Auteur Topic: Nabespreking: Wie deed wat?  (gelezen 31554 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #40 Gepost op: 6-07-2013, 18:19:07 »
Ik sta ook hoog daar :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #41 Gepost op: 6-07-2013, 18:24:56 »
Ik sta ook hoog daar :(
Ik moet ook zeggen dat ik daar ook van opkijk...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #42 Gepost op: 6-07-2013, 18:26:48 »
Ik moet ook zeggen dat ik daar ook van opkijk...
Ik niet ::tandpastasmiley:: >:D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #43 Gepost op: 6-07-2013, 18:27:04 »
 ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #44 Gepost op: 6-07-2013, 18:33:32 »
Ik moet ook zeggen dat ik daar ook van opkijk...
Nja, ik probeer al een paar spellen niet te backstabben, maar het is echt lastig als iedereen in je team samenwerking voorstelt...

Overigens LdH, ergens in t begin,stelde jij mij ook voor om samen te werken, waar we ons dus allebei niet aan hielden in de ronde dat ik eruit werd gestemd ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #45 Gepost op: 6-07-2013, 18:34:47 »
En er dan nog raar van opkijken als jullie als vals bestempeld worden? ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #46 Gepost op: 6-07-2013, 18:36:10 »
Was t niet jouw idee om op LdH te stemmen toen? ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #47 Gepost op: 6-07-2013, 18:36:58 »
Ja maar ik heb nooit een afspraak met hem gemaakt :P
(en het was natuurlijk maar een grapje ;))
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #48 Gepost op: 6-07-2013, 18:40:58 »
Ja maar ik heb nooit een afspraak met hem gemaakt :P
(en het was natuurlijk maar een grapje ;))
Misschien niet letterlijk... Maare je had het best als een afspraak kunnen zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #49 Gepost op: 6-07-2013, 18:42:20 »
Toen ik met Swifty had afgesproken om op jou te stemmen had ik nog niet met jou gesproken, dat kwam daarna pas. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #50 Gepost op: 6-07-2013, 19:26:40 »
Daar had ik het ook over.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #51 Gepost op: 6-07-2013, 19:27:22 »
Maar dan maakte dat voor die afspraak toch niks uit?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #52 Gepost op: 6-07-2013, 20:00:15 »
Hier mijn Gizeh-avontuur, voor mensen die het interessant vinden. Dit heb ik gisteren naar HIDM gestuurd, in de hoop dat hij mijn spel waardeerde en mee zou nemen naar de finale  :P Niet gelukt dus  ::)

Voordat het spel begonnen was kreeg ik een pb van Niek, Jann en Molcrazy om een complot te vormen. Ik zei dat ik wel mee wilde doen, maar dat ik in plaats van het woord complot het woord samenwerking wilde gebruiken, omdat ik niet zeker wist of ik gedurende het spel trouw zou blijven. Na de check-in opdracht viel Molcrazy af en de samenwerking al iets meer uit elkaar. Ik moet bekennen dat ik in deze tijd een deal heb gesloten met Nieky - en niet zo maar een deal, maar een final-2-deal - we zouden samen de finale proberen te halen, wat het ook zou moeten kosten...

In de teamfase had ik geluk dat ik in het sterkste team terecht ben gekomen, samen met Go_Ahead, Molière, Nieky en Jann. Ik was blij, want dit team gaf mij vertrouwen en er zaten geen dubieuze karakters in of wat dan ook. Niek was de eerste die zich plaatste voor de kwartfinale door middel van Wie ben ik? Hij heeft hier eigenlijk gelukt gehad dat hij telkens het juiste antwoord gaf aangezien het hele team meedeed. Ik heb ook geluk gehad met mijn plaatsing in de kwartfinale (als tweede) aangezien ik bij de Quiz de vraag kreeg van Mijdrechtse Mol. Deze was eenvoudig te Googlen. Toen daarna ook ons derde teamlid Go_Ahead zich bij ons voegde, hoopte ik eigenlijk dat oud-Alnilhan samen zou komen. Molière wist zich nog te plaatsen, Jann werd echter weggestemd. Ldhmolletje was ook in de kwartfinale. En toen bedacht ik me iets... Deze vijf kwartfinalisten bezaten samen de Vijf Staffen en ik bedacht me dat het handig was om in plaats van tegen elkaar, met elkaar te werken. Samen met de Vijf Staffen zouden we een sterk blok vormen en zouden we de andere weg kunnen spelen. Het voorstel van de Vijf Staffensamenwerking kwam van mij.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #53 Gepost op: 6-07-2013, 20:00:24 »
Toen wist ik nog niet dat de overige drie kwartfinalisten een staf zouden hebben. De samenwerking bestond al en we kozen ervoor om de andere drie weg te werken. Echter, HIDM had de Gouden Staf (en wat ben ik daar jaloers om geweest  :P).

Het vertrouwen binnen in de Vijfstaffengroep was echter ver te zoeken. Dit begon al toen ik het voorstelde. Beide Molière en Go_Ahead zagen liever een oud-Alnilhancomplot in plaats van een Vijfstaffensamenwerking. Dit leek mij eigenlijk ook wel een goed idee, aangezien Ldhmolletje een erg sterke staf had. Maar het wordt nog leuker en ingewikkelder, maar eerst de eliminatie van Starlight.

De elimantie van Starlight was voor ons geluk, al vind ik het een ongepaste manier om iemand het spel te laten verlaten (aangezien Starlight hier helemaal niets aan kon doen en het gewoon geluk was - voor hetzelfde geld was iemand anders eruit gegaan, dan was heel het spel anders gelopen). Maar voor oud-Alnilhan was dit een geschenk en tactisch gezien was ik er niet treurig om. Ik was bang dat Swifty, HIDM, Starlight en eventueel Ldhmolletje samen zouden werken en oud-Alnilhan kapot zouden maken. Ik wist niet precies waar Ldhmolletje stond, maar ik was in ieder geval bang voor de combinatie HIDM/Swifty/Starlight. Door het wegvallen van Starlight werd het iets vermakkelijkt.

Toen kwam het Hiernamaals waarin Swifty het spel moest ruimen. In dit Hiernamaals is mijn vertrouwen in Go_Ahead volledig verdwenen. Hij bleek (althans daar zijn sterke bewijzen voor) ook samen te werken met Swifty. Oud-Alnilhan werd eigenlijk opgeheven en er kwam een samenwerking tussen Molière/Nieky/NextGP. We besloten om op Swifty te stemmen. We lieten dit Go_Ahead en Ldhmolletje wel weten om het vertrouwen te houden. Swifty was wat boos, omdat ze was weggestemd en omdat tegen haar gelogen was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkel contact heb gehad met Swifty en ook niet tegen haar heb gelogen. Ze wilde me zelfs haar stenen geven, omdat ze dacht dat HIDM&G_A haar verraden had. Uiteindelijk heeft ze dat niet gedaan  :P :\'(

[de 'je' is HIDM] Ik weet niet of je het nog weet, maar we hebben ooit gechat over 'vuil spel'. Ik zei dat ik vond dat er gelogen mocht worden maar niet vuil gespeeld. Ik ben gedurende dit spel erachter gekomen dat ik het daar eigenlijk het niet mee eens ben. In de ronde van Ldhmolletje hadden we samen met Ldh/Molière/Niek/ik (en ik met jou) afgesproken op op Go_Ahead te stemmen, omdat hij niet te vertrouwen was (?) en volgensmij die koffer al had... Echter, dat was het eerst. Later zat ik me te bedenken en kwam ik er achter dat het onverstandig was - Ldhmolletje was een veel groter concurrent met een groot aantal dolken. Het kwartier voor de deadline heb ik samen met Molière een stel dolken ingezet op Ldhmolletje - die ons volledig vertrouwde. Vuil spel dus  :-\\

Toen waren er vijf. Deze keuze was vrij simpel, omdat Go_Ahead de koffer had met de vragen voor de test. Go_Ahead wist dat hij weggestemd ging worden, want dat heb ik 'm verteld. Ten eerste omdat hij het spel zo vredelievend heeft gespeeld, vond ik dat wel fair, maar ten tweede (misschien wel een belangrijkere reden) omdat ik zo hoopte zijn respect en zijn stenen te winnen  ;D Helaas  ::)

['je' is weer HIDM] En nu zitten we in de Halve Finale. Jij hebt de finaleplek gewonnen. Molière gaan Niek en ik wegstemmen, omdat er dan in ieder geval 1 van de final-2-deal in de finale staat. En ik zal nog eerlijker zijn, als jij niet de finaleplek had, was ik hoogstwaarschijnlijk bij oud-Alnilhan gebleven en je hebben weggestemd  ::sorry:: Niet dat het had uitgemaakt, want door de final-2-deal had ik (als ik had gewonnen) Niek meegenomen naar de finale.

- Einde pleidooi -

Achteraf heb ik de verkeerde keuze gemaakt in het laatste Hiernamaals. Ik had beter de final2deal kunnen verbreken en met Molière over kunnen blijven, want we hebben het er nog over gehad, en HIDM had mij dan meegenomen en Molière had mij dan z'n stenen gegeven  :-[ Maar ja, derde is ook leuk  :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #54 Gepost op: 6-07-2013, 20:46:35 »
Ja ik voelde de bui al hangen dat jij met moliere zou gaan daarom stelde ik alles meteen heel snel voor ;)....

Ik vond dat zozo wen rotmoment want zowel jij als moliere waren heel lief tijdens het spel :)
You'll never walk alone

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #55 Gepost op: 6-07-2013, 21:07:14 »
In het dagelijks leven ben ik heel aardig en probeer dit online ook te zijn. Maar er is ook een evil MM en die kwam nu naar boven. Elke keer hoorde ik wel iets nieuws over Niells en werd ook steeds kwader . Gelukkig waren er genoeg personen die wouden helpen bij plan N-ei-lls. Karma-power  ::). Opgelost dacht ik. Maar toen vertelde Molière dat Niells hem min of meer had opgestookt en toen begon mijn bloed te koken. Ik weet niet of ik Niells ooit nog zie maar ik pak je terug  ;D

Verder had ik zapbuddy Bjorrn gevonden. Maar wat leverde het op? Niets. En Lucy als favoriete Alnitaan en ik op plek 9 van 10 snapte ik ook niet. En dan achteraf vragen waarom hij geen steen van me kreeg.  ::)

Jann meldde zich ook, maar dat stelde niks voor.

In teoteam had ik een afspraakje met Bassteijns, hij 2 en ik 1 dolk op Niels. Zo geschiedde, hij won mijn vertrouwen en 2 stenen. Maar het mocht niet baten. Ik lag eruit.  :\'(

In de onderwereld had ik geen kans en besloot ik HIDM te helpen omdat ik hem mag, hij het verdient, en wou Silver (ik zal geen SM zeggen, realiseer me het nu pas  ::)) niet helpen omdat ze mij er bijna uitgestemd had. Toen kwam HIDM in de kwartfinale en stichtte ik de HIDM fanclub.

HIDM, Go Ahead, Molière, Starlight, jullie doen voor het eerst mee en gelijk de kwartfinale ::respect:: en voor HIDM dubbel ::respect:: want hij wint het gewoon ::bravo::

D*N jij had het over vaste volger, dat klopt. Ik vond het een geweldig ingewikkeld spel, heel anders dan Zap. Ik heb het met plezier gespeeld en gevolgd. En nu het geheim bekend is kan ik in vrede sterven.

Kandidaten, maar vooral K@ren en D*N,
BEDANKT  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #56 Gepost op: 6-07-2013, 21:19:45 »
Eerst even in reactie op al het gebrabbel van Go ahead in het andere topic. :P Later de rest van mijn verhaal.

Vervolgens benaderde Moliere mij om een sneaky pact te sluiten en daar ben ik vol in meegegaan.
Correctie: je zei zelf eerst tegen mij dat je enige doel was om een ronde verder te komen dan ik. Vervolgens stelde ik voor de grap voor om samen te werken en daar ging jij toen in mee. Ik heb het toen maar zo gelaten, maar ik vertrouwde je ook voor geen meter. En nu is het mij wel mooi gelukt om een ronde verder te komen dan jij. :P

Dat was voor mij dan ook het ideale kwartet, maar na de eerste ronde met het herenteam prefereerde Moliere dat team, omdat hij hen betrouwbaarder achtte en toen we dan ook met bijna alle heren in de halve finale stonden, wilde hij het het liefst via die weg naar onze hand zetten, terwijl ik daar wel mijn twijfels bij had, omdat in de halve finale wij door mijn tactiek van de 2 duo's (Next-Nieky vs Mol-GAG) het minste dolken hadden!
Je vergeet hier dat ik jou juist niet in de halve finale wilde hebben, aangezien ik verwachtte dat jij door je speelwijze veel stenen zou krijgen en ik ook vrij weinig kans zou hebben op een finaleplek doordat jij voor koffer 6 ging. Bovendien waren Next en Nieky toen al akkoord gegaan met mijn voorstel om jou voor de halve finale weg te stemmen, dus ik zag een andere samenwerking niet zo zitten.

Vervolgens was ik het makkelijkste doelwit uit ons team voor het aanbreken van de halve finale en werd ik zo dus leuk bedankt voor de moeite  :o
Het meest ironische daaraan is dat door mijn moeite in eerdere rondes en informatie in latere rondes onze strategie en dus het intact blijven van ons team werd bepaald door Moliere  :P; helaas was hij niet zo meester tacticus als ik dacht en hijzelf trachtte te zijn  ::tandpastasmiley::
en gaat uiteindelijk de enige tegenstander van het alnilhanteam in de halve finale er met een finaleplaats en misschien zelfs met de overwinning aan de haal  ::rofl::
Ik zou mezelf in de eerste plaats nooit een meestertacticus noemen. Daarnaast was die test voor mij eigenlijk een beetje alles of niets, maar ik kwam helaas wat tijd tekort. Neemt overigens niet weg dat HIDM die heel knap heeft gewonnen. ::ok:: Vervolgens heb ik Next nog geprobeerd te overtuigen om op Nieky te stemmen, maar blijkbaar maakte hij liever de verkeerde keuze. En ik was ook bezig om HIDM om te kopen met stenen. Maar dat had allemaal weinig zin, weet ik inmiddels. Achteraf gezien had ik wel wat meer met HIDM moeten samenwerken, maar dat werd wat lastig toen dat in eerste instantie in de soep liep. ;D Verder had ik gewoon totaal niet verwacht dat Next en Nieky ook één op één samenwerkten.

Verder stond ik ook niet achter het plan, maar zonder dolken had ik te weinig invloed op het stemproces, maar vooral op het tactiekproces en nja daar had Moliere misschien mij als tacticus meer moeten vertrouwen dan zichzelf  ::)
Nogmaals, ik wilde jou liever uit het spel hebben vóór de halve finale en dan leek mij dit de beste manier.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #57 Gepost op: 6-07-2013, 21:24:10 »
 ::rofl:: een erg bijzondere samenwerking tussen Molière en gag  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #58 Gepost op: 6-07-2013, 21:46:03 »
::rofl:: een erg bijzondere samenwerking tussen Molière en gag  ;D

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nou en of wat heb ik dat verkeerd ingeschat!
Gedurende het spel vond ik onze samenwerking juist steeds leuker en had ik echt zin om Moliere gewoon mee te nemen naar de finale en hem daar in te maken, maar hij begon me steeds meer te wantrouwen   :-\\ ::rofl::

Vervolgens heeft hij blijkbaar mijn samenwerking met Swifty bij Nieky en Next bekend gemaakt waardoor zij mij ook niet meer vertrouwde.. terwijl ik ook ten opzichte van hen nooit iets heb gedaan wat negatief uitpakte en het dus zou kunnen verklaren .. of nja ik heb 1x aan Moliere voorgesteld om dat samenwerkingsverband te verbreken, maar toen hij dat afkeurde heb ik er vervolgens alles aangedaan om ons blok in leven te houden  ::rofl:: ... ik heb wanneer dit mogelijk was doorgegeven welke dolken ingezet werden (dit voordeel werd heel beperkt omdat iedereen er van af wist  ::rofl::), dus heb ik 1x aangegeven dat LdHmolletje 1 dolk in had gezet en dat Next zijn 9 dolken die ook nog dubbel telde kon verminderen.. maar koppig en wel heeft die LdHmolletje gewoon helemaal afgeslacht  ::)

Al met al vind ik het wel heel grappig hoe ik als trouwste bondgenoot gewoon als keigevaarlijk werd gezien terwijl ik geen dolken had en niemand kwaad heb gedaan  ::rofl::

En heel erg vind ik het niet dat Moliere nu verder is gekomen, want voor mijn gevoel heb ik dit spel gewoon beter gespeeld dan hij dat heeft gedaan  ::)

Oohh GIG en KD. bedankt voor jullie support af en toe.. en Lucy en Swifty voor de samenwerking  ::bravo::

Oohh en Moliere niet bedankt voor de samenwerking zo achteraf gezien, maar wel voor het feit dat ik er nu zo om kan lachen  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 6-07-2013, 21:51:17 door Go_ahead »
Ananas

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nabespreking: Wie deed wat?
« Reactie #59 Gepost op: 6-07-2013, 22:08:50 »
Graag gedaan hoor, Go ahead. ;D En apart gevoel heb je dan. Dat klopt volgens mij niet. ::ohno::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."