Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 186927 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #740 Gepost op: 14-04-2019, 17:53:41 »
Het is voor iedereen het beste om te pretenderen alsof dat subplot niet bestaat, en nooit heeft bestaan.

Zoals dat ook voor sommige films, en sommige trilogieën, geldt.
maar maar maar winter is here
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #741 Gepost op: 14-04-2019, 20:53:08 »
maar maar maar winter is here

Vond het goed te doen.
Als je in beweging bleef in het zonnetje was het niks erg.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Game of Thrones
« Reactie #742 Gepost op: 20-04-2019, 17:18:37 »
Ik zit maar GoT rewind video's te kijken op Youtube in afwachting van de nieuwe aflevering...

Wat mis ik Ygritte! Ze was awesome.  ::tandpastasmiley::

Jon x Dany vind ik ook niets. Gelukkig komt daar na Sams revelatie waarschijnlijk een einde aan.  ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Game of Thrones
« Reactie #743 Gepost op: 20-04-2019, 17:45:28 »

Jon x Dany vind ik ook niets. Gelukkig komt daar na Sams revelatie waarschijnlijk een einde aan.  ;D

Ik vrees dat ze dan eerder in een stroomversnelling komen. Inteelt is bij de Targaryans niet ongewoon. Iets met hun drakenbloed zo puur mogelijk houden ofzo. Net zoals de oude farao's.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #744 Gepost op: 20-04-2019, 18:16:52 »
Jamie en Bran aan het eind in Winterfell! Dat was een goede blik zeg  :D

Goede set-up aflevering voor de rest van het seizoen. Iedereen is waar hij moet zijn. Volgende aflevering knokken?
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #745 Gepost op: 1-05-2019, 20:26:45 »
Iedereen die aflevering 3 nog niet gezien heeft, wegwezen hier. ::zwaai::

Aflevering 1 was ok. Het was idd een mooie start om iedereen op de juiste plek te zetten. Aflevering 2 was een trage aftelklok. Dat had niet gehoeven. Dat had makkelijk in aflevering 1 erbij gekund.

Maar goed. Nu aflevering 3. Ik had het idee dat ik naar een korte film zat te kijken. Mooi gefilmd, maar het was idd wel erg donker. Las een hoop kritische noten daarover, daar kan ik me wel in vinden. Ik heb me goed vermaakt en ben blij dat The Night King dood is. Maar het WOW, best epsiode ever gevoel, wat ik veel lees, had ik niet. Ik vond het op sommige punten soms langwekkend. Jamie, Brienne en Podrick waren waren op een gegeven moment helemaal ingesloten door 'the death' - maar komen er zonder kleerscheuren vanaf. Nou ben ik blij dat Jamie en Brienne het overleefd hebben (Jamie moet Cersei doodmaken imo) - maar als 'the death' echt zo gevaarlijk zijn, had dat nooit gekund. Ik werd niet ergens door verrast, je kon alles wel zien aankomen. Voor het dramatische effect hadden ze wel een paar vrouwen in de crypt om kunnen leggen (maar ik gok dat ze dat niet aandurfden).

Ben benieuwd wat er nu gaat komen. Of er nog verrassend personages terug komen die we nog niet gezien hebben. En of Bronn toch z'n kasteel gaat krijgen.  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #746 Gepost op: 2-05-2019, 23:09:33 »
dat over dat het te donker was vind ik onzin.
De slag vindt 's nachts plaats natuurlijk is het dan donker.

Hoe mooi hebben ze met dat licht gespeeld.
Eerst de paardenmensen wiens zwaard werd verlicht door Melissandra, en toen gingen zin in de aanval en de zwaarden doofden één voor één. Echt heel mooi.

Toen de loopgraaf die in de brand ging, dat gaf een heel mooi zicht op Winterfell.
De makers zeggen er zelf dit over: Cinematograaf Fabian Wagner laat in een interview met Wired weten dat het vooral komt door de apparaten waar de aflevering op gekeken is. "Het probleem is vooral dat veel mensen niet precies weten hoe zij hun televisie in moeten stellen." Daarnaast zijn er ook veel fans die de serie op hun iPad kijken. "Dat doet geen eer aan een show als deze."

Volgens de maker van de serie is het het beste om The Long Night zelf ook in een donker te kijken, net alsof je in een bioscoopzaal zit. "Game of Thrones is een film-achtige serie en daarom zou je deze ook in bioscoop-achtige setting moeten kijken: in een donkere kamer. Als je een donkere scène in een lichte kamer gaat kijken, zie je helemaal niks."

En ik vond het wel een hele fijne aflevering. Hij haalde het niet bij de WTH moment van de Red Wedding of ook niet helemaal bij de Battle of the Bastards, maar wowsie. Erg goed hoe het in elkaar zat.

Zat veel ook aan LOTR te denken tijdens de uitzending. De sprong van Ayria, de wapens. Het had een helmsdeep achtige sfeer. Mooi hoor
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 23:12:37 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #747 Gepost op: 3-05-2019, 10:37:01 »
Als je show er slecht uit ziet op veel apparaten... dan moet je daar als filmer zijnde rekening mee houden. Het is leuk dat "het nacht is", maar als je niks kunt zien, wat is dan het hele punt van een tv show hebben? ???

Er was gewoon steeds zoveel aan de hand in shots dat je niet kunt zien wat er nou precies aan de hand is. Ook waren er veel punten die een beetje "cheap" aanvoelen. Hoe kunnen die skeletten door steen heen breken in de crypts? En dan gaan ze een beetje uitmoorden, en zie je Tyrion en Sansa heel mooi allebei dragonglass bij zich hebben. Maar daat geberd dan verder niets mee.

Over het algemeen ben ik persoonlijk teleurgesteld over de aflevering. Het was zeker niet slecht enzo, er zaten wat mooie shots in zoals de Dothraki en Theon was een held in deze aflevering. Maar ook een aantal keuzes die me echt verbazen. Arya die de Night King vermoord? Waarom Arya? Die heeft totaal geen aanleiding om dit te doen (vanuit haar verhaallijn). Ze heeft nog nooit de Night's King gezien, alleen verhalen gehoord. En de tactieken die door de menselijke kant werden gebruikt waren soms ook echt vreemd. Infanterie achter de siege weapons? En voor de trenches? Veel te weinig boogschutters op de muren?

Ik zal niet teveel zeiken, het was wel een okay aflevering. Maar het had echt veel meer kunnen zijn.  :-\\

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #748 Gepost op: 5-05-2019, 22:08:08 »
Ik vond het super! Prachtig gefilmd en mooie effecten idd.

Hier en daar een gemiste kans, maar ach je kunt niet alled hebben.

Meer doden had wel gemogen. Echt een hoofdpersonage. Dat is al heel lang niet gebeurd.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #749 Gepost op: 6-05-2019, 22:27:08 »
Spoilers voor diegenen die nog niet gekeken hebben....

Traag begin ...

Jamie en Brienne ::love::

Dragon Queen verliest draagvlak - mooi wat ze begint Mad Queen trekjes te vertonen. #TeamSansa

Draakje :o

Jamie noooooo :\'(

'Any last words?'  ::zwaai::

Meer shock value IMO dan vorige week (maar hier ga ik alleen in zijn gok ik zo) - prima aflevering ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #750 Gepost op: 8-05-2019, 21:37:40 »
Ik zal niet teveel zeiken

Dit blijkt helaas een beetje mijn terugkerende reactie te zijn dit seizoen.
Dus ik probeer stil te zijn, om niet te zuur te worden.

Nog 2 afleveringen, en daarna tzt afwachten hoe GRRM het zelf in de boeken afrondt :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #751 Gepost op: 13-05-2019, 22:14:59 »
The Mad Queen must die. ::jaja::
Wie gaat het doen? Ayra? Jon? Tyrion? Of toch iemand anders?

Enige minpuntje vd aflevering:
Jamie en Cersei.  :\'(
Cersei had een veel ergere dood verdiend. Jamie een mooiere.

Voor de rest op t puntje van mijn stoel gezeten. Favoriete scene: het afscheid tussen Tyrion en Jamie. De Lanisters zijn/waren de beste personages.

Nog maar eentje te gaan :o

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Game of Thrones
« Reactie #752 Gepost op: 13-05-2019, 22:44:05 »

Cersei had een veel ergere dood verdiend. Jamie een mooiere.


Denk je dat ze dood is? Ik betwijfel het... zou inderdaad zonde zijn op deze manier.

EDIT: Erg zonde als het zo is. Maar ze lijken wel echt dood ja :P
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 22:55:21 door Mitchkox »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Game of Thrones
« Reactie #753 Gepost op: 18-05-2019, 11:44:12 »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #754 Gepost op: 18-05-2019, 14:00:42 »
ja prutsers.
Die hebben drakenvrouwtje nooit echt gevolgd. Die maakt al heel lang een ontwikkeling door van lief en schattig naar bitch. Toen haar broer werd vermoord vertrok ze geen spier. Ze kruisigde de slaveneigenaren, ze verbrandde de broer en vader van onze Sam zonder te verblikken en te verblozen. Ze heeft al duizenden unsullied en dortharaki de dood ingestuurd (sommigen daarvan kwamen nog even terug nadat ze al vermoord waren door de white walkers om in King's Landing wat te doen) en haar gezicht sprak boekdelen toen haar hofdame werd vermoord. Dit kon je gewoon zien aankomen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #755 Gepost op: 18-05-2019, 17:58:27 »
Eens met DragonQueen - dit kon je idd zien aankomen.  ::jaja::

De schrijvers hebben wel de laatste twee seizoenen verhaallijnen enorm lopen rekken, en komen nu in tijdnood. Vind het wel jammer dat we van bepaalde personages niet een echt afgerond verhaal krijgen, bijv Varys en Littlefinger, ineens waren ze overbodig en moesten ze dood. Ach je kunt niet iedereen tevreden houden.

Het enige wat ik écht (nog steeds) teleurstellend vind is het einde van Cersei. In alle seizoenen zo'n geweldig personage opgebouwd, en dit seizoen heeft ze alleen maar naar buiten staan staren vanuit een toren, om vervolgens doodsbang geplet te worden door een paar rotsblokken.  ::ohno:: De forumsoap heeft betere plotlijnen dan dit einde. ;D

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Game of Thrones
« Reactie #756 Gepost op: 19-05-2019, 14:50:04 »
Ik vind dit laatste seizoen ook een aanfluiting. Een hoop personages doen maar gewoon dingen die totaal niet bij hun personage passen omdat dat zo moet van het script, jaren aan ontwikkeling wordt het raam uit gegooid waar Cersei het hele seizoen uit heeft staan kijken. HBO heeft de schrijvers helemaal de ruimte gelaten (opties tot meer/langere seizoenen, een ongekend groot budget, een geweldige cast), en de schrijvers hebben er maar een potje van gemaakt. Maar maakt niet uit, die kunnen gewoon door om Star Wars ook definitief de nek om te draaien  ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #757 Gepost op: 20-05-2019, 22:29:46 »
Het is goed zo.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
You'll never walk alone

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Game of Thrones
« Reactie #758 Gepost op: 21-05-2019, 15:19:13 »
Ik vond het een mager seizoen. Paar leuke dingen en mooi gefilmd. Maar de ontwikkeling en dood van sommige personages zijn dikke twijfels :(

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #759 Gepost op: 23-05-2019, 22:47:01 »
Prachtig slot.
Mooi af en toch nog wat open.
Ik ben dik tevreden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.