Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 70038 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #100 Gepost op: 12-07-2015, 20:17:48 »
PREVIOUSLY ON ... THE FORUMSOAP SEASON 1

Hulpdakdekker wordt beschuldigd van het in de brand steken van de middelbare school in Mijdrecht. En in de school wordt een lijk gevonden van een onbekend persoon; Persoon X genaamd. Op de eerste dag van de rechtszaak verdwijnt Hulpdakdekker uit de rechtbank. Hij blijkt ontvoerd te zijn door agenten van Interpol, die overtuigd zijn van zijn onschuld. Als hij na een dag of 9 eindelijk weet te onsnappen, gaat hij achter Schulz aan, de directeur van de school. Die had een dealtje lopen met Trialk, de oude (corrupte) burgemeester van Mijdrecht en dit wist Hulpdakdekker. Hulpdakdekker en Schulz raken in gevecht, Hulpdakdekker wint en neem het geld mee en duikt een jaar later op op een tropisch eiland ... bij Trialk. Alwaar hij bekent wel degelijk de school in de fik te hebben gestoken.

De politie onderzoekt de verdwijning van Hulpdakdekker en de brand. Go_Ahead en Molière vinden beelden van een busje van éne Mollenvanger-MV. Die claimt echter dat zijn busje is gestolen. Mollenvanger-MV blijkt echter voor interpol te werken, maar dat weten de agenten niet. Ze besluiten Mollenvanger-MV in de gaten te houden. Zus Lucy stuurt de agenten echter weg. Ook wordt Schulz gezocht, zeker als oud-collega Hillo hem beschuldigd van corruptie. Een onschuldige arrestatie van een scholier (TimvDons) brengt hen bij toeval op het juiste spoor. Ze doen huiszoeking bij Lukie4, waar sporen van Schulz worden aangetroffen. Ze gaan onderweg naar Schiphol waar hij zou moeten zijn, maar Schulz is nergens te bekennen. De politie wil het bijna opgeven, als het OM op de proppen komt met Lukie4 als kroongetuige. En zo kunnen ze toch nog de dader van de brand arresteren, maar Hulpdakdekker blijft spoorloos.

In de rechtbank ontstaat rumoer na de verdwijning van Hulpdakdekker. Advocate Grasisgroen is verslagen. Maar hoe komt ze eigenlijk aan de zaak? Iemand die een éénmanszaak runt en nauwelijks het hoofd boven water kan houden. Ze blijkt te zijn ingehuurd ... door Interpol. Interpol dropt ondertussen een pakje info in de tuin van rechter Dolfie, waardoor zij van de zaak gehaald wordt. Grasisgroen haalt uiteindelijk Dolfie als getuige terug, waardoor de zaak Hulpdakdekker stil komt te liggen. Met het geld dat ze heeft verdiend besluit ze een nieuw advocatenkantoor te openen in Rotterdam.

Maar wie zijn die Interpol agenten? NextGP, Mollenvanger-MV,  Jann en Molcrazy, de baas van het 4-tal. Ze zijn er van overtuigd dat Hulpdakdekker onschuldig is. Hun interesse in de zaak? Persoon X? Namelijk een ex-collega van hen, genaamd Daisy. Zij zijn er van overtuigd dat Lukie4, de nieuwe burgemeester van Mijdrecht, erachter zit. Als ze eindelijk bewijs hebben, gaan ze achter hem aan. Maar ondertussen ontsnapt Hulpdakdekker. Jann en Mollenvanger-MV gaan naar hem op zoek. Molcrazy en NextGP vinden Lukie4. Molcrazy slaat door en schiet Lukie4 in de schouder. Die besluit zijn verhaal te doen en kroongetuige te worden voor het OM. En zo wordt niet hij, maar Robbieazerty gearresteerd. Wie zeg je? Een corrupte aannemer, die zowel met Lukie4 als Schulz, de schooldirecteur zaken deed. Robbieazerty wilde perse boren onder de school van Mijdrecht naar aardgas. Lukie4 vertelt aan Swifty zijn verhaal. Robbieazerty ontkent, maar wordt veroordeeld tot levenslang. Terwijl Interpol terug afreist naar hun hoofdkantoor in Frankrijk, lekt er via het TV programma Misdaad met Maikjemeisje uit dat Interpol achter de ontvoering van Hulpdakdekker zat. Molcrazy wil een meeting met alle agenten, maar Jann blijkt nergens te bekennen. Zelfs zijn hele huis is leeg ...

Schooldirecteur Schulz en collega's Bakkertje, Nieky en KD. zijn ook geïnteresseerd in de zaak. KD.'s vriendin Vieffan is zelfs cameravrouw voor de TV. Bakkertje vindt op een middag thuis een envelop op de stoep met foto's van de dag van de brand. Op één van die foto's staat Schulz met Hulpdakdekker. Ze haalt Nieky erbij. Ze lekken de foto's naar de media, maar houden die ene achter. Ze confronteren Schulz ermee, maar die gaat er als een haas vandoor. Hij duikt onder bij Lukie4, de burgemeester. Beiden blijken een dealtje te hebben lopen met Robbieazerty. Als de aardgas deal door de gemeenteraad komt krijgen beiden hun geld van Robbie en besluiten ze naar het buitenland te vertrekken. Maar beiden komen niet ver. Schulz wordt door Hulpdakdekker ontvoert en Lukie4 wordt gesnapt door Interpol.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #101 Gepost op: 12-07-2015, 20:18:55 »
Scholieren Bjorrn, MijdrechtseMol en HIDM vinden bij ravotten op het schoolplein een mysterieuze taperecorder. HIDM neemt deze mee naar huis. Hij ontsnapt echter aan zijn aandacht en komt in handen van AaPje16 en Starlight, laatstgenoemde is de zus van HIDM. AaPje16 kent een oud klasgenoot die de boodschap op de taperecorder kan ontcijferen, namelijk Silvermaiden. Maar Silvermaiden bedreigt de dames en neemt de taperecorder over. Silvermaiden staat hem op haar beurt weer af aan Jann, haar broer en tevens Interpolagent. Silvermaiden krijgt echter last van haar geweten en biecht de zaak op aan AaPje16. Starlight hoort AaPje16 uit, maar de dames worden afgeluisterd door HIDM. Samen met Bjorrn en Mijdrechtse Mol gaat hij op onderzoek uit bij Silvermaiden thuis. Ze breken in, maar treffen niemand aan, behalve reporter D*N. In ruil voor informatie geeft hij de jongens niet aan. Als Starlight en AaPje16 hier achter komen gaan ze samen met D*N op zoek naar Silvermaiden, maar ze komen net te laat: ze is op het vliegtuig naar Curacao gestapt.

Later deze week, een terugblik op seizoen 2.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #102 Gepost op: 15-07-2015, 19:37:14 »
PREVIOUSLY ON ... THE FORUMSOAP SEASON 2

Schulz stort in in de gevangenis en Nieky wordt aangereden op straat; beiden belanden in het ziekenhuis. Bakkertje wordt opgeschrikt door een (naar later blijkt nep)bom in haar tuin; en Vieffan en KD. verliezen hun huis door een brand. Wie het op hen voorzien had? Hillo; ontslagen door Schulz, van wie hij wist dat hij de boel liep te belazeren. Als Nieky erachter komt, steekt hij in een vlaag van verstandsverbijstering Hillo neer. Hillo overleeft de steekpartij niet. Samen met KD., Bakkertje, Vieffan, AaPje16 en Starlight verbrandt hij het lijk. Ondertussen proberen Nieky en Vieffan ook nog een affaire verborgen te houden voor KD., maar Bakkertje heeft het duo door.

Hulpdakdekker wordt belazerd door Trialk, die er met al het geld vandoor gaat. In paniek wil Hulpdakdekker Aruba ontvluchten, kaapt een vliegtuig, maar stort neer op Curacao ... toevallig de thuisbasis van ex-Interpol agent Jann, die zo zijn eigen redenen heeft om even weg te zijn van de bewoonde wereld. Jann traceert Hulpdakdekker en doet hem een voorstel.

Bjorrn en HIDM zijn op vakantie op Aruba. HIDM spot Hulpdakdekker, maar Bjorrn wil er niks van weten. In een zoektocht naar de waarheid komen ze in contact met reporter D*N. Alles gaat mis en het tweetal belandt in de gevangenis. Uiteindelijk komen ze vrij, maar als ze het eiland willen verlaten, wordt D*N plots gearresteerd wegens poging tot drugssmokkel.

AaPje16 scoort een stageplek op het politiebureau. Op een dag wordt ze door D*N gevraagd om illegaal een vingerafdruk te checken. Ze doet het en deze blijkt van Hulpdakdekker te zijn. D*N vertrekt naar Aruba. AaPje16's bedrog komt uit, al wordt eerst Molière tijdelijk beschuldigd, omdat de zoekopdracht op zijn computer plaatsvond. Maar voordat AaPje16 haar excuses kan maken, wordt Molière doodgeschoten door een crimineel.

Grasisgroen start een groot advocatenkantoor in Rotterdam, met twee nieuwe medewerkers: Stormpie en Ycaris. Ze verdedigen Lulu. Lulu sluit een deal met de politie en wordt kroongetuige tegen een drugsbende: de Miek-clan. Vlak voor de overdracht wordt Stormpie ontslagen. Tijdens de overdacht duikt de Miek-clan op. Een dramatische schietpartij is het gevolg, met 4 slachtoffers: Lulu, Miek37, Molière en ... Grasisgroen. Ycaris is ontroostbaar en luistert in tranen de voicemail af van Grasisgroens telefoon. Ze hoort een paniekoproep van Hulpdakdekker en weet wat haar te doen staat ... afreizen naar Curacao, waar ze haar ex-collega Jann ontmoet die ondertussen Hulpdakdekker heeft gevonden. Ycaris blijkt namelijk een undercover agent, die vroeger voor Interpol werkte. Stormpie keert op de laatste dag terug naar kantoor om de ontslagprocedure af te ronde, maar treft een leeg kantoor aan, maar wel een klant, LdHmolletje. Hij is ontslagen als nieuwslezer wegens slechte kijkcijfers. Stormpie besluit hem maar te helpen.

Molcrazy, NextGP en Mollenvanger-MV zijn in shock als blijkt dat Robbieazerty Daisy niet heeft vermoord. Tevens zijn ze nog steeds in de war over de verdwijning van Jann. De politie weet meer denken ze, maar zegt niets. NextGP plaatst een bug op het bureau, maar deze werkt niet. Molcrazy flipt en stuurt NextGP terug naar Frankrijk. Daar komt hij erachter dat er allemaal spullen zijn verdwenen, inclusief de taperecorder en opname apparatuur. Uiteindelijk blijkt een andere bug hun bug te blokkeren, maar wie er nou achter zit ...

Schulz weet uit het ziekenhuis te ontsnappen met behulp van een corrupte RoyL. RoyL blijkt voor Trialk te werken. Trialk is op zoek naar al het in omloop zijnde criminele geld. Want Schulz had nog het geld van Robbieazerty, iets dan Hulpdakdekker had gemist. Nadat Schulz al zijn geld overmaakt naar Trialk, schiet Trialk Schulz dood. Maar Trialks missie is nog niet gedaan. Nog niet al het geld is namelijk bij hem. Naast Schulz kreeg namelijk nog iemand een flinke envelop met geld.

Rechter Dolfie vindt verkeerd bezorgde post op de deurmat. Ze gaat naar het juiste adres om de post af te leveren, maar het blijkt het adres van Lukie4 te zijn. En toeval bestaat niet: Dolfie wordt gefotografeerd bij Lukie4 en wordt op non-actief gezet bij de rechtbank. Uit pure frustratie boekt ze een ticket naar haar vakantiehuisje, op Curacao. En daar zit Jann, in haar huis. Hij heeft haar hulp nodig. Uiteindelijk ontstaat er een alliantie tussen Jann, Dolfie, Ycaris, Jann's zus Silvermaiden en Hulpdakdekker. Want Hulpdakdekker denkt nog steeds dat hij door brand te stichten een interpol agent heeft vermoord. Maar niets is minder waar ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #103 Gepost op: 15-07-2015, 19:37:23 »

Want de interpol agent is helemaal niet dood. Daisy is springlevend. En ze is op oorlogspad. De politie vind bij het onderzoek naar de aanslag op Schulz een dagboek, waaruit blijkt dat Robbieazerty de brand niet gesticht kan hebben. Hij wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Bang dat Robbie achter kroongetuige Lukie4 aangaat, neemt Daisy rigoureuze maatregelen: ze schiet hem voor de rechtbank neer. Openbaar aanklaagster Swifty staat ernaast, wordt ook geraakt maar komt met de schrik vrij. Maar Robbie is dood. Als vals bewijs wordt gevonden dat Lukie4 achter de aanslag op Schulz en co zou zitten komt Daisy in actie. Ze ontvoert Lukie4 naar Duitsland, waar ze ook Duncton naartoe meegenomen heeft. Hij heeft immers haar doodverklaard. Daisy wil de helft van het geld dat Lukie4 van Robbie heeft gekregen. Als Daisy een pistool trekt wil Lukie4 het afpakken. Dat lukt niet, Daisy schiet ... en het pistool hapert. Lukie4 waagt een nieuwe poging, Duncton probeert er tussen te springen en dan gaat het pistool af ..

Hoe dit afloopt? Vrijdagavond, de eerste aflevering van seizoen 3.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #104 Gepost op: 17-07-2015, 20:31:16 »
Aflevering 1:

Dag 0

"Arghh...." Langzaam wordt Daisy wakker. Ze kijkt voorzichtig om zich heen. Ze ziet een plas bloed op de grond liggen. Ze probeert zichzelf omhoog te trekken, maar de stekende pijn keert terug. "Ik denk dat je lever is geraakt." Een mannenstem spreekt haar toe. Het is Duncton. Daisy: "Wat is er gebeurd?..." Duncton: "Toen jij op Lukie4 afstormde, greep hij het pistool en ging het af. Ik kon je nog net aan de kant duwen, anders had die kogel je vol je buik geraakt en was je waarschijnlijk nu dood gebloed." Daisy voelt eens aan haar hoofd. Duncton: "Je hebt met je hoofd een keukenkastje geraakt. Maar goed, je leeft nog, het kon dus erger." Daisy vergaat echter van de pijn: "Waar is Lukie4?" Duncton: "Geen idee. Hij liet het pistool vallen en stormde naar buiten." Duncton wijst naar het pistool, dat onder de tafel doorgeschoven is. Duncton: "Je hebt wel hulp nodig." Daisy: "Nee, ik ga niet naar het ziekenhuis." Duncton: "Dat zei ik niet. Ik werk normaal in het mortuatrium, maar ik heb daarvoor wel geneeskunde gestudeerd." Duncton rommelt wat door de besteklade. "Daisy, is hier ergens een EHBO doos?"

D*N: "Laat me hieruit, ik heb niks gedaan!" De politie op Aruba sleept D*N uit de politieauto het bureau in. D*N wordt in een cel gegooid. Niet lang geleden zaten HIDM en Bjorrn hier nog, mede dankzij D*N. Nu zijn zij op weg naar huis en zit hij hier. Hij heeft niemand ... wacht eens even. D*N: "Hallo?! Ik heb recht op een telefoontje! Ik wil iemand bellen!" Maar er komt niemand. D*N besluit op een bankje in de cel te gaan zitten. Hij kijkt eens om zich heen. Hij zit tussen een aantal louche figuren. Hij moet hier weg zien te komen. "Je zit hier nog wel even hoor." D*N: "Wie ben jij?" "Ik ben WouterV, en jij?" D*N: "Ik ben D*N. En ik moet hier weg. Ik ben onschuldig." WouterV: "Dat zijn we allemaal. Ik zit hier al twee dagen, om de zoveel tijd komen ze eens wat water en wat te eten brengen en om de 8 uur wordt er iemand meegenomen voor verhoor." D*N telt het aantal personen. In de huidige setting is hij pas over 6 dagen aan de beurt." D*N: "Ik ga het echt niet volhouden hier 6dagen. Ik ben onschuldig." WouterV: "Vertel eens, wat is er gebeurd.."

"Aaaaaaaaauw." Duncton: "Blijf stil zitten." Daisy: "Man, dat doet zeer." Duncton: "Tsja, ik heb beperkte middelen, en als je wilt voorkomen dat je doodbloed, moet ik nu met naald en draad deze wond dichtnaaien." Daisy: "Snel dan, het doet aaaaaaaaaaaa." Duncton: "Zo, de wond is gehecht." Daisy: "Ik heb iets sterkers nodig." Duncton: "Weet jij een apotheek in de buurt?" Daisy: "Geen idee, ik kom niet zoveel in het dorpje." Ze bijt op haar tanden, de pijn is niet te harden. Duncton: "Als je van de pijn af wilt, zullen we daar toch heen moeten." Duncton overhandigt Daisy een handdoek. Duncton: "Maak je ff schoon, dan gaan we met de auto zo maar een rondje rijden. Waar heb je de sleutels van de auto eigenlijk gelaten?" Daisy strompelt door het huis, raapt het pistool op en kijkt eens op tafel. Daisy: "Ze lagen daar."

WouterV: "Ow, wacht jij bent dus die journalist van de Nederlandse TV, die eerst voor het journaal werkte?" D*N: "Klopt. En ik was hier voor een verhaal, maar dat eindigt zoals het nu gaat in een nachtmerrie. Waarom zit jij trouwens hier?" WouterV: "Oh, niks bijzonders." D*N: "Ik heb je mijn verhaal verteld, nu wil ik ook jouw verhaal weten." WouterV: "Nou ik zit hier voor winkeldiefstal." D*N: "En?" WouterV: "Ja en onschuldig natuurlijk. De boel is hier zo corrupt als de pest." D*N: "Ik ben er ook ingeluisd." WouterV: "Enig idee wie." D*N: "Laat me eens nadenken."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #105 Gepost op: 17-07-2015, 20:32:27 »
Daisy en Duncton staan buiten, op de plek waar Daisy haar auto geparkeerd stond. Stond ja, want de auto is verdwenen. Daisy: "De hufter heeft mijn auto gejat!" Duncton: "Jouw auto, was dat echt jouw auto?" Daisy: "Na ja, je snapt wat ik bedoel." Duncton: "Ik stel voor dat we maar moeten gaan lopen. Er komt niet even iemand langs met wie we kunnen meeliften, dit ligt een beetje afgelegen." Duncton kijkt boven vanaf een heuvel naar beneden. Een landweggetje loopt richting een stadje. Langzaam gaat de zon onder, maar Duncton en Daisy kunnen er niet van genieten. Duncton: "Maar zeg eens, wat is dat nou met jou en Lukie4. Jullie hadden een deal?" Daisy:  "Klopt. Alles 50/50. Maar hij heeft een half miljoen achterover gedrukt zonder dat te delen." Duncton: "Dus ontvoer je hem en dreig je hem neer te schieten?" Daisy: "Nou als ik hem niet ontvoerd had, was hij door de Nederlandse politie opgepakt voor de moord op Robbie en was ie denk ik gaan praten. Over mij. En dat kon ik niet hebben." Duncton: "Maar waarom ben je überhaupt teruggekomen? Je had mij kunnen afbetalen en lekker in het buitenland kunnen blijven. Je was binnen, je hoefde nergens meer voor te werken." Duncton en een strompelende Daisy lopen ondertussen naar beneden. Daisy: "Nou..."

D*N: "Bjornn. Het kan niet anders." WouterV: "Waarom Bjorrn?" D*N: "Hij was hier op vakantie, samen met Hadewychisdemol. Ik ken hen vanuit Nederland, vanwege een andere zaat. Hadewychisdemol en hij hadden informatie over een lopende zaak, maar Bjorrn werkte de boel tegen. Hij vertrouwde me niet." WouterV: "Snap ik wel, je hebt ze dagen in de cel laten zitten." D*N: "Wist ik veel wat ik moest doen. Het spoor dreigde dood te lopen, dus ik moest actie ondernemen. Dus ik had helaas geen tijd voor ze." WouterV:"Maar hoe denk je dan dat Bjorrn aan die drugs gekomen is?" D*N: "Geen idee, misschien iemand bij het zwembad van het hotel tegengekomen ofzo. Ik weet het zeker, hij is de enige die iets tegen mee zou kunnen hebben." WouterV:"Hadewychisdemol niet?" D*N: "Nee, dat kan niet."

Duncton: "Blut?! Hoe kan jij nou blut zijn." Daisy: "Tsja, als jij mij blijft chanteren, moet ik op andere manieren aan extra geld komen. Dus ik heb wat geld op de Amerikaanse beurs belegd en dat ging niet helemaal goed ..." Duncton: "Zucht ... ongelooflijk." Daisy: "Waar maak jij je eigenlijk druk over? Je hebt geld zat van mij." Duncton: "Denk je dat ik ooit nog normaal naar Nederland kan? In Nederland is iedereen op zoek naar Lukie4. Als ze hem pakken, dan gaat ie praten. Over mij, maar ook over jou." Daisy: "Ik weet 't. We moeten hem vinden ... aaauwww." Daisy verbijt de pijn. Duncton: "Kijk, een apotheek. Maar hij is dicht." Daisy: "Nou dan breken we toch in." Duncton: "Wat?!" Daisy: "Ik heb bij Interpol gewerkt, remember? Ik weet heel goed hoe je ongezien ruimtes in en uit moet komen."

WouterV: "Wat voor drugs was het, weet je dat? D*N: "Ik denk cocaïne." WouterV: "Hoe weet je dat?" D*N: "Ik heb wel eens een reportage gemaakt voor de Nederlandse TV over drugsaanvoer richting Nederland. Waaronder smokkelaars uit Aruba en Curacao." WouterV: "Klinkt interessant. D*N: "Is het ook. Heb gesproken met mensen van de politie, ex-smokkelaars enzo. Er gaat bizar veel geld in om. Een goedje meenemen en je kunt weer even vooruit qua financiën." WouterV: "Tsja, maar toch." D*N: "Ja precies. Zeg hoe lang zitten we hier nu?" WouterV:"Jij denk ik 1,5 uur ofzo." D*N: "Pff, dit ga ik nooit volhouden. HELP! LAAT ME ERUIT!"

Daisy: "Heb je alles?" Duncton: "Ja ik denk 't wel. Hier, neem hier iets van in." Daisy wil de pillen in ontvangst nemen, maar Duncton trekt zijn hand terug. Daisy: "Wat? Geef hier." Duncton: "Nee." Daisy: "Wat." Duncton: "Ik wil een deal maken." Daisy: "Wat nu weer." Duncton: "Ok, dit is de deal. Ik lap je op en zorg dat je wond niet gaat ontsteken. Want je hebt echt nog wel weken medische verzorging nodig. Zonder mij red je het niet. Ik help je ondertussen met Lukie4 vinden en samen nemen wij ons geld." Daisy: "Pardon, ons geld?" Duncton: "Ja zeker. Ik wil die deal die je met Lukie4 had, ofwel 50/50. Een kwart miljoen voor jou, een kwart miljoen voor mij. Tevens regel je een vals paspoort voor me, zodat ik naar een land kan afreizen zonder uitleveringsverdrag. En dan hoor je nooit meer van me. Ow ja, en dat pistool gaat weg. Geen goede basis van vertrouwen met een pistool in de buurt." Daisy: "En als ik weiger?" Duncton: "Dan is het heel simpel, ik help je niet meer. En zonder mijn hulp gaat die wond ontsteken en ben je binnen 2 dagen dood." Daisy: "Tsja ehm ..."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #106 Gepost op: 17-07-2015, 20:33:11 »
De seconden tikken langzaam weg voor D*N. Rusten is er echter niet bij. Het is bloetheet in de cel. Ze zitten met 20 man op een kluitje. Dan gaat plotseling de celdeur open. D*N: "Hé, laat me eruit, ik heb recht op een telefoontje, ik wil iemand bellen." Maar D*N wordt zonder pardon aan de kant gebonjoured. WouterV wordt meegesleurd. WouterV: "Hé, wat is dit, laat me los!" Maar WouterV wordt niet losgelaten. D*N blijft alleen achter, met 18 vreemdelingen om hem heen.

Daisy: "Ok." Duncton: "Ok wat?" Daisy: "We hebben een deal. Op één voorwaarde. Ik heb geen verstand van medicijnen. Dus dat pistool gaat pas over 72 uur weg, als ik zeker weet dat je me werkende medicatie geeft, en niet de boel belazerd." Duncton: "Ok, daar kan ik me in vinden." Duncton ziet een glas, vult het met water en geeft Daisy een paar pillen. Duncton: "Neem dit in, dat helpt tegen de pijn." Het tweetal sluipt naar buiten. Buiten staat een wit busje geparkeerd. Duncton: "Kan jij ook auto's open breken?" Daisy: "Wat denk jij?" Binnen 30 seconden zitten Duncton en Daisy in het busje. Daisy kijkt eens op haar horloge. Het is al bijna onderweg. Duncton rijdt het dorp uit. Op weg naar locatie onbekend. Op zoek naar Lukie4....

D*N: "Hallo? Ik heb dorst, ik wil water drinken." Niemand lijkt te luisteren. Hij hangt wat tegen een muurtje. Naast hem zit een klerenkast van een vent, die valt hij maar niet lastig. Plotseling gaat de celdeur weer open. D*N wordt meegenomen. Hij krijgt een flesje water. Hij weet niet hoe snel hij dat op moet drinken. D*N wordt naar een verhoorruimte gebracht. "Sit down.", klinkt het. D*N gaat zitten. De bewakers lopen weg. D*N blijft alleen achter, maar al vrij snel gaat de deur open en naar binnen loopt ... WouterV. D*N: "O god, jij bent ... wat? Je hebt hele andere kleren aan." WouterV:"Klopt, mijn naam is WouterV, of beter gezegd, inspecteur WouterV." D*N: "Wat?"!  WouterV: "Zitten jij." D*N: "Nee, nee, dit kan niet." WouterV: "Ik zeg zitten. En jij gaat me haarfijn uitleggen voor wie jij die drugs mee wilde nemen." D*N: "Nee, nee, niemand, ik ben erin geluisd!" WouterV: "Je zei het zelf, wie wil jou er nou inluizen. Een studentje zonder connecties op het eiland? Laat me niet lachen. Je hebt het zelf toegegeven, je weet hoe het hier gaat. De enige die de drugs in jouw koffer gestopt kan hebben, ben jij zelf. Dus biecht maar op, van wie is die drugs, en voor wie is het bestemd." D*N: "Neeeeeeeee, ik ben onschuldig, ik wil een advocaat!"

3 maanden later ...

Dag 1

Het is zaterdag, lunchtijd. Het is de eerste dag van de herfstvakantie, maar het lijkt wel zomervakantie. Het is een 25 graden, de zon schijnt, heel Nederland is buiten. Zo ook Loezel. Ze heeft even enkele dagen vrij. Geen rechtzaken, geen dossiers doorspitten. Ze besluit eens lekker te gaan hardlopen in het bos. Na een half uur begint Loezel toch wel moe te worden. Ze stopt om wat water drinken, maar besluit toch maar weer door te rennen. Binnenkort staat er immers een hardloopwedstrijd op het programma. Als ze weer een stap wil zetten, valt ze vanuit het niets omver...

[ wordt vervolgd ... ]

Wat kunnen Daisy en Duncton voor elkaar betekenen? Waar is Lukie4 gebleven? Weten ze hem te vinden? En komt D*N ooit nog uit de gevangenis op Aruba? Maar de vraag van vandaag is, wat is er met Loezel gebeurd?

A Ze is met één van haar voeten vast komen te zitten in een konijnenval en zit klem.
B Ze is een met bladeren bedekt diep gat gevallen en kan er niet meer uit.
C Ze is per ongeluk neergeschoten door een jager.
D Ze is gestruikeld over een lijk.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #107 Gepost op: 18-07-2015, 20:26:59 »
Aflevering 2:

Loezel ligt op de grond. "Auw mijn enkel." Ze ziet gelijk dat haar voet dik is. "Daar gaat de hardloopwedstrijd.", is het eerste wat ze denkt. Ze probeert zich overeind te trekken aan een boom. Het gaat moeizaam, maar ze staat weer. Langzaam draait ze zich eens om, om te kijken waar ze nou over gestruikeld is. "Nou dat is wel een hele dikke tak daar onder die bladeren." Ze schuift met haar andere voet de bladeren eens aan de kant. "Wat is dat nou ... whaaaaaaaaaa."

Het is 2 uur 's middags. Catshee ploft neer op zijn stoel. De lunch zit erop. Vanavond lekker een schnitzel met friet eten met collega's; het jaarlijkse politie etentje in Oberstdorf is altijd een hoogtepunt. Maar eerst nog even aan het werk. Er is niet veel te doen. Er zijn geen toeristen, dus weinig zakkenrollers of fout parkeerders. Maar er is wel iets anders; er is een pistool gevonden in de rivier, aan de rand van het dorp. "Kijk nou, er staat nog een serienummer op, niet goed weggeveegd. Achteroverleunend in zijn stoel toetst hij het nummer in in de database. En nu maar wachten. Hij besluit een kopje koffie te halen. Als Catshee bij de koffieautomaat staat begint zijn computer te piepen. Als hij terug komt ziet hij waarom; er is een match gevonden. De eigenaar van het pistool is ... classified? Catshee: "Wow, het wordt nog interessant ook!"

Terwijl in Duitsland en Nederland de zon schijnt, komt het in Lyon met bakken uit de hemel. NextGP, Mollenvanger-MV en Molcrazy zitten op kantoor; ze zijn teruggehaald uit Nederland en op andere zaken met meer prioriteit gezet. Maar stiekem houden ze het nog wel een beetje in de gaten. NextGP: "En nog gebeld?" Molcrazy: "Ja, vanochtend met Tristan gesproken. Hij en Fabiann hebben het hartstikke druk met dat verbrandde lijk in die loods, ze zitten daar op een dood spoor. Go_Ahead zit nog steeds overspannen thuis, die val ik maar niet lastig. En met de_witte kan ik geen contact krijgen." Mollenvanger-MV: "We zitten hier onze tijd te verdoen." Molcrazy: "Ja ik praat wekelijks met Syllie10, maar ze vindt dat we hier nodig zijn. Dus tsja." Molcrazy loopt weg. Mollenvanger-MV: "Ik vind dat ie wel wat meer druk mag uitoefenen." NextGP: "Ja precies, hij is niet voor niets de Senior Agent." Mollenvanger-MV: "Was Daisy er nog maar." Dan gaat de telefoon van Mollenvanger-MV ... en die van NextGP ... en die van Molcrazy. URGENT ALERT NextGP leest het bericht. NextGP : "Wat?! Hoe kan dit?"

Molbelg loopt door het bos. Onderweg naar het plaat delict. Het ó zó rustige bos waar Loezel doorheen rende is inmiddels bezaaid met politie agenten. Molbelg tilt het plaats delict lint op en kan zo richting Loezel lopen. Molbelg: "Gaat het mevrouw." Loezel: "Nou naar omstandigheden redelijk. Dit verwacht je niet op zaterdagmiddag." Ze houdt inmiddels een pak ijs op haar voet. Molbelg: "Wat is er gebeurd?" Loezel: "Nou ik liep hard en struikelde over dat lijk daar. Dat is het eigenlijk. Maar zeg, wat heeft de Belgische politie hier te zoeken?  Dit is de Utrechtse Heuvelrug?" Molbelg: "Wij vermoeden dat deze dode te maken heeft met een onderzoek dat de Nederlandse en Belgische nationale recherche samen uitvoeren. En daar ben ik van." "Laat me erdoor!" klinkt in de verte. Het is Tristan. Molbelg schudt nee, de beveilig houdt Tristan op afstand. Molbelg: "U bent bekent met de zaak in Mijdrecht vanuit het gerecht vermoed ik?" Loezel: "Jazeker. Molbelg: "Dan kent u zeker deze persoon." Loezel: "Ow echt?"Molbelg: "Daarnaast is hij ook nog betrokken bij een andere zaak, waar wij helaas niks over los kunnen lat ... ah hèhè, daar ben je." De_witte: "Ja sorry, ik moest Tristan en Fabiann even kalmeren. De dood van Go_Ahead is natuurlijk bij hen ingslagen als een bom."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #108 Gepost op: 18-07-2015, 20:27:37 »
Starlight en AaPje16 zitten in een lunchcafé, te wachten op Swifty. AaPje16 heeft net haar taakstraf afgerond. Swifty: "Sorry dat ik wat verlaat ben, urgente OM zaken en dat op zaterdag." AaPje16: "Geeft niks. Staat er op papier dat ik de taakstraf heb voltooid?" Swifty: "Ja, het OM is tevreden. De zaak is geschikt en je hebt de straf volledig uitgevoerd, 240 uur plantsoenendienst. Complimenten dat je de taakstraf zo snel hebt uitgevoerd, in minder dan 3 maanden." AaPje16: "Ja het was goed weer en ik had toch niks anders te doen. Dan kan ik net zo goed dat doen." AaPje16 tekent de documentatie." Swifty: "Akkoord, dan is de zaak nu gesloten. Ik geef je nog wel even mijn kaartje. Mocht er ooit iets zijn, je kunt me altijd bellen." AaPje16: "Dank je, ik zal het onthouden." Swifty gaat weg. Starlight: "Dat heb je goed gedaan." AaPje16: "Ja gelukkig wel. Ik had nooit naar D*N moeten luisteren. Gelukkig heb ik een goede deal kunnen sluiten. Swifty is een goed persoon." Starlight:"Ik wou dat ik me zo opgelucht kon voelen, want over ..." AaPje16: "Ik weet wat je bedoeld, maar laten we dat hier niet bespreken. Overmorgen vertrekken met jouw broertje en Bjorrn een paar dagen naar de Ardennen, dat zal ons goed doen. Even eruit." Starlight: "Ja zeker." Maar of Starlight er nou echt zo'n zin in heeft ...

NextGP en Mollenvanger-MV staan op het vliegveld van Lyon. NextGP's telefoon gaat:; het is Molcrazy.  NextGP zet 'm op speaker. Molcrazy: "De privéjet is bijna gereed en zal vliegen naar Friedrichshafen. Huur daar een auto en rijdt dan naar Oberstdorf. Ik wil vandaag nog weten hoe dat pistool van Daisy daar terecht is gekomen." Mollenvanger-MV: "En Syllie10?" Molcrazy: "Dat regel ik wel. Ik wil weten hoe het zit. Houd me op de hoogte!" NextGP: "Zie, hij kan het dus wel." Mollenvanger-MV: "Maar een pistool van een alias van Daisy in Duitsland, hoe komt dat daar? Volgens mij hebben wij niet zoveel zaken in Duitsland gehad en helemaal niet in die buurt?" NextGP: "Nee. En als Daisy een pistool kwijt was geweest, had ze dat wel gemeld." Mollenvanger-MV: "Er zijn destijds wel meer spullen verdwenen, misschien moet Molcrazy de inventaris nog eens goed checken." NextGP: "Goed idee." NextGP stuurt een appje naar Molcrazy. Dan is het vliegtuig gereed voor vertrek.

LdHmolletje zit voor de TV. Hij zapt wat. Er is niet veel op TV op zaterdagmiddag. Dan gaat de telefoon. LdHmoletje: "Hallo?" Lama1997: "Goedemiddag, je spreekt met Lama1997 van Stormpie Advocaten Kantoor." LdHmolletje: "Oh goedemiddag. Heeft Stormpie nieuws over mijn zaak?" Lama1997: "Nou ehm... ik bel eigenlijk om door te geven dat ik vanaf nu de zaak overneem. Stormpie is ivm een urgente zaak naar het buitenland vertrokken. Kunt u maandag even langskomen op kantoor?" LdHmolletje: "Hoe kan dit? Ze kan niet zomaar weg gaan?" Lama1997: "Ik vrees van wel. Dit kon niet wachten." LdHmolletje: "Nou vooruit dan maar, tot maandag."

Ook Vieffan zit voor de TV. Niet haar eigen TV, want ze heeft nog steeds geen nieuwe woning. Dus wonen zij en KD. nog steeds tijdelijk bij Bakkertje in. KD. is een aantal dagen voor een talencursus naar Frankrijk. Vieffan's mobieltje gaat. Over de duivel gesproken ... Vieffan: "Hé KD." KD."He schat. Ik ben aangekomen in Parijs. Het is geweldig hier. Je had echt mee moeten gaan." Vieffan: "Mwah niet zo'n zin. Ook bezig met een nieuw filmproject, binnenkort Elise opzoeken op Aruba, dus druk genoeg." Vieffan kijkt naar links. Naast haar zit Nieky op de bank. KD.: "Toch jammer. Oh, we gaan met cursusgroep een wijntje drinken, dus ik moet ophangen. Spreek je snel schat!" Vieffan: "Doei." Nieky slaat een arm om Vieffan heen. Bakkertje kijkt stiekem vanuit de keuken toe. Dit is nu toch echt de druppel. De afgelopen 3 maanden was Vieffan veel bij KD. door hun zoektocht naar een nieuwe woning, maar nu KD. even weg is, rent ze letterlijk in de armen van Nieky, die in de herfstvakantie zijn revalidatie in zijn oude woonplaats voortzet. Wordt het niet tijd om in te grijpen voor Bakkertje?

Molbelg en de_witte zitten op het bureau in Utrecht. Ze hebben zich opgesloten in een apart kamertje, weg van Fabiann, Tristan en de rest van de politie van Utrecht. De dood van Go_Ahead is hun zaak. Molbelg: "Ik zei nog zo dat het niet slim was om Go_Ahead in te schakelen. Die jongen is de dood van Molière nooit te boven gekomen. Kijk nu wat er is gebeurd!" De_witte: "Hij wilde persé. Dit was onze kans om de zaak eindelijk op te lossen. Hij wist de risico's." Molbelg: "Maar nu zijn we nog verder van huis. We zijn door al onze sporen heen." De_witte: "Ik vind het net zo erg als jij hoor. Laten we onze rust pakken, morgen naar Antwerpen gaan en daar een nieuw plan maken." Molbelg: "Oké, morgen weer met een frisse blik er naar kijken. Ben best wel moe eigenlijk."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #109 Gepost op: 18-07-2015, 20:28:20 »
De avond valt. Mollenvanger-MV en NextGP zijn bijna in Oberstdorf. NextGP: "Je had hier rechtsaf gemoeten." Mollenvanger-MV: "Niet waar ,de GPS zij dat we rechtdoor moesten." NextGP: "Nou op het bordje stond Oberstdorf rechtsaf." Na een kwartiertje dolen komt het duo weer op de goede weg. Mollenvanger-MV: "Nou nog een paar kilometer en dan zijn we we er eindelijk. Ik heb wel trek." NextGP: "Ik oo ..., he, waarom rem je?" Mollenvanger-MV: "Dat ben ik niet, de auto stopt ermee." Mollenvanger-MV drukt het gaspedaal in, maar er gebeurt niks. Ondertussen komt de auto in het gras tot stilstand. NextGP: "Dit is vreemd. Dan maar de wegenwacht bellen." Hij stapt uit de auto en doet de motorkap open. " "Start nog eens?", roept hij. Mollenvanger-MV draait aan het contact, maar er gebeurt niks. NextGP: "We moeten vanavond nog met informatie komen. Het is niet ver meer. Als jij nou hier wacht op de wegenwacht, loop ik vast naar het dorp, op zoek naar het politiebureau. Bel me als je weer onderweg bent." Mollenvanger-MV: "Goed idee. We houden via de app wel contact. Tot straks NextGP." NextGP: "Tot straks."

Op een onbekende locatie hangt TimvDons wat achter zijn laptop. Hij is al een tijdje weg uit Nederland, maar heeft inmiddels zich goed gesetteld in zijn nieuwe thuisland en de zaken lopen aardig. Zijn telefoon gaat. Een gecodeerd SMS bericht. Nieuwe business. Eens kijken, 5000 euro in ontraceerbaar geld, vals paspoort en een vliegticket. Eens kijken voor wie het paspoort is .... wat?! TimvDons schrikt. Dat had hij niet zien aankomen. Maar goed, inkomsten zijn inkomsten. Hij stuurt een bericht terug. "Over 48 uur ontmoeten wij elkaar bij ... "

Na een uurtje wachten is de auto van Mollenvanger-MV weer gemaakt en kan hij weer op weg. Hij heeft ondertussen een appje gekregen van NextGP. Er zijn geen politieagenten meer aanwezig op het bureau ivm een etentje, maar hij heeft wel een afspraak geregeld voor de zondag én heeft het adres gekregen waar het pistool gevonden is. Hij zou even een kijkje gaan nemen. Mollenvanger-MV rijdt er naartoe. Het is een verlaten weggetje, even buiten Oberstdorf. Mollenvanger-MV parkeert de auto langs de weg en stapt uit. Het is pikkedonker. Hij kijkt op zijn horloge: het is lastig te zien, maar het is ongeveer 11 uur 's avonds en ze moeten nog een hotel zoeken. En NextGP is nergens te vinden. Zou die al accomodatie gevonden hebben? Hij besluit NextGP te bellen. De telefoon gaat over ... Mollenvanger-MV hoort 'm in de verte rinkelen. Mollenvanger-MV : "NextGP? Ben je daar? " Hij loopt richting het geluid van de telefoon. Als de telefoon naar voicemail springt, belt Mollenvanger-MV nog een keer. Het geluid komt dichterbij en dichterbij ... en dan struikelt Mollenvanger-MV over iets. Hij kijkt naar beneden ... Mollenvanger-MV : "Nee, NextGP!" NextGP ligt op de grond. Mollenvanger-MV schudt aan het lichaam van NextGP, maar er is geen beweging in te krijgen. En er is ook geen pols. Mollenvanger-MV weet nu precies hoe laat het is. NextGP leeft niet meer.

In Nederland ligt inmiddels iedereen op één oor. Behalve Bakkertje. Ze kan niet slapen. Vieffan en Nieky liggen gewoon samen in één bed in de logeerkamer terwijl KD. weg is. Vieffan en Nieky weten dat Bakkertje het weet. En ze weten dat Bakkertje het al een keer tegen KD. gezegd heeft en hij haar toen niet geloofde. Dus het duo waant zich veilig. Maar het borrelt bij Bakkertje. Het bevalt haar niet. Ze moet iets doen.

[ wordt vervolgd ]

R.I.P. Go_Ahead en NextGP. Zagen jullie dit aankomen? Wie heeft hen vermoord? Zijn er meerdere daders of zit er één iemand achter? Wat waren Molbelg en de_witte eigenlijk van plan met Go_Ahead? En hoe is het met Mollenvanger-MV? Maar er gebeurde nog meer vandaag. Kunnen Starlight en AaPje16 hun gedachten verzetten in de Ardennen? Waar is Stormpie naartoe gegaan? Van wie kreeg TimvDons een sms-je? En vooral; hoe lang kunnen Nieky en Vieffan hun relatie nog verborgen houden voor KD.? Wat gaat Bakkertje namelijk doen?

A Ze besluit het duo direct het huis uit te gooien.
B Ze besluit stiekem een foto te maken en deze naar KD. op te sturen.
C Ze besluit een plan te maken voor als KD. terug komt, zodat hij ze zelf kan betrappen.
D Ze doet niks.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!
« Laatst bewerkt op: 18-07-2015, 20:30:47 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #110 Gepost op: 19-07-2015, 19:15:16 »
Aflevering 3:

Bakkertje ligt inmiddels ook zelf in bed. Ze denkt aan KD. Ze moet een list verzinnen, waardoor hij met eigen ogen ziet, dat hij Vieffan aan het verliezen is aan Nieky. Misschien moet ze de twee naar een romantische locatie lokken en dan zorgen dat KD. daar ook heengaat als hij thuis komt. Mmm ... nog maar even een nachtje over slapen hoe dat te precies uit te werken. Bakkertje's ogen vallen langzaam dicht.

Op Aruba gaat de zon langzaam onder. D*N zit in zijn cel. Hij is in 3 maanden tijd 8 kilo afgevallen, en hij woog al niet heel veel. Niet dat hij geen eten krijgt, maar vanwege de stress. Hij dreigt er aan onderdoor te gaan. Dan wordt zijn celdeur open gemaakt. "You have visitor!" D*N wordt meegenomen naar de interview ruimte. Daar zit ... Stormpie. D*N: "Wie bent u?" Stormpie: "Ik ben Stormpie, ik ben je advocaat. Ik ben gebeld door je werkgever, die vonden dat je vorige advocaat te weinig deed." D*N: "Ow ... ok." Stormpie: "Niet zo sip. Ik heb in het vliegtuig je dossier bekeken en het rommelt aan alle kanten. Ze hebben geen grammetje bewijs dat jij die drugs in je koffer hebt gestopt. Nergens zitten jouw vingerafdrukken op. Ik heb morgen een afspraak in de rechtbank, want ik wil de cocaïne laten testen, kijken waar het vandaag komt. Er is zo weinig bewijs, dat ik je binnen 2 weken vrij moet kunnen hebben." D*N: "Ow ok." Stormpie: "Dat is het, ok?" D*N: "Nee, het is niet dat ik je niet dankbaar ben, maar ik heb gewoon geen energie meer. Dus doe alsjeblieft je best, want langer dan twee weken houd ik het echt niet vol." Stormpie: "Maak je geen zorgen, ik besteed al mijn tijd de komende periode aan jouw zaak." Terwijl Stormpie de gevangenis verlaat, wordt D*N teruggebracht naar zijn cel. WouterV kijkt van een afstandje toe. Als D*N terug is in zijn cel ploft hij op zijn matras. Nog twee weken. En dat is geen garantie, voor het zelfde geld zit hij hier nog een paar jaar, want de boel is aardig corrupt hier.

Dag 2:

Er hangt een doodse stilte op het politiebureau van Oberstdorf. Mollenvanger-MV zit in een hoekje een beetje voor zich uit te staren. Catshee weet niet wat hij met hem aan moet. De collega's van Cathee doen onderzoek op het plaats delict. "Waar is Mollenvanger-MV?", klinkt het plotseling. Het is Molcrazy. Catshee: "U bent Molcrazy?" Molcrazy: "Klopt. U bent Catshee dan zeker, wij spraken elkaar vannacht aan de telefoon. Waar is ... a daar ben je. Mollenvanger-MV, hoe is het met je?" Maar Mollenvanger-MV zegt niks, hij staart met de tranen in zijn ogen een beetje voor zich uit. Molcrazy: "Wat er ook gebeurd is, dit is niet jouw schuld. We gaan dit uitzoeken en de hufter die NextGP dit aangedaan heeft voor het gerecht slepen. Hoor je me?" Mollenvanger-MV schudt voorzichtig ja. Molcrazy: "Goed zo. Catshee, is er een plek waar Mollenvanger-MV misschien even kan slapen?" Catshee: "Zeker, dat hebben we." Molcrazy: "Goed, Mollenvanger-MV, je moet wat slapen. Catshee, kan ik met jouw naar het plaats delict?" Catshee: "Zeker." Mollenvanger-MV wordt naar de slaapruimte gebracht .Molcrazy stapt bij Catshee in de politieauto, op weg naar de plek waar NextGP gevonden werd. Molcrazy kan eigenlijk ook zelf wel wat slaap gebruiken. Maar slapen kan altijd nog, zolang de moordenaar van NextGP nog vrij rondloopt, is er geen tijd voor rust.

Ook de moordenaar van Go_Ahead loopt vrij rond. Maar de_witte en Molbelg hebben wel een idee wie het geweest. Ze zitten bij Molbelg op kantoor in Antwerpen. De_witte: "Miek1999. " Molbelg: "Sterke meid die Go_Ahead neerkrijgt." De_witte: "Ze heeft ook Molière omgelegd." Molbelg: "Dat is waar. Maar hoe gaan we dit bewijzen. Jij en ik weten het, maar midden in een bos, zonder kogelhuls en wapen is er weinig dat we kunnen." De_witte zucht. "Precies. Dus dat wordt de komende dagen veel camera beelden bekijken. Naar dat bos is maar één weg, dus daar moet ze met een auto gereden hebben. Dus op zoek naar beelden." Molbelg: "Dat wordt veel koffie drinken de komende dagen."
« Laatst bewerkt op: 19-07-2015, 19:23:20 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #111 Gepost op: 19-07-2015, 19:16:43 »
Circa 2 uur later is Molcrazy terug op het bureau van Oberstdorf. Ook hij kan wel een flinke kop koffie gebruiken. Hij heeft zich door Catshee rond laten leiden op het plaats delict, tevens de plek waar het wapen van Daisy gevonden werd. Op verzoek van nota bene NextGP heeft Molcrazy de spullen van Daisy die nog in de Interpol opslag lagen doorzocht. Héél veel lag er niet meer. Het leek wel alsof iemand spullen had meegenomen. Molcrazy snapt er niks meer van. Hij heeft iemand nodig om zijn gedachten mee te delen ... en dat is op dit moment niet Mollenvanger-MV. Mollenvanger-MV ligt op bed, maar staart naar het plafond. Molcrazy heeft hulp nodig. Van iemand die hij kan vertrouwen. En van iemand die net als hij er gebrand op is om de moordenaar van NextGP te pakken te krijgen.

Op Curacao is het nog middenin de nacht. Dolfie draait zich nog eens om. Ze heeft het druk. Ze zoekt zich rot naar mazen in de wet om Hulpdakdekker zonder problemen van Curacao terug naar Nederland te krijgen. Dan zoemt er een telefoon. Dolfie wrijft haar slaap uit haar ogen, maar komt erachter, dat het niet haar telefoon is. En ook Silvermaiden is wakker, van het geluid van de telefoon ... van Ycaris. Ycaris: "Gaap, hallo?" Molcrazy: "Ycaris, ben jij dat?" Ycaris: "Jeetje Molcrazy, jou had ik niet verwacht?" Dolfie en Silvermaiden houden zich muisstil." Molcrazy: "Bel ik je wakker." Ycaris: "Ja eigenlijk wel, ik ben ... in Noord-Amerika. Maar goed, ik ben nu wakker, waarvoor bel je." Molcrazy: "Ik heb slecht nieuws ... NextGP is dood." Ycaris "Wat?! Wat is er gebeurd?" Ycaris is direct klaarwakker." Molcrazy: "Ik weet het niet. Mollenvanger-MV vond hem dood langs de kant van de weg. Mollenvanger-MV is helemaal van de kaart. Ik heb iemand nodig die zijn kop erbij kan houden en met mij de dader van deze laffe moord kan pakken." Ycaris: "Wat denk jezelf. Ik pak het eerste de beste vliegtuig jouw kant op. Stuur je me het adres, dan zie ik je morgen." Ycaris hangt op. Ze is lichtelijk van de kaart. Dolfie: "Wie is NextGP?" Ycaris: "Een oud-collega van Interpol. Ik heb hem opgeleid. Goed joch. Na ja, dat was ie." Ook Jann en Hulpdakkdekker zijn inmiddels wakker. Jann: "Wat is er?" Ycaris: "NextGP ... hij is dood." Jann en Hulpdakdekker schrikken zich rot. Jann: "Dus Molcrazy wil je hulp? Gaan. Ik wil ook dat de dader wordt gepakt. En als je nog interessante info over Daisy vindt, laat het weten." Ycaris: "Absoluut." Ycaris gaat op zoek naar haar koffer, terwijl de rest weer naar bed gaat. Jann ploft neer op zijn bed. Arme NextGP.

De zon komt op op Aruba. De eerste stralen schijnen de cel van D*N in, dus is hij direct wakker. Hij ziet eruit als een zombie. Hij slaapt slecht en heeft geen energie meer. Hij moet echt weg uit deze gevangenis. Stormpie biedt een kans, maar dat kan nog even duren. Kan hij echt zolang wachten?

[ wordt vervolgd ]

Gaat het plan van Bakkertje werken of faalt het hopeloos? Heeft Miek1999 echt Go_Ahead vermoord? Wordt Mollenvanger-MV ooit nog de oude? Kan Ycaris Molcrazy helpen NextGP's moordenaar te vinden? En brengt dit haar, Jann en co. indirect dichterbij Daisy, naar wie ze op zoek zijn? Kan Stormpie D*N uit de cel krijgen? Of zit D*N tegen die tijd niet meer in zijn cel? Gaat D*N namelijk een poging wagen te ontsnappen?

A Ja, in zijn eentje, wat faliekant mislukt.
B Ja, maar realiseert zich dat hij dit niet alleen kan, dus haalt hij er iemand bij.
C Ja, hij gaat een heel plan uitdokteren wat nog wel een aantal dagen duurt.
D Nee, hij legt zijn lot in handen van Stormpie.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #112 Gepost op: 21-07-2015, 21:24:36 »
Aflevering 4:

Nee, nee, nee. Wachten kan hij niet meer. Hij moet weg hier. Nog liever gisteren dan vandaag. Tralies doorzagen zoals in een film gaat niet, dus zal D*N met een ander plannetje moeten komen. Hij mag straks echter nog een uurtje werken, was opvouwen en sorteren. "Daar moet ik toeslaan.", denkt ie. Als dat maar goed gaat ...

Molcrazy zit achter zijn laptop. Hij leest de GPS gegevens uit van de huurauto van Mollenvanger-MV en NextGP, in de hoop daar iets uit te halen. Zijn ze misschien op een foute plek geweest. Zijn telefoon gaat. Molcrazy:"Syllie10, dit is geen goed moment." Syllie10: "Dat is het nooit, maar ..." Maar ze kan haar zin niet afmaken, Molcrazy heeft de lijn verbroken. Syllie10 belt Molcrazy nog een keer, maar dit keer krijgt ze direct voicemail. Ze kijkt vanuit haar kantoor eens uit over de stad Lyon. Het miezert nog steeds. Een diepe zucht klinkt. Ze loopt naar haar bureau en pakt daar een ander mobieltje. Maar het nummer dat ze belt wordt ook niet opgenomen. "Ja hallo met Syllie10. Neem die telefoon nou eens op. Wij moeten elkaar nodig spreken, ik wil weten wat je van plan bent. Bel me snel terug."

Bij Loezel gaat de voordeurbel. Ze strompelt naar de deur en doet open. Het is Moni. Loezel: "Hé Moni, fijn dat je op zulke korte termijn kon langskomen." Moni: "Altijd." Moni loopt naar binnen en ploft bij Loezel op de bank. Moni: "Vertel eens, je struikelde over een lijk tijdens een hardlooptraining?" Loezel: "Ja. Van Go_Ahead. Je kent 'm wel." Moni: "Ja natuurlijk, hij was ook bij de schietpartij in Utrecht waar ik was in de zaak Lulu. Verschrikkelijk, Molière, Grasisgroen, Lulu en nu ook hij." Loezel: "De nationale recherche laat niks los, maar het kan haast niks anders dat het iets met jouw zaak te maken heeft. Wie wil er immers een politie agent omleggen?" Moni: "Je zou haast wel zeggen." Loezel: "Heb jij nog informatie over die zaak?" Moni: "Zeker." Loezel: "Zou ik dat eens in mogen lezen." Moni: "Ik moet eigenlijk wel een goede reden hebben om het mee te krijgen." Loezel: "Als ik zelf ga snuffelen valt het op, dus iemand anders moet het voor me doen." Moni: "Ik heb wel een idee. Dolfie komt officieel over 2 weken weer terug. Eigenlijk was het haar zaak. Ik kan namens haar de gegevens opvragen en dan geef ik ze aan jou." Loezel: "Dat zou fantastisch zijn."

Een terugkeer van Dolfie naar Nederland lijkt voorlopig nog niet op de agenda te staan. Ze heeft nog genoeg te doen op Curacao. Jann: "Hoe staan de zaken?" Dolfie: "Slecht. Als we nu gaan, wordt Hulpdakdekker onmiddellijk gearresteerd zodra hij voet zet op Nederlandse bodem zet. Er staat nog steeds een arrestatie bevel open tegen hem, onder meer wegens mishandeling van Schulz en verduistering." Silvermaiden: "Maar die is dood, die kan niet meer getuigen." Dolfie: "Nee, maar alles staat op schrift, en van verduistering zullen ze ook wel iets op papier hebben." Hulpdakdekker: "Maar Trialk is er met al het geld vandoor." Dolfie: "Dat doet er niet toe. We moeten kunnen bewijzen dat Daisy nog leeft, zij heeft alles in gang gezet. Als we haar kunnen vinden, kunnen we aantonen dat jij alles onder druk gedaan hebt. Misschien dat Ycaris vanuit Europa meer geluk heeft en kan ze een spoor vinden richting haar. Silvermaiden, heb jij eindelijk iets gevonden dat Hulpdakdekker kan helpen?" Silvermaiden: "Ik hoop 't, we kunnen het vanavond uitproberen. " Jann kijkt op zijn horloge: "Oké, Ycaris haar vliegtuig is als het goed is net vertrokken, we moeten wachten tot ze belt. Ze kan natuurlijk niet ala minute contact opnemen, want Molcrazy mag van niks weten. Als hij erachter komt wat Ycaris en ik al 1,5 jaar weten, dan ontploft ie."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #113 Gepost op: 21-07-2015, 21:26:30 »
D*N hangt de was op. Het is een vervelend klusje, maar in ieder geval tikt de tijd wat sneller weg. Weg ... weg ... dat is het enige waar D*N aan kan denken. Even verderop worden de karren met vuile was gebracht. Hij krijgt een idee. Hij moet zich verstoppen in één van de karren met vuile was verstoppen. Die worden naar de wasruimte verstoppen. De vuile was wordt immers 's middags gebracht, maar 's nachts gewassen ivm lagere kosten. En hij is er één keer geweest, die ruimte grenst aan het hek, als hij door het raam kan klimmen staat hij al buiten. Als de anderen even niet opletten kruipt D*N in de kar met vuile was. Het duurt ongeveer 10 minuten voordat de kar wordt weggeduwd. D*N is onderweg naar de wasruimte. D*N hoort dat er een duur open gaat. D*N zet zich schrap om uit de kar te klimmen als iemand de lakens weghaalt. WouterV: "Zo makkelijk denk je hier toch niet weg te komen." D*N: "Ik ben onschuldig, ik wil hier weg, laat me gaan!" Maar WouterV duwt D*N tegen de muur en slaat hem in de boeien. WouterV:" Tijd voor een beetje afzondering, misschien doet dat je goed." En zo belandt D*N in plaats van buiten, in de isoleercel ...

"Dokter Pjotr1992 met spoed naar kamer 6!" Pjotr1992 rent door de hal van het ziekenhuis. Kamer 6 is de kamer van ... RoyL. Hij is wakker. RoyL heeft 3 maanden in coma gelegen. Hij werd ergens langs de kant van de weg gevonden. Bijna doodgebloed met twee kapotte knieën. Maar hij is zojuist wakker worden. Pjotr1992 schijnt met een lichtje in de ogen van RoyL. Pjotr1992: "RoyL, hoor je me." RoyL: "Waar ben ik?" Pjotr1992: "Je bent in het ziekenhuis." RoyL: "Wat is er gebeurd?" Pjotr1992: "Ik hoop dat je me dat kunt vertellen." RoyL: "Ik heb geen idee. Het laatste wat ik me hier kan herinneren is dat ik Mr. Schulz zijn eten bracht in zijn cel." Pjotr1992: "Wat weet u van zijn ontsnapping?" RoyL: "Wat? Ontsnapping?" De bloeddruk schiet direct omhoog. Pjotr1992: "Ok, ok. Rustig maar. We zijn blij dat je er weer bent. Rust vooral uit, ik ga een plan maken voor je herstel." Pjotr1992 verlaat kamer 6. Dat wordt nog een hele klus. Eerst maar eens de recherche bellen, die vast RoyL willen verhoren nu hij bij kennis is.

Silvermaiden en Hulpdakker zitten in de woonkamer. Jann en Dolfie kijken van een afstandje toe. Dolfie: "Denk je serieus dat dit werkt?" Jann: "Zeker. Als iemand het kan, is het Silvermaiden. Ze is superslim. Als Hulpdakdekker ons kan vertellen dat hij Daisy nog levend heeft gezien, en de tape lijkt dat ook de suggereren, kunnen we een deal proberen te maken met het OM en kan er officieel een onderzoek naar Daisy gestart worden." Dolfie: "Op hoop van zegen dan maar." Silvermaiden: "Hulpdakdekker, kijk diep in mijn ogen." Ze haalt een kettinkje tevoorschijn. Hulpdakdekker volgt met zijn ogen en naar links en rechts zwiepende kettinkje. Langzaam vallen zijn ogen dicht. Silvermaiden: "Ok, we gaan terug naar de lente van 2013. Jij stond op het schoolplein te praten met Daisy. Plotseling was daar Robbieazerty die jullie beiden neersloeg. Wat er daarna die dag is gebeurd weet je niet meer. Maar als je zo meteen wakker wordt, weet je weer wat er is er gebeurd. Ik ga nu aftellen. Vijf, vier, drie, twee, één ... wordt nu wakker en vertel het!

[ wordt vervolgd ]

Met wie belde Syllie10? Gaan Loezel en Moni samen de moord op Go_Ahead onderzoeken? Wanneer komt Molcrazy erachter dat Daisy nog leeft? Overleeft D*N  de isoleercel? Krijgt RoyL zijn geheugen nog terug? Of houdt hij informatie achter? Maar de vraag van vandaag is ... wat vertelt Hulpdakdekker als hij wakker wordt?

A Hij herinnert zich alles weer en vertelt wat er destijds op het schoolplein is gebeurd.
B Hij weet niks meer en raakt in paniek.
C Hij vertelt één of ander warrig verhaal, met Jann, Silvermaiden, Ycaris en Dolfie in hele bijzondere rollen.
D Hij valt in een diepe slaap en Silvermaiden krijgt 'm niet meer wakker.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #114 Gepost op: 23-07-2015, 20:50:21 »
Aflevering 5:

Hulpdakdekker: "Hé Silvermaiden." Silvermaiden: "Wat is er?" Hulpdakdekker: "Wat zeg je? Wil je met me trouwen?" Silvermaiden kijkt Jann en Dolfie vragend aan. Dan schreeuwt Hulpdakker ineens: "Auw mijn hoofd." Silvermaiden: "Wat is er gebeurd?" Hulpdakdekker: "Dolfie ..." Dolfie: "Wat is er?" Hulpdakdekker: "Waarom heb je me met een fluitketel op mijn hoofd geslagen?" Silvermaiden: "Hulpdakdekker, concentreer je." Hulpdakdekker: "Nee, waarom heb je dat gedaan Dolfie?" Ik stond gewoon rustig met Silvermaiden te praten. Hé, waarom vlieg je nu weg Dolfie? Dolfie?" Dolfie kijkt Jann hoofdschuddend aan: "Ik zei het toch ..." Hulpdakdekker: "Silvermaiden, rustig blijven ... nee, weet je, ik sluit je op, op het toilet ... hier een tennisbal in je mond." Dolfie: "Dit gaat helemaal fout." Hulpdakdekker: "Hé Jann, laat Silvermaiden daar zitten ... nee, neem haar niet mee, Dolfie heeft me geslagen met een theepot!" Jann: "Silvermaiden doe iets!" Silvermaiden: "Ik heb geen idee." Hulpdakdekker: "Laat haar ... o hoi Ycaris ... ja met mij gaat het ook goed. Ja ik heb wel dorst lekker ... mmm ... hé, wat zit hierin ... ik ... ik ... weet ...." En Hulpdakdekker valt weer in slaap. Silvermaiden: "Ik ... ik ... " Jann: "Maak m wakker." Silvermaiden geeft Hulpdakdekker een tik op z'n wang. Hulpdakdekker schrikt wakker: "En? Heeft het geholpen?" Jann: "Herinner je je wat?" Hulpdakdekker: "Nee, maar heb ik iets nuttigs gezegd?" Dolfie loopt hoofdschuddend de kamer uit.

Dag 3

"Kom binnen." Dokter Pjotr1992 laat zijn afspraak binnen. "De_witte, recherche Nederland aangenaam." Pjotr1992: "Loop mee, dan gaan we direct naar RoyL toe, hij is al wakker." Even later staan ze in de kamer van RoyL. RoyL: "U bent van de politie." De_witte: "Dat klopt. Fijn dat u weer bij kennis bent. Ik heb een mededeling voor u ..." De_witte haalt wat uit zijn broekzak ... een stel handboeien. De_witte: "U staat onder arrest voor het helpen ontsnappen van een crimineel." RoyL: "Huh? Wat?! Waar heb je het over?!" De_witte: "We hebben op tape staan dat u Schulz meeneemt in uw auto. We hebben uw auto gevolgd, tot zover de camera's het toelieten. We hebben Schulz dood gevonden in zijn tuinhuisje en u lag ongeveer 5 kilometer verderop in de berm. Waarom heeft u Schulz helpen ontsnappen?" RoyL: "Waar heb je het over?" De_witte: "Lieg niet. Heeft u soms Schulz vermoord?" RoyL: "Moord, wat ... nee, kijk naar mij, ik ben zelf het slachtoffer van een misdrijf, je moet me juist helpen. Ik weet niks meer." Pjotr1992: "Zo is het genoeg. RoyL, je hebt rust nodig, Mr. de_witte, u komt maar een andere keer terug." De_witte: "Zolang hij maar nergens heen gaat. Ik regel bewaking." Pjotr1992: "Prima."

Bjorrn: "Zijn we er al?" Starlight: "Nog een half uurtje rijden." HIDM: "Yay." AaPje16: "Heerlijk ff eruit met zijn viertjes, dat hebben we wel verdiend na de afgelopen maanden." HIDM tuurt wat naar buiten. Zijn gedachten zijn bij D*N. Hoe zou het toch met hem zijn? Hij heeft geprobeerd contact te leggen, maar het is niet gelukt. Hij durft het niet te zeggen, maar stiekem vindt hij D*N best wel leuk. Dat D*N een paar jaar ouder is, doet hem niets. Maar Bjorrn, zijn beste maat, heeft een gloeiende hekel aan D*N. Dus houdt hij het maar voor zichzelf. AaPje16: "Pas op Starlight, het is rood." Starlight trapt op de rem. AaPje16: "Ben je er wel bij met je hoofd?" Starlight: "Jawel hoor. Gewoon een beetje slecht geslapen." AaPje16: "Ok. Als het niet gaat stoppen we even." Starlight heeft geen keuze. Ze is de enige die kan autorijden dus ze rijdt door. Ze heeft eigenlijk helemaal geen zin, maar ze hoopt dat het eruit zijn haar toch goed doet. Ze slaapt al weken slecht. Ze blijft Hillo maar voor zich zien in haar dromen. Maar het feit dat het AaPje16 niets lijkt te doen zit haar eigenlijk nog meer dwars. Starlight: "Ik tank nog even dan kunnen we op de terugweg in één keer naar huis."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #115 Gepost op: 23-07-2015, 20:51:48 »
Op Curacao zijn Silvermaiden en Dolfie naar bed. Hulpdakdekker zit buiten op het terras, Jann is bij hem gaan zitten. Hulpdakdekker: "Dus ik heb allemaal onzin uitgekraamd?" Jann: "Tsja, er was weinig van te maken. Ik heb zoveel mogelijk opgeschreven." Jann laat Hulpdakdekker zijn aantekeningen lezen. Hulpdakdekker: "Dus ik heb geroepen dat Dolfie me heeft geslagen met een theepot en dat ze wegvloog?" Jann: "Yep." Hulpdakdekker: "En dat ik Silvermaiden heb opgesloten op het toilet?" Jann: "Ja." Hulpdakdekker: "Daisy zat opgesloten in het schoolgebouw. En op een of andere manier is ze toch ontsnapt." Jann: "Zou je geheugen één of ander fantasie verhaal van de waarheid hebben gemaakt?" Hulpdakdekker: "Geen idee. Mijn lichaam heeft nogal wat te voortduren gehad. Ik ben vergiftigd, in elkaar geslagen door Schulz en met een vliegtuig gecrasht. Ik sta nergens meer van te kijken." Jann: "Misschien moeten we er maar even een nachtje over slapen." Hulpdakdekker: "Goed plan."

Ycaris is ook moe, maar dat komt door haar jetlag. Ze is na een lange reis gearriveerd in Oberstdorf. Ycaris: "Hallo, is daar iemand?" Catshee: "Hallo, met wie heb ik het genoegen." Ycaris: "Mijn naam is Ycaris, ik kom voor Mol ... ah daar ben je!" Ycaris omhelst Molcrazy. Molcrazy: "Dat we onder deze omstandigheden elkaar naar jaren weer terugzien." Ycaris: "Ja, ik had het ook liever anders gezien. Maar NextGP dood, ik kan het nog steeds niet geloven. We moeten de dader pakken Molcrazy." Molcrazy: "Vertel mij wat." Ycaris: "Waar is Mollenvanger-MV?" Molcrazy neemt Ycaris mee. Ycaris: "Mollenvanger-MV, hoe is het met je." Mollenvanger-MV is nog steeds een zielig hoopje mens. Ycaris: "Hé, ik ben er. We gaan 'm pakken, de dader van deze laffe daad. Dit is niet jouw fout." Molcrazy: "Dat heb ik hem ook al 10x gezegd, maar is ergens diep in gedachte verzonken. Ik heb zijn zus gebeld, die is nu met de auto vanuit Nederland onderweg hier naartoe, die moet hier vanmiddag ergens aankomen." Ycaris: "Ah Lucy ja. Misschien dat die iets voor Mollenvanger-MV kan betekenen. Kan ik trouwens een bakje koffie krijgen?" Catshee: "Ik haal wel even." Ycaris: "Ik zoek ondertussen even het toilet op." Onderweg naar het toilet haalt Ycaris haar telefoon tevoorschijn. Ze stuurt een appje richting Jann: "Veilig aangekomen in Duitsland. Ik houd je op de hoogte."

"Hallo? Is daar iemand" LdHmolletje is op het kantoor van Stormpie Advocaten aangekomen. Het kantoor is verlaten. Lama1997: "Sorry, ik was even iets kopiëren. Komt u verder." LdHmolletje: "Ik wil graag weten waarom Stormpie zomaar mijn zaak heeft overgedragen aan een beginneling?" Lama1997: "Ehm pardon?" LdHmolletje: "Ik ben een goed betalende klant, dus ik verwacht dat mijn zaak professioneel wordt afgehandeld." Lama1997: "U kunt er van op aan dat ik u zaak net zo goed behandel, ik ben cum laude afgestudeerd en ben niet voor niets aangenomen door Stormpie, ik werk direct onder haar. U kent D*N neem ik aan? Stormpie is naar Aruba om hem bij te staan. Hij heeft daar nu wel lang genoeg gezeten, vind u ook niet?" LdHmolletje weet niet waar hij het zoeken moet. "Ze is D*N gaan helpen?! Die rare snuiter van de commerciële TV. Hij was een reporter in mijn programma! Mijn programma! Zonder mij had niemand hem gekend." Lama1997: "Dus u vindt dat hij dit over zichzelf heeft afgeroepen?" LdHmolletje: "En of ik dat vind. Hij moest zo nodig naar de commerciële zender voor het geld. Weet je, het zou me niets verbazen als hij gewoon schuldig is, het gedaan heeft voor het geld. En ik heb geen behoefte aan een advocaat die zo'n iemand vertegenwoordigd zoals hem. Jullie zoeken het maar uit, bel Stormpie maar en zeg dat ik haar hulp niet langer nodig heb, ik zoek wel een andere advocaat!" En LdHmolletje loopt boos weg. Lama1997 blijft verbijsterd achter. LdHmolletje pakt zijn mobieltje: "Hallo? Ja, heb jij tijd om te lunchen morgen? Ik moet morgen even stoom afblazen. Ja, ok, tot dan."

Molbelg eet een broodje voor zijn laptop. Hij zit al uren non-stop videobeelden te bekijken. Er is niks boeiends te zien. Een omaatje op een scootmobiel, een paar lallende jongeren en ja, een hardlopende Loezel. Maar voor de rest niks ... nada noppes ... maar dan opeens ... hebbes beet. Daar is ze ... Miek1999. Molbelg heeft beet. Molbelg haalt het DVDtje met de beelden uit de recorder en ...

[ wordt vervolgd ]

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #116 Gepost op: 23-07-2015, 20:51:59 »
Zit er toch een kern van waarheid in het verhaal van Hulpdakdekker? Spreekt RoyL de waarheid als hij zegt dat hij zich niks kan herinneren van de ontvoering van Schulz? Wordt het uitje in de Ardennen een succes? Kan het duo Ycaris-Molcrazy de moordenaar van NextGP opsporen? Wat is LdHmolletje nu van plan nu hij geen advocaat meer heeft? Maar de vraag van vandaag is ... hoe loopt dit af?

A ... stopt deze terug in het doosje, en belt de_witte dat hij beet heeft.
B ... maakt stiekem een kopietje en belt dán de_witte dat hij beet heeft.
C ... doet het DVDtje in een envelop en stuurt 'm per expresspost naar de pers.
D ... vernietigt de DVD en doet net alsof hij niks gezien heeft.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #117 Gepost op: 24-07-2015, 20:51:08 »
Aflevering 6:

"Waar is dat kopieer apparaat nou toch ... o daar!" Molbelg doet de DVD in de kopieermachine. Dan gaat zijn telefoon. "Hé, de_witte, wat een timing. Ik heb beet!" De_witte: "Vertel. Ik heb beelden van Miek1999 bij het bos op de dag dat Go_Ahead is vermoord." De_witte: "Heel goed. Nu kijken of we daarmee haar stappen kunnen traceren en haar kunnen vinden. Ik ben nu in Rotterdam, we spreken morgen de vervolgplannen af." Molbelg: "Akkoord, tot morgen." Hij hangt op. Het kopieer apparaat piept. De beelden zijn gekopieerd. "Komt altijd van pas.", denkt hij.

AaPje16 is helemaal in haar nopjes. Het huisje dat ze heeft gehuurd voor haarzelf, Starlight, haar broertje HIDM en diens beste vriend Bjorrn is beter dan verwacht. AaPje16: "Wow, een sauna!" Samen met Bjorrn gaat ze even buiten kijken. Starlight is op de bank neergeploft. HIDM gaat ook even zitten. HIDM: "Ok zo toe aan een korte break?" Starlight: "Ja, ik ben wel moe ja. Dus wie weet is het wel lekker hier." HIDM: "Ik voel een maar ..." Starlight: "Nah ... ik zit gewoon ff niet lekker in mijn vel." HIDM: "Iets waar je over wilt praten?" Starlight: "Nee niet echt." HIDM: "Weet je het zeker. Ik zie het aan je. Er is wat." Starlight: "Nee, komt wel goed, heb gewoon wat afleiding nodig." HIDM: "Maar, je ..." Bjorrn: "Jongens, kom naar buiten, het is echt te gek hier!" Starlight: "Ja, goed idee, even naar buiten." Ze ademt eens flink diep in en uit. Ze wil het vertellen, maar ze kan het niet.

"Mollenvanger-MV? Waar ben je." Ycaris: "Lucy?" Lucy: "Ja, klopt. Wie ben jij." Ycaris: "Ik ben Ycaris, een oud collega van je broer. Ik kom helpen, kom ik neem je mee." Lucy: "Jee, Mollenvanger-MV, wat zie je er slecht uit." Ycaris kijkt verbaast. Lucy geeft Mollenvanger een klap. Lucy: "Mollenvanger-MV, kijk me aan." Mollenvanger-MV kijkt op. Lucy: "Ja jij ja, kijk naar me. Ik kende NextGP ook. Hij was een goede gast. Hij verdient dit niet. En als er iemand hem goed kende, ben jij het wel. Jij gaat die moord oplossen. Voor jezelf, voor zijn vrienden, voor mij, maar vooral voor NextGP zelf." Mollenvanger-MV: "Lucy?" Lucy: "Ja." Mollenvanger-MV barst in snikken uit. Mollenvanger-MV: "Ik ben zo *snik*  boos, waarom, waarom moest dit gebeuren?" Lucy: "Als iemand het kan uitvinden, ben jij het wel. Ik heb daar alle vertrouwen in. Kom, aan de slag."

Ook Stormpie heeft het druk. Ze is op bezoek bij D*N. D*N zit inmiddels bijna 24 uur in de isoleercel. Slechts 1 uur per dag mag hij er even uit, maar hij heeft geen contact met medegevangenen? Hij mag alleen zijn advocaat spreken. Stormpie: "Tsjonge D*N, waar zit je met je verstand." D*N: "Stormpie, ik trek het niet meer, kijk naar me." Stormpie: "IK weet het D*N, maar ik kan niet toveren. Ik heb de rechter zo ver gekregen dat ze de drugssporen gaan onderzoeken, kijken of het matcht met iets anders. Maar je moet je dan wel rustig houden. Want wie onschuldig is hoeft niet te ontsnappen." D*N: "Maar ik ben ben onschuldig." Stormpie: "Ik geloof je. Maar blijf zitten waar je zit, verroer je niet, ik voel dat dit de goede kant op gaat." En dan is de tijd om. D*N moet terug naar de isoleercel.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #118 Gepost op: 24-07-2015, 20:51:43 »
Het is maandagavond in Nederland, tijd voor een nieuwe aflevering van ... Misdaad met Maikemeisje! MaikeMeisje: "Welkom bij een nieuwe aflevering van Misdaad met MaikeMeisje. Vandaag een bijzondere zaak. Al 3 maanden is mijn collega Duncton vermist. Het is voor het laatst gezien bij de politie in Utrecht, toen zijn rijbewijs werd ingenomen na te hard rijden op de A2. Niemand heeft hem sindsdien meer gezien. Vanavond is bij mij te gast misdaadverslaggever Meezter, Meezter, fijn dat je kon komen." Meezter: "Ja dank je. Het is een hele bijzondere zaak. Een bekend persoon als Duncton die vanuit het niets verdwijnt. Dit suggereert dat óf hij zelf deze verdwijning heeft gepland óf de georganiseerde misdaad erachter zit. Want anders hadden we nu wel een spoor gevonden." MaikeMeisje: "Dus Duncton, als je dit ziet, meld je. Je vrienden, en daar reken ik ook mezelf onder maken zich ontzettend ongerust. En mocht u als kijker iets weten, bel dan met onderstaand telefoonnummer. "

In Duitsland is het bijna middernacht. TimvDons staat op de afgesproken plek. Hij heeft een dikke envelop bij zich. Cash, een paspoort en een ticket naar een land vér weg van hier. Het is wachten ... a daar is hij. TimvDons: "Je bent laat, maar goed, je bent er. Maar eerst het geld voordat ik je deze spullen geef. De vorige keer gaf je me vals geld, dus ik wil eerst jouw bijdrage in euro's checken voordat ik jouw de spullen geef." Lukie4: "Fair enough." Lukie4 geeft een envelop met euro's aan TimvDons. TimvDons haalt UV-licht erbij en checkt het geld. Het is echt. TimvDons: "Dan is hier je envelop met buitenlands valuta, niet te traceren, een ticket en je nieuwe paspoort. Succes met je nieuwe identiteit." Lukie4: "Serieus? Ruud de Bruin? Ik ben helemaal geen Ruud-type." TimvDons: "Ik wil het ook wel weer meenemen? Dit is het beste wat ik kon regelen op zulke korte termijn. Take it or leave it." Lukie4: "Jaja, het is wel best. Zeg bedankt weer. Maar ik denk niet tot ziens." TimvDons: "Ik denk het ook niet." En de wegen van de heren scheiden zich. Lukie4 kan met zijn nieuwe paspoort eindelijk Duitsland uit. Op weg naar een land buiten Europa. Op naar een nieuw bestaan.

Dag 4

Het is nacht. Starlight schrikt wakker. Het regent dat het giet in de Ardennen, maar dat is het niet.  Ze had weer een nachtmerrie over Hillo. Ze trekt het niet langer. Ze moet haar hart bij iemand luchten. Maar bij wie. Na een paar minuten wikken en wegen hakt ze de knoop door.

[ wordt vervolgd ]

Wat wil Molbelg met de beelden van Miek1999 gaan doen? Komt Mollenvanger-MV weer in actie door de komst van Lucy? Krijgt Stormpie D*N nog vrij na diens mislukte ontsnappingspoging? Komt MaikeMeisje er ooit nog achter wat er met Duncton is gebeurd? En waar gaat Lukie4 naartoe? Maar de vraag van vandaag is ... bij wie gaat Starlight haar hart luchten?

A Ze maakt HIDM wakker en vertelt hem alles.
B Ze maakt Bjorrn wakker en vertelt hem alles.
C Ze jat het kaartje van AaPje16 en klapt tegenover Swifty uit de school.
D Ze gaat er met de auto vandoor, terug naar Nederland, om met Bakkertje te praten.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #119 Gepost op: 26-07-2015, 21:04:32 »
Aflevering 7:

Starlight kleedt zich aan. Ze moet weg hier. Ze pakt haar koffer, die grotendeels nog ingepakt zit en sluipt de slaapkamer, die ze met AaPje16 deelt, uit. Beneden liggen de autosleutels. AaPje16 pakt ze op, loopt het huisje uit, start de auto en rijdt weg. Terug naar huis. Ze moet haar verhaal kwijt. AaPje16 doet het niets. En ze wil niet HIDM en Bjorrn ermee belasten, die hebben al genoeg aan hun hoofd. Dus moet ze terug naar Nederland, praten met iemand die er zelf ook bij was. En iemand waar ze wel vertrouwen in heeft: Bakkertje.

Het is ochtend. Lukie4 is terug in Nederland. Maar niet voor lang. Hij staat op Schiphol. TimvDons heeft woord gehouden. Hij is met zijn valse paspoort zonder problemen door de security gekomen. De vorige keer dat hij op Schiphol was, werd hij ontvoerd door Molcrazy en NextGP, maar van Interpol agenten is dit keer geen spoor te bekennen. Het is tijd om te gaan. Tijd om Duitsland en Nederland achter hem te laten. Tijd om naar het buitenland te gaan. Altijd goed weer en een kans op een nieuwe start. "Ladies and Gentlemen, good morning, this is your captain speaking for your flight to Curacao."

AaPje16: "Starlight?! Waar ben je?" AaPje16 is wakker en merkt dat haar vriendin weg is. Ze komt HIDM in de woonkamer tegen. "Heb jij je zus gezien?" HIDM, die ondertussen een boterham eet: "Mmm, nee, ik mmm dacht dat ze nog in bed lag. Misschien weet Bjorrn het." AaPje16 zoekt Bjorrn op, die in de keuken zijn eigen ontbijt klaarmaakt. Bjorrn: "Nee ook niet gezien." AaPje16 gaat naar buiten en dan valt haar oog op iets ... of beter gezegd iets wat er niet is: de auto. AaPje16 loopt weer naar binnen. AaPje16: "Ze is weg." Bjorrn: "Hoe bedoel je?" AaPje16: "Zoals ik het zeg. Ze heeft de auto meegenomen en is weg." HIDM pakt zijn mobieltje en probeert zijn zus te bellen, maar de telefoon schiet naar voicemail. HIDM: "Er is wat met haar, ik zag het gisteren al aan haar. Misschien wilde ze even alleen zijn."

De voordeurbel gaat bij Bakkertje. Vieffan en Nieky draaien zich nog een keer om, maar Bakkertje is gelukkig al wel wakker. "Ik kom eraan!", roep ze. De belt rinkelt nog een keer. "Ik ko-hom." Bakkertje loopt naar de deur. "Wat een ongeduld.", denkt ze. Ze doet de deur open en ziet een hopeloze Starlight voor de deur staan. Het regent bijpestelen in Mijdrecht, dus ze is helemaal verzopen. Bakkertje: "Oh, Starlight, kom binnen, je bent helemaal nat." Bakkertje haalt een handdoek en zet een kopje thee voor Starlight. Bakkertje: "Gaat het?" Starlight begint meteen te snikken. Starlight: "Nee, het gaat niet meer. Ik kan er niet meer tegen. Elke nacht die ik in bed lig, zie ik alleen maar Hillo voor me. Dat gezicht, vol met pijn, en dat ie niet meer opstond. Ik kan er niet meer tegen." Bakkertje: "Oh arme stakker." Starlight: "Wat moet ik nu doen. Moet ik naar de politie? Dat is ook niet goed voor AaPje16. En voor jou en Vieffan en de rest." Starlight barst weer in snikken uit. Bakkertje: "Neem even een slokje van je thee. Dat doet je vast goed. Bakkertje loopt even naar de keuken om voor zichzelf een kopje koffie te zetten. Pff ... wat moet ze hier nu weer mee. Een weekje uitrusten in de schoolvakantie zit er niet in. Want ze zit ook nog met Vieffan en Nieky in haar maag.