Auteur Topic: Aflevering 6: De Bank-overval  (gelezen 16173 keer)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #20 Gepost op: 31-05-2013, 08:35:46 »
Ergens in een drukke straat in hartje Cairo staat een zwarte auto geparkeerd. In de auto zitten vier personen. De bijrijder draait zich om naar de twee personen die achterin zitten:  ‘Okee, jongens! Zijn jullie er klaar voor?’ De twee achterin knikken. Ze zien er gespannen uit. ‘Dan gaan we het doen!’  

Terwijl de chauffeur blijft wachten rennen de drie anderen de straat over. Ze rennen de Gizehmann Sachs Bank in.  ‘Dit is een overval! Iedereen op de grond.’ Om zijn daad kracht bij te zetten schiet de overvaller zijn pistool in de lucht af. Er zijn verschillende klanten en enkele bankbedienden die gelijk gehoor geven aan de oproep. Toch weet bankbediende Lukie4 nog net op tijd het paniekknopje in te drukken.

In het bureau van C.A.P.D (Cairo Police Department) komt de overval binnen. ‘Commissaris, de paniekknop in de Gizehmann Sachs Bank is ingedrukt.’ Commissaris: ‘Dan moeten we daar snel naartoe. Ik wil de beste sluipschutter die we hebben mee hebben en iemand die een beetje kan communiceren.’

‘Als iedereen rustig blijft is er niks aan de hand. Als wij straks met het geld er vandoor gaan, dan blijft iedereen veilig.’ De gijzelnemer probeert zijn gijzelaars gerust te stemmen. Verderop zijn twee overvallers bij de kluis aangekomen. 'Een echte Wertheim. Dat is nog wel even een klusje.’ De andere overvaller knikt: ‘Ik zal even onze collega inlichten met mijn walkietalkie…ROGER! ROGER! Ben je daar? Gaat alles goed?’ ‘ROGER! Alles goed hier. Maar we hebben wel bezoek. De C.A.P.D. staat voor de deur.’  De twee overvallers bij de kluis kijken elkaar even aan:  ‘Ga jij daar maar heen om te kijken of je iets voor hem kan doen. Ik hou me wel bezig met die kluis.’

Ondertussen is bovenop een gebouw tegenover de bank een sluipschutter bezig met een goede locatie te kiezen. Hij legt zijn sluipschuttersgeweer op de rand en richt. Het is jammer dat de gijzelaars zo dichtbij liggen, maar als hij goed mikt, zou hij de gijzelnemer onderuit moeten kunnen halen.

De gijzelnemer wordt ondertussen weer vergezeld door zijn collega. Gijzelnemer:  ‘Er staan minimaal 8 politie-auto’s voor de deur. We kunnen geen kant op.’ TRRRRING TRRRRING. De telefoon gaat. ‘Laat mij dit maar opknappen.’ De overvaller loopt naar de telefoon en pakt op: ‘Hallo?’
 
‘Hallo! Dit is de C.A.P.D. Wij hebben een melding binnen gekregen van een overval. Kunt u mij vertellen wat er aan de hand is?’  ‘Wij zijn inderdaad bezig met een overval en wij willen graag een vrije doortocht. Wij hebben gijzelaars hier, dus als ik jullie was zou ik maar aan onze eisen voldoen.’ ‘Ik moet deze situatie even bespreken. Ik bel later terug.’
 
Politie-communicator: ‘Commissaris. Ze hebben verscheidene gijzelaars daar en zij vragen om een vrije doortocht.’ Commissaris: ‘Dat nooit. Ik laat hier niet zomaar die bank overvallen!’ Communicator: ‘Maar al die gijzelaars dan!’ Commissaris: ‘Geef hier die telefoon.’

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #21 Gepost op: 31-05-2013, 08:36:05 »
In de bank neemt de Kluiskraker contact op met zijn collega’s : ‘ROGER! Jongens, ik heb de kluis open. Kom snel hier heen, dan gooien  we onze tassen vol en gaan we er als de bliksem vandoor.’ ‘ROGER! We zullen even geduld moeten hebben. Er staan hier minimaal 8 politie-auto’s voor de deur.’  Dan belt de Commissaris: ‘Beste overvaller, we hebben besloten om niet mee te werken. We staan met een groot team om jullie heen. Jullie kunnen geen kant op.’

Overvallers-communicator: ‘Gijzelnemer, C.A.P.D wil niet meewerken.Wat gaan we doen?’ Voordat de gijzelnemer antwoord kan geven, komt de kluiskraker binnen met twee tassen vol met geld:  ‘Als ze niet mee willen werken, dan moeten we één van de gijzelaars ombrengen om te laten zien dat we het menen!’ De gijzelnemer knikt: ‘Dat is goed vriend. Ik heb zo’n vertrouwen in jou. Dat ik het idee heb, dat het goed komt.’ De gijzelnemer loopt naar één van de gijzelaars: ‘Nee..nee…alsjeblieft niet, neem mij niet. Ik ben maar een simpele Hulpdakdekker!’ PAF! In koele bloede schiet de gijzelnemer hem neer.

‘Commissaris! Ze hebben net één van de gijzelaars dood geschoten. Wat moeten we doen?’ De commissaris kijkt bedenkelijk. Hij heeft wel door dat het allemaal veel te lang duurt en dat hij nu snel een beslissing moet nemen. Hij heeft al veel te lang getreuzeld. Dan belt de sluipschutter: ‘Commissaris. De gijzelnemer heeft net een gijzelaar neergeschoten. Ik heb perfect zicht op hem en kan hem nu uitschakelen. Wat moet ik doen?’ De commissaris twijfelt even: ‘Heb nog even geduld. Ik heb alles in de hand.’ De commissaris twijfelt enorm of hij de overvallers hun zin moet geven. De moord op één van de gijzelaars heeft indruk gemaakt. Een sterke zet van de overvallers.
 
Dan belt de Chauffeur op: ‘Jongens! Waarom duurt het allemaal zo lang? We hadden allang weg moeten zijn.’ Overvallers-communicator: ‘De C.A.P.D. wil niet meewerken.’ Chauffeur: ‘Laat ze dan zien dat ze met ons geen grappen moeten maken. We leggen er nog ééntje om!’ Overvallers-communicator: ‘De chauffeur stelt voor dat we er nog één omleggen.’ Gijzelnemer: ‘De chauffeur heeft altijd goeie ideeën. Ik heb vertrouwen in hem. Laten we het gewoon doen.’ De gijzelnemer loopt naar bankbediende Lukie4. Lukie4: ‘Nee, alsjeblieft niet. Ik heb nog een forum thuis om voor te zorgen.’ PAF!

De sluipschutter ligt op het dak. Hij is het getreuzel van de commissaris helemaal zat. Hij heeft geen vertrouwen meer in de commissaris. Hij kan niet meer onschuldige slachtoffers laten vallen. Hij richt met zijn geweer. Zijn hartslag neemt toe en dan..

Een kogel fluit door de lucht, door het glaswerk van de bank, recht in het hart van de gijzelnemer. Een perfect schot van de sluipschutter. ‘SNIPER ON THE ROOF! We moeten gaan.’ De overvallers-communicator en de kluiskraker proberen snel weg te komen. Maar met twee zware tassen is het moeilijk lopen voor de kluiskraker. De overvallers-communicator heeft echter zo’n haast dat hij vergeet om te helpen.

Als hij buiten komt, wordt er een ware vuurregen op hem afgevoerd. Maar hij weet veilig de auto te bereiken. ‘Rijden nu!’ ‘Maar de kluiskraker is nog binnen! Met ons geld!’ ‘Dat maakt niet uit. Ik leid deze missie, dus rijden nu! Misschien is de kluiskraker al wel dood.’ ‘Ik ga niet weg zonder hem!’  De chauffeur blijft tegen de orders in wachten en brengt daarmee het leven van hem en zijn collega ernstig in gevaar. Gelukkig voor de chauffeur komt nu ook de kluiskraker aangelopen. Hij gooit de tassen met geld achterin en het drietal scheurt weg. Overvaller-communicator: ‘Arme gijzelnemer. Had hij maar nooit geluisterd naar jou, Chauffeur. Dan had hij misschien nog geleefd. Wat een domme keus om jou te vertrouwen!’

De communicator van de politie rijdt ondertussen samen met de commissaris achter de overvallers aan. Commissaris: ‘Ze zijn ons te snel afgeweest. We kunnen ze nog maar op één manier inhalen….DE HELICOPTER!’


Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #22 Gepost op: 31-05-2013, 08:36:13 »
De meest ervaren helicopter-piloot is ondertussen ingeschakeld om de achtervolging in te zetten. Met een enorme vaart probeert hij de overvallers op te sporen en al snel heeft hij de zwarte auto in het vizier.

Chauffeur: ‘Shit….er zit een helicopter boven ons. Wat moet ik doen?’ Overvallers-communicator: ‘Hmmm…hij is de enige die ons nog zou kunnen stoppen. We moeten proberen zo snel mogelijk bij de metro te komen. Als we de metro kunnen pakken, kan hij ons nooit meer terug vinden.’ Opeens springt de linkerzij-spiegel kapot. Kluiskraker: ‘NEE! Dat was een kogel. Hij is ons aan het beschieten.’
 
Er volgt een wilde achtervolging en de helicopter-piloot blijft de 3 overgebleven overvallers op de hielen zitten. Chauffeur:  ‘Yes! We zijn er! Daar is de metro al.’ Maar met een welgemeend schot weet de helicopter-piloot vanuit zijn helicopter de chauffeur te raken met zijn pistool. Met een wilde zwaai vliegt de auto tegen een lantaarnpaal op. De chauffeur blijft levenloos liggen.  De kluiskraker en de communicator stappen zwaar duizelig van de klap uit. Ze hebben allebei een zak met geld mee. De helicopter-piloot richt ondertussen zijn pistool. Hij heeft een perfect zicht. Tijd om de klus te klaren. Zou hij raken? Het is nog maar een kleine 10 meter om binnen te geraken. Zal het de overvallers lukken of weet de helicopterpiloot ze toch nog op het laatste nippertje te stoppen?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #23 Gepost op: 31-05-2013, 09:02:21 »
Men heeft tegenwoordig gewoon geen respect meer voor eenvoudige hulpdakdekkers ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #24 Gepost op: 31-05-2013, 13:19:42 »
aaaaaah, bloedstollend!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #25 Gepost op: 31-05-2013, 16:55:10 »
waaaaah ik wil het weten xD
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #26 Gepost op: 31-05-2013, 18:05:59 »
 ::oink:: karen zet me niet zo onder druk !!!
« Laatst bewerkt op: 31-05-2013, 19:10:39 door Dolfie, Reden: Vloeken niet toegestaan! »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #27 Gepost op: 31-05-2013, 19:19:36 »
Dolfie is er mee bezig, maar er dreigt een vroege exit als ik dit zo lees...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #28 Gepost op: 31-05-2013, 19:20:24 »
Laten we er hier maar geen discussie over voeren. Lijkt me verstandiger om de betreffende persoon via pm te waarschuwen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #29 Gepost op: 31-05-2013, 19:21:42 »
::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #30 Gepost op: 31-05-2013, 19:22:07 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #31 Gepost op: 31-05-2013, 19:25:41 »
Kom je weer via een zijdeur een spel binnen? ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #32 Gepost op: 31-05-2013, 19:26:44 »
::rofl:: dit is een plaatje van een bankovervaller. Een mislukte poging om OT te gaan :(
Ik blijf hier aan de zijlijn mee lezen.

(trouwens goed geschreven Karen, het is spannend)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #33 Gepost op: 31-05-2013, 19:27:54 »
Laten we het maar weer over het spel gaan hebben. :)

Het laatste stukje van het verhaal:
De kogel schiet in het been van de communicator, die kermend richting metro strompelt. De kluiskraker staat al in de metro te wachten en sleept zijn collega naar binnen. Ze zijn de politie te snel afgeweest. ‘We hebben het gedaan!!!’  ‘YAAAAHOOEE!!’ Zo wisten de overvallers uiteindelijk met de buit te ontsnappen.



Dat betekent dat Teotihuacán deze opdracht wint. Xi'an verliest.



Xi'an mag nu bekend maken wie welke rol had. Teotihuacán absoluut niet.  ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #34 Gepost op: 31-05-2013, 19:33:15 »
Woooohoooooo!


::hyper::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #35 Gepost op: 31-05-2013, 19:35:15 »
Laten we het maar weer over het spel gaan hebben. :)

Het laatste stukje van het verhaal:
De kogel schiet in het been van de communicator, die kermend richting metro strompelt. De kluiskraker staat al in de metro te wachten en sleept zijn collega naar binnen. Ze zijn de politie te snel afgeweest. ‘We hebben het gedaan!!!’  ‘YAAAAHOOEE!!’ Zo wisten de overvallers uiteindelijk met de buit te ontsnappen.



Dat betekent dat Teotihuacán deze opdracht wint. Xi'an verliest.



Xi'an mag nu bekend maken wie welke rol had. Teotihuacán absoluut niet.  ;)

Dus wij kunnen ook geen kwartfinaleplek meer halen  :o
Ik was de sluipschutter, die zijn opdracht overgens perfect had gedaan  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #36 Gepost op: 31-05-2013, 19:40:14 »
Neeeeee he ::oink:: Hebben ze een bank beroofd, hulpdakdekker en Lukie4 neergeschoten, en dan komen ze er ook nog ongestraft vanaf ::ohno::

Ik was trouwens de politie-communicator (die nogal een onderbelichte rol heeft in dit hele verhaal moet ik zeggen, als we wel hadden gewonnen had ik nooit die kwartfinaleplaats gehaald...)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #37 Gepost op: 31-05-2013, 19:40:26 »
Joepiejeeeeeeeeeh

Tis gelukt  ::tandpastasmiley::

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #38 Gepost op: 31-05-2013, 19:51:05 »
Neeeeee he ::oink:: Hebben ze een bank beroofd, hulpdakdekker en Lukie4 neergeschoten, en dan komen ze er ook nog ongestraft vanaf ::ohno::

Ik was trouwens de politie-communicator (die nogal een onderbelichte rol heeft in dit hele verhaal moet ik zeggen, als we wel hadden gewonnen had ik nooit die kwartfinaleplaats gehaald...)

Het verhaal is ook geschreven om de rollen van de overvallers te belichten. Het verhaal is achteraf pas geschreven toen de uitslag al bekend was. Als jullie hadden gewonnen, kwam je vast meer naar voren. 


Dus wij kunnen ook geen kwartfinaleplek meer halen  :o
Ik was de sluipschutter, die zijn opdracht overgens perfect had gedaan  :P

Jullie hebben nog één kans op een Kwartfinale-plek in de Slachtnacht.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #39 Gepost op: 31-05-2013, 19:55:23 »
Tja, eerst het hiernamaals nog overleven...
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.