Auteur Topic: Sweepstakes/colportage  (gelezen 18359 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #20 Gepost op: 21-12-2003, 22:45:19 »
Het vervelende is: bezorgdiensten zullen er zeer weinig aan willen doen om aan al die ellende een eind te maken. het is ten slotte omzet, maar wel op een zeer omstreden manier verdiend.

Goed, de TPG (en de dienst waar ik voor werk) doet gewoon het werkt wat men moet doen, een poststuk van a naar b brengen. Aan de andere kant: je zou toch weleens een keer informatie aan moeten kunnen vragen ZONDER dat je die troep over je heen krijgt? Want dat is de andere kant van de medaille: je durft haast geen bonnetje meer in te vullen op deze manier.

Zolang er mensen zijn, die echt alles geloven, wat ze wordt beloofd, blijft dit soort firma's erop inspelen. Ik weet zelf best dat ze je alleen een vette worst voorhouden, maar als je wil happen, dan is die ineens nergens meer te zien. Ik vond het dan ook een perfecte actie van die rechter, toen hij Postina dwong om een vrouw een auto te leveren. Protesten hielpen niet, postina moest maar eens een lesje in fatsoen krijgen. Dat hebben ze geweten, maar ze begonnen vrolijk opnieuw.

Ik kom even terug op die brief van dat incassobureau. Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van ze, waarin men mij nogal grof te verstaan gaf meteen te betalen, anders zouden zware maatregelen volgen.

Dit was voor mij het sein om de Consumentenbond in te schakelen. Wat blijkt? Ik ben de enige niet met soortgelijke klachten. En ja hoor, Intrum Justitia kende men wel bij de Consumentenbond. Hun advies was om hen binnen twee weken in de gelegenheid te stellen met een originele, door mij ondertekende, opdrachtbon te komen. En aangezien ze die niet hebben, heeft zowel het incassobureau als de firma Socks geen poot om op te staan. Maar het advies van de Consumentenbond luidt wel, de brief van dat incassobureau niet zomaar als niet geschreven te beschouwen.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2003, 18:33:14 door bodejos »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #21 Gepost op: 23-12-2003, 18:24:14 »
Oproep:
[/size]

Forumleden die hun forumbelasting nog niet hebben betaald dienen dit z.s.m. te doen. Maak het bedrag (7,95 euri) over op giro 4214668 t.a.v. "Verdi's nieuwe auto" en voorkom dat Uw toegang tot dit forum geblokkeerd wordt!!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #22 Gepost op: 23-12-2003, 18:42:39 »
Geldt dit ook voor benenwagens? :D

Welke modellen zijn er voorhanden?

Verdi, dit is precies zo'n voorbeeld hoe firma's nietsvermoedende mensen de stuipen op het lijf jagen. Jammergenoeg gaan er in het echte leven veel bedrijven op deze manier te werk. Ze sturen aceeptgiro's rond, mensen zijn in de veronderstelling dat er nog een openstaande rekening is, en betalen maar snel, om problemen te voorkomen.


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #23 Gepost op: 23-12-2003, 18:58:49 »
Dus je gaat niet betalen?
 >:(
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #24 Gepost op: 23-12-2003, 19:03:58 »
staat dat in mijn reactie? ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #25 Gepost op: 23-12-2003, 19:44:50 »
Gaan we bijdehand doen! Gewoon betalen!
 >:( >:(
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #26 Gepost op: 24-12-2003, 10:43:07 »
Overigens staat Intrum Justitia bij de Consumentenbond, Radar en Kassa bekend als een stelletje blaaskaken. Gewoon terugblazen en ze houden hun snufferd, luidt het devies....

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #27 Gepost op: 24-12-2003, 11:32:22 »
Bodejos, een erg mooi topic, wat echt maar met 1 ding te bestrijden is: nergens je gegevens achterlaten buiten officiele instanties als gemeentes etc. En dat is al zo lek als een zeef.

De klantenkaart van de AH, de bibliotheekpas etc, worden allemaal gewoon geplaatst in centrale gegevensbanken. Men kan niet anders. en van die banken kopen bepaalde organisaties gewoon  aftreksels.

Achter heel veel van de postina's zitten dezelfde mensen en die zijn eigenlijk illegaal bezig maar qua organisatie weer legaal. Ze maken gebruik van mazen in onze wetgeving en doen dus eigenlijk 1 ding goed: ze zorgen ervoor dat onze wetgeving wordt aangepast. Dat ze dan weer op zoek gaan naar andere middelen is wat anders.

De tip van Robin is natuurlijk prima.

Over ECI, boek en plaat etc heb ik een andere mening wat zij doen is volstrekt legaal, alleen is er bewust vaag gedaan over opzegtermijnen etc. Daarvoor geldt lees alles en reageer volgens de in de piepklein geschreven regels en je hebt er enkel vreugde van.

Mijn ouders gaan herhaaldelijk op die reisjes naar het buitenland en genieten daar met volle teugen van omdat ze 1 ding niet doen: iets kopen.. Als dat niet simpel is, voor bijnaniks naar Praag met eten, overnachting en cadeaus toe. Heerlijk toch..

Dus niet alle genoemde bedrijven/instanties over 1 kam scheren.

En verder de post ongeopend vernietigen. Voorzichtig met je gegevens zijn en als het je echt stoort er zijn instanties(zoals de door jos aangegven postbus) die je van dit soort praktijken proberen vrij te waren.

Ik heb er toen ik net op mezelf woonde veel last van gehad, maar de laatste tijd niet meer. Er is dus aan te ontkomen, als dat geen goede kerstgedachte is.  ;)

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #28 Gepost op: 24-12-2003, 12:00:20 »
Ehhhh, in het kader van de kerstgedachte (wat kun jij dat toch altijd wondermooi neerschrijven......): het klopt, niet iedere firma is malafide, en het is ook zo dat je zelf moet opletten met waar je je gegevens achterlaat.

Helaas is het zo, dat ook anderen dat voor je doen, zie er dan maar eens onderuit te komen.

Veel van dit soort bedrijfjes bestaan bij de gratie van de goedgelovigheid (en ik moet erkennen, ook de hebberigheid) van de mens. Ook ik wil best spullen ontvangen, als ze me weinig tot niets kosten. En soms heb ik daar wel het afgeven van mijn adresgegevens voor over. Maar als ik zeker weet: die en die firma heeft van mij nooit een opdracht gekregen mij iets toe te sturen, dan wordt het wat anders.

Dan kun je haast niet anders dan TOCH in aktie komen. Telefoontjes naar bovengenoemde instanties deze week, hebben mij geleerd dat ik de enige niet ben, met deze ervaringen. Vele duizenden mensen zijn de afgelopen weken en maanden overspoeld met pakjes, met aanmaningen e.d. Men is bezig een tegen-aktie te organiseren tegen dait bedrijf, en tegen dat incassobureau, maar daar heeft men natuurlijk zoveel mogelijk materiaal voor nodig. Dan kun je een vuist maken.

Zul je zien, dat ook die firma, en dat incassobureau volgend jaar vrolijk verder gaan met mensen de stuipen op het lijf te jagen.

Dit topic is niet bedoeld om alleen mijn eigen nare ervaring van me af te schrijven, het zou over en weer tips moeten opleveren om onwillige bedrijven te lijf te kunnen gaan.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #29 Gepost op: 24-12-2003, 14:33:48 »
dat is ook mijn insteek, tips.

Tip 1:Geef niet zomaar je gegevens af, dat geldt voor zowel real life als op internet.

Tip 2:Open deze enveloppes niet en als je dat wel doet, reageer niet, druk de hebzucht de kop in en blijf nuchter. In deze maatschappij wordt zelden iets voor niets gegeven.

Als je dan toch zo graag wat wilt winnen, doe mee aan sponsorloterij, staatsloterij of de lotto. Ook niet 100 % zuiver maar teminste eerlijk in hun opzet.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Sweepstakes/colportage
« Reactie #30 Gepost op: 24-12-2003, 23:37:27 »
Als het een troost kan zijn,hier bij ons in het verre België is de toestand zowat even erg als bij jullie.
Ook als Belg word ik regelmatig lastig gevallen met telefoontjes op mijn gewonnen GSM voorzo goed als gratuite overlijdensverzekeringen of post over al weer een nieuwe auto ( en in de gewonnen garage van mijn gewonnen villa staan er al 5 die ik allemaal gewonnen heb... )of een honderdvierenzestigste luxecruise ( terwijl ze al perfect weten dat ik op de 163 vorige luxecruises telkens de Captain aan de Captain's Dinner Table vrij ongewenst had bediend van mijn toenmalige maaginhoud...)

Maar er staat ons nog veel erger te wachten.
Ik heb tot enkele maanden terug een leuke, betaalde hobby gehad als gids bij Living Tomorrow ( er is er deze maand ééntje geopend in Amsterdam, dus allen daarheen !) en daar had ik het genoegen om steeds de nieuwste snufjes te kennen op het gebied van technologie en domotica.
En wat blijkt ?
Binnen enkele jaren, (en dat zijn er echt niet veel meer, men verwacht om te beginnen met omschakelen tussen 2007 en 2010), zullen consumenten winkelen in  supermarkten zonder personeel,met kassa's zonder caissières en een totaal geïnformatiseerd bijvulsysteem.
Alle producten krijgen minuscule antennetjes die alle info bevatten over het product, u rijdt met uw winkelkarretje tot voor een lezer, u krijgt de altijd correcte prijs en U betaalt met Uw Bancontactkaart ( ik denk dat dat in NL de pinpas is )
Maar het wordt nog erger. Aan de hand van Uw persoonlijke gegevens die U vrijgeeft via Uw pinpas en de kassarekening, krijgt U van die supermarkt thuis reclame die enkel toegespitst is op producten die U koopt. Dit heet 'gerichte marketing'
Het gaat in de toekomst zelfs zo ver dat als U regelmatig wijn koopt en U komt in de supermarkt bij de rayon wijn dat het systeem U zal herkennen aan Uw pinpas ( zelfs als die veilig opgeborgen zit in Uw portefeuille ),U zal begroeten ( ja,echt, goedemiddag Mr Verdi of Mevr Annuh ) en U er via een gepersonaliseerde lichtkrant opmerkzaam zal op maken dat als U, geachte mijnheer Bodejos, 6 flessen Chileense Chardonnay koopt ( héél toevallig Uw favoriete wijn die U al enkele malen kocht in die supermarkt...)U 1 fles Blanquette de Limoux gratis krijgt.
Dat aanbod geldt echter enkel voor U, en niet voor Mevr.Bora, die op haar beurt echter weer een slagje kan slaan in het rayon waspoeders alwaar ze bij aankoop van 1 trommel Dixan  2 bussen Dreft aan halve prijs kan meenemen.

En zo zitten er nog een aantal zaken aan te komen waar de consument nu nog niks van vermoedt....


Overigens wens ik bij deze aan U allen en aan elk van U afzonderlijk een Saalig Kersfees en heen Geloekkig Nieja
En niets lijkt wat het is...