Auteur Topic: Persconferentie CMC 3!  (gelezen 8553 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Persconferentie CMC 3!
« Gepost op: 19-08-2003, 12:11:11 »
Welkom, allemaal hier in de Observant te Apeldoorn op de officiele persconferentie van CMC III. Vandaag presenteren wij u de nieuwe plannen voor de derde editie van de 'Compuart Mol Competitie'. Op het programma staan: De begindatum, de presentatie van het nieuwe CMC III-team,  de presentatie van de (nieuwe) kandidaten, de presentatie van de nieuwe host en de nieuwe spelregels.

Wij zijn blij om u mee te delen dat de nieuwe CMC-serie 30 augustus van start zal gaan. De laatste aflevering zal op 24 oktober zijn.

In het nieuwe seizoen hebben we maar liefst 4 crewmembers die er alles aan zullen doen om CMC in goede banen te leiden, behalve ikzelf Chriz zijn er Annuh, Intikker en D**n. In eerste instantie zou ook Floortje deelnemen aan de crew, maar helaas heeft zij niet de tijd gevonden. Ik spreek namens de hele crew als ik zeg dat we hopen op een goed seizoen. 

Dat is het nu toe tijd voor het presenteren van de nieuwe kandidaten: Dat zijn Kolko, Daisy, Mollenvanger, Lampje, Elise_is_de_mol, Verdi, Avron en Juultjuh of Juultjuh CMC via de officiele site www.wieisdemol.com zal gaan volgen is nog de vraag, maar anders zal zij via hotmail mee doen. Behalve deze 8 kandidaten zijn er ook nog de twee winnaars van de prijsvraag. In eerste instantie zou er maar 1 winnaar zijn, maar door het uitvallen van de mogelijke kandidaten vveerraak en Cora Bora zijn er 2 uitgekozen: Tijgetje uit CMC I en Maapie uit CMC II zullen opnieuw een poging mogen doen! 

Ook dit jaar zal CMC weer gepresenteerd worden door een host. Dit jaar zal Little Creep CMC III gaan presenteren. Hij wordt hierbij geassisteerd door Giorgio, voor wie een speciale rol is weggelegd. Daarover meer in de spelregels.

De spelregels voor dit jaar zijn dit jaar wat ingewikkelder. Het principe van het opsturen van een lijstje blijft voor de kandidaten het belangrijkste gegeven. Dat betekent dat een kandidaat na een aflevering een lijstje opstuurt met op plaats 1 degene die hij het meest verdenkt en op de laatste plaats degene die hij het minst verdenkt.

Daarnaast is het dit jaar nieuw dat de mol zelf niet op de hoogte wordt gebracht van het feit dat hij mol is. Dit houdt in dat een kandidaat zelf de mol kan zijn, zonder dat hij het weet en dat betekent ook dat je jezelf in een lijstje moet zetten. Er is hiervoor gekozen, zodat kandidaten zichzelf niet meer verdacht of onverdacht kunnen maken door reacties te geven in topics. Zo blijft iedereen verdacht. De mol kan dus zelfs het spel winnen!

Anders dan eerder zullen dit jaar ook hints in de teksten ontbreken. Hints kunnen gekocht gaan worden met persoonlijk geld. Persoonlijk geld kan verdient worden in opdrachten. Na elke aflevering worden de kandidaten gevraagd of ze een hint willen kopen, hoe duurder de hint, hoe beter de hint is, dus de kandidaat kan zelf kiezen of hij een makkelijke of moeilijke hint koopt. Er is 1 gratis hint, die in het spel zit verstopt. Die hint kunnen alle kandidaten en het publiek proberen te ontdekken.

Als laatse nieuwtje is er een spel door CMC heen verworven: 'De hunt voor Giorgio'. Elke kandidaat krijgt in het spel een fototoetsel mee. Giorgio zal verschillende malen proberen ongezien het pad van de kandidaten te kruisen. Elke keer dat een kandidaat Giorgio op de plaat weet te leggen, levert dat 1000 euro op. Een kandidaat kan ervoor kiezen om dit geld in de pot te doen om als persoonlijk geld te nemen. 

Voor de rest blijft het basisprincipe hetzelfde. De groep moet proberen zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen door opdrachten te halen en de mol moet opdrachten saboteren. Ik wens u veel plezier toe met CMC III en de kandidaten veel succes!
« Laatst bewerkt op: 25-08-2003, 19:41:23 door Chriz »

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2003, 12:16:24 »
De host wordt hopelijk wel op de hoogte van de mol gehouden?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2003, 12:19:37 »
Nee, dat is ook nog nooit gebeurd. Hoe minder mensen het weten, hoe beter.  ;D


De goede antwoorden van de quiz:

1. Pluto
2. Vliegen
3. Morse (en niet 007)
4. Mijn
5. Dochters


Officiele kandidatenlijst:
1. Avron
2. Daisy
3. elise_is_de_mol
4. Juultjuh
5. Kolko
6. Lampje
7. Maapie
8. Mollenvanger
9. Tijgetje
10. Verdi

maapie

  • Gast
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2003, 12:41:10 »
JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEE IK MAG MEEDOEN!!!

WHEEEEEEHEE dankje Chriz!

ik had 1 vraag fout bij de raadsels, dat wapen had ik niet. maar toch ben ik er door en ik ben heel blij!

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #4 Gepost op: 19-08-2003, 12:43:04 »
Is mes niet goed?
Eindelijk...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2003, 13:21:53 »
Whaaa, ik zit erin! :D Cool!
Ik had Morse niet :-X
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2003, 13:38:58 »
Als laatse nieuwtje is er een spel door CMC heen verworven: 'De hunt voor Giorgio'. Elke kandidaat krijgt in het spel een fototoetsel mee. Giorgio zal verschillende malen proberen ongezien het pad van de kandidaten te kruisen. Elke keer dat een kandidaat Giorgio op de plaat weet te leggen, levert dat 1000 euro op. Een kandidaat kan ervoor kiezen om dit geld in de pot te doen om als persoonlijk geld te nemen. 

Hoe moet ik een foto maken
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2003, 13:43:57 »
Ow, het enigste wat je als kandi moet doen, is een briefje inleveren? Komt in orde! Of moet je nog meer doen?
Ik hoop dat ik de mol ben!
Mollenvanger#1

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2003, 13:54:30 »
Nee, dat is ook nog nooit gebeurd. Hoe minder mensen het weten, hoe beter.  ;D


De goede antwoorden van de quiz:

1. PLUTO
2. Vliegen
3. Morse (en niet 007)
4. Mijn
5. Dochters



pluto een griekse hond?

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #9 Gepost op: 19-08-2003, 14:08:11 »
pluto een griekse hond?

pluto = planeet
pluto = hond van mickey mouse
pluto = griekse god
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #10 Gepost op: 19-08-2003, 15:08:08 »
pluto = planeet
pluto = hond van mickey mouse
pluto = ROMEINSE god
dat is een romeinse god

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #11 Gepost op: 19-08-2003, 15:43:34 »
dat is een romeinse god
ook goed, ik heb de vragen niet gemaakt
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #12 Gepost op: 19-08-2003, 15:51:35 »
Anyway, er is maar 1 planeet wat ook een hond is en dat is Pluto (of heb jij een hond die Mars heet ;))
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #13 Gepost op: 19-08-2003, 15:55:07 »
Hoe vinden jullie de host van dit seizoen eigenlijk? Zels hij weet niet wie de mol is :-X

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #14 Gepost op: 19-08-2003, 15:58:52 »
Hoe moet ik een foto maken

Dat wordt gewoon door het spel 'verworven'. De kandidaten hoeven alleen de lijstjes in te leveren (en natuurlijk heel goed zoeken naar wie de mol is)  ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #15 Gepost op: 19-08-2003, 16:14:20 »
Hoe moet ik een foto maken

Goeie vraag. ???

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #16 Gepost op: 19-08-2003, 16:22:58 »
De mol kan dus zelfs het spel winnen!


En theoretisch dus ook eruit vliegen....
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #17 Gepost op: 19-08-2003, 16:23:03 »
Het staat boven je reactie  :)

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #18 Gepost op: 19-08-2003, 16:23:13 »
Anyway, er is maar 1 planeet wat ook een hond is en dat is Pluto (of heb jij een hond die Mars heet ;))
ja maar die is romeins en niet grieks

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persconferentie CMC III
« Reactie #19 Gepost op: 19-08-2003, 16:26:44 »
En theoretisch dus ook eruit vliegen....

Nee, de mol kan er niet uit. Stel dat de mol onderaan staat bv.


1. Kandidaat A
2. Kandidaat B
3. Kandidaat C
4. Kandidaat D
5. Mol

Dan gaat Kandidaat D naar huis, maar tegelijkertijd kan de Mol het spel niet meer winnen, hij gaat wel door naar de volgende ronde. (Zonder mol is er immers geen spel). Er is een iets andere tactiek nodig (als kandidaat), maar dat maakt het ook interessanter voor de ex-kandidaten.