Auteur Topic: raadselachtig topic  (gelezen 23193 keer)

maapie

  • Gast
Re:raadselachtig topic
« Reactie #60 Gepost op: 19-08-2003, 22:24:45 »
Een jongen vertrekt 's morgens naar school. Op het moment dat hij het huis verlaat kijkt hij via de spiegel op de klok. De klok heeft geen cijfers die de uren aangeven en de jongen vergist zich daarom bij het interpreteren van de tijd (hij vergeet er rekening mee te houden dat hij het spiegelbeeld van de klok ziet). Hij gaat er maar van uit dat de klok kapot is en fietst naar school, waar hij na twintig minuten aankomt. Op dat moment geeft de schoolklok een tijd aan die twee en een half uur later is dan de tijd die de jongen dacht te zien op de klok bij hem thuis.

De Vraag: Hoe laat kwam de jongen op school aan?

Het verschil tussen de echte tijd en de tijd van het spiegelbeeld is twee uur en tien minuten (twee en een half uur, min de twintig minuten van het fietsen). Dus is de echte tijd op de klok thuis die ochtend, kan alleen vijf minuten over zeven zijn geweest:

Het verschil tussen deze klokken (de echte tijd en het spiegelbeeld) is precies twee uur en tien minuten (merk op dat vijf minuten over één op een zelfde manier gespiegeld kan worden, maar dit is geen tijdstip in de ochtend!).

Conclusie: De jongen kwam om vijf voor half acht op school aan (vijf over zeven vertrokken plus twintig minuten fietsen)!...

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:raadselachtig topic
« Reactie #61 Gepost op: 22-08-2003, 11:41:44 »
Wie durft??



Ik niet
Toch bedankt!

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:raadselachtig topic
« Reactie #62 Gepost op: 22-08-2003, 21:37:02 »
Een nieuw raadsel

Ze slaan me hier,ze slaan me daar. Ze geven een trap. Ik gil van rechts en ik brom van links. Wie ben ik ?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:raadselachtig topic
« Reactie #63 Gepost op: 20-09-2003, 01:15:41 »
Ik zou het niet weten...

na een maandke maar eens een nieuw raadsel:

Je bezoekt een eiland waar twee inheemse stammen leven. Een van de stammen bezit zwarte voetzolen en liegt altijd; de andere stam heeft blanke voetzolen en zegt altijd de waarheid. Er staan drie inboorlingen op een rij. Je kunt hun voetzolen uiteraard niet zien, en je ontdekt dat het nogal onbeleefd blijkt te zijn iemand te vragen naar de kleur van zijn zolen, maar omdat je nieuwsgierig bent, vraag je het de eerste man:
"Meneer, welke kleur hebben uw voetzolen?" Nu verstaat hij wel Nederlands, maar hij kan het niet spreken, dus antwoordt hij in zijn moedertaal: "Glub Glub."
Je richt je tot de tweede man en vraagt hem, "Meneer, wat heeft hij zojuist gezegd?" De tweede man antwoord: "Hij zei dat hij witte zolen heeft."
Om zeker te zijn, vraag je aan de derde man: "Meneer, welke kleur voetzolen heeft de tweede man eigenlijk?" De derde man antwoord: "Hij heeft zwarte voetzolen."

De vraag is nu, welke kleur hebben de voetzolen van de derde man?


Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:raadselachtig topic
« Reactie #64 Gepost op: 20-09-2003, 22:17:45 »
t zou fijn zijn as je eerst es de oplossing van die appelboom zou geven

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:raadselachtig topic
« Reactie #65 Gepost op: 20-09-2003, 22:37:31 »
De vraag is nu, welke kleur hebben de voetzolen van de derde man?



groen met gele vlindertjes... Nee, ik ben altijd zoooooooo slecht in deze raadsels!

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:raadselachtig topic
« Reactie #66 Gepost op: 21-09-2003, 17:10:15 »
De vraag is nu, welke kleur hebben de voetzolen van de derde man?
Blanke... denk ik ::)
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:raadselachtig topic
« Reactie #67 Gepost op: 22-09-2003, 22:58:34 »
 
t zou fijn zijn as je eerst es de oplossing van die appelboom zou geven
Die oplossing staat sinds 19 augustus hier op de site, molice. Ergens in bar de molshoop. Ruim een maand geleden gegeven. Let op de vet gedrukte letters, en lees het verhaaltje dan opnieuw, dan zie je wat de oplossing is.

De oplossing van dit raadsel zal een zekere verdi wel kunnen geven, die had in mei iets soortgelijks, met gevangenen en witte en zwarte petten. Ik moet helaas het antwoord schuldig blijven.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2003, 23:05:26 door bodejosm43 »

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:raadselachtig topic
« Reactie #68 Gepost op: 23-09-2003, 09:44:17 »
wat goed dat je dat nog weet jos, van die appelboom  ;D
dat antwoord staat hier idd al in mijn ''laatste post''  ;)

Je zal wel gelijk hebben wat Verdi betreft, en dat met die petten klinkt ernstig als een andere versie van dit raadsel. De vraag is: zien we verdi ooit nog in dit topic, aangezien hij steeds minder op het forum komt...
als ik het antwoord moet geven zeggen jullie het maar hoor
tis niet zon flauw raadsel met een simpel antwoord, als je logisch nadenkt kun je erachter komen

Citaat
groen met gele vlindertjes...
Nou dat niet in ieder geval...  ;D
« Laatst bewerkt op: 23-09-2003, 09:45:51 door Floortje »

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:raadselachtig topic
« Reactie #69 Gepost op: 23-09-2003, 11:31:59 »
wat goed dat je dat nog weet jos, van die appelboom  ;D
dat antwoord staat hier idd al in mijn ''laatste post''  ;)


okee sorry...maar Bar de molshoop...daar kom ik nooit dus dat kon ik ook niet weten

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:raadselachtig topic
« Reactie #70 Gepost op: 24-09-2003, 09:50:30 »
Ik wist het idd nog, omdat ik toen ook naar het andwoord op zoek ben gegaan, ik wist alleen niet meer zeker  in welk topic je antwoord stond. Aangezien je een paar weken geleden had aangekondigd (voorlopig) niet meer op het forum te komen, leek de Molshoop mij de meest voor de hand liggende plaats om het antwoord daar te zoeken.

Ik heb ook niet voor niets de 1e ronde van die 20-vragen kwis gewonnen (ps, gaan we daar nog mee verder? Ik zal de komende tijd ook wat minder op het forum komen, want ik moet morgen weer gaan werken).

Maar ik had er ook nog een handig trucje op losgelaten, dat je een hoop zoekwerk bespaart. Klik op ZOEKEN, geef als zoekargument APPELBOOM in, en je bespaart jezelf een hoop zoekwerk, want je hoeft maar enkele berichten door te spitten.

Zeg nou zelf, hoe vaak wordt het woord appelboom nou in een bericht gebruikt? Het werkt al een stuk minder goed als je op zoek gaat naar het begrip MOL, want dan kun je net zo goed het hele forum doorsnuffelen.

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:raadselachtig topic
« Reactie #71 Gepost op: 24-09-2003, 10:13:14 »
vijf voor half acht
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:raadselachtig topic
« Reactie #72 Gepost op: 24-09-2003, 10:20:23 »
Goede antwoord in het verkeerde topic, wat irritant is dat toch.....

nee hoor intikker, ik weet waar dit op slaat
« Laatst bewerkt op: 24-09-2003, 10:47:25 door bodejosm43 »

Offline hannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • De tong voelt het en kan het proeven
Re:raadselachtig topic
« Reactie #73 Gepost op: 25-09-2003, 21:41:39 »
wat een raadselachtige irritatie toch!

Was irritaties niet een ander topic?

YOUR off topic sir
De tong weet het maar kan het niet zeggen

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: raadselachtig topic
« Reactie #74 Gepost op: 16-05-2005, 23:01:16 »
Hij is wat aan de oude kant, maar hier paste hij wel goed in geloof ik :)

Jantje gaat een dagje naar Almere. Het is prachtig weer en Almere is in de feest stemming. Er is kermis en er staat een markt, het lijkt wel koningingedag! Overal mensen en Jantje heeft het wel gezien na een tijdje dus hij besluit naar huis te gaan met de trein.

Jantje loopt het perron op en het staat zwart van de mensen! Gelukkig staat de trein er al maar het is zo druk, de mensen stappen één voor één de trein in. Met een lichte vertraging komt de trein om 14:05 aan op Amsterdam Centraal.

Hoelang heeft de trein erover gedaan?

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: raadselachtig topic
« Reactie #75 Gepost op: 17-05-2005, 17:19:41 »
Hoelang heeft de trein erover gedaan?
Volgens de NS komt er alleen een trein aan om 14:01, dus de trein had blijkbaar 4 minuten vertraging. Zonder vertraging zou de treinreis 20 minuten duren, dus totaal 24 minuten. :) Of zou dit zonder NS site ook oplosbaar moeten zijn? ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: raadselachtig topic
« Reactie #76 Gepost op: 17-05-2005, 18:21:39 »
Volgens de NS komt er alleen een trein aan om 14:01, dus de trein had blijkbaar 4 minuten vertraging. Zonder vertraging zou de treinreis 20 minuten duren, dus totaal 24 minuten. :) Of zou dit zonder NS site ook oplosbaar moeten zijn? ::)

hangt er ook van af of hij in buiten, parkwijk, CS, muziekwijk of oostvaardersbuurt opstapt ::)

maar welke idioot wil nu naar Almere...de meest suffe stad in Nederland ???
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: raadselachtig topic
« Reactie #77 Gepost op: 17-05-2005, 19:11:00 »
hangt er ook van af of hij in buiten, parkwijk, CS, muziekwijk of oostvaardersbuurt opstapt ::)
Heeft Almere zoveel stations? ::oink::

Citaat
maar welke idioot wil nu naar Almere...de meest suffe stad in Nederland ???
Tsss, wie wil er nou niet bij jouw op visite! :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: raadselachtig topic
« Reactie #78 Gepost op: 17-05-2005, 19:13:24 »
Heeft Almere zoveel stations? ::oink::

jeps en er komt er zelfs nog eentje bij ::jaja::

Citaat
Tsss, wie wil er nou niet bij jouw op visite! :P

ehm iedereen is welkom hoor...maar ik woon nou juist in dat gedeelte waar geen station te vinden is ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: raadselachtig topic
« Reactie #79 Gepost op: 17-05-2005, 19:43:16 »
Wat een gezoek Firefoot ::bravo:: ... maar t is niet goed ::rofl::

Lees de tekst nog eens ;)