Auteur Topic: Aflevering 5 - donderdag 18 april  (gelezen 18487 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Gepost op: 17-04-2013, 20:01:31 »
Aflevering 5 van De Pelgrimscode speelt zich af in de oude stad Gonder. Gonder werd gesticht en groot gemaakt door de Ethiopische keizer Fasilides en was twee eeuwen lang de hoofdstad van het Ethiopische rijk. De stad is beroemd om zijn kastelen en kerken.
In de middeleeuwen was Gonder de hoofdstad van het Ethiopische rijk. De indrukwekkende ‘Portugese’ kastelen van koning Fasilides vormen de arena voor de strijd tussen zes overgebleven pelgrims.
In de stromende regen, geketend aan elkaar, banen zij zich een weg naar de hoogste toren. Maar die weg is vol obstakels.
Uiteindelijk wordt, in de dichte Afrikaanse mist, het Ethiopische familieleven één pelgrim fataal en hij of zij zal uitgeput en teleurgesteld naar huis moeten.


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2013, 20:38:37 »
PC goes LOTR.........

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2013, 20:52:28 »
Ik hoop zoooooooooooooooo dat het team van Marian wint
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2013, 20:53:51 »
Ik hoop zoooooooooooooooo dat het team van Marian wint

 ::jaja:: ::jaja:: En dan Kim de vrijstelling.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #4 Gepost op: 18-04-2013, 20:57:34 »
Ik hoop zoooooooooooooooo dat het team van Marian wint
::jaja::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #5 Gepost op: 18-04-2013, 20:59:03 »
jaaaaaaaaaaaaaa hij is goed nu :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #6 Gepost op: 18-04-2013, 21:04:36 »
Eindelijk komt Fibonacci ook eens echt in een spel terecht. Die cryptex hoort thuis in de Da Vinci Code, waar ook de Fibonacci-reeks een belangrijke rol in speelt.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2013, 21:40:31 door Bodejos »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2013, 21:18:40 »
Waarom heb ik bij dit finaleduel een 'Nyoman' gevoel  ;D :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2013, 21:19:24 »
ik vind dit soort opdrachten stom
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2013, 21:26:33 »
Wat een leuke afl., ik heb genoten!  ::jaja::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2013, 21:27:25 »
Het toeval speelt hier net als in aflevering 1 een rol.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2013, 21:36:33 »
Leuke aflevering, en dat "vader en zoon" tegen elkaar moesten strijden was ook wel een keer te verwachten natuurlijk. Het is alleen wel slecht voor m'n pool :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2013, 21:36:52 »
ik heb een praktische opdracht wiskunde over Fibonacci gedaan 8) inclusief de gulden snede en alles wat daar in de natuur bij komt kijken
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #13 Gepost op: 18-04-2013, 21:50:38 »
Inderdaad leuke aflevering weer. Leuke eerste opdracht en vader tegen zoon, en hoe toepasselijk dat ze dan een familieopdracht krijgen om te bepalen wie er doorgaat. :P Verder erg leuk voor Wim dat hij de goudstaaf pakt, hij komt er toch maar mooi weer doorheen. Zou hij net zo ver gaan komen als John de Wolf in seizoen 1?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #14 Gepost op: 18-04-2013, 23:45:14 »
Waarom heb ik bij dit finaleduel een 'Nyoman' gevoel  ;D :P

Hehe, hear hear ;D Precies mijn gedachte. Top aflevering, humor, drama, mooie locatie (!) en tactisch spel van Marian  ::jaja::  ::ok:: Kim de vrijstelling is eerlijk verjaardagscadeau, alleen wat minder van de accomodatie voor haar gezien het grote verschil :o
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2013, 01:11:58 »
Ik vond marian in aflevering 1 heel irritant, ik dacht oh, zo'n huilebak.. geen zelfvertrouwen niets, vond het eerder zielig.
Maar ze komt nu echt tactisch slim uit de hoek, ze speelt het spel echt leuk. Leuke kandidate.
En wat heb ik genoeg van die bert. Nu weten we onderhand wel wie z'n zoon en dochter zijn. De aflevering stond er onderhand in het teken van. Onsympathieke man.
In dit spel tenminste..
Leuke aflevering!!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2013, 10:01:12 »
Mooie aflevering was het inderdaad. Alleen dat weer... dat verwacht je toch eigenlijk niet bij een land als Ethiopië... De eerste opdracht was weer goed in elkaar gezet, en die werd dankzij takticus Marjan nog spannender. En haar taktiek bleek te werken. Alleen de finaleopdracht vond ik wat minder... Maar goed, zoals al gezegd: voor zo'n opdracht moet je niet helemaal afhankelijk zijn van toeval.
Ich bin ein Bärliner!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2013, 10:38:29 »
Ik ben er nog niet uit wat ik van deze aflevering vind, maar dat komt vooral omdat Leo eruit ligt. Aan de ene kant begon ik dat vader-zoon-gebeuren een beetje zat te worden, aan de andere kant was Leo wel een van de smaakmakers van het seizoen en heel wat leuker om naar te kijken dan Wim, Sjoerd en Marian. Ik vind deze serie op alle vlakken een beetje vilein: de deelnemers komen op z'n zachtst gezegd niet helemaal als aardige personen naar voren (Bert blijf ik irritant vinden, Marian is nu een soort heks die alles en iedereen tegen elkaar uitspeelt en dat ook nog leuk vindt om te doen). Hiermee bedoel ik niet dat Bert en Marian ook echt zo zijn, maar zo worden ze wel in de montage getoond. Kim blijft me positief verassen, wat een leuke en fanatieke kandidaat! Wim vindt ik gewoon aardig en Sjoerd, tja die ik vind ik een beetje op de achtergrond blijven.

De eerste opdracht: leuk en goed uitgedacht! Ik snap alleen niet helemaal waarom Kim en Marian op zo'n onnozele manier werden vastgeketend. Ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken hoe mensen een lamme arm krijgen, zonder dat daar echt een goede reden voor is.

De eliminatieopdracht: tja ik kreeg ook zo'n Nyoman-gevoel. Ik vond het wel een leuke opdracht om naar te kijken, al speelt pech/geluk wel weer een grote rol. Volgens mij had Leo ook niet zo'n handige strategie, want hij liep rond op een plek waar amper mensen waren terwijl Bert gewoon in het midden van het centrum bleef.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2013, 13:41:45 »
Dat vastketenen had uiteraard als reden dat het vertragend werkt, als je de kandidaat nog moet bevrijden.  Op die manier kan een team dat achterligt door geklungel met de traptredes, maar handig is met de sleutels, nog enige tijd compenseren.

Inderdaad: de lamme armen waren niet nodig geweest, je kunt iemand ook op een andere manier ketenen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - donderdag 18 april
« Reactie #19 Gepost op: 20-04-2013, 13:01:29 »
Leuke aflevering weer! Het wordt nu inderdaad wel heel erg team Bert vs. team Marian. Wel een beetje jammer dat Marian wordt neergezet als een of andere heks die op willekeurige momenten heel gemeen lacht, kan zij er wat aan doen dat ze zo'n lach heeft? :P
Maar aan de andere kant wordt Bert nou ook niet echt positief neergezet...
Op dit moment vind ik denk ik Sjoerd of Wim de zwakste, Wim is denk ik fysiek sterker dan Sjoerd (weet ik eigenlijk wel zeker), maar Sjoerd heeft denk ik meer kennis.
Marian is op dit moment nog steeds m'n favoriet, met daarna Wim en Kim, ook al zit ze in team Bert. ;)

Ben het met je eens op 1 ding, moet je eens opletten hoe Wim loopt, hij heeft voortdurend last van z'n linkerbeen, Sjoerd is sneller buiten adem dat is waar maar als het op kracht aankomt denk ik dat je Sjoerd niet moet onderschatten.