Poll

Wie is de Mol?

Owen Schumacher
Tygo Gernandt
Sofie van den Enk
Aaf Brandt Corstius
Susan Visser
Jan-Willem Roodbeen
Daphne Bunskoek
Maurice Lede
Freek Bartels
Jennifer Hoffman

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2014  (gelezen 772582 keer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2580 Gepost op: 30-11-2013, 16:23:50 »
Zullen we de percentages nu achterwege laten dan? En als men het er oneens mee is, PM'en? Tis maar een idee.

Offline ksvegersteen

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2581 Gepost op: 30-11-2013, 20:25:56 »
Nu heeft idd elke kandidaat 10% kans dat hij of zij de Mol is. Die kans wordt verder in het programma steeds groter.

Elke kandidaat heeft 50% om de mol te zijn, wij hebben 10% dat we weten wie de mol is.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2582 Gepost op: 30-11-2013, 21:06:00 »
Nee, de kans hangt af van hoeveel kandidaten hebben aangegeven de Mol te willen zijn. Productie kiest de Mol dan uit dat aantal. Daarbij kijkt productie waarschijnlijk naar een aantal kenmerken waar de Mol aan moet voldoen en ik kan me voorstellen dat er een discussie plaatsheeft over welke kandidaat het meest geschikt als Mol zou zijn in deze groep. De kans dat een kandidaat de Mol is, is voor hen persoonlijk ergens tussen 0% en 100%. Dat hoeft niet per se 10% te zijn en ook niet 50%.

Als een kandidaat zegt dat hij niet de Mol wil zijn, dan heeft hij natuurlijk 0% kans ook daadwerkelijk de Mol te worden.

Stel dat alle kandidaten de Mol willen zijn, en productie kiest gewoon een willekeurige Mol uit, dan is de kans voor elke kandidaat 10%.

Als productie vindt dat de meeste kandidaten niet geschikt zouden zijn als Mol, is hun kans laag, zeg tussen de 0% en 10%, als iemand er echt uitspringt als mogelijk goede Mol, dan is zijn kans hoog, zeg tussen 75% en 95%.

Uiteindelijk moeten alle percentages bij elkaar opgeteld weer precies op 100 uitkomen. Als iedereen 50% kans zou hebben om de Mol te zijn, dan heb je in een gemiddelde groep van 10 kandidaten jaarlijks statistisch gezien 5 Mollen.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2013, 21:07:40 door Daedalus »
The British are not impressed.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2583 Gepost op: 30-11-2013, 21:10:53 »
Zullen we de percentages nu achterwege laten dan? En als men het er oneens mee is, PM'en? Tis maar een idee.

Offline ksvegersteen

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2584 Gepost op: 30-11-2013, 22:23:06 »
Als iedereen 50% kans zou hebben om de Mol te zijn, dan heb je in een gemiddelde groep van 10 kandidaten jaarlijks statistisch gezien 5 Mollen.

Hoe het spel sommige jaren verloopt, lijkt het wel of er tien mollen meedoen ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2585 Gepost op: 2-12-2013, 08:43:47 »
Volgens mij had ik dit hier nog niet gelezen. (of had ik dit over het hoofd gezien?) Op de site van de Televizier kwam ik volgend bericht tegen. Hoe dan ook: allemaal natuurlijk kijken!

"In 13 jaar Wie is de Mol? – Niets is Wat het Lijkt komen de beste opdrachten, grootste successen en enorme mislukkingen voorbij. De special is te zien op woensdagavond 1 januari om 21.20 uur op Nederland 3.

Vooruitblik
Naast een terugblik op de afgelopen dertien jaar wordt er ook vooruitgekeken. In Opium vertelde presentator Art Rooijakkers daarover:  “Op 1 januari komen we met een soort preview. We kijken niet alleen terug naar de afgelopen dertien seizoen van Wie is de Mol?, we kijken ook vooruit naar het nieuwe seizoen. Met de beste Mollen bijvoorbeeld, waar je ook op kunt stemmen. Ook komen er oud-kandidaten aan het woord en krijg je oude fragmenten te zien.”

App
En er is meer Wie is de Mol?. Vaste prik tijdens Wie is de Mol? is dat vrienden onderling raden wie 'de Mol' is. Gelukkig gaat het programma met zijn tijd mee want het komende seizoen van Wie is de Mol? heeft een speciale app waarin fans kunnen raden wie 'de Mol' is. Deelnemers spelen tegen elkaar in een speciale groups-poule. De uiteindelijke winnaar wacht een geweldige prijs: Hij of zij mag de eerste paar dagen van seizoen vijftien mee met de cast van Wie is de Mol? Ja er is goed nieuws: de AVRO heeft al bevestigd dat er ook een vijftiende seizoen komt.

Hong Kong
Seizoen veertien van Wie is de Mol? is te zien vanaf donderdag 2 januari 2014, 20:30 uur op Nederland 1. Het avontuur speelt zich dit jaar af in het bruisende Hong Kong. De kandidaten zijn al bekend: Owen Schumacher, Tygo Gernandt, Jan-Willem Roodbeen, Maurice Lede, Freek Bartels, Sofie van den Enk, Daphne Bunskoek, Jennifer Hoffman, Susan Visser en Aaf Brandt Corstius.

Wie is de Mol
Wie is de Mol? is een spelprogramma dat sinds 1999 wordt uitgezonden door de AVRO. In het programma doen bekende Nederlanders avontuurlijke, spectaculaire en spannende opdrachten.  Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de prijzenpot. Er is echter een maar: Iemand in de groep saboteert alle opdrachten, 'de Mol'.  De vraag wie de saboteur is houden de deelnemers en de kijker voortdurend in zijn greep. Mollen uit vorige seizoenen waren onder anderen Inge Ipenburg, Patrick Stoof en Annie-Marie Jung.

Ontknoping
Naar de spannende ontknoping van het dertiende seizoen van Wie is de Mol? keken maar liefst 2,5 miljoen kijkers. Toen bleek Kees Tol 'de Mol' te zijn. Het populaire programma werd in 2013 eindelijk beloond met het winnen van de Televizier-ring."
Ich bin ein Bärliner!

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2586 Gepost op: 2-12-2013, 10:35:11 »
Daar is het topic 'WIDM Special' voor  ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2587 Gepost op: 2-12-2013, 13:13:06 »
Het heeft toch ook met WIDM 2014 te maken... ;) ::jaja:: Dus het kan gerust hier gezet worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2588 Gepost op: 2-12-2013, 14:47:04 »
Het heeft toch ook met WIDM 2014 te maken... ;) ::jaja:: Dus het kan gerust hier gezet worden.

De discussie/opmerkingen graag in het WIDM Special topic voeren.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2589 Gepost op: 3-12-2013, 16:38:00 »
Komende weken stellen de kandidaten zichzelf voor. Vandaag Aaf en Freek. Zie: http://avro.nl/zoeken/Player/widm_14_aaf_freek/
« Laatst bewerkt op: 3-12-2013, 17:22:28 door Rensjekent »

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2590 Gepost op: 3-12-2013, 16:51:11 »
Beide leuke kandidaten  ::ok::
Aaf doet me denken aan Karin de Groot
Freek een Kees Tol  ;)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline daniekmarinus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2591 Gepost op: 3-12-2013, 17:04:59 »
Leuke stukjes! Ben benieuwd naar wat de andere kandidaten zeggen, of sommige zich alvast gaan indekken of dat we er iets anders uit kunnen halen

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2592 Gepost op: 3-12-2013, 17:19:57 »


...Naar aanleiding van hun mol-omschrijving zou ik ze niet gelijk verdenken.
Freek omschrijft een Mol die meedoet in de groep, terwijl hij zelf eerder op de achtergrond blijft.
Aaf zegt dat de Mol veel geld moet verdienen, maar stiekem niet veel. Ik zou eerder verwachten dat de Mol graag wil saboteren.
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2593 Gepost op: 3-12-2013, 17:28:16 »
"Jongens, het ziet er echt kei goed uit" @ 1.40
http://www.youtube.com/watch?v=wvdAw_jcXTI

Dit wordt gezegd door Aaf?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2594 Gepost op: 3-12-2013, 17:30:52 »
Lijkt me wel haar stem jah  ::jaja::

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2595 Gepost op: 3-12-2013, 18:27:48 »


...Naar aanleiding van hun mol-omschrijving zou ik ze niet gelijk verdenken.
Freek omschrijft een Mol die meedoet in de groep, terwijl hij zelf eerder op de achtergrond blijft.
Aaf zegt dat de Mol veel geld moet verdienen, maar stiekem niet veel. Ik zou eerder verwachten dat de Mol graag wil saboteren.

Ze zullen wel allemaal iets zeggen zodat het lijkt dat de beschrijving van de Mol tegengesteld (of tenminste niet lijkt op) op de beschrijvingen van hun eigen karakter.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2596 Gepost op: 4-12-2013, 00:25:39 »
"Jongens, het ziet er echt kei goed uit" @ 1.40
http://www.youtube.com/watch?v=wvdAw_jcXTI

Dit wordt gezegd door Aaf?


Nee:) dit is een van de vrouwen van de crew. Dit is niet de stem van aaf!
100% zeker.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2597 Gepost op: 4-12-2013, 00:28:51 »
Ik streep aaf bij deze af als mol, aangezien ze een beetje TE duidelijk zegt: 'ik opereer graag ALLEEN' wat slaat op haar werk enzo, maar vaak doen ze dit om de kijkers en molloten juist te latne denken dat er een clue inzit. Kandidaten zijn daar mee bezig, kijk maar naar Arjen en vorig jaar Carolien, die voor haar deelname naar de winkel ging voor pleisters met dierenprints (afrika)
Aaf benadrukt het teveel, waardoor ik denk dat ze een mollende kandidaat wil zijn.

Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2598 Gepost op: 4-12-2013, 03:56:26 »
Sowieso denk ik ook Aaf niet net als JW niet, maar afstrepen doe ik nog bij niemand. Voor de 1e aflevering niet. In aflevering 1 kan het afstrepen wel beginnen. Er is een verschil tussen woorden en daden. Iedereen kan nu wel op een bepaalde manier iets zeggen dat het er dik bovenop ligt dat hij of zij de mol is, maar in aflevering 1 kan al duidelijk zijn wie de echte mol is.

Zo vond ik trouwens de vuurwerkopdracht van Patrick een uitstekende actie. Op een bepaalde manier heeft hij zich als de meedenkende kandidaat voorgedaan maar tegelijkertijd heeft hij ervoor gezorgd dat er geen geld in de pot kwam.

Als een soortgelijke opdracht, een groepsopdracht, komt kan je al achterhalen wie de mol kan zijn. De kandidaat die wel betrokken is bij de opdracht maar als actieve kandidaat overkomt waarbij die net geen geld in de pot brengt.

Dat was wel de afgelopen 2 jaar echt het jammere, zeker vorig jaar waarbij in de eerste aflevering niet echt een groepsopdracht was waarbij je met 10 man 1x geld kan binnen brengen. Dat maakt het voor een mol moeilijker om te opereren, je hebt weinig invloed in de opdrachten. Hoogstens dat je een keertje voor verwarring kan zorgen, maar dat hoeft geen directe aanwijzing te zijn.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #2599 Gepost op: 4-12-2013, 22:28:58 »
Het twitteraccount van De MOl geeft aan dat zowel Hongkong als de Filipijnnen als land worden aangedaan.
klaar voor de strijd