met dikke jeeps weg.
(ow wat ging het snel).

Paulien vraagt (minimaal) voor de 3e x (deze reeks) of Kees het er mee eens is...hmmmm...?
Ik ga factchecken:)
Edit: Paulien vraagt wederom: "Kees mee Eens?" @ 09.03

En nog meer....maar:
Wat een zalige aflevering!
Ik heb wederom genoten!
Nu ff Moltalk en dan kijken of ik 1 en ander met tijd en exacte quote kan teruggeven hier.

Superaflevering! ::bravo::






« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 05:08:09 door Loebas »
Omnia vincit amor