Auteur Topic: Mededelingen topic  (gelezen 40736 keer)

Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: Mededelingen topic
« Reactie #240 Gepost op: 8-06-2013, 23:21:27 »
Fu lukie

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mededelingen topic
« Reactie #241 Gepost op: 8-06-2013, 23:24:16 »
Feliciteer U Lukie  lief ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mededelingen topic
« Reactie #242 Gepost op: 8-06-2013, 23:24:41 »
 ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Mededelingen topic
« Reactie #243 Gepost op: 9-06-2013, 00:15:34 »
Ik zal binnenkort als ik tijd heb nog een klein verslagje schrijven over de onderwereld, zodat jullie een beetje een idee hebben hoe het was.
Bij de nabeschouwing kunnen jullie ook nog mijn biechts lezen waarin ik nog wat meer vertel.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Mededelingen topic
« Reactie #244 Gepost op: 9-06-2013, 00:59:48 »
Opdracht 1: Flow
Ik kreeg dus een bericht van D*N over de onderwereld en de uitleg daarover. Samen met Locusta, lemmyfan396 en Molcrazy, die het ook niet hadden gehaald, kreeg ik de eerste opdracht: Flow. Je weet wel, van die app waarbij je gekleurde vakjes moet verbinden zonder dat die lijnen elkaar raken.
Ik had hem vrij snel opgelost, maar het lukte me niet om een foto te sturen ( ::schaam::) waardoor er veel tijd verloren ging.
Uiteindelijk had ik de opdracht wel gewonnen, doordat ik een paar minuten sneller was dan Molcrazy. Locusta en lemmyfan hadden de puzzel niet gemaakt en lagen uit het spel.

Opdracht 2: De vragen
Dit was dus echt een drama. Alleen Molcrazy en ik waren over (AaPje16 wilde niet meedoen in de onderwereld), dus er zou niemand afvallen. Omdat ik de vorige opdracht had gewonnen, had ik een voordeel ten opzichte van Molcrazy. Ik moest 3 vragen sneller beantwoorden dan kandidaten bovengronds en Molcrazy 4. We faalden allebei jammerlijk. Mijn eerste vraag las ik pas na een paar uur en mijn tweede vraag snapte ik niet. Deze opdracht vergeet ik dus gewoon even.

Opdracht 3: Het verhaal
En toen kwam de altijd gezellige Silvermaiden erbij. Zij werd meteen verrast met een opdracht die mij verschrikkelijk moeilijk leek. We moesten een zo lang mogelijk verhaal schrijven, maar niet hetzelfde woord gebruiken. Degene die het langste verhaal schreef met verschillende woorden won. Mijn verhaal ging over kaboutertjes en had volgens mij tussen de 140-160 woorden. Ik was trouwens net op tijd met inleveren, ook al was mijn verhaal nog niet af.
Silvermaidens verhaal was geloof ik 63 woorden lang en Molcrazy leverde niks in.
Ik had deze opdracht dus gewonnen. Maar omdat we nog steeds met z'n 3en waren viel er niemand af.

Opdracht 4: De sommen
En opnieuw werden we met een opdracht betrokken bij de opdracht van de kandidaten bovengronds.
We moesten de sommen van de kandidaten sneller maken dan zij, behalve som 5. Molcrazy was overigens uit het spel gezet wegens inactiviteit.
Alleen Silvermaiden en ik deden deze opdracht dus. Voor elke som die we sneller oplosten dan de snelste kandidaat (van de twee dus) bovengronds, zouden we een voordeel krijgen voor het eindspel.
Bij som 1 begon het al lekker. Ik had de oplossing binnen de tijd van de snelste, maar maakte een typefout. Ik kreeg dus een uur straftijd en geen eerste voordeel. Echt weer iets voor mij.
Som 2 en 3 gingen wel goed. Ik had ze allebei sneller opgelost dan de snelste kandidaat bovengronds en had dus al twee voordelen verdiend. Som 4 hoefde ik al niet meer uit te rekenen, die oplossing had Bjorrn alvast voor me in het mededelingen topic gezet. (waarvoor dank, ook al wist je het niet)
Ik had in totaal dus 3 voordelen verdiend voor het Onderwereld-eindspel. Silvermaiden was de moed voor zover ik heb gehoord al snel verloren en had er geen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Mededelingen topic
« Reactie #245 Gepost op: 9-06-2013, 01:01:16 »
Opdracht 5: De geheime opdracht
Dit vond ik persoonlijk de leukste opdracht van de Onderwereld. MijdrechtseMol was er bijgekomen en we waren dus met z'n drieën. We kregen alledrie een geheime opdracht die we op het forum moesten uitvoeren. Als we dit zouden doen, zouden we een voordeel krijgen voor het eindspel. Daarna moesten we elkaars opdracht raden. Ik had als opdracht: 'Zeg dat je iCarly een geweldige serie vindt en geef minstens drie argumenten waarom je dit vindt.' Tja, hoe kon ik dit onopvallend gaan doen? Door allemaal nepopdrachten te gaan doen die nog veel raarder zijn natuurlijk! De volgende dingen heb ik allemaal gedaan:
- Ik ben elke post begonnen met een N.
- Ik heb ik vijf talen het woord 'nee' gezegd.
- Ik heb ergens totaal willekeurig gezegd dat Nana Mouskouri nog leeft.
- Ik heb drie keer 'plopperdeplop' gezegd.
- Ik heb gezegd dat ik de Vogeltjesdans aan het luisteren was.
M'n echte opdracht heb ik ook gedaan. MM niet, hij moest een overzicht maken van alle dolken in het spel volgens hem. Silvermaiden had als opdracht 'complimentjes geven' en aangezien ik die als eerste had geraden, had ik ook deze opdracht gewonnen.


Opdracht 6: Het Onderwereld-eindspel: De Hiërogliefen
En toen was het tijd voor het eindspel. Jann was er als laatste bijgekomen, maar had dus geen kans gehad om voordelen te verdienen voor het eindspel, wat ik eigenlijk een beetje raar vond, maar daar heb ik verder niet over nagedacht. Als eindopdracht moesten we de hiërogliefen uit het mededelingen topic ontcijferen. Iedereen kreeg vijf letters en de rest moest je dus ruilen. Ik kreeg er nog 4 extra, dat waren mijn voordelen.
Ik had de hiërogliefen dus het snelst ontcijferd en kwam zo terug in het spel.

De Kwartfinale
En nu zit ik dus in de kwartfinale. Ik laat het allemaal gewoon over me heenkomen en zie wel waar ik eindig. Ik heb wel het idee dat ik een grote achterstand heb tegenover de rest en mijn kans om te winnen dus niet heel erg groot is. Maar ik heb in ieder geval de kwartfinale gehaald, en daar ging ik voor!

Ik hoop dat jullie zo een beetje een indruk hebben van de Onderwereld. Bij de nabeschouwing kunnen jullie mijn biechten lezen waar nog wat meer details in staan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mededelingen topic
« Reactie #246 Gepost op: 9-06-2013, 01:10:41 »
Haha ik ben nog serieus op die post van jou over iCarly ingegaan ook ::rofl:: Maar ik vind het dus serieus best een leuke serie ::bloos::
De hierogliefen heb ik ook opgelost trouwens, ik dacht dat we er later in het spel nog iets mee zouden moeten doen, maar die moeite heb ik dus voor niets gedaan xD
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Mededelingen topic
« Reactie #247 Gepost op: 9-06-2013, 09:19:40 »
Ik moet trouwens wel even zeggen dat ik ook heel veel geluk heb gehad.
Locusta, lemmyfan en AaPje16 deden niet mee, Molcrazy later ook niet, Silvermaiden is een tijdje ziek geweest en MijdrechtseMol en Jann kwamen pas later en hadden geen voordelen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mededelingen topic
« Reactie #248 Gepost op: 9-06-2013, 09:27:27 »
Ooooh wat een gave opdrachten zeg! Goed gedaan. Erg leuk van de spelleiding dat dit ook ingebouwd is ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Mededelingen topic
« Reactie #249 Gepost op: 9-06-2013, 09:41:55 »
Dankje :)
En inderdaad heel leuk van de spelleiding, nogmaals bedankt! ::bravo::
Het was ook heel erg leuk om de reacties van de anderen te zien die in de onderwereld kwamen (MM bijvoorbeeld :P)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mededelingen topic
« Reactie #250 Gepost op: 9-06-2013, 09:53:51 »
Plopperdeplop, wat grappig! ::rofl::  ;)
...maar soms even niet :)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mededelingen topic
« Reactie #251 Gepost op: 9-06-2013, 09:55:06 »
Jahaa  ::rofl::

K@ren zei dat ze een belangrijke vraag had, ik dacht dat stelt niet zo veel voor.

"Doe je mee in de onderwereld?"

En ik zat zo  ::oink:: achter mijn computer

Ik heb die nacht nauwelijks geslapen ;D

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mededelingen topic
« Reactie #252 Gepost op: 9-06-2013, 11:55:22 »
Haha, het viel me al op dat Silvermaiden ineens allemaal complimentjes aan het uitdelen was. ::rofl:: Maar waren deze ook allemaal gemeend? ::) En MM was gisteren maar eens begonnen met zijn overzicht van de dolken, zag ik. :-X Waar zijn die hiërogliefen trouwens te vinden?
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mededelingen topic
« Reactie #253 Gepost op: 9-06-2013, 11:57:05 »
Ik heb het op het eind maar laten gaan want ik heb veel toetsen de komende week, en daarna de proefwerkweek, en goed leren gaat niet echt als je meedoet aan een spel.

De hierogliefen staan ergens in dit topic, ik weet niet welke pagina  :) (EDIT: pagina 10, ergens bovenaan)
« Laatst bewerkt op: 9-06-2013, 11:59:46 door MijdrechtseMol »

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mededelingen topic
« Reactie #254 Gepost op: 9-06-2013, 12:06:52 »
Haha, het viel me al op dat Silvermaiden ineens allemaal complimentjes aan het uitdelen was. ::rofl:: Maar waren deze ook allemaal gemeend? ::) En MM was gisteren maar eens begonnen met zijn overzicht van de dolken, zag ik. :-X Waar zijn die hiërogliefen trouwens te vinden?

Ik heb alleen complimenten gegeven die ik meen, want ik wil wel oprecht blijven ook al was het nu in een spel.

Dus ja ik vind je muzieksmaak echt leuk  ::jaja::  en ook voor alle anderen. Mijn complimenten voor jullie zijn echt geweest :).

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mededelingen topic
« Reactie #255 Gepost op: 9-06-2013, 12:12:20 »
Ik heb het op het eind maar laten gaan want ik heb veel toetsen de komende week, en daarna de proefwerkweek, en goed leren gaat niet echt als je meedoet aan een spel.

De hierogliefen staan ergens in dit topic, ik weet niet welke pagina  :) (EDIT: pagina 10, ergens bovenaan)
Ah, thanks! :) Die had ik nog omgezet in Times New Roman, maar kon daar verder geen wijs uit. :-\\

Ik heb alleen complimenten gegeven die ik meen, want ik wil wel oprecht blijven ook al was het nu in een spel.

Dus ja ik vind je muzieksmaak echt leuk  ::jaja::  en ook voor alle anderen. Mijn complimenten voor jullie zijn echt geweest :).
Oke! ::ok::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mededelingen topic
« Reactie #256 Gepost op: 9-06-2013, 12:46:33 »
Hoe heb je die ontcijferd dan? :P
Als ik Wingdings in een ander lettertype wilde veranderen kreeg ik allemaal vierkantjes te zien, dus ik heb eerst de juiste letter bij het juiste symbool gezocht. Vervolgens was ik er al snel vrij zeker van dat de t en de d klinkers moesten zijn, van daaruit ben ik verder gaan kijken en erachter gekomen dat je elke letter 11 plaatsen in het alfabet moet opschuiven, en toen had ik hem :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mededelingen topic
« Reactie #257 Gepost op: 9-06-2013, 12:54:02 »
Als ik Wingdings in een ander lettertype wilde veranderen kreeg ik allemaal vierkantjes te zien, dus ik heb eerst de juiste letter bij het juiste symbool gezocht. Vervolgens was ik er al snel vrij zeker van dat de t en de d klinkers moesten zijn, van daaruit ben ik verder gaan kijken en erachter gekomen dat je elke letter 11 plaatsen in het alfabet moet opschuiven, en toen had ik hem :P
Wow, knap gevonden dit zeg. ::ok::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mededelingen topic
« Reactie #258 Gepost op: 9-06-2013, 13:26:10 »
Die kwartfinale heb je echt verdiend Starlight ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mededelingen topic
« Reactie #259 Gepost op: 9-06-2013, 13:31:45 »
Haha bedankt, maar ik heb er niet zo heel veel aan gehad om het op te lossen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"