Auteur Topic: Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!  (gelezen 54546 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #240 Gepost op: 24-08-2003, 14:49:19 »
Tuurlijk is dat onmogelijk. Die "beter een half spreekwoord" sticker heb ik hier ook nog ergens... Met Bob is het trouwens nog heel goed! Hij is goed geaccomodeerd acclimatiseerd hier in huis.

Zal ik eens een verslagje typen van gister? Als Elmar dan met foto's komt straks ofzo...

Als eerste ging ik Floortje ophalen van spoor 3. Echt, hoe die treinen nu rijden hier! Door die werkzaamheden klopt er echt helemaal niets meer van. Maar goed. Floortje stapte uit en we herkenden elkaar. We liepen naar de hal, daar kwamen we Ronald na een tijdje tegen (hij vond ons). Op spoor 1 zouden Daan en Elmar aankomen, dus wij daar wachten. Komt een trein aan... geen E+D. Komt nog een trein, geen E+D. Belt Elmar ineens dat ze al bij de bushalte staan. En ze hebben allebei een petje op (ja duh! Dan herkennen wij jullie toch niet!!). Met de bus naar de Efteling was ook heel leuk, beetje zitten klooien enzo. In de Efteling stond Malcolm bij de bank, samen met Arco die wel een WIDM.com shirt aanhad, maar daar z'n Themepark.nl-jas overheen deed en met tp meeliep de rest van de dag. De parkeerplaats stond trouwens als voor de helft ongeveer vol, en het was pas half 11.
Onze eerste attractie was de Droomvlucht. Na 20 minuten wachten mochten we erin. Na Droomvlucht kwam Villa Volta, waar we meteen naar binnen mochten. Die tekst die ken ik nu wel hoor ;) . Villa Volta was weer leuk, en daarna richting Sprookjesbos om Sprookjesvriendje te worden. Dat lukte (natuurlijk ;) ) en toen ging Malcolm voor het eerst in z'n leven in de Carnaval Festival. Hartstikke gaaf natuurlijk. De Wonderlijke Efteling Show was ook weer zeer geslaagd (foto van mij met de magier is binnenkort op te vragen). Daarna gingen we ETEN!. Er zaten een paar hongerlijers bij ;) . De poffertjes smaakten goed (Daan hing nog met z'n mouw in de poedersuiker ::) ) en toen gingen we naar de Fata Morgana. Die blijft leuk (Kijk: Nooduitgang! Trapje!). De Piraña (favo attractie van Daan?) vond dat ik nat moest worden, maar ik was niet de enige (toch Malcolm en Ronald?? ;) ). Daan en ik sloegen de Pegasus en de Python over dit keer, Daan heeft een achtbanenfobie (zeitie) en ik heb die dingen al zo vaak gezien, ik bleef wel mee wachten. Na de Python gingen we in de Halve Maen (Schipschommel). Ik zat naast een heel aardig Limburgs vrouwtje die jaloers op me was dat ik zo dicht bij de Efteling woon.
Bij de Halve Maen is de Game Gallery en ik mocht van Ronald ballen gooien om een knuffel te winnen. Ik gooide raak en ik kreeg Bob the Bouncing Buddy (Bob hebben wij bedacht). Hij kan stuiteren!! De Vogelrok was de volgende attractie, Bob vond hem ook heel leuk. Na de Vogelrok gingen we het vernieuwde Anton Pieck Plein eens bekijken, en het is nog steeds mooi! Daar hebben we in de Zweefmolen gezeten. We wilden toen weer wat eten (Elmar...) dus we liepen naar de Steenbok (heej Jorrit!). Er stond alleen een rij van een half uur, dus we hebben wat uit de muur gehaald en even naar wat entertainment gekeken op het pleintje. Ronald kende de Pandadroom nog niet, dus die moesten we ook doen. Stelletje vandalen... Elmar en Daan hebben de brilletjes mee naar huis genomen... Daarna gingen we nog een keertje naar de Piraña. Na de Piraña moest Malcolm richting bus. De rest liep richting Droomvluchtwinkeltje (omdat ik nog een pin moest hebben ;) ) en Elmar kocht voor Floor een potlood? Iig iets met een elfje met springveer erop...
Het werd tijd om naar huis te gaan. Na de klassieke foto van de Fata by night (tja... komt het weer terug!) was het echt tijd om te gaan. Nog een foto van de mooi verlichte ingang en we liepen naar de bus. Het was niet druk in de bus en we gingen snel naar het station. Op het station hebben we Ronald op z'n bus gezet en we gingen zelf ook naar huis, onze bus kwam vlak erna.
Het slapen was ook nog heel gezellig, met Bob die ineens voor m'n deur stond... he's alive!

Offline sigma01

  • Forumlid
  • Ik ben Bob fan!
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #241 Gepost op: 24-08-2003, 15:01:57 »
Leuk verslag  :D, ik ben nu al weer opgedroogd van de pirhana hoor  :P

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #242 Gepost op: 24-08-2003, 15:04:57 »
Ja, ik onderhand ook. M'n broek is ook weer schoon trouwens...

Voor de rest: Ik zat op een bankje te praten met Daan en m'n broek werd op de een of andere manier steeds viezer. Dat vond ik heel raar. Dus wij weer verder praten en hij was nog viezer! Toen bleek dat er op m'n stoffen horlogebandje een klein stukje leer zit wat afgeeft als het nat is. Dus ik had allemaal kleine vlekjes op m'n rechterbovenbeen!

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #243 Gepost op: 24-08-2003, 15:13:45 »
ja dat was best wel komisch  ;D

*Floortje maakt haar wiskunde huiswerk met het efteling potlood*
best iritant, dat wiebelende elfje erop  ;D, maar wiskunde word er al wel weer iets gezelliger door...

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #244 Gepost op: 24-08-2003, 17:17:40 »
Ik vond het gister ook heel gezellig.  :D Leuke dag gehad, behoorlijk nat geworden in de Piraña. Deze oeroude Intamin blijft toch een van de betere hoor. Gelukkig vind Floortje die ene grote golf nog voor mij op, zodat ik niet helemaal doorweekt was.  ;D 

De sfeer was erg goed. Anton Pieckplein ligt erg gezellig bij. De show in het Sprookjesbos theater was erg leuk! We hebben een sprookjes examen afgelegd(theorie én praktijk!) en zijn nu echte sprookjesvriendjes! :)
De Wonderlijke Efteling Show in het grote theater vond ik persoonlijk minder. Van alles een beetje, van niks echt. De illusionist en de acteurs komen niet tot ontplooing. Ten eerste duurt de show te lang(45 min) en zitten er wat saaie stukjes tussen. Verder is het zo dat alle losse onderdelen op zichzelf aardig zijn, maar het geheel een bijelkaar geraapte boel is vol compromissen. Een illusionist, dansshow, zang, humor, drama, blacklight(magiclight)show en lasershow. Men heeft geen echte keuze gemaakt en alles uit de kast getrokken om van alles wat te laten zien. Daardoor is geen enkel onderdeel echt uitgewerkt tot hoog niveau. En dat terwijl er zeker de potentie voor is. De illusionist krijgt maar de kans om 3 trucjes te laten zien. Zonde! Zo gaat t met alles.
Als ik de Efteling zou zijn zou ik de show opslitsen in 2 shows. Een magische show(illusionist en blacklight) en een humoristische sprookjestoneelstuk. Beide shows ieder een half uur en dan om en om beginend op het hele uur (11.00, 13.00, 15.00 etc. magische show. 12.00, 14.00, 16.00 etc. de humor sprookjesshow). De illusionist en de acteurs krijgen dan veel meer de kans om echt te laten zien wat ze in huis hebben.

Carnaval Festival vond ik erg leuk. Je kunt duidelijk zien dat de attractie wat gedateerd is en om onderhoud vraagt, maar het is een vrolijke boel daarbinnen. De muziek die door sommigen wat minder wordt gevonden, is wel echt iets voor mij. :)

Droomvlucht is prachtig. Daar is iedereen het wel over eens. Een van goede dingen eraan vind ik is het gebruik van parfums. Daardoor is het net alsof je echt in een andere wereld stapt.

Verder gewoon een leuke dag gehad. Lekker gekletst en rondgekeken. Wat ik wel minder vond is dat Daan en Elmar zo nodig de Efteling moesten vervuilen vol zelfgemaakte stickers en 3D brillen moesten meejatten. Ze moeten nog een hoop leren...  ::)

Maar verder een zeer geslaagde dag!  :D

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #245 Gepost op: 24-08-2003, 17:27:23 »
.Wat ik wel minder vond is dat Daan en Elmar zo nodig de Efteling moesten vervuilen vol zelfgemaakte stickers en 3D brillen moesten meejatten. Ze moeten nog een hoop leren...  ::)

Heeeeeej, die brillen was Elmar en die stickers waren kunst!  ;D

trouwens: de mevrouw van de poffertjeskraam(waar kunnen we klachten indienen? ;D) vond ze hartstikke leuk... wat nou vandalisme?  Ik vind dat het pas vandalisme is wanneer het lelijk is....

de stickers zijn speciaal voor de efteling ontworpen, het waren leuke teksten en ze waren er allemaal makkelijk vanaf te halen!!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #246 Gepost op: 24-08-2003, 17:32:39 »
Hey, wij hebben nix vervuild...

Wij hebben reclame gemaakt en daar is nix mis mee...

Voor de rest vond ik het ook een zeer geslaagde dag. Kvond het ook leuk dat Sigma/Ronald meeging. Dat maakte het clubje helemaal compleet...
Ik vind het ook niet leuk dat jullie het erg vonden dat ik honger had... Ik heb eik altijd honger, maar nooit zo'n honger als toen... Dat snapte ik zelf ook niet.

Even een kort verslag:

Op het station in Breda kwam ik erachter dat ik mijn salaris heb binnengekregen, wat weer betekende dat we niet naar het loket moesten maar gewoon bij de automaat een kaartje konden halen.
Uiteindelijk hebben we een trein eerder naar Tilburg genomen omdat we niet zo'n zin hadden om te wachten op de volgende trein.
In Tilburg hebben we gezocht naar Annuh en Floor (even vergeten dat Sigma ook meewas). En toen werden we gebeld door Annuh... Blablabla (dat verhaal ken je...)

In de Efteling heeft Floor waargemaakt wat ze had beloofd... Ze zou de hele dag aan me gaan hangen. Mijn nek doet nu nog pijn ;D
Als eerst in de Droomvlucht, waar de rij niet zo lang was als later op de dag. Daarna in Villa Volta, waar we gelijk naar binnen konden lopen. Annuh kon heel mooi meepraten met Hugo hoeheetieookweer. Verder naar het sprookjesbos waar we met zijn allen zin kregen in poffertjes.

Nu iets wat jullie nog niet weten...
De klachten:

- De service was langzaam...
- We hebben de klachtenformulieren die we hadden gevraagd nooit gekregen.
- Er zat maar één rietje bij de appelsap van Floor, terwijl ik toch duidelijk om twee had gevraagd.
- De rietjes in de flesjes Fanta waren te kort.
- Er waren 's avonds geen sterren te zien.

Maar voor de rest hebben we ons wel vermaakt.

Alle attracties waren leuk, de een nog leuker dan de andere...
Op het laatst hebben we nog een kwartier ofzo op het terras bij de Droomvlucht gezeten.

Foto's volgen nog...

Mvg. Elmar
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #247 Gepost op: 24-08-2003, 17:45:56 »
Ik heb een leuke dag gehad, ik heb toch met www.themepark.nl gelopen, aangezien we met totaal 60 man waren en ik ken die vrijwel allemaal goed tot zeer goed!! :)

Wel heb ik braaf de hele dag m'n WIDM shirt aan gehouden, waar ik achteraf dan weer niet blij mee ben, aangezien er vele vele vele stickers zijn geplakt in de Efteling!! :( :( >:(

Dit is iets waar ik me als hele grote pretparkliefhebber verschrikkelijk aan kan ergeren!! Het idee is wel leuk, maar je vervuilt gewoon NIET de Efteling, met de meest onzinnige tekstjes!! Daarom heb ik die stickers in mijn tas gelaten en niet meer aangeraakt of aangekeken!!! >:( :(

Reclame mag inderdaad ja (zoals Kwurgh petjes, WIDM shirts) maar niet met de meest onzinnige stickers!! Daarom ben ik ook eigenlijk best blij dat ik met themeparkers ben meegelopen, anders werd ik nog door mijn cluppie uitgemaakt voor vandalisme!!


Maar desalniettemin een lekker dagje gehad, weinig attracties gedaan (8 ofzo) en om half 1 richting huis gegaan!! :)


En nee, ik heb geen foto's gemaakt, doe ik zelden meer in parken waar ik al zo vaak kom!! ;D ;D


Edit 4 Annuh: Ik heb amper m'n tp-jas aangehad hoor, dus ik heb genoeg reclame gemaakt voor widm.com!! ;D
« Laatst bewerkt op: 24-08-2003, 18:19:14 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #248 Gepost op: 24-08-2003, 17:51:18 »
Dit zijn Annuh Daan en Bob:

Maar Daan keek niet, dus heb ik er nog één moeten maken:

Ronald moest daarna ook nog even:

Floor daarentegen wilde helemaal niet op de foto:


Hier heb ik nog een foto van bij het Sprookjesfeest, dit is dus de Keizer zonder kleren:


Ik heb nog geprobeerd om foto's te maken in het donker, maar die zijn redelijk mislukt... Maar wat wil je met een camera op je telefoon...

Fata Morgana:

Pagode:

Ingang/Uitgang:
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #249 Gepost op: 24-08-2003, 18:55:59 »
Leuke foto's! Bob is echt goed bezig hoor! Heb net nog zitten overgooien met m'n moeder (Bob was de bal, niet m'n moeder...). En ja, Bob vond het heel leuk!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #250 Gepost op: 24-08-2003, 19:01:28 »
Zo te lezen was het heel gezellig en ik hoop dat ik ook mee kan naar Emmen.
Toch bedankt!

Offline sigma01

  • Forumlid
  • Ik ben Bob fan!
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #251 Gepost op: 24-08-2003, 19:16:05 »
Leuke foto's elmar!  ;D, ik hoop dat annuh maar eens heel veel foto's gaat maken... dan is dat rolletje ook zo ontwikkeld  ;)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #252 Gepost op: 24-08-2003, 19:17:23 »
Lol... ik zal m'n best doen, maar het zijn nog maar 6 foto's ofzo... ik zal m'n camera meenemen op introkamp, misschien kan ik daar nog wat foto's maken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #253 Gepost op: 25-08-2003, 20:43:02 »
Zo, dat is dan wel een onvergetelijk dagje geweest daar. Jammergenoeg kon ik er niet bij zijn, maar gelukkig voor jullie zijn de allerergste weersvoorspellingen (hele dag veel regen) niet uitgekomen. Maar ik had Floor toch vooraf wel gezegd dat het zou gaan regenen, hetgeen ze niet wilde geloven. Nou Floor en de anderen: ik ben dus echt blij dat het met het weer allemaal is meegevallen. De hele dag met slecht weer door de Efteling lopen, omdat je kaartje toch vrij prijzig was, is immers ook niet zo heel aantrekkelijk.

Vandaag zullen de medewerkers de laatste sticker wel hebben ontdekt, en meegenomen. Nu maar voor jullie hopen dat niemand van die medewerkers deze site ooit leest, want anders zijn  ze er zo achter wie verantwoordelijk was voor die teksten ::) ::)

Ik ben me intussen aan het bezinnen op een andere molmeeting. Dat heeft nog wel heel even tijd, jullie zullen er vanzelf iets over lezen op deze site.

1 probleem: ik woon niet zo heel erg centraal, en ik wil toch zoveel mogelijk mensen enthousiast ervoor krijgen. Daarom zeg ik er nu alvast bij dat het niets te maken heeft met de molmeeting zoals een paar forummers die willen gaan organiseren, en ook niet lijkt op de molfanchatdag, zoals de dag heet die op 20 september voor de chatters gaat plaatsvinden in Middelbeers.

Ik ben best bereid een kilometertje of wat ervoor te reizen, maar gezien mijn nare ervaring na afloop van de 25e mei (niet meer terug kunnen naar Maastricht vanuit Amersfoort, de NS die te beroerd is om daar verantwoording voor te nemen hoewel het hun fout was), zoek ik een plek waar ik een nachtje kan blijven slapen, en die voor anderen ook relatief makkelijk te bereiken is. Alwaar ik toch wel enkelen van jullie hoop te kunnen begroeten.

Tipje van de sluier oplichten? De man komt oorspronkelijk uit Turkije.................
« Laatst bewerkt op: 25-08-2003, 20:45:05 door bodejosm43 »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #254 Gepost op: 25-08-2003, 20:48:59 »
Een sinterklaasmeeting? Dat is toch sowieso al gepland?  8)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #255 Gepost op: 25-08-2003, 20:49:41 »
Ik hoop dan ook te kunnen
Toch bedankt!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #256 Gepost op: 25-08-2003, 20:58:01 »
Een sinterklaasmeeting? Dat is toch sowieso al gepland?  8)
Daar wordt achter de schermen dus inderdaad aan gewerkt, D*A*A*N, jij wilde dat graag bij je thuis doen he? De enige manier om er zeker van te zijn dat jij er dan aan mee kan doen, groot gelijk. Maar voor iedereen apart iets gaat doen, is het leuk om dit te gaan kortsluiten, en het liefst dus niet op 28 november, ofzo, want dan kun je er vergif op innemen dat 99 procent niet kan komen. Vandaar dit enigszins vroege tijdstip. Je kunt er nooit te vroeg aan beginnen, zie de plannen voor de reunie in Utrecht ;D ;D ;D

Zo vroeg is het dus ECHT niet he, want ik heb in JULI al strooigoed in sommige winkels zien liggen.

Vandaar dat het ook handig is om, zoals Annemieke me heeft aangeraden, het bestaande topic daarvoor te gaan gebruiken, dan blijft het ook een beetje centraal. Anders kun je weer gaan zoeken naar wie wat  eventueel zou willen gaan doen. Hou dus DAT topic in de gaten. Maar haal eerst even allemaal jullie lesroosters af, want het is nog LANG geen Sinterklaas........(pas op: de tijd vliegt)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!
« Reactie #257 Gepost op: 25-08-2003, 21:00:15 »
Het is niet handig om het bestaande topic daarvoor te gebruiken want dat staat al vol over de vorige meeting en dan moet je (als je het topic toen niet hebt gelezen) alsnog alles doorspitten opzoek naar info over de nieuwe meeting....

Ik woon ook niet zo centraal, maar ik denk dat het best is als we dat hier houden, dan wil ik wel zelf de organisatie in handen hebben hooor!!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote Sinterklaas-meeting-topic
« Reactie #258 Gepost op: 25-08-2003, 21:02:00 »
Zo goed?? (kijk maar naar de titel ;) )

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het grote Sinterklaas-meeting-topic
« Reactie #259 Gepost op: 25-08-2003, 21:02:48 »
Dat werkt net zo onhandig Annuh.....

Take a glorious bite out of the whole world